Vsz. idővel elfárad az a belső rugó, aminek feladata lenne nyugalmi állapotba visszahúzni a dugattyút. Erre is rásegíthetünk a kenéssel. Tehát a kenés (zsír) nem a tolórúd végére kell, hanem inkább a porvédő gumi alá.
Nyikorgás felderítése két emberes, ha a motortérből jön.
Értem köszi. Nekem más gond van.
A pedál kinyomása közben nekem ilyen problémák voltak, amik:
1. belül kattanás hallható a pedál benyomásakor vagy felengedésekor. Erre próbáltam a pedálnál a csapot zsírozni tisztítani, de nemigazán segített csak időlegesen.
2. pályamenet után dugózáskor, lassan/gyengén jött vissza a pedál, egy élmény, megrugdosva párszor újra jó lett egy időre.
3. a pedál félig lenyomott helyzetétől a teljes lenyomásig és felengedés közben is ezen a szakaszon, nyikorgást hallani a váltóharang alól. álló motornál is, tehát nekem ez tutni nem csapágy, inkább a villán rágódott be a felület, ahol a gömbre felfekszik, és már a gömb se lehet valami gömb alakú, már attól félek, mikor szakad át ott az anyag... (5 éve biztos nyikorog és még semmit nem tettem ellene)
1. és 2.-ra kicseréltem a főhengert, mert onnan jött a kattógó hang is, de csak a kattogás javult meg, így rá egy hétre a váltón lévő hengert is cseréltem. Azóta működik rendesen. Ja a lötyit érdemes kicserélni néha, nekem teljesen fekete volt és voltak benne gumidarabok is, nem is akart lejönni rendesen a légtelenítőn inkább a meneteknél körbe.
A tolórúd is eléggé félre volt kopva, rézpasztát használtam a tolórúd mindkét végéhez. A kuplung olyan újautós lett, de a nyikorgás semmit sem változott. Erre két tippet kaptam: általános szerelőtől szerkezet hiba, Toyota bontóstól pedig a gömb és villa találkozását megzsírozni. Ezt még nem tettem meg.
Más: találkozott már valaki Carinán a küszöbön vízelvezető furatokkal? Mint ami az össze ajtó aljánál van, én úgy gondolom a köszöbökön is kellene lennie hasonlóknak. A hétvégén aláfeküdtem a Corollának, egy halogén reflektoros lámpávál és centinként végignéztem 3x a köszöb belső oldalát de semmit nem találtam. Sejtésem szerint ott kell legyen, ahol a küszöb belső oldala találkozik a külső oldalával, vagyis ahol a két lemez találkozik és szorosan egymáshoz van ponthegesztve, na annak a tövénél (vagyis szétágazásánál) a belső oldalon.
Kb. egy vonalban azzal a 3 dugóval, ami a külső lemezen van (ezek tuti nem vízelvezető furatok, mert tömör gumi dugó van bennük.)