Én elejétől fogva Castrol Taf-X, majd Multivehicle 75W90-el járok, tökéletes a dolog! ![kacsint ;)](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/03_kacsint.gif)
Nyelestengely csapágy hangra használtam régebben 2 kis tubus Xado revitalizálót, ugyanolyan marad tőle.
üdv,
Ami nekem bejött:
Castrol SMX-S 75W-85
Castrol Syntrans Multivehicle 75W-90
Ami nagyon nem volt jó a váltónak:
XADO Atomic oil API GL 3-4-5
Akadós lett az 1-2 az R pedig rosszabb, és nem revitalizált semmit, pedig hónapokig benne hagytam az akadások ellenére. Ugyanúgy búg valami a váltóban, mint előtte.
Ha már váltó hangok:
Egy fórumtárs azt írta privátban, hogy a "sírós" váltóhang ezeknél a régi japán gépeknél megszokott és normális, 1-2 fokozatban. Lehet, hogy igaza van. Nekem viszont a sajátomon kívül nem volt szerencsém más régi japán kocsihoz. 98-as 1.0 Swift (170e km) a legrégebbi amit vezettem, de annak nem volt semmiféle váltóhangja. Az OFF E36 váltója is hangtalanul működött.
Carinánál mennyire jellemző a váltó búgása?
Ez alatt azt értem, amikor mondjuk 2-esben 2000-3000 közt vagy fölötte gázt adok, akkor a motor hangja mellett jól kivehetően van egy visító (búgó, síró, ki minek írja le) hang. Engem ez a hang arra emlékeztet, mint amikor a régi fajta villamos/trolibusz gyorsít.
Ha csökkentem a gázt (ezzel lecsökken a nyomaték a váltón) megszűnik a hang, motorféknél ismét előjön. Időnként hangosabbnak hallom, mint a motort. Valamikor egész halknak, szinte nem is, hallom, valamikor baromi hangosnak, lehet hogy hangulatfüggő is.
Ez a váltó melyik részéről jöhet?
A nyeles-tengely csapágynak mikor hallható a hangja, és milyen jellegű?