Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6821074 alkalommal)

0 Felhasználó és 16 vendég van a témában

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3041
Re:Carina
« Válasz #30675 Dátum: 2014.06.13 19:42:05 »
Én sem hiszem, hogy eldugult volna (még ha talán többet is ment azóta :hmmmm:). Etanolozás előtt többféle tisztító volt a tankban, mert a rendszer erősen mocskos volt, ki is pucolódott rendesen a kipuf végéig. Csere után etanoloztam, és mivel semmilyen hibát nem produkált, hagytam azóta. Ősszel és most tavasszal tankoltam szintén pucolás céljából E85-öt, azt hittem először, hogy ez a gond, de nem.
Az is számíthat, hogy nálam nincs vákuum a tankban (nem szisszen a sapka levételénél), gondolok még az EVAP mágnesszelepére is. Ez nem működik, ha a lambda-szondát hibásnak tartja az ECU. A vákuum hiányában (ez okozhatja a benzinszintmérő kilengését?) viszont lehet, hogy teljesen hiányzik az üzemanyag-ellátásból, s ez is okozhat szegénykeverékes hibakódot.
Lehet az is, hogy elfáradt a lambda szonda, és nem képes kezelni a nagy fordulathoz tartozó mennyiséget.
 ::) Na ezért kéne egy jó szaki.
VAGY: belerakok egy állítható üa. szabályozót a visszafolyó ágba, oszt jóccakát  :otlet:  ;)

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #30676 Dátum: 2014.06.13 21:22:17 »
Én is nézegetem a kocsik kipufjait, ....
Annak idején én is nézegettem a kipufogókat, mert nem értetten hogy miért van az, hogy egyik teljesen tiszta, a másik meg fiatalabban is már kormos. Csak benzinesekről beszélek.
Szegény Kamikaze most kap hülyét, mert alig bírt engem annó lebeszélni, hogy ne nézegessem a kipufogókat.  ;)
És most terjed a láz.  :yes:
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #30677 Dátum: 2014.06.13 21:24:56 »

 de feltűnő, hogy hibakód kiütése után ...
Ezt a hibakódot indításkor jelzi?
Prius 2 - a mosolygós autó.

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Carina
« Válasz #30678 Dátum: 2014.06.13 21:37:48 »
Mikor kezdte a kocsi rendetlenkedést (check engine lámpázást padlógáz adására)? Mihez köthető?

Az én kocsimnak nem volt tanksapkája, amikor vettem. :) egy MOTORCRAFT feliratos sapkát szereztem, mint japán univerzális sapka. Racsnizik meghúzáskor, és sziszeg ha leveszem, de semmi gond nem volt előtte se, amíg nem volt. (Egyes kocsik érzékenyek erre.) Mondjuk engem zavart, hogy por juthat a tankba, vagy ha valaki ott cigizik a kocsi mellett. Vagy a gyors kanyarokban mi történhet. :)

Aktívszén tartály. Kb. annyit csinál, hogy a benzingőzöket felfogja a tank felől, a Corollában egy bimetálos szelep (BVSV) van sorba a fojtószelep felé. Amikor melegszik a motor, kb. 40 fokon nyit és a benzingőzöket kiszippantja a tartályból a motor és elégeti. A szelep viszont végig nyitva marad, amíg meleg a motor.
A mágnesszelepes EVAP egy fejlettebb dolog, ott is gondolom hasonlóképpen egy hőmérséklet felett kinyitja az ECU, de csak bizonyos fordulatszám és terhelés esetén. Padlógáz esetén a motorba sok-sok levegő áramlik, az, hogy egy kis benzingőz is kerül bele az EVAP-ból, vagy sem, az gyakorlatilag semmit nem változtat a keveréken. Gond akkor lehet legfeljebb, ha folyékony benzint tud kiszippantani azon keresztül a tankból.

