Sziasztok!
Koptatom az új Valeo kuplungszettet. Nagyon jó lett, a váltás is simább.
Thermosztát kérdésem lenne. Feleségem azt mondja nem igazán fűt az autó. Ma este álló helyzetben 10 percet járattam, fogdostam a hűtőradiátor felső és alsó csövét.
A felső szépen felmelegedett és már nem is bírtam fogni, viszont az alsó hideg maradt. Ugye ennek a blokk végénél van a thermosztát? Valahogy a hűtőventilátor sem kapcsolt be, pedig szerintem szokott menni. Holnap még figyelem.
Úgy tűnik zárt állapotban ragadt, akkor viszont nem értem, miért fűti fel az utasteret állóhelyzetben és miért hűl langyosra autópályás rohanásnál. Vagy ez a terelőlapka tömítésének kopásával lenne magyarázható? A mutató szépen beáll középre, meg nem mozdul. Így van ez már 7 éve
Keresnék a fórumban, biztos sokszor volt téma, de kevés találatot dobott.
Találtam egy kis videót erről, biztos van jobb is. Itt a felsőcsőnél van a thermosztát:
Holnap hívom a szerelőt, hogy nézzük meg...
Szia! Az inkább jó hír, hogy hidegindítás után alapjáraton ilyen időben nem melegszik be a motor. Csekély a belső súrlódás, így a hulladékhő is, ergo jó állapotban van a moci.
Az is jó jel, hogy hirtelen jött meg a forró víz a csőben, mert előfordulhat az is, hogy a termosztát peremén lévő gumitömítésnél enged át. Nálam anno ez játszott. Jele mint nálad, ill. fokozatosan melegedett át a termosztátról jövő cső.
Van azért még egy-két trükk: a zárólemezen lévő szivacstömítés cseréje (ez mára biztosan elporladt). A párásodás elkerülése érdekében nem érdemes teljesen belső keringetésre állítani, inkább valahol félállásba a kart, így könnyebben melegíti a levegőt. A középkonzol levegő nyílásait is (ahol többnyire direkten külső levegő jön be, és a szivacstömítései vsz. szintén elporladtak már) el lehet tömíteni.
Ha van klímád, érdemes egy kicsit járatni, mert a meleg kondenzátoron áthaladó hűtőlevegő miatt gyorsabban melegszik meg a hűtővíz.
Ha menet közben érzed a fokozatosan hűlő levegőt, akkor a hibaelhárításig, átmeneti megoldásként letakarhatod a hűtő negyedét, így még biztosan nem forralod fel a vizet, de üzem melegen tartod a motort is.
Ez utóbbi esetben nálad a termosztát kései visszazárása vagy a fűtőradiátor eltömődése lehet a gond oka. A fl-esekben ('96. 06-tól )már nincs fűtéscsap.