Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6606054 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

Matenak

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 211
Re:Carina
« Válasz #33990 Dátum: 2016.11.21 10:31:31 »
Ejj, elnézést, valóban ritkán járok erre, és észre sem vettem az előző bejegyzésed.  :no:
Igen, azt szoktam mondani, hogy körülöttem már mindenki előttem tudta, hogy meg fogom venni a Hacsit!  :innocent: Nem bántam meg, imádom, és játszós autó lesz belőle. Ma este akartam kivenni a diffit, mert megjött hozzá a felújító szett amerikából, erre most reggel, mosogatás közben úgy el sikerült vágni a jobb kezem, hogy nemrég jöttem vissza a kórházból.  :?: Hiába, a világnak szüksége van ***okra is. Úgyhogy most pár hétig nem fogok tudni csinálni semmit a gépparkkal sajnos.
Egyébként, ha már úgyis rég írtam: Igen, nemrégiben külsős lettem a Totalcarnál, ma jelent meg az első firkálmányom, ami nem a blogomról van, hanem konkrétan nekik írtam. Fogyasszátok egészséggel azt a Cappuccino-t!
Főként érdekes, ritka autókat szeretnék majd megírni, a hétvégén megvolt Norbi Carina GTi-je is, úgyhogy várhatóan arról is olvashattok majd a jövőben. :)

A saját Carinám meg 29-én megy szerelőhöz, idegesít, ahogyan a kuplungja viselkedik, mióta két éve kicseréltettem, azóta utálom, most végre pontot teszünk az ügy végére. Plusz mostanában valahol elfolyik némi hűtővíz, szerintem a vízpumpánál, ez is kiderül majd akkor remélhetőleg, nem volt időm mostanában ezt kinyomozni. De továbbra is imádjuk a csajommal, lassan már három éve.  :flowers:

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #33991 Dátum: 2016.11.21 16:53:54 »
Ejj, elnézést, valóban ritkán járok erre, és észre sem vettem az előző bejegyzésed.  :no:
Igen, azt szoktam mondani, hogy körülöttem már mindenki előttem tudta, hogy meg fogom venni a Hacsit!  :innocent: Nem bántam meg, imádom, és játszós autó lesz belőle. Ma este akartam kivenni a diffit, mert megjött hozzá a felújító szett amerikából, erre most reggel, mosogatás közben úgy el sikerült vágni a jobb kezem, hogy nemrég jöttem vissza a kórházból.  :?: Hiába, a világnak szüksége van ***okra is. Úgyhogy most pár hétig nem fogok tudni csinálni semmit a gépparkkal sajnos.
Egyébként, ha már úgyis rég írtam: Igen, nemrégiben külsős lettem a Totalcarnál, ma jelent meg az első firkálmányom, ami nem a blogomról van, hanem konkrétan nekik írtam. Fogyasszátok egészséggel azt a Cappuccino-t!
Főként érdekes, ritka autókat szeretnék majd megírni, a hétvégén megvolt Norbi Carina GTi-je is, úgyhogy várhatóan arról is olvashattok majd a jövőben. :)

A saját Carinám meg 29-én megy szerelőhöz, idegesít, ahogyan a kuplungja viselkedik, mióta két éve kicseréltettem, azóta utálom, most végre pontot teszünk az ügy végére. Plusz mostanában valahol elfolyik némi hűtővíz, szerintem a vízpumpánál, ez is kiderül majd akkor remélhetőleg, nem volt időm mostanában ezt kinyomozni. De továbbra is imádjuk a csajommal, lassan már három éve.  :flowers:
No, gratula a hacsihoz és gratula a külsős Totalcar-os munkához is!  :clap:
Kézre vigyázni, legközelebb hagyd a mosogatást másra, a sperr difit vidd fel inkább a padlásra !  [rohog]  Gyors gyógyulást a kezednek!
Én meg megleltem a régi Corolla AE82 versenyautómat és azóta azon agyalok, hogy visszavegyem-e és újra feltámasszam romjaiból, de időm sincs rá, meg az asszony is megöl, de csak nem megy ki a fejemből... (nekem ugye már van jó feleség meg két kisgyermek, de nem panaszkodhatok, amíg nem volt család ritka nagy autóőrült voltam, de nem lehet kinőni...)
Norbi Carina GTi-ját nekem is volt szerencsém vezetni, kíváncsian várom az írásod azzal kapcsolatban is.
Kuplung tárcsát 1 éve cseréltem, rángatott, csúszott. Kiderült, hogy a váltó nyelestengely szimering fáradt el és váltóolaj került onnan a tárcsára.
Carinám egy hónap múlva lesz 23 éves és azóta imádom mióta átvettem a kereskedőtől...
Megyek, elolvasom azt a Cappuccino-t...
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10254
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #33992 Dátum: 2016.11.21 19:10:51 »
Üdv!

