Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6607954 alkalommal)

0 Felhasználó és 9 vendég van a témában

bsh

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 254
Re:Carina
« Válasz #30810 Dátum: 2014.07.04 23:05:29 »
Nekem is be lett állítva a gyújtás,de el kellett,,rontani",hogy normálisan járjon a motor,ne legyen magas az alapjárat,a trafóhiba miattEegyébként a trafó szokott elfáradni,áthúzni.A hiba miatt nekem a kábelek is áthúztak,sötétben gyönyörűen látszott.A gyújtásjeladóra,gyanakodtak páran,de azt hiszem,végül is nem volt vele gond.Szerintem ha 5 éve bontóban van az autó,még akkor is adja a jelet :D Egyébként egyszerüen mérhető az ellenállása.A kondi csak zavarszürő.Nem vészesen drága egy utángyártott trafó sem,simán vállalható a minősége.Bár nekem a Facet 40e-km t bírt.Lehet nem volt szerencsém,de inkább kerülném.Ez is egyszerüen mérhető,de hideg és forró motornál is mérd.
na jó hírem van végre. mára volt megbeszélve egy közeli szerelővel, hogy megnézzük az előgyújtást. de gondoltam, ha már úgyis ott matatunk, akkor cseréljük ki a trafót is, hogy tuti ne legyen az a hibás. facet lett végül, hirtelen csak az volt. szerencsére hamar megjött, így délután gyorsan kijött egy haverom és levettük az elosztót, kicseréltük a trafót. bár az eredeti denso is úgy nézett ki, mint amit most vettek ki a dobozból, nem láttam rajta semmi repedést, égést, stb. szerintem nem volt vele gond, de azért kicseréltük, ha már szét lett szedve. kicseréltük még a gyertyákat is, bár teljesen jól néztek ki, nem tudom a márkaszerviznek mi nem tetszett rajtuk... :whistling: ami érdekes volt, hogy a gyújtáselosztó a vesefuratban a rögzítő csavarnál koppig volt tekerve. :eek: tutira piszkálták azt a szervízben, mert régen nem úgy volt. mindenesetre visszaraktuk úgy, ahogy volt. próbakör: hát igazából semmi változás. ezután vittem el a gyújtásbeállításra. mikor jumperrel beindítottam, fordult vagy ötöt a motor és le is állt... :surrender: ezután újra beindítottam és gázfröccsel tartottam életben. ezután már nem állt le, de erősen a lefulladás határán küzdött, 500 alatti fordulatszámmal és erősen rázkódott is nyilván. közben a szerelő nézte a gyújtást, és mondja, hogy a halál f***án van, kábé 40-50 fokon az előgyújtás! :eek: mondja, még csoda hogy egyáltalán beindult így. ezután beállította szépen 10 fokra, és azt elég stabilan tartotta, de még mindig 500 körüli fordulaton. ezután levettük a jumpert, egyből beállt az alapjárat 750-re. próbakör: tökéletes, nulla rángatás, nulla fuladás, nulla motorhang :clap:
és a hab a tortán: mindig is volt az a probléma, hogy alapjáraton néha (pár másodpercenként) be-beremgett a motor, mintha kihagyna egy henger néha. na most az is megszűnt :clap: úgyhogy most minden frankó: pöccre indul az autó, atomstabilan tartja az alapjáratot a jó értéken, nem remeg, nem rángat, nem fullad, nem buhog be a kipufogó néha.
egyedül talán mintha kevésbé lenne nyomatékos, régebben jobban ugrott. de lehet csak rosszul emlékszem.
kíváncsi leszek még holnap reggel, "hidegen" is hogy indul, hogy alakul az alapjárat, stb. de szerintem nem lesz gond. illetve majd újra megméretem a CO-t ami magas volt nagyon, de szerintem az is emiatt lehetett. meg hátha még a fogyasztásom is javul kicsit. :whistling:
ja és beraktuk végre hátra a két állítható lengőkarba azokat a hülye golyós szilenteket. már szó szerint minden más szilent ki lett cserélve csak azok nem. plussz a lengéscsillapítók is. de még ezekkel a szilentekkel is rohadtul zörög hátul, de most már végképp fogalmunk sincs, mi lehet az. már 25x átnézték a-tól z-ig és minden jó, és mégis ordenáré módon zörög valami.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #30811 Dátum: 2014.07.04 23:06:21 »
Üdv!

veres2:

Lehet, hogy be kellene tennem a csomagtartóba jól becsomagolva a Denso trafót??

A sokáig magas alapjárathoz:
A termosztátod teljesen rendben van? Bocs, csak ez ugrott be...