Vákuum, hiánya nem okozhat mutató kilengést. Ahhoz az úszónak kell le fel mozognia.

Lambda szonda szerintem nem okoz ilyet. Mármint a nagy fordulatnál van sok és magas hőmérsékletű kipuff gáz, akkor elemében van.
Teljes gázon eleve nem a lambda szonda jele alapján adagolja az üzemanyagot az ECU. Attól, hogy a szonda mondjuk 20 éves és picit lassú, biztos nem fog szegény keveréket jelezni. Kivéve, ha már annyira lassú, hogy több, mint 5mp alatt reagál csak, amit kimutat a következő teszt.

A diag csatin az Ox és E1 pont közé érdemes rámérni multiméterrel (nem árt, ha másodpercenként 3-4 mérést tud a műszer).
Kb. annyit kell látni, hogy hullámzik a feszültség 0,1V és 0,9V között. Nem mindig kapja el a minimumot és a maximumot a műszer, de azért lehet látni, hogy ki van e akadva valahova, vagy egyenletesen hullámzik és azt is meg lehet figyelni milyen határok között.
Ha hirtelen gázt adsz (üresben) akkor azonnal fel kell ugorjon 0,9V-ra kb egy fél mp-re, amíg el nem éri a magasabb fordulatot a motor (ez azt mutatja, hogy gázadásra nem elszegényedik a keverék, hanem az ECU érzékeli a gázadást és dúsít, ahogy kell), ha ejted a fordulatot akkor meg leugrik 0,1V-ra (nem fecskendez be üzemanyagot amíg a fordulat esik). Az emelt fordulaton tartva is ugyanúgy hullámoznia kell a feszültségenk, de gyorsabban.

Annak idején én is nézegettem a kipufogókat, mert nem értetten hogy miért van az, hogy egyik teljesen tiszta, a másik meg fiatalabban is már kormos. Csak benzinesekről beszélek.
Szegény Kamikaze most kap hülyét, mert alig bírt engem annó lebeszélni, hogy ne nézegessem a kipufogókat.  ;)
És most terjed a láz.  :yes:
Sokáig azt hittem, hogy ilyen korú kocsiknál ez ilyen, az Euro 4 5 6 stb. meg nem. Aztán a fenéket...
Nekem az tette be, amikor először láttam egy Carina E-t, épp mellé parkoltam aztán nézegettem, milyen szerzet lehet, a hasonlóságokat és különbségeket. A kipuff azon fémtisztán csillogott, az enyémen meg nemigazán.
Biztos akkor cserélték rajta.  [rohog]

