Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6803762 alkalommal)

0 Felhasználó és 28 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10288
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #30915 Dátum: 2014.07.15 23:03:09 »
Tényleg örülj neki, mert nekem sajnos folyt az olaj és cserés lett. Örültem, hogy megemelte vagy 3cm-el de olyan lett mint a szekér. :(

Hol nézed az ENEOS adatlapokat? Itt nemigen látom a viszkozitást 100C fokon. :(
http://www.eneos-oil.eu/products/safety-data-sheets

Nekem egyszer meg lett pakolva, leült rendesen, inkább legyen olyan, mint egy szekér, de ha megrakom, akkor inkább ne érjen le a alja  :surrender:

Egyszerűen beírom pl. a google-ba, hogy Eneos Premium Hyper 5w30 pdf, és hamar megvan az adatlap (data sheet).
Az Eneos Sustina 5w40 az nem volt egyszerű, abból csak egy lengyel nyelvű van, de mellékelek egyet-kettőt!


vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10288
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #30916 Dátum: 2014.07.15 23:05:13 »
Itt van a PH 5w30-é.

Többféle van belőle, lehet, még 5 is, de elvileg ez az, ami benne volt.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10288
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #30917 Dátum: 2014.07.15 23:05:41 »
Ez meg a PH 5w40:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10288
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #30918 Dátum: 2014.07.15 23:07:49 »
A legjobb az lenne, ha ez is mehetne bele, azonnal ráállnék!

Mondjuk ezeket nem most töltöttem le, azóta lehet, hogy vannak fennt újabbak!

oriza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 392
Re:Carina
« Válasz #30919 Dátum: 2014.07.15 23:12:14 »
Nekem egyszer meg lett pakolva, leült rendesen, inkább legyen olyan, mint egy szekér, de ha megrakom, akkor inkább ne érjen le a alja  :surrender:

Hát az tényleg gond! :(
Nekem még annyira nem volt megpakolva viszont időnként kicsit gond volt amikor leálltam a garázsba. Figyelnem kellett, mert ha picit gyorsabban mentem lecsapta a hátulját.
Most nincs ilyen gond, de visszasírom a gyári gátlókat.  :cry:
Egyszerűen beírom pl. a google-ba, hogy Eneos Premium Hyper 5w30 pdf, és hamar megvan az adatlap (data sheet).
Az Eneos Sustina 5w40 az nem volt egyszerű, abból csak egy lengyel nyelvű van, de mellékelek egyet-kettőt!

Google-ztam de ezek szerint nem eléggé. :)
Azért érdekes, hogy az eu oldalról a szakállhoz ugrik és ott meg elég hiányosak az adatlapok.
Köszi a linket! :)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10288
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #30920 Dátum: 2014.07.15 23:18:03 »
Hát az tényleg gond! :(
Nekem még annyira nem volt megpakolva viszont időnként kicsit gond volt amikor leálltam a garázsba. Figyelnem kellett, mert ha picit gyorsabban mentem lecsapta a hátulját.
Most nincs ilyen gond, de visszasírom a gyári gátlókat.  :cry:
Google-ztam de ezek szerint nem eléggé. :)
Azért érdekes, hogy az eu oldalról a szakállhoz ugrik és ott meg elég hiányosak az adatlapok.
Köszi a linket! :)

Nem Kayaba  a gyári? Milyet tettél bele ?

A Szakálnál általában a biztonsági adatlapokat teszik fel (azt kötelező tudtommal), a termék adatlapokat kell vadászni. Persze azokon vannak a releváns dolgok  :otlet:

Szívesen  :flowers:

oriza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 392
Re:Carina
« Válasz #30921 Dátum: 2014.07.15 23:25:49 »
Nem tudom milyen a gyári. :(
Sajnos azt sem néztem meg, hogy felújítható -e.
A híres AL-CO  ment bele. Sajnos...  De szerintem nem lesz benne sokáig, mert már hallom, hogy picit kopog az egyik.  1 évet sem bírt és gariban cseréltettem, de már ez is kezdi.
Előre Monroe ment, mert a zsu.hu-n leértékelték 12500-ra. Azzal még nincs bajom.

oriza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 392
Re:Carina
« Válasz #30922 Dátum: 2014.07.15 23:31:59 »
A legjobb az lenne, ha ez is mehetne bele, azonnal ráállnék!