Sustina 5w40 lesz mihamarabb. A sok rövidtáv betesz az olajnak, de ez kénmentes, és be merem vállalni vele az 1 év csereperiódust. PH-el nem, ott félévente cserélném. Így még olcsóbb is lesz  ;)

veres2

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 405
Re:Carina
« Válasz #30812 Dátum: 2014.07.04 23:23:42 »
Helyzetjelentés.
Rég voltam erre, kitalálható, hogy nem egyszerű a szitu. Próbálom rövidíteni.
Benzinszűrő cseréje megvolt, s hiába a fél napos csavarlazítós áztatás, örülök, hogy megvettem hozzá a fékcsőkulcsot...a régiből erősen sárga cucc jött ki, és legalább kétszer olyan nehéz volt átfújni rajta, mint az újon, úh. bizakodtam. Valóban, sokkal könnyedebben indul, nincs lámpánál fulladás, öröm és boldogság egész addig, amíg el nem éri a bűvös 4000-es fordulatot...rángatás nélküli ellustulás, hibakódok újfent.
Na akkor lássuk:
- motor testelés oké
- lambda szonda testzárlat nem hiszem, hogy fordulatra jönne elő
- ugyanez injektorokkal (rángatás nincs: szinte kizárt, hogy mindnél egyszerre jelentkezne
- ugyanezért kizártam a gyújtást/gyertyákat is (gyertyakép oké)
- vákuumcsövek átvizsgálva, fals keresés féktisztítóval fordulaton is
- szívókamrát szétkaptam, rejtett repedést kerestem (nagyon erőteljes a szívászaj)
- kipufogó tesztelve (nem fullad le, de 5 mp után szinte kilövi a tenyerem)
- összes csatlakozó tisztítva, ellenőrizve (kivéve épp a lambda szondáét, mert nem férek hozzá)
- TPS mérve. Két alsó láb közt fix 192ohm, két szélső nyitásra 99-től lineárisan haladt 258-ig, középső-fölső u.ez fordítva. 258-tól ment le 110-ig.
- hőgomba - ez felel az injektorok nyitvatartási idejéért - ellenállása mérve: hidegen 2,8 kohm, kb. 60 fokon 600ohm, üzem melegen 294 ohm - ahogy a nagykönyvben  :D (kábeleket nem tudtam mérni, mert a multiméterem fesz. mérője besz@rt)
- MAP mérését fentiek miatt nem tudtam megejteni, annyi megállapítható, hogy lineárisan nő a fesz. a fojtószelep nyitására. Az előszűrőjét a vákuumcsövecskén kersztül kifújtam féktisztítóval - lehet, placebó, de mintha könnyebben átfújható lenne most, biztos nem ártott)
- gyújtótrafó ellenállás mérés: priméren 1.1 ohm (1.1-1.7 -ig jó), szekunder 12 kohm(9-15-ig jó)
Ez rendben is volna, ezt vártam, csakhogy a gyertyakábelek 56-tól 83-ig (max. 25 helyett): csere. Az elosztó és a trafó közti kábel 125 kohm ellenállású volt. Azt gondoltam, ez lehet a magyarázata a rángatás hiányának: túl kicsi a feszültség minden gyertyánál (persze ez még mindig nem kielégítő válasz).
Csere után néhány paci visszajött a karámba, kis fordulaton és most már padlónál is remekül húz - közben: kitalálható...bár utána inkább csak a 21-es kód jön elő.

Amit nem tudtam megejteni:
- fesz. mérések,
- benzinnyomás mérése,
- lambda szonda széthúzása

S hogy miért nem cserélem ki végre a szondát? Mert nehezen értem (sehogysem), hogy finom gázzal miért nem problémázik. Nem hiszem, hogy ez lenne gond. Fenntartom: előfordulnak rejtett hibák, de ezt már nem tudom vizsgálni. Műszakin elvileg nem pörgetik 3000 fölé, az megúszható.
Itt tartok most, műszaki lejár szerdán.
Felhívtam egy szerelőt, elmondtam a sztorit, ő meg fölhívta figyelmem az elején kiemelt (aláhúzott) körülményekre. Ha egy rendszer összes elemét vizsgálni akarjuk, akkor a gépészeti/elektromos mellett az adottnak vett vegyit is vizsgálni kellene...Holnap megyek egy másik kútra tankolni. De ha ez lesz a megoldás...
Folyt köv.
A gyújtásproblémákat nekem mindig a melegedéssel arányosan erősödő rángatás kisérte,igy nem tartom valószínünek.
Lambdaszondát már több Toyotámban is cseréltem.Hibaüzenet egyiknél sem volt(de neked elég egyértelmű)A tünetek nagyon hasonlóak voltak.Gyorsításkor kis gondolkozás után indult meg,rángatás nélkül.Magas fogyasztás.Magas emisszió,de már nem emlékszem,hogy Co,vagy Hc.Viszont a számítógépen egyértelmüen mutatta a hibát,A szonda működése,diagramra kirakva,csak íveket rajzolt,lassan reagált,vagy nem dolgozott.Csere után,minden esetben hibamentes lett.Az ország keleti végén lakva,használtam rendszeresen orosz benzint.Megbízható helyről,de az egyik tankoláskor éreztem az autón hogy nem az igazi.Ment de mintha erőtlenebb lett volna,és többet evett,A szonda hiba nem sokkal utána jelentkezett.Nem lehet hogy a régi szondának,megadta a kegyelemdöfést,az etanol.A haver a Vectrájába rendszeresen tankol etanolt.Neki 5év alatt már a 3. szonda fogy.Igaz Opel lehet érzékenyebb erre.