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3041
Re:Carina
« Válasz #30679 Dátum: 2014.06.14 08:09:24 »
Újfent köszi!
Ezek miatt lenne fontos a benzinnyomásmérés és a TPS kimérése, mert még mindig bizonytalan, hogy a beáramló levegő menyiségéhez nem tud fizikailag elég üa-ot juttatni, vagy rosszul értelmezi a fojtószelep állását. Még nem volt szó róla, de injektorokat, egy-egy hengerhez köthető gyújtáshibát kihagynám, mert rángatás nincs, hibakód törlés előtt és után sem.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3041
Re:Carina
« Válasz #30680 Dátum: 2014.06.14 08:20:39 »
Ezt a hibakódot indításkor jelzi?
Üdv Peti!
Nem jelez ez semmit, csak érzéketlen lesz a gázpedálra, leesik az alapjárat, ha nem figyelek, indulásnál lefullad. Nincs sárga helikopter, de ilyenkor biztos a 21-es hibakód, ha nem rögtön reagálok, akkor a 25-ös is előjön. Nem lehet komoly szervi baja, mert hibakód törlése után nyoma sincs gondnak.
Igazából mostanában forszírozom, mert ki akartam próbálni Dani 8,5-es gyorsulását 60-120-ra  [rohog]. De 11 sec.-nél nem lett jobb, mert hiába a 3,5-es gyorsulás 60-90-re, ennek a duplája kell 3.-ban 120-ig, de ekkor már a frissen előjött hibakód miatt szinte vánszorog a mutató.
Normál használatban sosem kell padlógázt használnom, az előzéseket is megoldom félgázzal. Simán el lehetne élni vele, de engem egyre jobban zavar.
Ősszel kezdte, nem tudom mihez kötni, azóta gyertyákat, rotort cseréltem, passz.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3041
Re:Carina
« Válasz #30681 Dátum: 2014.06.14 17:50:04 »
Újabb kísérlet. Merthogy egy hónap múlva műszaki, és nem akarok mókolni vele. Próba-cseresznye alapon beöntöttem fél tankhoz a Pro-tec új termékét, anno ugyanis jó tapasztaltaim voltak a benzines tisztítójukkal.
Hatás: első 50 km alatt 21-es hibakód, majd következő 50 után semmi. Motor, kipufogó döbbenetesen elhalkult, viszont botrányosan gyenge lett, gázpedál olyan, mintha valami agyagdarabot kellene szétnyomnom, gyorsulás csak emlékekben. Viszont alig fogyasztott. Teli tankoltam, kíváncsi leszek, mi lesz, mire kijárom.  :hmmmm:
Hibakód nincs, csendesség jó jel, erőtlenedés (egyelőre) drasztikus: most azt gondolom, érik az üa. szűrő cseréje....
(Járulékos költség: asszem lesz egy 140-es portréképem 90-es táblánál  :wacko:)
Fejleményekről majd beszámolok, de a gyertyahézagot biztosan visszaállítom az eredetire.

oriza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 392
Re:Carina
« Válasz #30682 Dátum: 2014.06.14 19:50:55 »
Újabb kísérlet. Merthogy egy hónap múlva műszaki, és nem akarok mókolni vele. Próba-cseresznye alapon beöntöttem fél tankhoz a Pro-tec új termékét, anno ugyanis jó tapasztaltaim voltak a benzines tisztítójukkal.
Hatás: első 50 km alatt 21-es hibakód, majd következő 50 után semmi. Motor, kipufogó döbbenetesen elhalkult, viszont botrányosan gyenge lett, gázpedál olyan, mintha valami agyagdarabot kellene szétnyomnom, gyorsulás csak emlékekben. Viszont alig fogyasztott. Teli tankoltam, kíváncsi leszek, mi lesz, mire kijárom.  :hmmmm:
Hibakód nincs, csendesség jó jel, erőtlenedés (egyelőre) drasztikus: most azt gondolom, érik az üa. szűrő cseréje....
(Járulékos költség: asszem lesz egy 140-es portréképem 90-es táblánál  :wacko:)
Fejleményekről majd beszámolok, de a gyertyahézagot biztosan visszaállítom az eredetire.
Kíváncsi leszek az eredményre!
Azért szerintem nem ártana az a TPS mérés és a benzinszűrő csere. (Nekem is esedékes a sok tisztító adalék  miatt , csak undorító helyen van és rá kell készülnöm. )
Nézted mit tartalmaz?
http://www.protecdistributionltd.com/wp-content/uploads/2014/02/P1180-Oxicat.pdf
CAS 64742-82-1  petroleum, gasolin 30-35%
CAS 104-76-7 2-ethyl-hexanol 30-35%
http://www.donauchem.hu/Products---Solutions/ProductView.aspx?productId=819
CAS 100-51-6 Benzyl alcohol 30-35%
http://hu.wikipedia.org/wiki/Benzil-alkohol

És itt a Cataclean adatlapja:
http://tognottis-7.estore.catalograck.com/imgVD/MRG/Cataclean_Safety_Data_Sheet.pdf
Xilol 30-60%
Aceton 10-30%

És véletlenül a WYNNS karburátortisztító spay :)  ;)
http://www.partinfo.co.uk/files/54179%20Air%20Intake%20&%20Carb%20Cleaner%20MSDS.pdf

Remélem nem lesz porté!
« Utoljára szerkesztve: 2014.06.14 20:04:15 írta oriza »

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3041
Re:Carina
« Válasz #30683 Dátum: 2014.06.14 21:13:48 »
Köszi! Valóban nem szívesen dobnék ki 60e-t :wacko: Ügyesek voltak: egy felüljáró után álltak be a kanyarba, a tetőn már késő volt. Fékeztem, de majd kiderül...

