Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6803596 alkalommal)

0 Felhasználó és 36 vendég van a témában

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #30645 Dátum: 2014.06.11 23:00:14 »
Le tudná valaki írni, hogy kell szétszedni azablakemlőt, és a motort átzsírozni?
Prius 2 - a mosolygós autó.

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Carina
« Válasz #30646 Dátum: 2014.06.11 23:02:39 »
Na ez engem is érdekelne, mert nem mertem hozzányúlni a motorhoz, úgy nézett ki mintha nem lehetne szétszedni.  A sínt középen hiába zsíroztam nem lett jobb semmivel az ablakemelés intenzitása, lehet már a motor van elgyengülve.
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #30647 Dátum: 2014.06.11 23:05:52 »
Eddig nem vettem észre zörgést, ajtók felől csend van, hangszórók is mintha kicsit jobban szólnának. Te is szigeteltél?
Nem akarok komolyabban foglalkozni vele, mort már egy "mániám" mással kapcsolatban és nehéz a végét venni, de az ajtó felöl jövő zaj zavar, és talán ezt a legkönnyebb leszigetelni. Úgy is csinálnám az ablakemelőt, mert az meg szorul. Nem akarom, h leégjen a motorja.
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #30648 Dátum: 2014.06.11 23:12:09 »
Megtaláltam, Zsolt79 szedte szét.
Megtennéd, hogy leírod?
Prius 2 - a mosolygós autó.

oriza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 392
Re:Carina
« Válasz #30649 Dátum: 2014.06.11 23:19:56 »
Nekem is szorult a jobb első és akárhogy kentem a gumit nem lett jó. Végül szétszedtem. Az ajtó hátsó részében levő vezetősín csak alul van csavarozva. A felső részén egy kiálló fül van ami becsatlakozik a felette levő sín megfelelő kivágott részébe. Nem volt a helyén. Nagyon nehéz betalálni. Még ez után is kicsit szorult. Az alsó sín alsó részéhez belülről tettem egy alátétet és úgy csavaroztam a helyére. Ezáltal az ablak az alsó részen nem annyira görbe pályán fut.  Simán fel tudja húzni és az ablak is a helyére megy.

Netferry!
Esetleg ha a polifoamot alul nem annyira viszed a széléig akkor bemegy a patent is.
Nekem az 1cm-es  textil  és a kb 4mm vastag tecsound is bement alá
« Utoljára szerkesztve: 2014.06.11 23:21:40 írta oriza »

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #30650 Dátum: 2014.06.11 23:42:02 »
Le tudná valaki írni, hogy kell szétszedni azablakemlőt, és a motort átzsírozni?
üdv!

Én is mostanság tervezem megejteni a dolgot, igazából nem vészes, csak annak tűnik!
Itt a videoban elég jól látszik a lényeg!

bsh

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 254
Re:Carina
« Válasz #30651 Dátum: 2014.06.12 08:53:24 »
Ki is cserélted? Gondolom, mindenfajta rángatás megszűnt...  :cool2:
sajnos nem. :no: de változott a helyzet sokat. most már rendesen indul a motor, mint azelőtt. és hidegen ha taposom neki, akkor nem rángat. aztán ahogy a vízhőfok eléri az üzemit, akkor elkezd taposásnál fuldokolni, és ha még tovább megyek, akkor egyre jobban. de viszont most már nem kis fordualtnál, hanem ilyen 2000 körül. (így legalább el lehet vele indulni meg lehet lefulladás nélkül kanyarodni, nemúgy mint a csere előtt. utána meg finom gázadással lehet rángatás nélkül gyorsítani.) szóval hőfokfüggő a dolog úgy tűnik. lehet valami hőfok jeladó szart be? azt emlegeti a hibakereső táblázat elég sűrűn. meg az egr szelepet. meg sok mást is. :cry: de legalább így már a lambda szonda hiba kizárható.
a hőfokjeladót a blokkon lehúztam (eredménytelenül), de az szerintem csak a műszerfalnak adja a jelet, mintha lenne egy másik is valahol, ami az ecu-nak mér.

Én is drukkolok. Nekem a tesója van a kocsiban.
Novemberben cseréltem, vizsga előtt. Ma mértem rá, és jó fürgén működik a szabályzás. (Alapjáraton is kb. 1Hz, 0,1V-0,9V).
és honnan vetted? én egyszerűen képtelen voltam találni, sehol semmilyen nagykernek nincs és nem is hajlandóak beszerezni :censored: úgyhogy észtországból kellett rendelnem. (mellesleg: hétfőn 15:03-kor vette át a csomagot a fedex, és kedden 12:54-kor a kezemben volt :eek: miközben észtország-dánia-franciaország-bécs-budapest útvonalon szállították :ph34r:)
« Utoljára szerkesztve: 2014.06.12 08:57:36 írta bsh »

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #30652 Dátum: 2014.06.12 13:22:11 »
bsh!