Nfsman87

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 108
Re:Carina
« Válasz #30813 Dátum: 2014.07.05 06:45:40 »
...

Egyébként eltekintve az alapjárattól (ami szerintem egy külön probléma), ha hidegen beindítod, akkor indul és megy rendesen? Csak melegen lesz rossz?

Amit még ellenőrizni kellene az az alapjárati szelep. Nincs e megszorulva elszennyeződve stb.
Továbbá a fojtószelep állás szenzornak (TPS) az a kontaktusa, ami a csukott fojtószelep állást jelzi. Nekem volt ezzel gondom, ilyen 400-500-as alapjárat melegen, illetve motorfék esetén lassú guruláskor rángatott rendesen, mióta a csatlakozóját megpucoltam egyszer sem jött elő többet.

Helló!

A gyújtás részét azt igazából jónak találom, kihagyás-beszaggatás, egyéb tünetek sosem voltak, mindig megvan minden ütem fülre legalábbis, csak a fordulat ingadozik olykor.
A gyertyákat is most nemrégiben cseréltem, mert normál gyertyák voltak benne, ezek helyére vettem platinabetétes denso-t. beállítottam a megfelelő elektróda hézagot is (1.3mm), mivel a régiek 0.8mm-re voltak beállítva. Ez, hogy megnőtt a hézag még inkább segített, érezhetően simábban húz, nyomatékosabb lett alacsony fordulaton. Szóval a gyújtási hibát azt kizárnám... legalábbis a hibalista végére tenném.
Az indítás a legnagyobb hidegben is azonnali, gázt sem kell nyomni soha. hidegen 1000-1500-as fordulat közé lövi be valahol az alapjáratot a motor, aztán ahogy melegszik, úgy esik vissza viszonylag hamar a fordulat, és megáll olyan 800-900 között. Ha így maradna, akkor minden rendben is lenne. De jellemzően nem szokta megtartani, pláne ha mászkálok melegedés közben. Amint eléri az üzemi hőfokot, pláne, ha valami fogyasztóval terhelem a motort alapjáraton (világítás, klíma, ablakemelő, stb) akkor szépen leesik a fordulat 500 környékére és megesik, hogy ott is marad, amíg nem megyek egy kicsit az autóval. Szóval ha csak üresben túráztatom, akkor visszaesik 500-ra, de ha gurulok pár métert, akkor újra megtalálja a helyes fordulatot, de akkor is érezni, hogy erősen ráz a motor. Ha pedállal felpörgetem egy ici-picit, akkor kisimul minden. :D

Az eddig leírt tippjeidet pedig majd amint lehet, kipróbálom valahol-valakinél. Sajnos nincs saját multiméterem, hogy ilyen egyszerű dolgokat kimérjek. ideje volna már beruházni rá :)
Érzésem szerint vagy a motorhőmérséklet jeladó, vagy a lambdaszonda... vagy a kettő együtt rakoncátlankodik.

Szerk.: az alapjárati szelep az mi? merre találom? + a TPS csatlakozóját csak le kell húzni és azt megpucolni, vagy szét kell belezni az egész fojtószelepházat, és azt kipucolni?
« Utoljára szerkesztve: 2014.07.05 06:51:08 írta Nfsman87 »

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Carina
« Válasz #30814 Dátum: 2014.07.05 08:20:07 »
A gyújtás részét azt igazából jónak találom, kihagyás-beszaggatás, egyéb tünetek sosem voltak, mindig megvan minden ütem fülre legalábbis, csak a fordulat ingadozik olykor.

Szerk.: az alapjárati szelep az mi? merre találom? + a TPS csatlakozóját csak le kell húzni és azt megpucolni, vagy szét kell belezni az egész fojtószelepházat, és azt kipucolni?
Azért érdemes megnézni sötétben, nincs e valahol áthúzás, miközben rakoncátlankodik.

Alapjárati szelep:
22270   VALVE ASSY, IDLE SPEED CONTROL(FOR THLOTTLE BODY)
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_1992_TOYOTA_CARINA+E_AT190L-AEMDKW_2211.html

Ezzel szbályozza az ECU az alapjárati levegőmennyiséget.
Ha szépen indul és melegedés közben ejti a fordulatot, ahogy kell, akkor nem lehet teljesen rossz. Viszont ha megszorul valahol, vagy félig el van dugulva, akkor lehet, hogy nem tud annyi levegőt átengedni, ami terheléskor elegendő lenne a stabil fordulatszám fenntartásához.