Mondjuk ezeket nem most töltöttem le, azóta lehet, hogy vannak fennt újabbak!
0W-20? :)
Mikor megvettem 0W-40-et tettem bele. Hát nem volt benne sokáig, mert zavart, hogy minden  mozgó alkatrésznek külön hallom a hangját. A 90e szerviznél márkaszervizben mondták, hogy a főnök is így járt a Camryval. Le is cserélte 5W-re.

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Carina
« Válasz #30923 Dátum: 2014.07.16 08:03:20 »
Lehet, hogy hülyeség, de szerintem azért, mert kétcsöves gázos Kayabák kerültek bele előre, és azok nyomták feljebb, vagyis a gáz nyomása idézi ezt elő. Ha nem tévedek, FUBA is erről számolt be. Ha pedig hátra is ilyeneket tennék akkor valószínűleg ugyanazt csinálnák ott is.
Érthető. Ez egy tervezett dolog? Mármint hogy a gátlóban a gáz nyomása is növeli a rugóállandót?  :hmmmm:

20 Celsius fok felett a Sustina már vastagabb a PH 5w30-nál. Mondom, nagyjából hasonló körülmények mellett volt ez a jelenség, sőt, még könnyebb volt a kocsi, mert egyedül ültem benne. De csak egyszer történt meg, azért írtam, hogy még figyelem. Ma engedtem le belőle, holnap elvileg megnézem megint. A PH 5w40-nél is észrevettem a különbséget a Q8 Formula Excel 5w40 után, ott is jobban fogta, és vastagabb is az  előbbi olaj. Most is bejött, ha hihetetlen is.

A 3 liter Sustináért adsz 6 deci ESP-t??  Az érdekes bolt lenne :lol: Az nagyjából ott van viszkozitásban, mint a PH 5w30, abból meg van egy literem  [rohog]
Nem vitatom a tapasztalataidat a különböző olajokkal, de én nem tapasztaltam ilyet. Na majd kiderül hosszabb távon milyenek lesznek vele a tapasztalatok. Ha úgy érzed, hogy valami nincs rendben akkor majd átállsz valami másra.

Nem volt elég vicces az ajánlat? :) (annak szántam  :lol: )

0W-20? :)
Mikor megvettem 0W-40-et tettem bele. Hát nem volt benne sokáig, mert zavart, hogy minden  mozgó alkatrésznek külön hallom a hangját. A 90e szerviznél márkaszervizben mondták, hogy a főnök is így járt a Camryval. Le is cserélte 5W-re.
Üzemmeleg motornál is, vagy csak bemelegedés alatt?
Ezeknek a motoroknak az elsődleges ajánlása a 10W-s olaj (10W-30), az 5W-30-at csak extrém hidegekben írják elő az indítási problémák ellen, az is egy kompromisszomos(!) választás.

Állítólag ezeknél az öreg motoroknál hidegen olyan nagyok az illesztési hézagok, hogy ott inkább a 10W az optimális, mert arra van tervezve, nekem ezt magyarázta az szerelő, amikor kérdeztem, mi a baj az 5W-30-al, ezt még el tudom fogadni, de a végén erős érvként még azt is hozzátette "...és túl drága ebbe a motorba". Inkább átálltam az S.K. olajcserére, hogy lefaragjam a költségeket.

oriza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 392
Re:Carina
« Válasz #30924 Dátum: 2014.07.16 09:19:31 »

Üzemmeleg motornál is, vagy csak bemelegedés alatt?
Ezeknek a motoroknak az elsődleges ajánlása a 10W-s olaj (10W-30), az 5W-30-at csak extrém hidegekben írják elő az indítási problémák ellen, az is egy kompromisszomos(!) választás.

