Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6795746 alkalommal)

0 Felhasználó és 9 vendég van a témában

Szabolcs

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 686
Re:Carina
« Válasz #30840 Dátum: 2014.07.08 20:30:41 »

250??

Óra szerint?  csal egy kicsit nem?

Zsolt79

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re:Carina
« Válasz #30841 Dátum: 2014.07.08 20:33:25 »
Maximum 10 km/ órát,de akkor is majd 20éves,és 316 ezer van benne :whistling:
Today Tomorrow Toyota

oriza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 392
Re:Carina
« Válasz #30842 Dátum: 2014.07.08 20:34:58 »



Legutóbbi változat az, hogy a levegő hőmérséklet szenzor helyett betettem egy fix ellenállást, 500 ohm-ot, mintha a beszívott levegő hőmérséklet 60 fok lenne, így ritkábbnak érzékeli a levegőt, mint amilyen valójában (kb. 15%-al kisebb légtömeget számol belőle), ehhez 15%-al kevesebb benzint adagol, mint amúgy. Gyorsításkor és bemelegedéskor továbbra is dúsít, de már nem dúsít túl, nincs az erős benzinszag, csak enyhén érezhető öngyújtó láng szag szerűség a kipuffból, hidegindítás után szaglászva. Mindeközben továbbra is dúsít gázadásra,egyből látszik a lambdaszonda jelén, és érezni is lepadlózáskor, hogy nem torpan és nem dadog le, hanem még egy picit nagyobb nyomatékot ad le a motor padlógáznál (szerény 110Nm.)

Kipróbáltam és tényleg jobb!!!
Váltásoknál , motorfék utáni gázadásnál nemigen van az a kis rántás, amiről azt gondoltam, hogy a kuplung csinálja. Kis fordulaton is nőtt a nyomaték.  Csendesebben és jobban megy a gépezet. 

Zsolt79

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re:Carina
« Válasz #30843 Dátum: 2014.07.08 20:43:02 »
Skacok
Ehez az autóhoz CSAK ÉS SZIGORÚAN AKKOR SZABAD HOZZÁNYÚLNI,HA TÉNYLEG BAJA VAN!!!!!
Most lehet röhögni,de idővel rá fogtok jönni,hogy talán igaza volt ennek a h..e gyreknek :hmmmm:
Today Tomorrow Toyota

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #30844 Dátum: 2014.07.08 21:05:33 »
Skacok
Ehez az autóhoz CSAK ÉS SZIGORÚAN AKKOR SZABAD HOZZÁNYÚLNI,HA TÉNYLEG BAJA VAN!!!!!
Most lehet röhögni,de idővel rá fogtok jönni,hogy talán igaza volt ennek a h..e gyreknek :hmmmm:

Ja, ebben van valami. A múltkori kérdéseim után arra jutottam, hogy a féltengelycsuklók elmennek még, majd ha kuplungos lesz, akkor elég lesz egyszer megbontani az egészet. A hátsó lengéscsillapítókat meg leméretem és lecseréltetem a fékfolyadékot, ez utóbbi akut. Ha kell, akkor cserélek majd lengéscsillapítót  :yes:

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Carina
« Válasz #30845 Dátum: 2014.07.08 21:16:25 »
Nem biztatok senkit semmire, de nekem ezek a tapasztalataim:
Nekem azóta is úgy van az 500ohmos ellenállás az IAT szenzor helyén, próbáltam kisebb ellenállást (kb. 90 fokos levegőt szimulál), de azzal már romlott a helyzet, alapjárat és részterhelésre remegősebb lett a motor, magas levegő hőmérsékletet érzékelve (80-100 fok közt) már az előgyújtást is megváltoztatja az ECU (védje a motort az esetleges kopogástól és, hogy csökkentse a melegedést), 85 fok felett egyre nagyobb mértékben avatkozik be.
Elönyök:
-fogyasztás javult, országúton nem annyira, inkább a rövidutas (10km ingázás) használatnál!
-kevésbé büdös hidegindítás után (az első héten egyáltalán nem volt benzingőzszagú, a másodikon, már egy kicsit, de messze nem olyan, mint előtte)
-melegen is MINDIG azonnal indul a motor, pl. 2 perces motorleállitás ATM-nél, zöldségesnél, stb után. gyári állapotban rendszeresen előfordult, hogy 3mp-ig köszörülni kellett a meleg motor újraindításához -szerintem azért, mert olyan dús keveréket csinált az indításhoz, hogy már meg se gyulladt-
-hamarabb veszi alacsonyabbra az alapjárat fordulatszámát, vagy kevébé emeli meg bemelegedés közben

Hátrány:
-volt olyan, hogy hideg motor indítása (pöc röff) után után az alapjárat úgy állt be, hogy beindul 1100RPM, 2mp múlva 600-700rpm, 2mp múlva 1000RPM, közben arra a 2mp-re kicsit olyan bizonytalan érzés, hogy vajon lefullad e de nem . inkább csak szokatlan! utána egyből lehet terhelni a motort elindulni, érzésre pont úgy húz, mint melegen.

