Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6803537 alkalommal)

0 Felhasználó és 39 vendég van a témában

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #33360 Dátum: 2015.11.20 09:51:08 »

  Szia!
Megpróbálkoznék egy belső tisztítással én is, még ha ártani nem használ is. :D
Az injektorokat vagy a gyertyákat vetted ki, az "applikátor" bevezetéséhez?

Szia!
Sok sikert, ha belevágsz, de fontold meg kamikaze tanácsát is. Magam sem vágtam volna bele másodjára, ha nem látom a durva, makacs  kokszréteget.

A gyertyákat vettem ki, az "applikátor" bevált, mert körbe lehet forgatni befúvás közben

 kép

Egy szívószál jelezte tologatás közben, hogy állnak épp a dugók  :D (1-4, 2-3 együtt), félállásnál fújtam bele, ekkor nyitva az egyikben a szívó, egy másikban a kipufogó szelep. A rotor állásából következtetni lehet, hogy épp melyiknél, de mind a négyet végigfújtam minden alkalommal. A kompressziós gyűrűk jól zártak, a dugókon ott csillogott 20 perc után a fekete szmötyi.  A kipörgetéshez a 2500-at a gázkar pillangószelep melletti ütközőjének kitámasztásával oldottam meg.
Az fontos, hogy ne csak pár percet járasd előtte a motort, az anyag 50 fok felett gyúlékony. Egyébként a fagyasztó pray-hez hasonlóan termikusan is hat: gondolom ez segít elválasztani az anyagokat egymástól.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #33361 Dátum: 2015.11.20 10:07:41 »
Köszi a választ szerintem is csak kontakt hiba mert a víz nem melegszik ès nèha magától vissza megy a mutató szerintes egy óra csere megoldaná a dolgot
Egyetértek kamikazéval, jobb lenne egy autóvillamossági szerelő (vsz. olcsóbb is). Ismert a probléma, nem biztos, hogy egy bontottal jobban jársz. De ha így döntesz, akkor a fl. előttiből kerüljön ki, mert állítólag nem kompatibilis a két óracsoport.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #33362 Dátum: 2015.11.20 10:42:26 »
Én nem kísérleteznék különböző agresszív anyagokkal, amik többet árthatnak, mind hasznuk van...
Azzal én sem, aminek nincs haszna, de itt mást tapasztaltam. És attól tartok, a kokszos égéstér miatti tökéletlen égés által keletkezett savas melléktermékek, a csiszoló hatás többet ártanak a motornak, kipufogónak, katalizátornak, mint pár centiliter ebből az anyagból. Persze a legjobb ezt olajcseréhez igazítani, de mit csináljak, türelmetlen vagyok.  :) Neten semmit nem találtam róla, ha elszúrom, a baj a magamé lesz, de - mint tudod - kísérletező kedvű vagyok, ezért kipróbáltam és beszámolok, ennyit tehetek. Végül is ez fórum ... :)

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #33363 Dátum: 2015.11.20 10:45:20 »
Az fontos, hogy ne csak pár percet járasd előtte a motort,
Javítottam!

jim66

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
Re:Carina
« Válasz #33364 Dátum: 2015.11.20 12:48:45 »
Sziasztok!

Tudna nekem segíteni valaki az előgyújtás beállításával kapcsolatban?
Azért kellene, mert a motor kis terhelésnél kb 2500-as fordulatszámig picit "csörömpöl", alapjáraton a fordulatszám kicsit ingadozik néha és azt olvastam több helyről is hogy ezeket a tüneteket a nem megfelelő előgyújtás beállítás okozhatja.

Hol kell állítani? Nem találtam sehol.

Előre is köszi:
Attila

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Carina
« Válasz #33365 Dátum: 2015.11.20 18:02:24 »
Ha lehet állítani, akkor az elosztót kell lelazítani és elfordítani.
Meg kéne nézni stroboszkóppal, lehet, hogy nincs is semmi baj az előgyújtással.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #33366 Dátum: 2015.11.20 18:46:22 »
Sziasztok!

Tudna nekem segíteni valaki az előgyújtás beállításával kapcsolatban?
Azért kellene, mert a motor kis terhelésnél kb 2500-as fordulatszámig picit "csörömpöl", alapjáraton a fordulatszám kicsit ingadozik néha és azt olvastam több helyről is hogy ezeket a tüneteket a nem megfelelő előgyújtás beállítás okozhatja.

