Üdv!
Bár szerintem nem tőlem kérdezted, de írok róla.
A külső csukló általában nem bontható részekre roncsolásmentesen.
Több részből áll:
-Belső "csillag", amin kívül rajta van a golyók pályája és belül a bordáshüvely, amibe a tengely megy. A tengelyt és a csillagot egy rugalmas gyűrű tartja össze, de ehhez elvileg nem férsz hozzá, kellő erő hatására visszaugrik a tengelybe, és lejön a csukló. Ahogy írtam, Marutinál NEM indult el egyik sem.
-Golyók és a kosár
-Külső "harang", amiben a golyók pályája van megint, de itt belülről, és egy tengely, ami a homlokából indul és a kerékcsapágyakba megy, ennek a végén van az anya, ami általában sasszeggel biztosított.
Marutin kétoldalról hosszában bevágtam 230-as sarokcsiszolóval MAJDNEM a tengelyig, és hidegvágóval repesztettem re a tengelyről a csillagot. Most azon gondolkodok, hogy a külső harang elejét kellett volna levágni és egy csapágylehúzóval kinyomni a tengelyt, hátha...de lehet, hogy ezzel a tengelyt károsítom, ha a rajta levő bordák deformálódnak, az nem lenne jó.
Samarán a külső csukló is szerelhető volt, zégergyűrű volt valahogy, de már nem tudom pontosan, egyszer szedtem szét (sok időm lehetett...). Azt hiszem belső zéger volt a harangban, de már kb. 10 éve volt...de az lehet inkább, hogy annyira ki kellett fordítani a belsejét, hogy a golyó ki tudjon jönni, de üzem közben annyira nem tudott elfordulni és nem esett szét.
Utángyártott külső csukló gond nélkül felrakható, én GSP-t néztem most is, az Marutin nagyon bevált: a gyári harang egy évet bírt, a GSP meg 3 év után is jó volt. Igaz, akkor kedvezmény nélkül vettem autósboltban 12000-ért, most kedvezménnyel 10 alatt megkapom.
Zsírt kis lyukon szoktam benyomni a golyók mellett, az feltölti rendesen a csuklót, a maradékot meg bele a porvédőbe (az is harang, nem találtam jobb kifejezéseket...)