Egyéb észrevétel:
-hűvös éjszaka után 10-15 fokos motornál jó korán reggel simán indult

oriza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 392
Re:Carina
« Válasz #30846 Dátum: 2014.07.08 21:35:50 »

Hátrány:
-volt olyan, hogy hideg motor indítása (pöc röff) után után az alapjárat úgy állt be, hogy beindul 1100RPM, 2mp múlva 600-700rpm, 2mp múlva 1000RPM, közben arra a 2mp-re kicsit olyan bizonytalan érzés, hogy vajon lefullad e de nem . inkább csak szokatlan! utána egyből lehet terhelni a motort elindulni, érzésre pont úgy húz, mint melegen.

Semmi ilyet nem csinált.
1-2 percig szokott járni a hideg motor mire elindulok, de mindig kicsit rángatózós volt hidegen. Na ez szinte megszűnt.
A másik ami feltűnt, hogy amikor hideg motorral jövök ki a mélygarázsból akkor semmi rángatás sincs. Eddig azt is a kuplung rovására írtam.
Viszont nemrég volt egy kisebb éjszakai lehűlés és másnap reggel direkt kipróbáltam, hogy milyen. Volt 2 kisebb rántás, de kb 500m után már semmi. Úgy ment mint melegen.
A minap megmértem a szondát 29 fokos levegőnél. 1k volt. Most párhuzamosan rákötöttem 1k ellenállatot. Így melegben 500 ohm  de hidegben kicsit több lesz. Most tesztelem.
Na persze a másik nagy kérdés, hogy milyen lesz télen.

ladavfts2107mrton

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 13
Re:Carina
« Válasz #30847 Dátum: 2014.07.08 21:37:25 »
Sziasztok !

Egy újabb jelenség után kutatok. Menet közben elég idegesítő,durva kopogást hallok. Kormányon, pedálokon nem érzem. Nagyobb gázadásra elhallgat, fékezésre is elhallgat. Akkor csinálja igazán amikor gurulok vagy egyenletes gázzal haladok. Valamint a kopogás intenzitása egyenesen arányos a sebességgel. ( minél lassabban gurulok annál ritkább a kopogás) Felemeltem emelővel mind2 kerék a levegőben és járattam sebességbe tettem de úgy nem csinálta, csak akkor csinálja ha rajta súly és megyek az úton.  ( Kerékagycsapágy nem, fékbe semmi nem ér bele, féltengelybe semmi nem ér bele)
Várom a tippeket !

Köszönettel : Bányai Márton

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Carina
« Válasz #30848 Dátum: 2014.07.08 21:43:02 »
Sziasztok
A 7 végén hirtelen felindulásból (ugyanis fel lettem spanolva) meg néztem a Carinám mit tud :hmmmm:
Nos:1-3.ig szabályzásig forgattam szegényt ,majd 4. és 5.
A vége 250 km/ h volt :clap:
200 felett már a zabszem sem fért volna a seggembe annyira féltem :yes:
Végeredményképp:megy ez még mint a rakéta,csak nyomni kell neki :D
De persze ez csak egyszeri alkalom volt,nem szeretném széthajtani a lelkét!
Akkor hinném el ha GPS-el merted volna :)
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #30849 Dátum: 2014.07.08 22:56:54 »
Sziasztok
A 7 végén hirtelen felindulásból (ugyanis fel lettem spanolva) meg néztem a Carinám mit tud :hmmmm:
Nos:1-3.ig szabályzásig forgattam szegényt ,majd 4. és 5.
A vége 250 km/ h volt :clap:
200 felett már a zabszem sem fért volna a seggembe annyira féltem :yes:
Végeredményképp:megy ez még mint a rakéta,csak nyomni kell neki :D
De persze ez csak egyszeri alkalom volt,nem szeretném széthajtani a lelkét!

üdv Zsolti!
El kell hogy szomorítsalak, de ez tényleg csak mérési hiba lehet!
Hogy elhidd nekünk próbáld meg GPS-el méregetni, különböző sebességtartományokban!
Nekem is 205 volt egyszer.
---
Egy jó hír:
Ráhúztam múltkorjában a szelepfedél tömítésre és azóta száraz!
A baj az volt, hogy nem gyári tömítőalátét van a csavarok alatt, hanem spéci házi és az össze tud ülni kissé, de ráhúzva jó az is!

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Carina
« Válasz #30850 Dátum: 2014.07.09 00:02:21 »
Semmi ilyet nem csinált.

A minap megmértem a szondát 29 fokos levegőnél. 1k volt. Most párhuzamosan rákötöttem 1k ellenállatot. Így melegben 500 ohm  de hidegben kicsit több lesz. Most tesztelem.
Na persze a másik nagy kérdés, hogy milyen lesz télen.
Nem is biztos, hogy a fenti jelenséghez köze van (2mp-es alapjárat tranziens). Eddig talán kétszer tapasztaltam, amikor AMÚGY IS meleg volt, ott sütötte a nap telibe a kocsit, lehetett vagy 40 fokos a motortér, hiába szürke és tükröződik. Ezen a hőmérsékleten a gyári jeladó és az ellenállás közt elhanyagolható az eltérés.

