Nem próbáltam télen. Kb. egy hónapja jött az ötlet, azóta használom, persze megtaláltam, hogy ezt már mások is kitalálták, de általában épp nagyobb ellenállással az alacsonyabb levegő hőmérséklet felé szoktak csalni, hogy dúsabb legyen a keverék, mondjuk nem értem miért piszkálják, egy jól működő motor vezérlése gyárilag úgy van megcsinálva, hogy gyorsításkor dúsít a kellő mértékben, ha túldúsítanak, attól nem fog jobban menni. Az én kocsimban viszont más a helyzet, ott eleve túl dús a keverék és azon próbáltam javítani.
Az eredeti hibaokot viszont még nem derítettem ki, vagyis, hogy mitől túl dús a keverék, nem tudom, hogy ez gyárilag ekkora ráhagyással rendelkezik, mert a Toyotánál biztosra akartak menni, nehogy előforduljon olyan üzemállapot, amikor elszegényedik a keverék. Vagy az idő vasfoga, a kopott injektorok többet szállítanak. Az üzemanyag nyomás emelkedése is miatt is meg tud nőni a befecskendezett benzin mennyisége, de ott négyzetes az összefüggés, vagyis 25% dúsításhoz 50% nyomás emelkedésre lenne szükséges, akkor meg már régen szétment volna valami, további ha öregszik a nyomásszabályzó, akkor a rugó gyengül és a nyomásnak inkább csökkenni kell, kis mértékben.
Tény, hogy a kisebb ellenállás miatti 15% szegényités után (a 60 fokos levegő hőmérséklet mérés vs. a valódi 30 fokos hőmérséklete különbsége miatt), ha 20%-os Ethanolos keveréket is tankolok az még további 10% szegényítést okoz, még akkor is megfelelően tud dúsítani a a vezérlés, akkor optimális a motor működése, én legalább úgy érzem, hogy simábban jár, és tisztul a kipufogó.
Magyarul benzin használatakor beavatkozás nélkül kb. 25%-al több benzint adagol a vezérlés a kelleténél, ami nem csoda hogy nem tud rendesen elégni, és büdös/kormos tőle a kipufogó.