Ez nagyon gyújtáshiba gyanús, hogy csak terhelésre csinálja! Én végignézném a teljes gyújtásrendszert, ellenállásra, hidegen-melegen, illetve áthúzásra (testelt csavarhúzóval), mert volt már, hogy a hengerfejben levő hibátlannak tűnő gyertyapipa teljes (!) felületén gond nélkül áthúzott a szikra, csak ugye a helyén nem látszott...

Gyújtásalkatrészek mikoriak, volt cserélve valami már?

Járó motornál ki kell húzni egyesével a kábeleket és végigmenni rajta a testelt csavarhúzóval, illetve az egész kábel felületén, trafónál is, valamint áthúzás, égésnyomokat keresni!

Benzinnyomás milyen??  :?:
« Utoljára szerkesztve: 2014.06.12 13:24:15 írta kamikaze »

bsh

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 254
Re:Carina
« Válasz #30653 Dátum: 2014.06.12 15:30:36 »
gyertyák 20e km-rel ezelőttiek, de kedden mikor berakták az új lambdát, kicserélték őket, azokkal is ugyanúgy fulaldt, rángatott. amúgy rendben voltak, jól néztek ki, hézagok jók, csak próba erejéig raktak bele másikat. (kompressziót is mértek, mindene henger 14 bar) gyertyakábelek a múltkori ilyen rángatásos műsornál cserélve lettek újra, csakúgy mint az elosztó és a rotor is.
benzinnyomást nem tudnak mérni sajna. lehet pedig az a probléma, esetleg a nyomásszabályozó szelep. de érdekes módon, mikor 6000-es fordulaton megy mint a disznó (akkor zabálja a legtöbb benzint), akkor nincs vele gond, pedig ha üzemanyag szállítás vagy nyomás gond lenne, az pont akkor jelentkezne, nem ilyen tötymörgős kis fordulatnál.
még amit ma néztem, az a pcv szelep (vagy mi, a kartergáz visszavezető), fújkáltam, nyit és zár nyomásra/szívásra, viszont ha megrázom akkor zörög benne a rugó illetve lötyög a szelep benne... az gyanús, hogy ennek nem így kéne működni... :innocent:

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #30654 Dátum: 2014.06.12 15:50:11 »
Hopp-hopp!
Éppen én is kutakodok, mert nálam meg 6000 körül, teljesen nyitott fojtószelepnél lassul be - és utána rutinszerűen törlöm a 21-es, 25-ös kódokat (lambda-szonda, szegény keverék) -, amikor elvileg az ECU nem avatkozik be az adagolásba. Megjegyzem, a tank szinte horpad ilyenkor, a kipufogó végéből ömlik a benzinszag, a hibakód mégis ennek az ellenkezőjére utal. Etanol már nincs a tankban(elvileg).
Normál használatnál semmi gond, se hidegen, se melegen.  :wacko: Benzinnyomás- mérés kéne :?: Fordulattól vagy levegő-áramtól (fojtószelep állásától) függ-e, ezt kellene előbb megtudnom  :hmmmm: Köze lehet a tank nyomásviszonyához? (nincs vákuum alatt) Lehet, hogy tanksapkacserével kellene kezdeni?

Jani, esetleg ez? A kormolódás a szelepeken és a EGR-szelepen is jelentkezhet. A PCV szelep azonban így működik  :yes:
Újabb példa a hibakódok fals jelzéséhez

carina_97_1.6_XLI

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 168
  • Carina E 1997 1.6 Xli AT190
Re:Carina
« Válasz #30655 Dátum: 2014.06.12 18:46:08 »
sziasztok! A Carinámba 322000km van, és csúnyán eszi az olajat: 10w40-ből 10000km alatt kb 2,5-3 litert eszik. Ez normális?

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Carina
« Válasz #30656 Dátum: 2014.06.12 18:49:28 »
sziasztok! A Carinámba 322000km van, és csúnyán eszi az olajat: 10w40-ből 10000km alatt kb 2,5-3 litert eszik. Ez normális?

Az! Ilyen állapotban.
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Carina
« Válasz #30657 Dátum: 2014.06.12 19:18:30 »
és honnan vetted? én egyszerűen képtelen voltam találni, sehol semmilyen nagykernek nincs és nem is hajlandóak beszerezni :censored: úgyhogy észtországból kellett rendelnem. (mellesleg: hétfőn 15:03-kor vette át a csomagot a fedex, és kedden 12:54-kor a kezemben volt :eek: miközben észtország-dánia-franciaország-bécs-budapest útvonalon szállították :ph34r:)
UK-ból (e-bay). Tizen párezer volt postával. Már vagy 3 éve megvettem, de csak tavaly nőttem fel a feladathoz, hogy kicseréljem.

Amúgy nekem a túl dús keverékkel volt bajom. A kipuff csőben koromrétegből, a benzinszagból (bemelegítés közben) és a nem annyira jó fogyastásból következtetek rá.
A régi szonda is szabályzott rendesen, talán már picit lassabban mint az új, de a gyári technológia szerinti teszten még simán átment. Gondoltam el offszetelődött kissé. Azért is vettem újat, elbírja a projekt, hátha javul tőle. Nem oldotta meg az eredeti problémákat, de talán jó ha kicsit gyorsabban reagál.