Amikor a T1 E pontokat összezárod a diag csatin, akkor az első 3 másodpercben kinyitja az alapjárat szelepet, ezért emelkedik meg az alapjárat és 3mp után a normál állásnál jobban becsukja, ezt is talán épp az alapjárati szelep ellenőrzésére tették bele.

TPS az is ott van a fojtószelep házon a fojtószelep tengelyén. A szenzort szétszedni nem szabad. Elég lehúzni a csatlakozóját, az alapjárat (IDL) és GND pont közt zárlatot kell mérni teljesen csukott állásban, néhány fok nyitástól pedig szakadást, érdemes többször is mérni, gyors és lassú csukás után is jól kell működjön. Az hogy mennyire kell tisztítani majd látszani fog. nagyon jól vannak tömítve ezek a csatlakozók én nem láttam semmi problémát ott. Mégse jelentkezett többet a probléma az ellenőrzés/kontaktspray-s pucolás óta. Szándékosan tudok csinálni alacsony alapjáratot, ha nagyon lassan engedem fel a gázpedált, amikor már a fojtószelep majdnem teljesen zár, de az IDL kontaktus még nem jelez, na ilyenkor a normális alá tud csökkenni az alapjárat és erősen terhelésfüggő marad, mert nem stabilizálja az ECU az alapjárati szeleppel.
Esetleg még meg lehet nézni, hogy a gázbovden nem szorul e, hagyja e teljesen koppig visszacsukódni a fojtószelepet és az IDL kontaktust működni. (tízből tízszer)

A szegénykeverékes lamba szondának is utána néztem, azok a feszültségek normálisak, amit mértetek, mármint a 0-5V-os jelszint. Az viszont nem normális, hogy alapjáraton meg se mozdul. Egyelőre úgy gondolom, hogy a szonda lehet akár jó is, és azért ad 0V-ot tartósan, mert érzékeli az oxigén jelenlétét vagyis az égés kimaradását a kipufogógázban. A gázelemző is mutatta a magas HC szintet (elégetlen üzemanyag).

veres2

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 405
Re:Carina
« Válasz #30815 Dátum: 2014.07.05 11:15:40 »
Üdv!

veres2:

Lehet, hogy be kellene tennem a csomagtartóba jól becsomagolva a Denso trafót??

A sokáig magas alapjárathoz:
A termosztátod teljesen rendben van? Bocs, csak ez ugrott be...

Sustina 5w40 lesz mihamarabb. A sok rövidtáv betesz az olajnak, de ez kénmentes, és be merem vállalni vele az 1 év csereperiódust. PH-el nem, ott félévente cserélném. Így még olcsóbb is lesz  ;)
Lehet hogy nem lesz vele gond,de ha kell nem árt ha kéznél van.Nekem 4 évig jó volt.A trafócserével.és utána a gyújtás állítással,megoldódott az alapjárat is.Azóta hibátlan.Ez volt a gond.a gyújtás kavart,mert amikor már nagyon rángatott.egyre gyakrabban,és egyre tovább volt magas az alapjárat.Hamar melegszik,és stabilan áll középen a vízóra.Az ilyesmikre odafigyelek,bármi gyanus,a leghamarabb cserélem.Nem szeretem a meglepetéseket.

Nfsman87

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 108
Re:Carina
« Válasz #30816 Dátum: 2014.07.06 06:58:28 »
...

A szegénykeverékes lamba szondának is utána néztem, azok a feszültségek normálisak, amit mértetek, mármint a 0-5V-os jelszint. Az viszont nem normális, hogy alapjáraton meg se mozdul. Egyelőre úgy gondolom, hogy a szonda lehet akár jó is, és azért ad 0V-ot tartósan, mert érzékeli az oxigén jelenlétét vagyis az égés kimaradását a kipufogógázban. A gázelemző is mutatta a magas HC szintet (elégetlen üzemanyag).

Értelek, és nagyon szépen köszönöm a fejtágítást, amint lesz egy kis szabadidőm, átnézegetem a dolgokat.
Egyébként a linkelt oldalon látható alapjárati szelepet hogyan érdemes ellenőrizni/takarítani? Azt látom, hogy két csavar rögzíti, azt kiszedem, ekkor gondolom le lehet venni a szelepet. Ezután?
Szeretném, ha jó egészségnek örvendene az autó, megérdemelné :)
« Utoljára szerkesztve: 2014.07.06 07:01:30 írta Nfsman87 »

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Carina
« Válasz #30817 Dátum: 2014.07.06 09:07:29 »
Egyébként a linkelt oldalon látható alapjárati szelepet hogyan érdemes ellenőrizni/takarítani? Azt látom, hogy két csavar rögzíti, azt kiszedem, ekkor gondolom le lehet venni a szelepet. Ezután?
Én úgy látom, hogy két féle csavar van a rajzon, de az egyik féléből 3db.
Van két csőcsonk is lefelé, ami a termosztátházhoz vezet olyan, mintha a vízkörbe is be lenne kötve. Ezen kívül van egy tömítés is a fojtószelep ház és a szelep között.
Ebből a tömítés nem tudom, hogy mennyire menthető és újra felhasználható. Ezt a fajtát még nem szereltem.