Tegnap gondoltam felrakom a téligumikat, jó idő, meg minden. Erre nem az lett, hanem masszív drótkorongozás meg drótkefézés és festés, mert az előző szezon után förtelmeset romlott a rozsdahelyzet az acélfelnikn... Ma kerítettem sort a cserére. Más kérdés, hogy a kerékíveknél még mindig nem volt időm megfogni a rozsdát, de rajta van a listán  ::)
Szóval a szokásos téligumi felrakás közben, valamit megint tojt a pók, mert ahogy fújtam ki a fékeket (tudom rákkeltő meg minden), kibukott, hogy a jobb első keréknél az egyik betétnél törött a ferodol. Pár hete észrevettem, hogy enyhén lüktetve lassul a kocsi a vége fele, kicsit rásütöttem, mert szokott használni az ilyesmi. Valamivel jobb is lett, de legutóbbi tankolásnál valami 8,8-as fogyasztás jött ki, amit sokallok akkor is, ha 85% városi rövidtávokból jön össze. Erre most tessék.
Pont ez hiányzott... Kezdtem utánanézni a javításikban, autósboltokban, Sumitomo meg Akebono (?) rendszerek lehetnek ennél, nekem nem egyértelmű, hogy az enyém milyen.
FUBÁ-t zaklattam az imént (innen is köszi Balázs!), hogy mi merre mennyi, és megrendeltem az Ate fékbetéteket, szerdára megjönnek. A héten szeretném beszerelni, remélem sikerül  :)
Ha be tudok számolni az eredményről, már önmagában jó jel lesz - a munka jellege miatt  :1eye:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10254
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #33993 Dátum: 2016.11.24 18:27:18 »
Sziasztok!
Ma sikerült megejteni a fékbetétcserét hála Istennek.
Röviden leírom:
Nem tudom, mi kellene legyen benne, de pár rugós lemez van a nyeregben, ami rozsdamentes, ezek maradtak. A két betétet két rugó nyomja szét, semmi más lemez sehol...
Szerszámlista (kerék levételen kívül):
Nyomatékkulcs, 14-es dugókulcs és villáskulcs, 17-es villáskulcs a féknyereghez. Kalapács és valami megfelelő vastag ellendarab, amivel vissza lehet nyomni a féknyeregben a dugattyút. Nem kalapáltam, a nyelével feszítettem csak.
Simán visszament, a tartályból nem folyt ki a fékfolyadék. Kicsit max fölé ment.
Tényleg hamar megvan, FUBA igazad volt :)
Kerék le, féknyereg le és felköt, hogy a fékcső ne menjen tönkre. Szánok közül egy volt rozsdás, lepucoltam, hőálló zsírral bekentem. Dugattyút visszanyom, régi betét ki, új ahhoz hasonlóan vissza. Ahol csúsznak a nyeregben ott nagyon vékony zsírt kaptak, nem tud a tárcsához kerülni.
Nyereg leakaszt, visszarak, 39 Nm-re meghúz. Agy megforgat, nem szorul. Kerék vissza. Másik oldal ugyanígy. Elsőre bő egy óra volt a kettő oldal. Kipróbál, működik, örül :)
Eddig is jól gurult az autó, de most valami hihetetlenül jól gurul üresben! Kíváncsi leszek a fogyasztásra.
Annyi, hogy kicsit hamarabb kezd fogni a fék, mint eddig, de jól működik. 200km-t kell finomkodni, semmi vasalást nem írt, egész jól fog. Könnyen figyelem, most lett meg a 343000 km :clap:
A régiről is van kép, félelmetes. QH volt benne, 7mm vastag ferodollal.  Az újon kb. 10 mm.
Ha PC közelbe kerülök, akkor teszek fel képet. Nem sok van sajnos, mert siettem a gyerekekért utána :innocent:

Tapatalkkal küldve az én Redmi Note 2 eszközömről
« Utoljára szerkesztve: 2016.11.24 18:50:57 írta vd1234 »

Roadati

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 174
Re:Carina
« Válasz #33994 Dátum: 2016.11.24 20:35:35 »
Mi komplett angol motort tettünk be a japcsiba.Azt mondják,csoda hogy elindult...
Nem tökéletes azóta sem,sajnos.A télen átnézzük az eredeti japén motort és ha érdemes,felujítjuk.
A mostani párosítás néha gyengének tünik,néha nem.2 és 3 ezres fordulat között kihagy a motor.Alatta és felette nem.