Állítólag ezeknél az öreg motoroknál hidegen olyan nagyok az illesztési hézagok, hogy ott inkább a 10W az optimális, mert arra van tervezve, nekem ezt magyarázta az szerelő, amikor kérdeztem, mi a baj az 5W-30-al, ezt még el tudom fogadni, de a végén erős érvként még azt is hozzátette "...és túl drága ebbe a motorba". Inkább átálltam az S.K. olajcserére, hogy lefaragjam a költségeket.

Meleg motornál is olyan volt mint ha nem lenne benne olaj.
Egyébként ittem az olajat. Mikor kihozták a gépet meglepődtem a hangján és azt hittem, hogy nem öntötték bele. Amikor bevittem csak egy problémát említettem. A kis fordulaton a rángatózást. Nem találtak semmi hibát, de a rángatózás megmaradt. Előhoztak egy másik Carinát, hogy megmutassák az is olyan, majd vezetéstechnikai bemutatót tartottak.   Ne foglalkozzak a kis rángatással, ennek nyomni kell. Hát egy kicsit ideges lettem amikor Kőbányán a minősíthetetlen utcákban repkedtünk.  :nono:
Én elhiszem, hogy jobban szereti a nagy fordulatot, de talán nem kellene egy dugóban araszoláskor padlógázzal indulni. 
Rendesen megkergették és bőven bemelegedett viszont a csattogás megmaradt. Akkor mondták, hogy a 0W -től ilyen és azt amit neked is mondott a szerelő.  De ezt azóta más szerelő is mondta.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10288
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #30925 Dátum: 2014.07.16 09:31:14 »
Érthető. Ez egy tervezett dolog? Mármint hogy a gátlóban a gáz nyomása is növeli a rugóállandót?  :hmmmm:
...

Nem volt elég vicces az ajánlat? :) (annak szántam  :lol: )
...

Állítólag ezeknél az öreg motoroknál hidegen olyan nagyok az illesztési hézagok, hogy ott inkább a 10W az optimális, mert arra van tervezve, nekem ezt magyarázta az szerelő, amikor kérdeztem, mi a baj az 5W-30-al, ezt még el tudom fogadni, de a végén erős érvként még azt is hozzátette "...és túl drága ebbe a motorba". Inkább átálltam az S.K. olajcserére, hogy lefaragjam a költségeket.


Nem a rugóállandó végett emelkedik, hanem feltolja a lengéscsillapító végét a gáz nyomása, és megemeli a kocsit. Az eleje is legalább 2 centivel feljebb van a csere óta.

De az volt valamennyire :1eye:  Csak  az ESP-t a Sustinával együtt emlegetni nem  :D

Na most hidegen akkor gond van ezen hézagok miatt, mert ahogy írtam, 20 fok alatt már a Sustina 5w40 vékonyabb a PH 5w30-nál  :hmmmm:
Mégis hidegindulásnál hamarabb megszűnik a "zaj" a vezérműtengelyektől. Bár lehet, hogy nem volt éjjel sem 20 fok alatt, ám mostanában többször van rá példa. Majd ősszel kiderül.

Szerelők egyébként még nálam is kevésbé vannak otthon az olajos témában (pedig az nem könnyű). Nekem az 5w40-re is megdöbbentek, 5w30-ra még inkább. Ha akkora gond lenne, akkor csak fogyott volna, de nem. Viszont nem is ezért cseréltem le, hanem attól tartva, hogy nagy melegben autópályán esetleg megszakad a kenőfilm. Lehet, hogy próbára keresek egy még vastagabb 5w30-at, már ha van ilyen, bár lehet, hogy az ESP pont olyan  ;) Az is lehet, hogy a lassabb áramlás miatt tovább tart az 5w40 bemelegedése, pedig a víz szerint már üzemmeleg a motor.