Beszerelve a helyén meg lehet próbálni befújni karburátortisztító sprayt a szelephez vezető járatokba.
Két éve pucoltam egy BOSCH szelepet, de azt előbb kiszereltem, és akkor megrázva lehetett érezni és látni is hogy megakad különböző pozíciókban, WD-40-el is befújtam a végén, azóta nincs vele gond. Ott az okozta a koszolódást, hogy ki volt repedve a  szívó oldalon a cső a légszűrő után és por jutott bele.

Egyébként nagy vonalakban úgy működik, hogy van benne két tekercs és egyikre kapcsolva a feszültséget zár, másikra kapcsolva nyit. A Haynes szerint úgy kell ellenőrizni, hogy a T1 E pontokat összekötve 5mp-re meg kell emelkedjen az alapjárat 1000-1200 rpm-re, aztán visszaállnia.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #30818 Dátum: 2014.07.06 11:33:08 »
Helyzetjelentés.
Rég voltam erre, kitalálható, hogy nem egyszerű a szitu. Próbálom rövidíteni.
Benzinszűrő cseréje megvolt, s hiába a fél napos csavarlazítós áztatás, örülök, hogy megvettem hozzá a fékcsőkulcsot...a régiből erősen sárga cucc jött ki, és legalább kétszer olyan nehéz volt átfújni rajta, mint az újon, úh. bizakodtam. Valóban, sokkal könnyedebben indul, nincs lámpánál fulladás, öröm és boldogság egész addig, amíg el nem éri a bűvös 4000-es fordulatot...rángatás nélküli ellustulás, hibakódok újfent.
Na akkor lássuk:
- motor testelés oké
- lambda szonda testzárlat nem hiszem, hogy fordulatra jönne elő
- ugyanez injektorokkal (rángatás nincs: szinte kizárt, hogy mindnél egyszerre jelentkezne
- ugyanezért kizártam a gyújtást/gyertyákat is (gyertyakép oké)
- vákuumcsövek átvizsgálva, fals keresés féktisztítóval fordulaton is
- szívókamrát szétkaptam, rejtett repedést kerestem (nagyon erőteljes a szívászaj)
- kipufogó tesztelve (nem fullad le, de 5 mp után szinte kilövi a tenyerem)
- összes csatlakozó tisztítva, ellenőrizve (kivéve épp a lambda szondáét, mert nem férek hozzá)
- TPS mérve. Két alsó láb közt fix 192ohm, két szélső nyitásra 99-től lineárisan haladt 258-ig, középső-fölső u.ez fordítva. 258-tól ment le 110-ig.
- hőgomba - ez felel az injektorok nyitvatartási idejéért - ellenállása mérve: hidegen 2,8 kohm, kb. 60 fokon 600ohm, üzem melegen 294 ohm - ahogy a nagykönyvben  :D (kábeleket nem tudtam mérni, mert a multiméterem fesz. mérője besz@rt)
- MAP mérését fentiek miatt nem tudtam megejteni, annyi megállapítható, hogy lineárisan nő a fesz. a fojtószelep nyitására. Az előszűrőjét a vákuumcsövecskén kersztül kifújtam féktisztítóval - lehet, placebó, de mintha könnyebben átfújható lenne most, biztos nem ártott)
- gyújtótrafó ellenállás mérés: priméren 1.1 ohm (1.1-1.7 -ig jó), szekunder 12 kohm(9-15-ig jó)
Ez rendben is volna, ezt vártam, csakhogy a gyertyakábelek 56-tól 83-ig (max. 25 helyett): csere. Az elosztó és a trafó közti kábel 125 kohm ellenállású volt. Azt gondoltam, ez lehet a magyarázata a rángatás hiányának: túl kicsi a feszültség minden gyertyánál (persze ez még mindig nem kielégítő válasz).
Csere után néhány paci visszajött a karámba, kis fordulaton és most már padlónál is remekül húz - közben: kitalálható...bár utána inkább csak a 21-es kód jön elő.

Amit nem tudtam megejteni:
- fesz. mérések,
- benzinnyomás mérése,
- lambda szonda széthúzása


S hogy miért nem cserélem ki végre a szondát? Mert nehezen értem (sehogysem), hogy finom gázzal miért nem problémázik. Nem hiszem, hogy ez lenne gond. Fenntartom: előfordulnak rejtett hibák, de ezt már nem tudom vizsgálni. Műszakin elvileg nem pörgetik 3000 fölé, az megúszható.
Itt tartok most, műszaki lejár szerdán.
Felhívtam egy szerelőt, elmondtam a sztorit, ő meg fölhívta figyelmem az elején kiemelt (aláhúzott) körülményekre. Ha egy rendszer összes elemét vizsgálni akarjuk, akkor a gépészeti/elektromos mellett az adottnak vett vegyit is vizsgálni kellene...Holnap megyek egy másik kútra tankolni. De ha ez lesz a megoldás...
Folyt köv.

