Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6820736 alkalommal)

0 Felhasználó és 12 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10289
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #30885 Dátum: 2014.07.12 23:08:34 »
Volt egy kis szerelés. Munkahenger le. Gumiharmonika le. Féktisztítós rongyos kuplungpormentesítés. Kenőanyag nyomokban sem volt, csak por. Könnyen elérhető a "gömb". A leszerelt henger miatt 3-4mm-et enged visszafelé a villa simán alá lehet dolgozni, teflonos fehér zsír sprayt fújtam be neki bőségesen. Ez a zsír 150 fokig hőálló és kinyomócsapágy barát. szabadon lévő alkatrészek kenésére. Nem tudom mi a legjobb anyag erre a célra.
A siker egyelőre teljes. Megszűnt a sercegő érzés a pedálon és a hang is a motortérből.

No, ennek örülök  :yes:

Milyen az a sercegő érzés a pedálon? Nekem amolyan gyors lüktetés van rajta, amikor nagyobb fordulaton benyomom a pedált (én kinyomócsapágyra gondoltam  :hmmmm: )
Mert ha ez az, akkor ezt nekem is meg kellene csinálni. Elmondod, mi az az idézőjeles gömb, és hogy pontosan mit fújtál be és mivel?

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Carina
« Válasz #30886 Dátum: 2014.07.13 01:33:05 »
Nem lüktetés. Mondom, nekem álló motornál csinálja, ha jár a motor, akkor elnyomta a nyikorgást. :)
A pedál nem hullámzik vagy mozog járó motornál sem!

Két éve cseréltem a kuplung főhengert és a munkahengert is. (Pályázás után lassan jött fel a pedál.) Utána minden szép és jó lett, könnyebben járt, és mindig normálisan visszajött a pedál. Viszont amikor elkezdett kiemelni, lehetett érezni a pedálon, hogy nem teljesen sima a járása, inkább sok kis ugrást tesz meg, erre mondtam, hogy sercegő érzés, ténylegesen lehetett érezni kézzel benyomás és felengedés közben is.

A gömb ez az alkatrész:
31236B   SUPPORT, RELEASE FORK
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_1994_TOYOTA_COROLLA_EE101L-AHMDKW_3101.html

A gömböt befújtam zsírral és a villának a gömbbel találkozó felületét (kis "horpadás" a villán) + körülötte is, egyszóval bőségesen.
Ezzel: http://www.bardiauto.hu/webshop/meret-szerint/olajok-adalekok/meretoil_zsir/-CRC10473

Kuplung pedál hullámzása:
Nem tudom mi lehet. Láttam már olyat, az OFF E36-osomon, amit faternak adtam. Nem tudtam kideríteni mi okozhatja. Működött rendesen a kuplung, túlzás, hogy rendesen, mert olyan pedálerő kellett a működéséhez, hogy utána a Corolla pedálját mindig lerúgtam padlóig. Lehet rendesen csúsztatni. Ha jár a motor alapjáraton is kissé le fel jár a pedál és a fordulattal változik a hullámzás sebessége erőssége.

3000-3500rpm közt (nagy gáznál, vagyis inkább nagy nyomaték átvitelekor) akkorát hullámzik, hogy a fenti ütközőről visszapattan a pedál és lentről meg rugóerő ellenében felpattan, közben repedtfazék hangot ad.  [rohog]
Tüneti kezelés: hozzá kellett érni a pedálhoz. (Talp masszázs funkció.)
Engem nem izgatott (csak annyiból, hogy mégis mi okozhatja), mert hamar átforgattam azon a tartományon. Fater meg nem szokta addig kihúzatni.
Ha tippelnem kellene: szerkezet hiba, elgürbölt vagy törött nyomólap köröm végződés (vagy minek hívják) ahol a kinyomócsapágy nyomja, de lehet a csapágy is végülis.
« Utoljára szerkesztve: 2014.07.13 01:46:23 írta Kalmi »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10289
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #30887 Dátum: 2014.07.13 08:00:25 »
Köszönöm szépen, most már értem, miről van szó!  :flowers:

