Szia!
Sok sikert, ha belevágsz, de fontold meg kamikaze tanácsát is. Magam sem vágtam volna bele másodjára, ha nem látom a durva, makacs kokszréteget.
A gyertyákat vettem ki, az "applikátor" bevált, mert körbe lehet forgatni befúvás közben
kép
Egy szívószál jelezte tologatás közben, hogy állnak épp a dugók (1-4, 2-3 együtt), félállásnál fújtam bele, ekkor nyitva az egyikben a szívó, egy másikban a kipufogó szelep. A rotor állásából következtetni lehet, hogy épp melyiknél, de mind a négyet végigfújtam minden alkalommal. A kompressziós gyűrűk jól zártak, a dugókon ott csillogott 20 perc után a fekete szmötyi. A kipörgetéshez a 2500-at a gázkar pillangószelep melletti ütközőjének kitámasztásával oldottam meg.
Az fontos, hogy ne csak pár percet járasd előtte a motort, az anyag 50 fok felett gyúlékony. Egyébként a fagyasztó pray-hez hasonlóan termikusan is hat: gondolom ez segít elválasztani az anyagokat egymástól.
Szia Zoli!
Köszi a részletes segítséget!
Olvastam
Kamikaze ajánlását is, valamilyen szinten igaza is van.
Röviden: 10 éve van nálunk a csajszi, néhány évig 8 l/10 000 km /össz/motorolaj felhasználással kezdtük, 110 ezer "induló" km-óra állásnál. Híres olajak használata, később adalékok próbája = semmi.
4-5 éve készítettem egy HHo generátort -merthogy én is kísérletező kedvű vagyok
-, melynek alkalmazásával üzemanyag fogyasztás csökkenéssel és motor tisztulással hitegettek. Egyetlen tavasz-ősz szezont használtam, üzemanyag fogyasztást illetően nem tapasztaltam változást, viszont ezután a kommerszebb olajakból sem kellett/kell utántöltenem 1,5-2 l-től többet /10 000km. A fekete leves az volt, hogy a hátsó kipufogódob elülső része korrodált és elvált a csőtől, amit javítani kellett. A túlzott nedvességre fogtam a dolgot, azóta nem használom a vízgáz cuccot. Apróbb jelek: pici rántások, ingatagabb alapjárat jelentkezett -lehet gyújtóköri probléma is -, első körben egy "lélek tisztítással" próbálkoznék.
Sajnos az üzemszerű, öntisztító koksztalanításra kevésbé vállalkozom, mert 1x már fizettem a közösbe gyorshajtásért, ugyanakkor a lassan haladva bőgetve a motort sem az én világom.
Viszont hiszek én is a belső lerakódások motorra gyakorolt kártékony hatásában, ezért gondoltam kémiai szerek bevonására.
Üdv!