Helyzetjelentés.
Rég voltam erre, kitalálható, hogy nem egyszerű a szitu. Próbálom rövidíteni.
Benzinszűrő cseréje megvolt, s hiába a fél napos csavarlazítós áztatás, örülök, hogy megvettem hozzá a fékcsőkulcsot...a régiből erősen sárga cucc jött ki, és legalább kétszer olyan nehéz volt átfújni rajta, mint az újon, úh. bizakodtam. Valóban, sokkal könnyedebben indul, nincs lámpánál fulladás, öröm és boldogság egész addig, amíg el nem éri a bűvös 4000-es fordulatot...
rángatás nélküli ellustulás, hibakódok újfent.
Na akkor lássuk:
- motor testelés oké
- lambda szonda testzárlat nem hiszem, hogy fordulatra jönne elő
- ugyanez injektorokkal (rángatás nincs: szinte kizárt, hogy mindnél egyszerre jelentkezne
- ugyanezért kizártam a gyújtást/gyertyákat is (gyertyakép oké)
- vákuumcsövek átvizsgálva, fals keresés féktisztítóval fordulaton is
- szívókamrát szétkaptam, rejtett repedést kerestem (nagyon erőteljes a szívászaj)
- kipufogó tesztelve (nem fullad le, de 5 mp után szinte kilövi a tenyerem)
- összes csatlakozó tisztítva, ellenőrizve (kivéve épp a lambda szondáét, mert nem férek hozzá)
- TPS mérve. Két alsó láb közt fix 192ohm, két szélső nyitásra 99-től lineárisan haladt 258-ig, középső-fölső u.ez fordítva. 258-tól ment le 110-ig.
- hőgomba - ez felel az injektorok nyitvatartási idejéért - ellenállása mérve: hidegen 2,8 kohm, kb. 60 fokon 600ohm, üzem melegen 294 ohm - ahogy a nagykönyvben
(kábeleket nem tudtam mérni, mert a multiméterem fesz. mérője besz@rt)
- MAP mérését fentiek miatt nem tudtam megejteni, annyi megállapítható, hogy lineárisan nő a fesz. a fojtószelep nyitására. Az előszűrőjét a vákuumcsövecskén kersztül kifújtam féktisztítóval - lehet, placebó, de mintha könnyebben átfújható lenne most, biztos nem ártott)
- gyújtótrafó ellenállás mérés: priméren 1.1 ohm (1.1-1.7 -ig jó), szekunder 12 kohm(9-15-ig jó)
Ez rendben is volna, ezt vártam, csakhogy a gyertyakábelek 56-tól 83-ig (max. 25 helyett): csere. Az elosztó és a trafó közti kábel 125 kohm ellenállású volt. Azt gondoltam, ez lehet a magyarázata a rángatás hiányának: túl kicsi a feszültség minden gyertyánál (persze ez még mindig nem kielégítő válasz).
Csere után néhány paci visszajött a karámba, kis fordulaton és most már padlónál is remekül húz - közben: kitalálható...bár utána inkább csak a 21-es kód jön elő.
Amit nem tudtam megejteni:
- fesz. mérések,
- benzinnyomás mérése,
- lambda szonda széthúzása
S hogy miért nem cserélem ki végre a szondát? Mert nehezen értem (sehogysem), hogy finom gázzal miért nem problémázik. Nem hiszem, hogy ez lenne gond. Fenntartom: előfordulnak rejtett hibák, de ezt már nem tudom vizsgálni. Műszakin elvileg nem pörgetik 3000 fölé, az megúszható.
Itt tartok most, műszaki lejár szerdán.
Felhívtam egy szerelőt, elmondtam a sztorit, ő meg fölhívta figyelmem az elején kiemelt (aláhúzott) körülményekre. Ha egy rendszer összes elemét vizsgálni akarjuk, akkor a gépészeti/elektromos mellett az adottnak vett vegyit is vizsgálni kellene...
Etanol már nincs a tankban(elvileg).
Holnap megyek egy másik kútra tankolni. De ha ez lesz a megoldás...
Folyt köv.