bsh

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 254
Re:Carina
« Válasz #30888 Dátum: 2014.07.14 10:14:08 »
hétvégén autópályáztam (nem szoktam), 370km, és fél és 3/4 közt áll a tank mutató. jó mondjuk az nem mérvadó, nem is pontos, meg simán lehet, hogy most beülnék már csak félig mutatná... de azért biztatónak néz ki, szerintem így meg lehet akár 700km/tank is, ami nekem rekord lenne.
viszont azt vettem észre, hogy 140-nél az ablaktörlő gyorsan felcsap, de visszafelé csak vánszorog. gondolom a menetszéltől, mert kis sebességnél nem ilyen lassú (mondjuk ott se valami gyors...). ez mitől lehet? meg kéne kenni az ablaktörlő mechanikát? vagy a motor sz@rakodik? :hmmmm:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10289
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #30889 Dátum: 2014.07.14 10:56:41 »
...
viszont azt vettem észre, hogy 140-nél az ablaktörlő gyorsan felcsap, de visszafelé csak vánszorog. gondolom a menetszéltől, mert kis sebességnél nem ilyen lassú (mondjuk ott se valami gyors...). ez mitől lehet? meg kéne kenni az ablaktörlő mechanikát? vagy a motor sz@rakodik? :hmmmm:

Nálam is ez van (januárban 140 körül ez volt, nyáron majd kiderül elvileg nemsokára), de amíg kevesebb sebességnél semmi gondja, addig szét nem szedem  :no:

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Carina
« Válasz #30890 Dátum: 2014.07.14 20:27:39 »
A hétvégén zsíroztam az ablaktörlő mechanizmust és olajoztam a tengelyeknél. (Na meg kitakarítottam a rácsot és alatta a vízelvezetőt, nem volt vészes, mert a múltkor a nagyja már kijött, a 17 évi termés, az durva volt. Meglepő módon most se fedeztem fel rohadást.)
Kicsit óvatos vagyok, mert 3 éve úgy megállt az ablaktörlő közepén, mint a szög. Volt előjele: pár nappal előtte lassulás, de akkor naívan azt hittem, hogy a motor halódik, de nem.
Akkor műszerolajjal kezeltem a tengelyeknél, hála Istennek megindult, mert szétszedni nem lehet tudtommal így kipucolni újrazsírozni se lehetett. Most a műszerolaj után próbálkoztam a zsír spray-vel is, hátha az elején amíg habzik közé tudott menni egy kevés.

Amúgy nem túl erős az ablaktörlő motorja, könnyen leterhelődik / lassul. Teljesen normális, ha 140km/h-nál a leírtak szerint működik. Én úgy szoktam tesztelni, hogy az egyik kart óvatosan megmozdítom (kb. 3mm-t és figyelem, hogy a másik is megmozdul e és a dolog erőszükséglete alapján könnyű eldönteni, hogy könnyen mozog e. Lötyögni lötyöghet, de szinte ellenállás nélkül kell mozognia. Ha valami megszorul az nem a mechanizmus, inkább a tengely a kar tövében.

Nfsman87

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 108
Re:Carina
« Válasz #30891 Dátum: 2014.07.14 21:25:45 »
Üdv nektek!
A balatoni nyaralásunkról jelentkezem és csupa jó hírrel szolgálhatok! Micila fórumtárs segítségével (hálás köszönet érte ezúton is!) sikerült beszerezni egy új lambdaszondát Carinának, és örömmel mondhatom, hogy elmúlt a csörgés, jobban is megy és ha valamelyest lehet hinni a benzin szint mérőnek, akkor a fogyasztás is döbbenetesen jó lett. 269km-t jöttünk 80-100km/h között útviszonyoknak megfelelően, és a mutató még épp nem érintette meg a felső negyed vonalát. Azaz kb 14 litert ehetet meg az úton, az átszámolva 5.2L/100km... Klímával!  :clap: Nyilván pontos adatot majd a tankolás fog adni, de már ez is nagyon bíztató!

