Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6794134 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #33510 Dátum: 2016.01.05 22:59:04 »
...
Mint sokan tudjátok első autós ember vagyok így 30 fölött...igazi kis zöldfülű és ráadásul a jogsim sincs még egy éves sem... így hát tegnap átestem a tűzkeresztségen...
vagy mondjam hogy hókeresztségen? :)
Még sosem nyomtam a gázt a csúszós utakon... így ez valami horrorisztikus élmény volt számomra és egyben hihetetlen tanuló est...
...
1.) egy gyönyörű és egészséges kisfiút! akit szent este hozhattunk haza a korházból
...
Itt az idő kimenni gyakorolni csúszkálni! Tegnap nagyon élveztem amikor nem voltak előttem és tudtam menni egy "rendeset" hazafelé menet...  :whistling:
Itt már írtam, hogy akinek van kedve gyakorolni az jelezze:
http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=16.msg659122#msg659122
...
Micsoda Karácsonyi ajándék! Isten éltesse a kisfiad és az egész családot!
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

mesti

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 279
Re:Carina
« Válasz #33511 Dátum: 2016.01.06 10:30:40 »

1.) egy gyönyörű és egészséges kisfiút! akit szent este hozhattunk haza a korházból

Gratulálok!
mesti

Zsolt79

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re:Carina
« Válasz #33512 Dátum: 2016.01.06 18:25:36 »
+ 1  :clap:
Today Tomorrow Toyota

favágó

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 653
Re:Carina
« Válasz #33513 Dátum: 2016.01.06 21:02:30 »
+1  :clap:
“A tétlenség rozsdája többet árt, mint a munka általi kopás”

Matenak

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 211
Re:Carina
« Válasz #33514 Dátum: 2016.01.07 07:21:51 »
Igen, úgy értettem  ;) És igazad van, rosszul írtam: ST165 a Turbo 4WD, nem pedig ST162.  :yes:
Gyorsan előkotortam és lefotóztam telefonnal:
https://goo.gl/photos/1u17vb6jMXjfDLV68
(lementett) SBS katalógusban is megtaláltam, itt a cikkszáma:
2.0, 4WD AKE 10/87-12/89 F 43 2145109/110

A Brembo katalógusa alapján a Celica ST165 2.0 Turbo 4WD első féktárcsa mérete: 255x25
A tiednek ugye vagy 258x22 ha nincs ABS-ed, vagy 255x25 ha van ABS-ed katalógus szerint, tehát ha van ABS akkor tuti biztos, hogy jó, ha nincs, még akkor is lehet, hogy jó  :D ...
Mondjuk a Carinámon nincs ABS mégis 255x25-ös az első féktárcsám,  lehet a katalógus nem 100%...
Na mit szólsz? Szépek nem?

Köszi szépen a képeket és az infókat! Az enyémhez ez nem lenne plug and play, utánajártam kicsit, deriválgattam szanaszét, de sajnos úgy vélem, hogy nem érné meg nekem az átalakítás... De hogy szépek, az fix. ;-)

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #33515 Dátum: 2016.01.07 15:20:08 »
Köszi szépen a képeket és az infókat! Az enyémhez ez nem lenne plug and play, utánajártam kicsit, deriválgattam szanaszét, de sajnos úgy vélem, hogy nem érné meg nekem az átalakítás... De hogy szépek, az fix. ;-)
Akkor első körben beépítem én a gyári féktárcsákhoz, úgyis a nagy hőterhelés hatására az első munkahengereim megszorulnak és befognak, aztán ha visszahűlnek, akkor rendbe jönnek megint, de nagyon zavar, hogy kb. 2x fékezek 200-ról picit nagyobbat azt befog...   :D
Nekem viszont tényleg kell egy pici módosítást eszközölni, mert a Carina kerete nem jó ehhez, szereznem kell egy Celica bontottat...
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

LandCruiser

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 40
Re:Carina
« Válasz #33516 Dátum: 2016.01.07 16:28:50 »
Sziasztok !
A gyújtáskapcsolóm szarakodik egy ideje, nem fordult el benne a zárbetét, aztán több próbálkozásra egyszercsak sikerült gyújtásra tenni, aztán indítani, de most 20 perc próbálkozás után se fordul el a kulcs. Autószerelő szerint legalább egyszer addig kéne próbálkozni amíg egyszer elfordul, mert úgy egy mozdulattal ki lehet cserélni, ha nem fordul el, akkor szívás kicserélni. Nem sok esélyt látok, hogy elforduljon. Van egy nagyon kopott kulcsom, van egy, ami kicsit jobb állapotú, és van egy, ami elég jó, de egyikkel sem megy. Van valami fortélya, hogy hogy tudom kiszedni legegyszerűbben ?