üdv kalapos!

Nem irigyellek, Carinát ennyit javítani...  :wacko:
Amelyik vizsgálatokat említetted, mielőbb pótold, sőőt a lambdaszondát mérni is jó volna!
Többször volt olyan, hogy az autón semmit nem lehetett észrevenni, de a szonda fordítva kezdett el működni..  :whistling:


---

Üdv!

Igen, bocs, elfelejtettem írni a lényeget, hogy szegénykeverékes a drága (sajnos)...
Az economy lámpa működését én is csak tippelni tudom, hogy mit vesz figyelembe, de szerintem is a szívósor vákuumja van rá hatással. A keverékképzés változása ezzel együtt pedig csak egy tipp, mivel ez a csörgés egészen pontosan addig tart, amíg a gázt csak annyira nyomom, hogy zölden világít. Amint átvált sárgára, azaz gazdaságtalan üzemre, akkor valamivel több naftát kap(hat) a motor, mert abban a pillanatban meg is szűnik a csörgés, és elkezd tolni az autó a maga módján elég komolyan. Aztán ha óvatosan engedem vissza magas fordulaton a pedált (mondjuk 4000-ről), és nem veszem el a lábam teljesen, hogy érvényesüljön a motorfék, csak úgy "lassítok", akkor is egy ponton hallani egy erőteljes cicergést.
Lehetséges, hogy a vízhőfokjeladó hülyíti az egészet, és azért kap "kevesebbet" a kelleténél a motor? De csak akkor, ha zöldben jár a motor?... fura ez. A szerelő akinél jártam nézett egyébként kipuffgázt is, hogy az mond-e valamit. A CO2 jónak volt mondható egy ilyen korú autóhoz, viszont a CH értéke az baromi magas volt alapjáraton, 4-5x-öse a normálisnak. Ilyenkor erősen remeg is a motor, néha ingadozik is a fordulat, és megesik, hogy leejti 500 környékére is, aztán nehezen mászik vissza. Leginkább csak akkor, ha megyek egy kicsit az autóval. Ő a szondára gondolt, de mérget nem vett volna rá... + a kocsira dugott diagnosztikai gép is 'csak' a 21-es hibakódot dobálta ki mindig, minden törlés után.  gubancos... :S

szerk.: majd' elfelejtettem, volt múltkorában egy kisebb 'balesetem', kilyukadt a szivattyút a motorblokkal összekötő gumicső és elfolyt a hűtővíz. Fel nem forraltam ugyan a motort + igyekeztem utána úgy hazajönni vele, hogy amikor megindult a mutató felfelé, megálltam és töltöttem újra a rendszert desztvízzel, aztán rögtön ki is lett cserélve a cső. Ha emlékeim nem csalnak, akkor a csörgés mintha-talán akkor jelentkezett volna először. Megeshet, hogy a vízhiánytól "megsült", meghibásodott ez a hőfok jeladó és ez a problémám forrása? Mondjuk az alapjárat már ezelőtt is rossz volt...
na mindegy, sok a hülye gondolat, éjszakás voltam :S :D megyek is aludni...

üdv Nfsman87!

A csörgés amit írsz, ha jól értem részterhelésen jelentkezik? Tehát például haladsz adott sebességben a gázt nyomva és mikor visszaengeded kissé, akkor hallani?
Ha ugyanezt a hangot a motortérből gázt adva is elő tudod idézni kézzel, akkor sanszos a dugattyúcsapszeg kopása, sajnoshallottam már ilyet több Carinán is...
Viszont egy bontott vízhőfokjeladó nem tétel, de előtte megmérném!  :otlet:

Nfsman87

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 108
Re:Carina
« Válasz #30819 Dátum: 2014.07.06 20:07:03 »

üdv Nfsman87!

A csörgés amit írsz, ha jól értem részterhelésen jelentkezik? Tehát például haladsz adott sebességben a gázt nyomva és mikor visszaengeded kissé, akkor hallani?
Ha ugyanezt a hangot a motortérből gázt adva is elő tudod idézni kézzel, akkor sanszos a dugattyúcsapszeg kopása, sajnoshallottam már ilyet több Carinán is...
Viszont egy bontott vízhőfokjeladó nem tétel, de előtte megmérném!  :otlet:

Hali!

Bár az a hang is megvan, amire te gondolsz, az annyira nem zavaró, az akkor jelentkezik leginkább, ha elveszem a gázt - motorféknél.
Ami most perpill hallatszik, az nem egyenletes haladáskor jön elő... mert akkor tök szépen jár a motor, hanem akkor, amikor enyhén gyorsítok, és még nem vált át a műszerfalon az economy lámpa sárgára. Szóval addig egy fémes csörgő hangot ad ki a motor, ám amint akkora gázt nyomok, hogy a lámpa átvált sárgára, elmúlik a csörgés, és szépen húz az autó. A csörgés alatt is egyenletesen megy, csak a hang... az ami fura. + érdekesség, hogy amikor a csörgés elhallgat a gázföccstől, és utána visszább engedem a pedált "zöldre", akkor sem jön vissza a csörgés, csak ha újra finoman gyorsítani kezdek.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #30820 Dátum: 2014.07.06 21:43:45 »
Üdv!