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10289
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #30892 Dátum: 2014.07.14 22:14:03 »
Üdv nektek!
A balatoni nyaralásunkról jelentkezem és csupa jó hírrel szolgálhatok! Micila fórumtárs segítségével (hálás köszönet érte ezúton is!) sikerült beszerezni egy új lambdaszondát Carinának, és örömmel mondhatom, hogy elmúlt a csörgés, jobban is megy és ha valamelyest lehet hinni a benzin szint mérőnek, akkor a fogyasztás is döbbenetesen jó lett. 269km-t jöttünk 80-100km/h között útviszonyoknak megfelelően, és a mutató még épp nem érintette meg a felső negyed vonalát. Azaz kb 14 litert ehetet meg az úton, az átszámolva 5.2L/100km... Klímával!  :clap: Nyilván pontos adatot majd a tankolás fog adni, de már ez is nagyon bíztató!

Üdv!

Az nagyon jó, de érdekel,mennyi lesz tankolás után számítva! 5,23 alá még nem tudtam menni (tankolással mérve).
Ha akkor is ilyen jó, akkor elgondolkodok egy lambdaszonda cserén én is, bár előtte még lemérem.
Mi volt a jele, hogy rossz a szonda??

Akár pü-ben is érdekel, hogy milyet és mennyiért kaptál bele (az enyémbe tudtommal Denso DOX-0201 kell) :otlet:
« Utoljára szerkesztve: 2014.07.14 22:15:51 írta vd1234 »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10289
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #30893 Dátum: 2014.07.14 22:51:24 »
Utánanéztem a dolognak, és toyodiycikkszám alapján a Denso saját katalógusa kétféle lambdaszondát hoz:
DOX-0201
DOX-0104

Érdekes, hogy mindkettő van a Szakálmetálnál, csak az egyik kb. 13.000, a másik kb. 22.000 Ft-os listaáron.
Annak ellenére van, hogy múlt héten megkértem a srácot a boltban, nézze meg, van-e Denso az enyémhez, és egy Bosch-t talált összesen :1eye:

Tudja esetleg valaki itt, hogyan lehet egyértelműen eldönteni, hogy melyik kell bele? Anélkül, hogy kivenném...

Kívülről is van különbség, az elég lehet hozzá??

« Utoljára szerkesztve: 2014.07.14 22:57:18 írta vd1234 »

veres2

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 405
Re:Carina
« Válasz #30894 Dátum: 2014.07.15 02:39:20 »
Más a kulcsméret,talán az segít.azt hiszem nekem megvan a régi.Holnap ha lesz időm megnézem az enyémből milyet vettem ki.Az autó ugyanaz,és még gyári volt benne.

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Carina
« Válasz #30895 Dátum: 2014.07.15 06:42:23 »
A kábelhosszat is érdemes megnézni, nálam az segített a beazonosításban.

A 0201-esen rajta van a Toyota csati és rövidebb a kábele, a másiknak meg 75cm-es kábele van és univerzálisnak mondott csatlsakozós (krimpelhető). Amúgy ugynazt a M18x1.5 menetet írja.

http://alkatreszdiszkont.hu/list/article/1760412/dox-0201-denso-lambdaszonda.html
« Utoljára szerkesztve: 2014.07.15 07:00:02 írta Kalmi »

Nfsman87

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 108
Re:Carina
« Válasz #30896 Dátum: 2014.07.15 13:33:07 »
Üdv!

Az nagyon jó, de érdekel,mennyi lesz tankolás után számítva! 5,23 alá még nem tudtam menni (tankolással mérve).
Ha akkor is ilyen jó, akkor elgondolkodok egy lambdaszonda cserén én is, bár előtte még lemérem.
Mi volt a jele, hogy rossz a szonda??