LandCruiser

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 40
Re:Carina
« Válasz #33517 Dátum: 2016.01.07 16:31:04 »
94-es 1,6  5 ajtós Carina E

VSanyi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 151
Re:Carina
« Válasz #33518 Dátum: 2016.01.07 19:23:20 »
Srácok!
Köszi mindenkinek a jó kívánságot!
Igen egy csodálatos karácsonyt okozott számomra.
És bizom benne hogy a kislánnyal és az egész családdal sok kellemes, balesetmentes km-ünk lesz.
Maradok tisztelettel!

kisbal

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 162
  • 1.6GLi 106LE '96, †1.6XLi 99LE '97 478e km lpg
Re:Carina
« Válasz #33519 Dátum: 2016.01.07 22:18:08 »
Sziasztok!

Koptatom az új Valeo kuplungszettet. Nagyon jó lett, a váltás is simább.
Thermosztát kérdésem lenne. Feleségem azt mondja nem igazán fűt az autó. Ma este álló helyzetben 10 percet járattam, fogdostam a hűtőradiátor felső és alsó csövét.
A felső szépen felmelegedett és már nem is bírtam fogni, viszont az alsó hideg maradt. Ugye ennek a blokk végénél van a thermosztát? Valahogy a hűtőventilátor sem kapcsolt be, pedig szerintem szokott menni. Holnap még figyelem.
Úgy tűnik zárt állapotban ragadt, akkor viszont nem értem, miért fűti fel az utasteret állóhelyzetben és miért hűl langyosra autópályás rohanásnál. Vagy ez a terelőlapka tömítésének kopásával lenne magyarázható? A mutató szépen beáll középre, meg nem mozdul. Így van ez már 7 éve :)
Keresnék a fórumban, biztos sokszor volt téma, de kevés találatot dobott.
Találtam egy kis videót erről, biztos van jobb is. Itt a felsőcsőnél van a thermosztát:



Holnap hívom a szerelőt, hogy nézzük meg...
« Utoljára szerkesztve: 2016.01.07 22:28:11 írta kisbal »
Balázs

VSanyi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 151
Re:Carina
« Válasz #33520 Dátum: 2016.01.07 22:26:36 »
OFF vagy AMATŐR kérdés
Van valami titkos tanácsotok hogy téli gumit merre vegyek? Ma rámentem valami lemezre amit valami barom kidobott a hóba és szétvágta a jobb elsőt :(
Most ez nagyon nem jókor jött mert holnap vitték volna első fék és féltengelyszimering cserére... jó ezt majd megoldom hogy megy el a szerelőig, de most anyagilag egy gumivásárt nem akartam...
2db gumit kéne most hirtelen vennem... valami közép olcsót mint pl Barum Polaris 3 mert az van most is fenn vagy hasonlót
Van valakinek esetleg kedvezménye valahová? :)
« Utoljára szerkesztve: 2016.01.07 22:31:56 írta VSanyi »

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #33521 Dátum: 2016.01.08 08:07:36 »
Sziasztok!

Koptatom az új Valeo kuplungszettet. Nagyon jó lett, a váltás is simább.
Thermosztát kérdésem lenne. Feleségem azt mondja nem igazán fűt az autó. Ma este álló helyzetben 10 percet járattam, fogdostam a hűtőradiátor felső és alsó csövét.
A felső szépen felmelegedett és már nem is bírtam fogni, viszont az alsó hideg maradt. Ugye ennek a blokk végénél van a thermosztát? Valahogy a hűtőventilátor sem kapcsolt be, pedig szerintem szokott menni. Holnap még figyelem.
Úgy tűnik zárt állapotban ragadt, akkor viszont nem értem, miért fűti fel az utasteret állóhelyzetben és miért hűl langyosra autópályás rohanásnál. Vagy ez a terelőlapka tömítésének kopásával lenne magyarázható? A mutató szépen beáll középre, meg nem mozdul. Így van ez már 7 éve :)
Keresnék a fórumban, biztos sokszor volt téma, de kevés találatot dobott.
Találtam egy kis videót erről, biztos van jobb is. Itt a felsőcsőnél van a thermosztát:



Holnap hívom a szerelőt, hogy nézzük meg...