Gyors infó:

A Szakálmetálnál a weblapjuk szerint van szélvédőmosótartály és első ködlámpa is. Kép ez utóbbiról van, elvileg az, aminek lennie kellene!
Akit érdekel, ezek a szakálos számok és listaárak:

Ködlámpa bal: 2-1095051 , 10944Ft, Depo gyártmány

Ködlámpa jobb: 2-1095052 , 10944Ft, Depo gyártmány

Tartály: 2-2740363 , 5641Ft Polcar gyártmány

Nekem ebből Pécsen kb. 30% engedmény van, az alkatrészes topikban többet is lehet kapni esetleg.

Land Cruiser

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 106
Re:Carina
« Válasz #30821 Dátum: 2014.07.06 22:11:28 »
Sziasztok !
Nem tudtam írni, de olvasni sem a fórumot. Nem volt netem, most is csak mobilnet van.
Nekem a termosztát miatt volt magas az alapjárat. Néha gondolt egyet, és beállt normális 800 körülire, de többnyire 1300-1400 volt. Termosztátcserével megoldódott a gond. Viszont szerintem mégsem teljes az öröm, mert a hőfokmutató már teljesen üzemmeleget mutat (középen áll) és még mindíg jóval 1000 fölött van az alapjárat, aztán gondolom felmegy még fél C fokot a víz,  de a mutató persze már nem megy feljebb, és akkor áll be 800-ra. Tehát az utolsó pillanatig fent van az alapjárat, gondolom a szívató miatt. Ez normális ? Nem lehet állítani, hogy hamarabb visszaessen a fordulat, ne menjen a szívató ?