Ez az otthoni olajcsere a legjobb! Öcsém múltkor két ismerős kocsijában cserélt olajat, szívességből. A kettőbe az olaj (5w40) meg a szűrő megvolt annyiból, mint amennyiért egyre kaptak ajánlatot (10w40-re). Örültek is rendesen  :otlet:

Szerk.:

Az ESP 5w30 és a PH 5w30 100 fokos viszkozitása 12,1 vs. 12, szóval ez semmi. Azért keresgélek még, hátha van 12,5....13 körül, vagy Castrolon kívül ilyesmi 5w40, bár a szabványok lehet, hogy ezt nem teszik lehetővé.
« Utoljára szerkesztve: 2014.07.16 09:44:20 írta vd1234 »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10288
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #30926 Dátum: 2014.07.16 09:34:16 »
0W-20? :)
Mikor megvettem 0W-40-et tettem bele. Hát nem volt benne sokáig, mert zavart, hogy minden  mozgó alkatrésznek külön hallom a hangját. A 90e szerviznél márkaszervizben mondták, hogy a főnök is így járt a Camryval. Le is cserélte 5W-re.

Csak mert az fogná legkevésbé a motort  :)
De sajnos nem mehet bele.

oriza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 392
Re:Carina
« Válasz #30927 Dátum: 2014.07.16 09:37:17 »
Csak mert az fogná legkevésbé a motort  :)
De sajnos nem mehet bele.
Gondoltam! :)
Én is azért próbálkoztam na meg, hogy hidegen hamarabb legyen kenés.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10288
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #30928 Dátum: 2014.07.16 09:38:55 »
Nem tudom milyen a gyári. :(
Sajnos azt sem néztem meg, hogy felújítható -e.
A híres AL-CO  ment bele. Sajnos...  De szerintem nem lesz benne sokáig, mert már hallom, hogy picit kopog az egyik.  1 évet sem bírt és gariban cseréltettem, de már ez is kezdi.
Előre Monroe ment, mert a zsu.hu-n leértékelték 12500-ra. Azzal még nincs bajom.

Igen, szerintem az a nálam kidobott SCT-vel egy kategória. A Monroe biztos jobb, bár egy szerelő fórumtárs múltkor nem ajánlotta. Akcióban teljesen jó döntés szerintem. Akción kívül meg maradok a Kayabánál, Szakálnál általában a Monroe-tól olcsóbb.

oriza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 392
Re:Carina
« Válasz #30929 Dátum: 2014.07.16 10:01:54 »
Igen, szerintem az a nálam kidobott SCT-vel egy kategória. A Monroe biztos jobb, bár egy szerelő fórumtárs múltkor nem ajánlotta. Akcióban teljesen jó döntés szerintem. Akción kívül meg maradok a Kayabánál, Szakálnál általában a Monroe-tól olcsóbb.
Az AL-CO-t a szerelő barátom szerezte 10 alatt, de ma már tudjuk, hogy mennyit ér. Ő hasonlóan járt a Magnummal. Ma már nem tesz be ilyeneket senkinek. Nála az előny még a garanciánál volt, mert tőle nem kérnek mindenféle papírokat a garancia érvényesítésénél.
A Monroe-t biztos nem vettem volna meg teljes áron, mert akkor inkább a Kayaba. Ismerek olyat akinek 6 hónap után elgörbült a Monroe szára. Igaz ez már nagyon régen volt.
Egyébként a Monroe-nál a 2 év garancia feltételei. Beszerelési számla, munkalap, hibánál mérési jegyzőkönyv és szakvélemény. Tehát ez úgy néz ki, hogy beméretem, kiszerelik, lóra ülök és elügetek a város másik végébe és amíg megszakértik addig ott áll az emelőn. Ezt biztos nagyon értékelné a szerelő. Főleg ha fizetném neki a kieső napokat. Szóval garancia nincs. :)