Hol kell állítani? Nem találtam sehol.

Előre is köszi:
Attila
Ha faceliftes a kocsi (aláírás szerint az), akkor nem lehet állítani. Hibakód nincs?

DS65

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 251
Re:Carina
« Válasz #33367 Dátum: 2015.11.21 20:04:07 »
Szia!
Sok sikert, ha belevágsz, de fontold meg kamikaze tanácsát is. Magam sem vágtam volna bele másodjára, ha nem látom a durva, makacs  kokszréteget.

A gyertyákat vettem ki, az "applikátor" bevált, mert körbe lehet forgatni befúvás közben

 kép

Egy szívószál jelezte tologatás közben, hogy állnak épp a dugók  :D (1-4, 2-3 együtt), félállásnál fújtam bele, ekkor nyitva az egyikben a szívó, egy másikban a kipufogó szelep. A rotor állásából következtetni lehet, hogy épp melyiknél, de mind a négyet végigfújtam minden alkalommal. A kompressziós gyűrűk jól zártak, a dugókon ott csillogott 20 perc után a fekete szmötyi.  A kipörgetéshez a 2500-at a gázkar pillangószelep melletti ütközőjének kitámasztásával oldottam meg.
Az fontos, hogy ne csak pár percet járasd előtte a motort, az anyag 50 fok felett gyúlékony. Egyébként a fagyasztó pray-hez hasonlóan termikusan is hat: gondolom ez segít elválasztani az anyagokat egymástól.

Szia Zoli!
Köszi a részletes segítséget!
Olvastam Kamikaze ajánlását is, valamilyen szinten igaza is van.
Röviden: 10 éve van nálunk a csajszi, néhány évig 8 l/10 000 km /össz/motorolaj felhasználással kezdtük, 110 ezer "induló" km-óra állásnál. Híres olajak használata, később adalékok próbája  = semmi.
4-5 éve készítettem egy HHo generátort -merthogy én is kísérletező kedvű vagyok  :hug: -, melynek alkalmazásával üzemanyag fogyasztás csökkenéssel és motor tisztulással hitegettek. Egyetlen tavasz-ősz szezont használtam, üzemanyag fogyasztást illetően nem tapasztaltam változást, viszont ezután a kommerszebb olajakból sem kellett/kell utántöltenem 1,5-2 l-től többet /10 000km. A fekete leves az volt, hogy a hátsó kipufogódob elülső része korrodált és elvált a csőtől, amit javítani kellett. A túlzott nedvességre fogtam a dolgot, azóta nem használom a vízgáz cuccot. Apróbb jelek: pici rántások, ingatagabb alapjárat jelentkezett -lehet gyújtóköri probléma is -, első körben egy "lélek tisztítással" próbálkoznék.
 Sajnos az üzemszerű, öntisztító koksztalanításra kevésbé vállalkozom, mert 1x már fizettem a közösbe gyorshajtásért, ugyanakkor a lassan haladva bőgetve a motort sem az én világom.
Viszont hiszek én is a belső lerakódások motorra gyakorolt kártékony hatásában, ezért gondoltam kémiai szerek bevonására.
 Üdv!

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #33368 Dátum: 2015.11.22 01:34:42 »
Azzal én sem, aminek nincs haszna, de itt mást tapasztaltam. És attól tartok, a kokszos égéstér miatti tökéletlen égés által keletkezett savas melléktermékek, a csiszoló hatás többet ártanak a motornak, kipufogónak, katalizátornak, mint pár centiliter ebből az anyagból. Persze a legjobb ezt olajcseréhez igazítani, de mit csináljak, türelmetlen vagyok.  :) Neten semmit nem találtam róla, ha elszúrom, a baj a magamé lesz, de - mint tudod - kísérletező kedvű vagyok, ezért kipróbáltam és beszámolok, ennyit tehetek. Végül is ez fórum ... :)
Beszéltünk már erről egy találkozón, hogy a bioetanol is jól tisztítja a dugattyúk tetejét (is). Itt egy endoszkópos vizsgálatról videó, hogy milyen egy csak bioetanollal üzemeltetett Suzuki WagonR motorja belülről:
http://www.etanolblog.hu/2010/12/e85-re-alakitott-motor-belulrol.html
De sajnálom, hogy kinyírták az E85-öt nálunk. Jó volt nekem 2 évig csak azt tankolni, igaz a régi Astrám volt átalakítva rá...
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #33369 Dátum: 2015.11.22 11:10:24 »
Túlóráznak picit a Carinámon a szerelők...
Már hiányzik, hogy nincs nálam egy hete!
Addig nézegetem mások Carináját:
« Utoljára szerkesztve: 2015.11.22 11:16:39 írta FUBA »
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