Legtöbbször ez a három csoport a visszatérő: aromás szénhidrogének, aromás alkoholok és petróleum. És nagyon nem mindegy az arányuk. A Polo Club mixét rendszeresen használtam, de a hosszú, elnyújtott égéssel - ami csendesebbé tette, és a fogyasztást is levitte (a teljesítménnyel együtt) - hozzájárult a kipufogószelepek elkormolódásához szerintem.
Nagyon úgy néz ki, hogy ez a szer betalált. Visszaállítottam a gyertyahézagot 1 mm-re, s még nyomtam egy 20 km-es etapot (beszálltam az elkerülőn egy 100 mph-s kergetőzésbe, a yardok a helyi rallyn voltak), hogy felturbózzam a tisztítást. Egy fokkal jobb. Hibakód most sem volt - tapsolni nem merek még.
A motorfékem sokkal erőteljesebb lett, emiatt gondolom, hogy a kipuf. szelepek kormolódása lehetett az egyik probléma (és/vagy a kompressziós gyűrűké, bár az olajam friss), ami nemcsak a teljesítményvesztést, de a lambda szonda által érzékelt többlet oxigént is megmagyarázhatná.  :hmmmm:
De örülök a teljesítményvesztésnek, mert ez mutatja, hogy merre tapogatózzam tovább: nem a TPS-sel van gond (még a bovden hosszán is állítottam, hátha az nyúlt meg), a frissen előjött nehézkes gyorsulás azt mutatja, hogy valahol dugulás van a rendszerben. Lehetséges, hogy valóban van összefüggés az ősszel ismét elkezdett etanolozás és a hibajelenség közt, vsz. ez oldott ki időközben keletkezett lerakódásokat (legalább 2 évig nem tankoltam alkoholt előtte). A benzinszűrőt tehát mindenképpen cserélni fogom, noha nekem sincsenek jó emlékeim a műveletről.

oriza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 392
Re:Carina
« Válasz #30684 Dátum: 2014.06.15 08:47:07 »
Hát ezek után tényleg nem valószínű a TPS hiba.
Nekem megjavult a klíma. (Hogy mitől az rejtély marad)  31 fokban is kapcsolgatott rendesen. Ezek szerint kicsit járatni kellett a töltés után. Viszont sok év után észrevettem egy érdekességet. Ha alapjáraton adok egy nagy gázt akkor egy kis időre bont a klíma kuplungja ezzel segítve az indulást.

totya810612

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 91
Re:Carina
« Válasz #30685 Dátum: 2014.06.15 19:52:56 »
Sziasztok!
Múlt héten rendbe raktam a tetőmet, nagyon zörgött alacsony fordulaton és rossz úton is. Az egész tető kárpitot le kellett vennem hozzá, jó móka volt :wacko:, a csomagtartó világítás lámpáját nagyon nehéz volt kivenni a tető kárpitban van (kombi autóm van). Négy darab karom fogja be amihez semmilyen körülmények között nem férni hozzá, 20év és az izzó melege csont keménnyé alakította a karmokat, a végén úgy téptem le hogy lesz ami lesz. De szerencsére nem törtek el a karmok, egyenlőre vissza sem tettem, nagyon hülye megoldás se patent se csavar. A tető alatt volt keresztben 4-5 darab merevítő, ezek érték el néha a tető lemezt és ez zörgött. Lehet hogy gyárilag oda voltak pont hegesztve de mostanra az összes mozgott. A merevítők és a tető lemez között pár milliméter hézag volt amit karosszéria tömítő anyaggal nyomtam ki. Az eredmény kiváló lett, merev lett az egész tető lemezem és talán még csendesebb is lett az autó és nincs rezonancia a tető felől.
A mai napon én is levettem az első ajtó kárpitokat és megnéztem az elektromos ablak mechanikáját. Valóban a középső sínt meg kellett tisztítani és finoman újra zsírozni. A sín belső felén fut a bovden azt is alaposan bezsíroztam. Jobb lett de jobbra számítottam.
Sajnos nem sikerült még eddig sem szereznem xli feliratot pedig sok hirdetésen érdeklődtem ha valakinek lenne, kérem írjon.
Totya