üdv kisbal!

Ha szemben állsz, a gyújtáselosztó alatt, picit hátrafelé abban a vízcsonkban van a termosztát, amiből az alsó vastag cső ágazik le a hűtőradiátorra!
Annak álló helyben max 10 perc után forrónak kell lennie, különben nem nyit a termosztát, felforr a víz..


---

Vsanyi!

Neten kell folyamatosan nézelődni és ha megvan az akció + olcsó/ingyen posta/ közeli bolt, lecsapni!
Mondjuk így szezonban lehet nehéz lesz, meg kis idő kell hozzá azért!

kisbal

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 162
  • 1.6GLi 106LE '96, †1.6XLi 99LE '97 478e km lpg
Re:Carina
« Válasz #33522 Dátum: 2016.01.08 08:09:45 »
nyit a thermosztát, 3km után -1 fokban állóhelyzetben járattam és hirtelen átmelegedett az alsócső is, akkor nincs ott hiba :)
Akkor mégiscsak a keverőcsappal lesz összefüggésben.
« Utoljára szerkesztve: 2016.01.08 08:14:11 írta kisbal »
Balázs

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #33523 Dátum: 2016.01.08 08:37:36 »
Akár.. esetleg fűtéscsap probléma.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #33524 Dátum: 2016.01.08 15:48:42 »
Sziasztok!

Koptatom az új Valeo kuplungszettet. Nagyon jó lett, a váltás is simább.
Thermosztát kérdésem lenne. Feleségem azt mondja nem igazán fűt az autó. Ma este álló helyzetben 10 percet járattam, fogdostam a hűtőradiátor felső és alsó csövét.
A felső szépen felmelegedett és már nem is bírtam fogni, viszont az alsó hideg maradt. Ugye ennek a blokk végénél van a thermosztát? Valahogy a hűtőventilátor sem kapcsolt be, pedig szerintem szokott menni. Holnap még figyelem.
Úgy tűnik zárt állapotban ragadt, akkor viszont nem értem, miért fűti fel az utasteret állóhelyzetben és miért hűl langyosra autópályás rohanásnál. Vagy ez a terelőlapka tömítésének kopásával lenne magyarázható? A mutató szépen beáll középre, meg nem mozdul. Így van ez már 7 éve :)
Keresnék a fórumban, biztos sokszor volt téma, de kevés találatot dobott.
Találtam egy kis videót erről, biztos van jobb is. Itt a felsőcsőnél van a thermosztát:



Holnap hívom a szerelőt, hogy nézzük meg...
Szia! Az inkább jó hír, hogy hidegindítás után alapjáraton ilyen időben nem melegszik be a motor. Csekély a belső súrlódás, így a hulladékhő is, ergo jó állapotban van a moci.  ;)
Az is jó jel, hogy hirtelen jött meg a forró víz a csőben, mert előfordulhat az is, hogy a termosztát peremén lévő gumitömítésnél enged át. Nálam anno ez játszott. Jele mint nálad, ill. fokozatosan melegedett át a termosztátról jövő cső.
Van azért még egy-két trükk: a zárólemezen lévő szivacstömítés cseréje (ez mára biztosan elporladt). A párásodás elkerülése érdekében nem érdemes teljesen belső keringetésre állítani, inkább valahol félállásba a kart, így könnyebben melegíti a levegőt. A középkonzol levegő nyílásait is (ahol többnyire direkten külső levegő jön be, és a szivacstömítései vsz. szintén elporladtak már) el lehet tömíteni.
Ha van klímád, érdemes egy kicsit járatni, mert a meleg kondenzátoron áthaladó hűtőlevegő miatt gyorsabban melegszik meg a hűtővíz.
Ha menet közben érzed a fokozatosan hűlő levegőt, akkor a hibaelhárításig, átmeneti megoldásként letakarhatod a hűtő negyedét, így még biztosan nem forralod fel a vizet, de üzem melegen tartod a motort is.
Ez utóbbi esetben nálad a termosztát kései visszazárása vagy a fűtőradiátor eltömődése lehet a gond oka. A fl-esekben ('96. 06-tól )már nincs fűtéscsap.