Arra jutottam, hogy amikor a lambda szabályzás működik, akkor jó az AFR, emissziómérésen is átmegy egy kis eröltetéssel (10 perc melegítés fordulaton), de amikor nyílt hurokban működik a motor, nagy gáz adásakor, és bemelegítéskor, akkor a SZÜKSÉGESNÉL jobban dúsít. Nem olyan sokkal hogy ledadogjon a motor, de az ideálisnál jobban. Mivel semmilyen problémát nem érzékeltem vezetés közben.

Legutóbbi változat az, hogy a levegő hőmérséklet szenzor helyett betettem egy fix ellenállást, 500 ohm-ot, mintha a beszívott levegő hőmérséklet 60 fok lenne, így ritkábbnak érzékeli a levegőt, mint amilyen valójában (kb. 15%-al kisebb légtömeget számol belőle), ehhez 15%-al kevesebb benzint adagol, mint amúgy. Gyorsításkor és bemelegedéskor továbbra is dúsít, de már nem dúsít túl, nincs az erős benzinszag, csak enyhén érezhető öngyújtó láng szag szerűség a kipuffból, hidegindítás után szaglászva. Mindeközben továbbra is dúsít gázadásra,egyből látszik a lambdaszonda jelén, és érezni is lepadlózáskor, hogy nem torpan és nem dadog le, hanem még egy picit nagyobb nyomatékot ad le a motor padlógáznál (szerény 110Nm.)
Tehát tünetileg kezelve van.
Az eredeti okot még nem ismerem: pl megnövekedett az üzemanyag nyomás (csúnya lenne, ha ennyivel meg tudna), vagy az injektorok kikoptak és 10-15%-al többet eresztenek át stb. az is lehet, hogy gyárilag ennyi ráhagyés van a dúsítás oldalon, hogy inkább dús legyen a keverék ami max túlfogyasztást okoz, mint szegény, ami súlyos károsodáshoz vezet. lehet találgatni, mérni. Nekem nincsenek műszereim hozzá, szakcégnél, meg szerintem otthagynám a Corolla árát a hibakeresésre, ami nem is biztos, hogy létezik.  [rohog]

visszatérve a 2.0-s Carinára:
-PCV szelep normális, ha lötyög

-MAP szenzort kellene csekkolni, ha még nem volt, (gyújtás szögekre és a keverékképzésre is erősen kihat)
 -  gyújtást ráadva, álló motornál 3,7V körüli feszültség a kimenetén (másik lábakon 0 és 5V)
 -  elindítva alapjáraton 1V körül
 -  gázadásra egyre növekvő feszültség

-vízhőfok jeladó ellenőrzés, egyik a műszerfalhoz megy, de van egy külön az ECU-nak, na azt kellene megmérni
  -  25 fokon kb 2,2kohm
  -  60 fokon 600 ohm
  -  80 fokon 300 ohm köröl

-nyomásszabályzó vákuumcső ellenőrzése
 -be van e kötve, nincs e megtörve
 -szivárog e benzin a szabályzóból (ha nem lukad ki a membrán, akkor nem szoktak elromlani)

-ha ezek nem jönnek be: üzemanyag nyomás ellenőrzés
-esetleg egy emissziómérés

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Carina
« Válasz #30658 Dátum: 2014.06.12 19:32:56 »
Hopp-hopp!
Éppen én is kutakodok, mert nálam meg 6000 körül, teljesen nyitott fojtószelepnél lassul be - és utána rutinszerűen törlöm a 21-es, 25-ös kódokat (lambda-szonda, szegény keverék) -, amikor elvileg az ECU nem avatkozik be az adagolásba. Megjegyzem, a tank szinte horpad ilyenkor, a kipufogó végéből ömlik a benzinszag, a hibakód mégis ennek az ellenkezőjére utal. Etanol már nincs a tankban(elvileg).
Az, hogy az ECU nem avatkozik be, attól még monitorozza a lambda szonda jelét. Tehét ha érzékel oxigént, akkor szegénynek fogja hinni a keveréket, akkor is, ha már dől ki a benzin, mert többet nem is tud adagolni a programja szerint.
Pl. ha van egy kis luk a lamba szonda előtt a kipuff-ban, ahol levegőt tud szívni vagy valami miatt égéskimaradás van, akkor is szegénynek érzékeli a keveréket, hiába tocsog a benzintől. Én még olyanra is tudok gondolni, hogy annyira dús a keverék, hogy már meg se gyullad!

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #30659 Dátum: 2014.06.12 22:42:07 »
Az! Ilyen állapotban.
Ezt hogy érted?

Szerintem sok. Azaz, hogy nem feltétlen kellene ennyinek lennie. Vagyis, hogy már zavaró lehet.
Prius 2 - a mosolygós autó.