Még korrektebb megoldás: A gyári 2-3k-s (20 fokon) NTC helyett mondjuk 470ohm-1k-sat használni, esetleg egy kb. 220ohm-os soros fix ellenállással, azért, hogy meleg levegő esetén ne adjon túlságosan magas hőmérsékletet.
Ez hidegen ugyanúgy növeli az ellenállást hasonlóan a gyári szenzor karakterisztikájához, csak kissé eltolva.

oriza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 392
Re:Carina
« Válasz #30851 Dátum: 2014.07.09 00:36:35 »

Még korrektebb megoldás: A gyári 2-3k-s (20 fokon) NTC helyett mondjuk 470ohm-1k-sat használni, esetleg egy kb. 220ohm-os soros fix ellenállással, azért, hogy meleg levegő esetén ne adjon túlságosan magas hőmérsékletet.
Ez hidegen ugyanúgy növeli az ellenállást hasonlóan a gyári szenzor karakterisztikájához, csak kissé eltolva.
Ez igaz, de hirtelen lövésem sincs, hogy lehetne beépíteni a gyári helyére.
Nekem nem voltak indítási problémáim,  csak régóta megfigyeltem, hogy melegben jobban megy. Különösebben nem foglalkoztam vele és azt se tudtam, hogy hol lehetne kicsit belepiszkálni. Kapóra jött az ötleted, mert egyszerű kipróbálni. Csak lestem amikor másnap mentem vele. :)
A fix 500 után 2,2k-t akartam betenni, mert azzal kb 680 ohm (30C ) és 1,7k (-20) közt lenne de most végül az 1k lett párhuzamosan rákötve. 

Egyébként télen próbáltad már?

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Carina
« Válasz #30852 Dátum: 2014.07.09 07:22:38 »
Nem próbáltam télen. Kb. egy hónapja jött az ötlet, azóta használom, persze megtaláltam, hogy ezt már mások is kitalálták, de általában épp nagyobb ellenállással az alacsonyabb levegő hőmérséklet felé szoktak csalni, hogy dúsabb legyen a keverék, mondjuk nem értem miért piszkálják, egy jól működő motor vezérlése gyárilag úgy van megcsinálva, hogy gyorsításkor dúsít a kellő mértékben, ha túldúsítanak, attól nem fog jobban menni. Az én kocsimban viszont más a helyzet, ott eleve túl dús a keverék és azon próbáltam javítani.

Az eredeti hibaokot viszont még nem derítettem ki, vagyis, hogy mitől túl dús a keverék, nem tudom, hogy ez gyárilag ekkora ráhagyással rendelkezik, mert a Toyotánál biztosra akartak menni, nehogy előforduljon olyan üzemállapot, amikor elszegényedik a keverék. Vagy az idő vasfoga, a kopott injektorok többet szállítanak. Az üzemanyag nyomás emelkedése is miatt is meg tud nőni a befecskendezett benzin mennyisége, de ott négyzetes az összefüggés, vagyis 25% dúsításhoz 50% nyomás emelkedésre lenne szükséges, akkor meg már régen szétment volna valami, további ha öregszik a nyomásszabályzó, akkor a rugó gyengül és a nyomásnak inkább csökkenni kell, kis mértékben.

Tény, hogy a kisebb ellenállás miatti 15% szegényités után (a 60 fokos levegő hőmérséklet mérés vs. a valódi 30 fokos hőmérséklete különbsége miatt), ha 20%-os Ethanolos keveréket is tankolok az még további 10% szegényítést okoz, még akkor is megfelelően tud dúsítani a a vezérlés, akkor optimális a motor működése, én legalább úgy érzem, hogy simábban jár, és tisztul a kipufogó.
Magyarul benzin használatakor beavatkozás nélkül kb. 25%-al több benzint adagol a vezérlés a kelleténél, ami nem csoda hogy nem tud rendesen elégni, és büdös/kormos tőle a kipufogó.

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Carina
« Válasz #30853 Dátum: 2014.07.09 09:35:43 »
Úgy látszik ez az 5. fokozat kidobálós móka tényleg nem ritka. Sok országút/autópálya kikezdheti a fogaskereket. Bár biztos számít a vezetési stílus is, pl. gyakori lassítás gyorsítás egyenletes tempó helyett. Egy Carina-nak is van gyenge pontja na.

http://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/carina/toyota_carina_carina-e_1.6_gli-8075015

Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Carina
« Válasz #30854 Dátum: 2014.07.09 10:03:24 »
Úgy látszik ez az 5. fokozat kidobálós móka tényleg nem ritka. Sok országút/autópálya kikezdheti a fogaskereket. Bár biztos számít a vezetési stílus is, pl. gyakori lassítás gyorsítás egyenletes tempó helyett. Egy Carina-nak is van gyenge pontja na.

http://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/carina/toyota_carina_carina-e_1.6_gli-8075015
Teljesen korrket, őszinte hirdetés. Csak azt sajnálom, hogy fogalma sincs, milyen fotalicskákat (na jó az 520 benzinen kívül) nézeget... Sebaj, így tanul a gyerek.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i