A másik dolog a fogyasztás lesz, ami most már tiszta benzinnel történik.
Teletankoltam E85-vel, így jártam ki vele 30 L majdnem tiszta etanolt, aztán rátankoltam 30 liter benyát, tehát kb. felesbe teletank, így kajált 8,16-ot. Most csak 95-ös van benne, kíváncsi leszek mikor gyullad ki a szegénységjelző.
Lehet hülyeség, de én úgy vettem észre, mintha a fele-fele E85-benzin jót tenne. Olyan, mintha alacsonyabb fordulaton nyomatékosabb lenne a jószág. Főleg indulásnál észrevehető a dolog. Felesbe tankolva, rá is szoktam a kettesbe való indulásra, aztán tiszta benzinnél párszor le is fulladt. Lehet hülyeség, ezt vettem észre.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Carina
« Válasz #30822 Dátum: 2014.07.07 08:26:34 »
...
Felhívtam egy szerelőt, elmondtam a sztorit, ő meg fölhívta figyelmem az elején kiemelt (aláhúzott) körülményekre. Ha egy rendszer összes elemét vizsgálni akarjuk, akkor a gépészeti/elektromos mellett az adottnak vett vegyit is vizsgálni kellene...Holnap megyek egy másik kútra tankolni. De ha ez lesz a megoldás...
Folyt köv.
Vannak tanulságok:
1. Soha többé nem tankolok olyan kúton, ahol etanolt is mérnek… :cry:
Pedig Lina tegnap óta nagykorú – ünneplés érthetően elmaradt, és tőlem nem fog kapni egy csepp alkoholt sem,  :nonono: hiába könyörög egy kis (gáz)fröccsért. :nono: Persze lehet, rájött, hogy így már eladósorba került… :whistling:.
Az utolsó alkalomnál már gyanúsak lettek az etanolra jellemző tünetek: a kis fordulati fürgeség, a 3000 feletti lustulás, a felváltáskor, esett fordulaton a kuplung ráengedésével érezhető meglódulás – az E85 kevesebb levegőt igényel, tehát kisebb fojtószelepállás a megfelelő neki.
Tankoltam 40 litert máshol, és minden megváltozott: tohonya indulás (tankszellőztetőt is leellenőriztem, de elvileg jó), de utána lineáris gyorsulás, hibakód egyre ritkábban, és csak 21-es (60-120 már kereken 10 mp így is! – 1.8 vvti-nek már elmenne  :)). Kiégetés folytatódott, illetve most kezdődött. Eddig semmit nem ért ártott a rossz keverék miatti kormolódása miatt. 25km-es 3500-4000 fordulat után nincs hibakód.
2. Ekkor már reméltem, hogy a szonda kiégetése lesz a megoldás, és kíváncsi voltam rá, látható-e bármi sérülés. De hozzáférésem nem volt (dehogynem: azóta tudom, hogy j.e. kerék leszerélésével alá se kell fefüdni, de jó, ha van egy hajlítható nyelű 22-es kulcs, és egy kétkilós kalapács az embernél).
Ahogy így a rengetegben elveszve tipródtam, találkoztam egy mesebeli nyugdíjas autószerelővel :sorcerer:  :santa:– olyan öreg volt, hogy a nyomásszabályozót EGR szelepnek hitte  :D  :flowers:, aki meginvitált az aknájába („szerencséd, hogy mesterek szólítottál” ). A szondát kiszerelve (gyári Bosch, Toyota felirattal - csatlakozókat is megtisztítottam) látszott, hogy a menyétek megkóstolták a kábelt, de a fognyomok nem értek el a vezetékig. Mindenesetre jó tudni a lehetőségről - kábelvédőt ennek is!  :excl:
A töve kormos volt, innen sejtetem, hogy ez lehetett a baj forrása, ezért meglögyböltem fékfolyadékban. Bár örültem volna egy hosszas áztatásnak, de nem volt mód rá, ezért kompresszorral kifújtam, s búcsúzóul mesterünk a szakszerű rágcsáló védelem kedvéért betekerte szigszalaggal  :D
- aki már itt rájött a hibára, bontson egy sört az egészségére! -,
 én pedig ezen fenn sem akadva gyorsan összeszereltem, és mentem.
3. Hibakódok ismét: 21-es és a már eltűnt 25-ös.  :eek:
Mi a f?????? Máshoz nem nyúltam, ezért legalább azt tudtam, hogy a baj forrása mi, de mit rontottam el???  :hmmmm:
Vettem egy új multimétert a fesz. mérés miatt (kimértem újra a trafót is, a primer valóban csak 0.5 ohmot mutatott+0.8-cal=1.3 - köszönöm, Dani!  :flowers:).
Jelek sűrűsége arra utalt, hogy működik a szenzor, de 0,26-0,5 között cirkulált, max. 0.6 volt, ami egyértelműen szegény keverékre vall. Megnéztem a hibakódot: valóban, most csak 25-öst dobott.
Tehát a szonda működik, és semmihez nem nyúltam, de ugyanazt a keveréket mégis szegénynek érzékeli.
Másnap hajnalban a megodásra ébredtem: :otlet:
...
De csere előtt még egy dolgot megnéznék a vezetékein kívül. Tudtommal kell lennie egy pici lyuknak a szenzor nyakán, ahonnan a szonda a kinti levegő oxigénjét nyeri, ami alapján számol. Ezt is meg kellene nézni, nincs-e eltömődve. Nem kötözködöm, csak próbálnám kizárni a lehetőségeket.  ::)
Még jó, hogy máskor eszembe jutott  :innocent:
A szenzor tövéről lekapartam a szigszalagot, féktisztítóval megfújkáltam. Lyuk a fém házon nincs, tehát a külső levegő referencia-oxigénjét a vezeték mentén kell kapnia.
Próbautak: hibakód nincs.  :) :)  :)
Kezdek bizakodni, de hogy a katalizátor mennyire sínylette meg a tortúrát, az rövidesen kiderül. :hmmmm:
4. Most már azt is el tudom képzelni, hogy eredetileg is a szegény keverék érzékelése a szondának a külső levegőtől való elszigetelődéséből is adódott, ahogy fokozatosan elszennyeződött. Az O-szenzor „tönkremenete” lehet, hogy sok esetben csupán ezt jelenti, hiszen olyan eszköz, ami viszonyít.
S haszonnak fogom fel, hogy a hiba a benzinszűrő és kábelek cseréjének időszerűségére is felhívta a figyelmem.
Köszönöm mindenki segítő hozzászólását, külön kiemelve Kalmi tanácsait!
  :flowers:  :clap:
Next: Kíváncsi leszek, mi jön elő műszakin… :whistling:  :devil:
  :)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #30823 Dátum: 2014.07.07 09:17:54 »
Üdv!

kalapos:
Köszi a leírást, nagyon tanulságos! Azt nem értem, hogy rendszeresen kellene cserélgetni a lambdaszonda vezetékeket, mert eltömődik a levegő útja?? Ott kis hely van ám, hamar elszennyeződik. Vagy szűrik a csatlakozónál valahogy? Vagy csak szimplán h*lye vagyok  :helpsmilie:

Viszont a gyújtótrafó dolgot sem értem:
1. Pont 0,8 a műszered belső ellenállása?
2. Ha a műszer 1,3 Ohm-ot mutat, akkor szinte biztos, hogy valójában 1,1 Ohm alatt van a primer ellenállás, ekkor pedig nem jó  a trafó  :hmmmm:

Roadati

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 174
Re:Carina
« Válasz #30824 Dátum: 2014.07.07 11:01:39 »
Carinám kuplungja megérett a cserére.Nem csúszik,de nagyon fent fog már.Rendeltünk az inter car tól sachs szettet,remélem jó lesz bele.75 ezerről volt nagyon leakciózva.Persze volt még kedvezményünk is. Le se merem írni mennyibe került...Izgulok hogy jó legyen