Helló!
Hajaj nagyon szépen köszönöm a részletes leírást, csodálom a szaktudásod! A leírásod alapján így igazából kizárnám a MAP szenzor hiba lehetőségét, nagyon jól megy mindenféle torpanás rángatás-durrogás nélkül a kocsi, ha nyomom neki. A hiba nálam az (még mindig :S), hogy amint eléri az üzemi hőmérsékletet a motor (addig amíg melegszik minden jó!) "szegénykeverékes" üzem közben kopog-csörög, és azonnal elhallgat, ha átvált a műszerfalon az economy lámpa sárgára...
Lambda szondát akarok cserélni majd, az ki lett mérve pár hete. Alapjáraton és az úgymond szegénykeverékes módban, amíg a zöld pilács világít, addig keményen 0V-ot produkál a szonda. Aztán újabb érdekesség, amikor a szívósorról lehúzott a szerelő egy vákuumcsövet (lehet pont azt, ami a MAP szenzorhoz megy) és befogta, akkor egy idő után elkezdett mutatni valami életjelet a lambdaszonda, de ilyen 2V(?) körül, ami szintén nem jó elvileg. Aztán az ú.n. normál módban, amikor már a sárga pilács világít a műszerfalon, akkor meg 5V körüli értéket produkált. Vicces... vicces :S
üdv,
Igazából én is csak lelkes amatőr vagyok, csak azt a néhány szenzort ismerem, ami ezekben a kocsikban van.
A vízhőfok jeladó ellenőrzését is érdemes megejteni, ahogy Dani javasolta.
Figyelem: két jeladó is van, egy a műszeregységnek és egy az ECU-nak. A műszeré az én kocsimban egy késes csatlakozós, azt látni a mutatón, az ECU-hoz tartozó egy háromszögletes lekerekített zöld csati az elosztó alatt. 20 fokon kb. 3kiloohm, üzemmelegen pedig olyan 300ohm körül kell legyen.
Úgy érdemes mérni, hogy összedugott csatlakozóval, hátulról tüskével feszültséget mérni a jeladó két kivezetése között, vagy az egyik kivezetése és a test között. Az egyik kivezetése eleve a test az 0V-t mutat, a másikon pedig változik a feszültség a hőmérséklettel, hidegen 3,5V körül, melegen pedig olyan 0,4V-ot kell mérni. (Ezzel a kábelezést is lehet ellenőrizni, nem csak magát a szenzort.)
Lambda szonda. Először azt kellene tisztáni, hogy a kocsid szegény keverékes vagy sima?
Ami feszültségeket megadtal, az alapján vagy mérési hiba történt, vagy szegény keverékes.
Az ECONOMY LED mit is jelez? Én úgy vettem észre, hogy a motor terhelésével vagyis a szívócső vákuumal van összefüggésben, de még valami más is beleszámít (fordulatszám?). Honnan származik az infód arról, hogy ez a keverékképzéssel van összefüggésben?
Egy biztos, hogy a jól működő normál (nem szegénykeverékes) motor esetén a zöld és narancssárga LED átmenetkor semmit nem lehet érezni/hallani a motor működésében. A nagygáz és a padlógáz átmenetkor viszont egy szerény nyomaték növekedést lehet érezni.
amúgy az elosztóban mi mehet tönkre? (mármint a rotoron és az érintkezőkön kívül) a trafót hallottam sokszor emlegetni. a "jeladó" az tönkre tud menni? kondenzátor ebben elvileg nincs...
Jeladó hiba nem jellemző, addig nincs vele gond, amíg nem lesz durván csapágyas az elosztóház vagy meg nem szakad valamelyik tekercs.
A gyújtó modul is az elosztóházban van, ami az ECU-tól származó impulzusok alapján meghajtja a trafót és ellenőrző jelet is küld vissza.
Van kondenzátor is benne, meg tud olvadni és odafolyni a tengelyhez vagy a jeladó póluskerékhez, ami ledarálja az olvadékot, de ilyenkor se szokott problémát okozni, elvileg csak zavarszűrésre tették oda.