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #33995 Dátum: 2016.11.24 22:38:13 »
Sziasztok!
Ma sikerült megejteni a fékbetétcserét hála Istennek.
Röviden leírom:
Nem tudom, mi kellene legyen benne, de pár rugós lemez van a nyeregben, ami rozsdamentes, ezek maradtak. A két betétet két rugó nyomja szét, semmi más lemez sehol...
Szerszámlista (kerék levételen kívül):
Nyomatékkulcs, 14-es dugókulcs és villáskulcs, 17-es villáskulcs a féknyereghez. Kalapács és valami megfelelő vastag ellendarab, amivel vissza lehet nyomni a féknyeregben a dugattyút. Nem kalapáltam, a nyelével feszítettem csak.
Simán visszament, a tartályból nem folyt ki a fékfolyadék. Kicsit max fölé ment.
Tényleg hamar megvan, FUBA igazad volt :)
Kerék le, féknyereg le és felköt, hogy a fékcső ne menjen tönkre. Szánok közül egy volt rozsdás, lepucoltam, hőálló zsírral bekentem. Dugattyút visszanyom, régi betét ki, új ahhoz hasonlóan vissza. Ahol csúsznak a nyeregben ott nagyon vékony zsírt kaptak, nem tud a tárcsához kerülni.
Nyereg leakaszt, visszarak, 39 Nm-re meghúz. Agy megforgat, nem szorul. Kerék vissza. Másik oldal ugyanígy. Elsőre bő egy óra volt a kettő oldal. Kipróbál, működik, örül :)
Eddig is jól gurult az autó, de most valami hihetetlenül jól gurul üresben! Kíváncsi leszek a fogyasztásra.
Annyi, hogy kicsit hamarabb kezd fogni a fék, mint eddig, de jól működik. 200km-t kell finomkodni, semmi vasalást nem írt, egész jól fog. Könnyen figyelem, most lett meg a 343000 km :clap:
A régiről is van kép, félelmetes. QH volt benne, 7mm vastag ferodollal.  Az újon kb. 10 mm.
Ha PC közelbe kerülök, akkor teszek fel képet. Nem sok van sajnos, mert siettem a gyerekekért utána :innocent:

Tapatalkkal küldve az én Redmi Note 2 eszközömről
Így kell ezt, gratula!  :clap:
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10254
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #33996 Dátum: 2016.11.25 17:17:46 »
Sziasztok!

Na PC-hez jutottam, nézem, közben a képfeltöltés.hu nem használható...
Megpróbálom másikkal, nem tudom, mi lesz belőle:

Durva, elég hiányos...






« Utoljára szerkesztve: 2016.11.25 17:30:00 írta vd1234 »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10254
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #33997 Dátum: 2016.11.25 18:13:37 »
Bárdinál találtam QH betétet. Egy olcsóbb van nála (SIMER), szerintem az akkor még nem volt, amikor ezt cserélték.
Valószínűleg a lengéscsillapítókhoz hasonlóan (SCT kb. 8000Ft/db)  fékbetétből is a legolcsóbbat tették bele. Végülis fogott. Eddig.
Kuplungot is cserélték, azt mondták. Vajon mi lehetett, amit beraktak??
Vannak még dolgok abban a bizonyos szekrényben a jelek szerint  :censored:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10254
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #33998 Dátum: 2016.11.25 19:20:40 »
Bocsánat, lefelejtettem az új betétek képeit:






vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10254
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #33999 Dátum: 2016.11.26 19:11:56 »
Üdv!

Ma cseréltem volna a hátsó gumikat is, de láttam, hogy rozsda van a kerékíveknél ugye, gondoltam gyorsan megfogom, ne terjedjen.
Lebontottam, "lenni meglepetés":

Gyorsan néztem, amit kalapos belinkelt, offday beszámolóját, és elkezdtem utánozni:

Nincs még készen, estig ennyire jutottam:


Azért látszik, hogy tuti törve volt a kocsi:

Az oldalsó beázás pedig nem a keret tömítetlensége miatt, hanem valóban a lamellák elfáradása miatt van:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10254
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #34000 Dátum: 2016.11.26 19:23:07 »
Holnap állítólag rossz idő lesz, pedig jó lenne befejezni  :hmmmm:
A másik oldal sokkal jobban néz ki, az kibírja nyárig szerintem.
Ez meg a 34000. hozzászólás lesz itt?? :)
« Utoljára szerkesztve: 2016.11.26 19:27:18 írta vd1234 »

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #34001 Dátum: 2016.11.27 11:51:10 »
Kellemetlen meglepetés az ilyen, sok kitartást a javításhoz!  :whistling:  ;)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10254
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #34002 Dátum: 2016.11.27 14:07:08 »
Köszi...

Ma nem tudtam folytatni.
Viszont nincs valakinek fölösleges hátsó lökhárító patent, bal első?

Cikkszáma: 52155-20280

Hétfőn azért megkérdem a márkakereskedés mennyit mond rá.

favágó

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 653
Re:Carina
« Válasz #34003 Dátum: 2016.11.27 16:10:12 »
Az én carinámon is a legnagyobb problémát a rozsda okozza.  :no:
“A tétlenség rozsdája többet árt, mint a munka általi kopás”

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
Re:Carina
« Válasz #34004 Dátum: 2016.11.27 19:36:52 »
Az én carinámon is a legnagyobb problémát a rozsda okozza.  :no:
Az én most már exemen a rozsda csak egy helyen jött elő a rozsda 24 év alatt, A oszlopon szélvédő csere során felsértették a galvanizálást... 2x alvázvédőzés + garázs miatt patika volt alulról is, remélem az öcsémnél is marad ez az állapot sokáig! Ja 5W30as olaj 10ekm-alatt 1 liter fogyással szerintem bőven elfogadható 370ekm nél.