Akár pü-ben is érdekel, hogy milyet és mennyiért kaptál bele (az enyémbe tudtommal Denso DOX-0201 kell) :otlet:

Hali!

Most csak telefonról tudok írni és fejből nem is rémlik, hogy mi a szonda pontos típusa. Annyi biztos, hogy denso és szakál-metálnál lett rendelve, de mint írtam, nem én intéztem. Egyébként a szegénykeverékes okosság miatt nem a hagyományos szonda kell bele. Ez sajna 50000ft-ba fájt.
A hiba pedig az volt, hogy részterhelésen kopogásos volt az égés, csörgött a motor. Csere után ez megszűnt :)

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re:Carina
« Válasz #30897 Dátum: 2014.07.15 13:34:19 »
Carinások, közületek kivel lehet majd hétvégén Kakucson találkozni?  :szemez:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Carina
« Válasz #30898 Dátum: 2014.07.15 16:00:47 »
Én most nem tudok menni, másfele van program.
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10289
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #30899 Dátum: 2014.07.15 16:19:24 »
Más a kulcsméret,talán az segít.azt hiszem nekem megvan a régi.Holnap ha lesz időm megnézem az enyémből milyet vettem ki.Az autó ugyanaz,és még gyári volt benne.

A kábelhosszat is érdemes megnézni, nálam az segített a beazonosításban.

A 0201-esen rajta van a Toyota csati és rövidebb a kábele, a másiknak meg 75cm-es kábele van és univerzálisnak mondott csatlsakozós (krimpelhető). Amúgy ugynazt a M18x1.5 menetet írja.

http://alkatreszdiszkont.hu/list/article/1760412/dox-0201-denso-lambdaszonda.html

Hali!

Most csak telefonról tudok írni és fejből nem is rémlik, hogy mi a szonda pontos típusa. Annyi biztos, hogy denso és szakál-metálnál lett rendelve, de mint írtam, nem én intéztem. Egyébként a szegénykeverékes okosság miatt nem a hagyományos szonda kell bele. Ez sajna 50000ft-ba fájt.
A hiba pedig az volt, hogy részterhelésen kopogásos volt az égés, csörgött a motor. Csere után ez megszűnt :)

Üdv!

Köszi mindenkinek!
Van pár új infóm róla!

Ma alámásztam, mert kb. egy bögre olajjal többet töltöttem bele olajcserénél, fájt a szívem leengedni a Sustinából, de meg kellett tenni... :cry:

Ha már ott voltam, ránéztem a lambdaszondára is. 22-es villáskulcs ment rá, 21-es már nem, mondjuk azzal levenni nem egyszerű, hacsak lánggal meg nem melegítem a kipufogót körülötte. A csatlakozója viszonylag egyszerűen szétjött hála Istennek.

Csináltam pár képet a szondáról:


A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu


A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Azt hiszem, hogy minden más jó lehet, mert megy a kocsi, erő van benne, alapjárat is jó, így elegendő megnézni, milyen gyors a szonda. Elsőre egy multiméterrel megpróbálom a leírás alapján.

Itt is szigszalagos a szonda kábelkötege alul, nem tudom, ki varázsolta rá  :1eye: De lyukak vannak a tetején, gondolom "a zoxigén" hozzávezetés miatt... A tegnap linkelt képeken nem látok ilyet  :hmmmm:

Ha már szöszöltem, levettem a kesztyűtartót, kipucoltam a ventillátorlapátot, volt benne ez-az, de nem volt vészes. Most mintha csendesebb lenne.
Ekkor láttam meg az ECU és az ABS vezérlő alatt ezt, elsőre nem tudom, mi akar lenni:


A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Remélem, kiderül, hogy jó-e a szonda, illetve melyik kellene bele? Elég rövid a kábele, szerintem nem házilag rakták rá a csatlakozót, én DOX-0201-re voksolok a kettő közül, remélem, hogy nem egy harmadik  :surrender:
« Utoljára szerkesztve: 2014.07.15 16:21:20 írta vd1234 »