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #30686 Dátum: 2014.06.15 23:09:33 »
...
Sajnos nem sikerült még eddig sem szereznem xli feliratot pedig sok hirdetésen érdeklődtem ha valakinek lenne, kérem írjon.
Majd xli feliratot adok...
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #30687 Dátum: 2014.06.16 18:53:54 »
...
A mai napon én is levettem az első ajtó kárpitokat és megnéztem az elektromos ablak mechanikáját. Valóban a középső sínt meg kellett tisztítani és finoman újra zsírozni. A sín belső felén fut a bovden azt is alaposan bezsíroztam. Jobb lett de jobbra számítottam.
Sajnos nem sikerült még eddig sem szereznem xli feliratot pedig sok hirdetésen érdeklődtem ha valakinek lenne, kérem írjon.

üdv!

Én pedig ma néztem meg az első ajtó ablakmechanikáját!  :)

Több dologot is észrevettem:
- az ablakemelő bowdenes emelési módszere jó lenne, csak hülyén van megoldva, hogy a középső merevítő, csúszósín hátulját súrolja/csiszolja, tehát azon a sínen fut a bowden egy darabig és ha nincs kenés, előbb utóbb eldörzsöli azt

- időnként érdemes kitakarítani az oldalüvegek vezetősínjeit, kiszedve az üveget és letakarítani kívül a filces lécet, mert ha beleül az őspiszok, fel-le húzáskor karistolja az üveget!

- az ablakot kiszedve gyönyörűen belátni és kis hosszabbítóval be is férni szórózsírral az ajtó nyitómechanikájának összes forgáspontjához!

- a legbosszantóbb és idővel mindenkit elérő probléma az ajtóüveg bukása előrefelé, az ablak felhúzása közben:

oka: elkopik a középső vezetősínen a vezetőműanyag, nagy lesz a holtjáték, ami az ablak bukását/ billenését eredményezi..
javítása: a műanyag csúszóka cseréje, ha lehet kapni külön
megelőzése: zsírzás :D


----

Egy rossz hír:

Nem tudok ott lenni Kakucson, mert akkora esik a nyaralás :S.
« Utoljára szerkesztve: 2014.06.16 19:16:00 írta kamikaze »

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3041
Re:Carina
« Válasz #30688 Dátum: 2014.06.16 19:20:55 »
...- a legbosszantóbb és idővel mindenkit elérő probléma az ajtóüveg bukása előrefelé, az ablak felhúzása közben:

oka: elkopik a középső vezetősínen a vezetőműanyag, nagy lesz a holtjáték, ami az ablak bukását/ billenését eredményezi..
javítása: a műanyag csúszóka cseréje, ha lehet kapni külön
megelőzése: zsírzás :D
Pl. itt is lehet rákeresni

Szabolcs

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 686
Re:Carina
« Válasz #30689 Dátum: 2014.06.17 19:44:52 »
Üdv!

Szombaton  a Győri  Baumaxnál fórumos mellé sikerült parkolnom :hmmmm: EUU xxx ismerős valakinek?