DS65

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 251
Re:Carina
« Válasz #33370 Dátum: 2015.11.22 15:00:18 »
Beszéltünk már erről egy találkozón, hogy a bioetanol is jól tisztítja a dugattyúk tetejét (is). Itt egy endoszkópos vizsgálatról videó, hogy milyen egy csak bioetanollal üzemeltetett Suzuki WagonR motorja belülről:
http://www.etanolblog.hu/2010/12/e85-re-alakitott-motor-belulrol.html
De sajnálom, hogy kinyírták az E85-öt nálunk. Jó volt nekem 2 évig csak azt tankolni, igaz a régi Astrám volt átalakítva rá...


   Szia FUBA!
4AFE motor ette átalakítás nélkül az etanolt, téli hidegindításhoz kellett egy kis szívató "áramkör"...
Sajna a pénztárcámat nem kímélte, mert a többlet üzemanyag fogyasztás inkább deficitet generált..no és a sok víz, mint égéstermék  még inkább korrodálta a kipufogó rendszert- szerintem.
Neked jó tapasztalataid voltak az E85-tel?!

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #33371 Dátum: 2015.11.22 23:14:52 »


   Szia FUBA!
4AFE motor ette átalakítás nélkül az etanolt, téli hidegindításhoz kellett egy kis szívató "áramkör"...
Sajna a pénztárcámat nem kímélte, mert a többlet üzemanyag fogyasztás inkább deficitet generált..no és a sok víz, mint égéstermék  még inkább korrodálta a kipufogó rendszert- szerintem.
Neked jó tapasztalataid voltak az E85-tel?!
Szia DS65!
Carinába nekem maximum fele-fele arányban volt E85, nem tudja az injektorvezérlő megfelelően tovább dúsítani a keveréket még a fele-feléhez sem, ezért szerintem a legjobb a 2:1 arányú E95:E85 keverék ha nincs átalakító. Sajnos igen, anyagilag abszolút nem éri meg már az E85, el is kezdték megszüntetni a kutaknál a forgalmazását. Ameddig megérte, vagy ugyan annyira jött ki a használata mint a benzinnel, én nagyon szerettem és nagyon jó tapasztalatom volt vele. Aki komolyan tuningol főleg turbós autót, az ma is benzin helyett E85-öt használ a nagyobb kompressziótűrés, kisebb égéshő és a nagyobb teljesítmény miatt...
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

DS65

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 251
Re:Carina
« Válasz #33372 Dátum: 2015.11.23 08:05:36 »
 :yes:, nekem átalakító nélkül, hétköznapi használat során 1:1-ben ette érezhető különbség nélkül, csupán a hőgombára kellett egy potenciométer a dúsabb keverék képzéséhez, a hidegben való indításhoz.
 Siralmas, hogy a nagy környezettudatosságban még mindig az olajmaffiáé a vezető szerep!
  Üdv!
« Utoljára szerkesztve: 2015.11.23 08:20:53 írta DS65 »

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Carina
« Válasz #33373 Dátum: 2015.11.23 13:50:37 »
Túlóráznak picit a Carinámon a szerelők...
Már hiányzik, hogy nincs nálam egy hete!
Addig nézegetem mások Carináját:
No mi jót ügyködnek rajta? Olyan lesz mint a képen? :)
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Carina
« Válasz #33374 Dátum: 2015.11.24 05:18:24 »
Egy segítségkérés:

Sziasztok. Vettem a lányomnak egy Carina e-t . De meghalt benne az ablaktörlö motor. Az autó 92-es japán gyártású...érdekelne tud e valaki nekem segiteni .hogy hozzá jussak egy másik jó ablaktörlő motorhoz? Elöre is köszönöm ..további szép napot :helpsmilie:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.