Mikor kezdte a kocsi rendetlenkedést (check engine lámpázást padlógáz adására)? Mihez köthető?
Az én kocsimnak nem volt tanksapkája, amikor vettem.
![mosoly :)](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/01_pofa.gif)
egy MOTORCRAFT feliratos sapkát szereztem, mint japán univerzális sapka. Racsnizik meghúzáskor, és sziszeg ha leveszem, de semmi gond nem volt előtte se, amíg nem volt. (Egyes kocsik érzékenyek erre.) Mondjuk engem zavart, hogy por juthat a tankba, vagy ha valaki ott cigizik a kocsi mellett. Vagy a gyors kanyarokban mi történhet.
![mosoly :)](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/01_pofa.gif)
Aktívszén tartály. Kb. annyit csinál, hogy a benzingőzöket felfogja a tank felől, a Corollában egy bimetálos szelep (BVSV) van sorba a fojtószelep felé. Amikor melegszik a motor, kb. 40 fokon nyit és a benzingőzöket kiszippantja a tartályból a motor és elégeti. A szelep viszont végig nyitva marad, amíg meleg a motor.
A mágnesszelepes EVAP egy fejlettebb dolog, ott is gondolom hasonlóképpen egy hőmérséklet felett kinyitja az ECU, de csak bizonyos fordulatszám és terhelés esetén. Padlógáz esetén a motorba sok-sok levegő áramlik, az, hogy egy kis benzingőz is kerül bele az EVAP-ból, vagy sem, az gyakorlatilag semmit nem változtat a keveréken. Gond akkor lehet legfeljebb, ha folyékony benzint tud kiszippantani azon keresztül a tankból.
Vákuum, hiánya nem okozhat mutató kilengést. Ahhoz az úszónak kell le fel mozognia.
Lambda szonda szerintem nem okoz ilyet. Mármint a nagy fordulatnál van sok és magas hőmérsékletű kipuff gáz, akkor elemében van.
Teljes gázon eleve nem a lambda szonda jele alapján adagolja az üzemanyagot az ECU. Attól, hogy a szonda mondjuk 20 éves és picit lassú, biztos nem fog szegény keveréket jelezni. Kivéve, ha már annyira lassú, hogy több, mint 5mp alatt reagál csak, amit kimutat a következő teszt.
A diag csatin az Ox és E1 pont közé érdemes rámérni multiméterrel (nem árt, ha másodpercenként 3-4 mérést tud a műszer).
Kb. annyit kell látni, hogy hullámzik a feszültség 0,1V és 0,9V között. Nem mindig kapja el a minimumot és a maximumot a műszer, de azért lehet látni, hogy ki van e akadva valahova, vagy egyenletesen hullámzik és azt is meg lehet figyelni milyen határok között.
Ha hirtelen gázt adsz (üresben) akkor azonnal fel kell ugorjon 0,9V-ra kb egy fél mp-re, amíg el nem éri a magasabb fordulatot a motor (ez azt mutatja, hogy gázadásra nem elszegényedik a keverék, hanem az ECU érzékeli a gázadást és dúsít, ahogy kell), ha ejted a fordulatot akkor meg leugrik 0,1V-ra (nem fecskendez be üzemanyagot amíg a fordulat esik). Az emelt fordulaton tartva is ugyanúgy hullámoznia kell a feszültségenk, de gyorsabban.
Annak idején én is nézegettem a kipufogókat, mert nem értetten hogy miért van az, hogy egyik teljesen tiszta, a másik meg fiatalabban is már kormos. Csak benzinesekről beszélek.
Szegény Kamikaze most kap hülyét, mert alig bírt engem annó lebeszélni, hogy ne nézegessem a kipufogókat. ![kacsint ;)](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/03_kacsint.gif)
És most terjed a láz. ![yes :yes:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/yes.gif)
Sokáig azt hittem, hogy ilyen korú kocsiknál ez ilyen, az Euro 4 5 6 stb. meg nem. Aztán a fenéket...
Nekem az tette be, amikor először láttam egy Carina E-t, épp mellé parkoltam aztán nézegettem, milyen szerzet lehet, a hasonlóságokat és különbségeket. A kipuff azon fémtisztán csillogott, az enyémen meg nemigazán.
Biztos akkor cserélték rajta.
![rohog [rohog]](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/24_rohog.gif)