és honnan vetted? én egyszerűen képtelen voltam találni, sehol semmilyen nagykernek nincs és nem is hajlandóak beszerezni úgyhogy észtországból kellett rendelnem. (mellesleg: hétfőn 15:03-kor vette át a csomagot a fedex, és kedden 12:54-kor a kezemben volt miközben észtország-dánia-franciaország-bécs-budapest útvonalon szállították )
UK-ból (e-bay). Tizen párezer volt postával. Már vagy 3 éve megvettem, de csak tavaly nőttem fel a feladathoz, hogy kicseréljem.
Amúgy nekem a túl dús keverékkel volt bajom. A kipuff csőben koromrétegből, a benzinszagból (bemelegítés közben) és a nem annyira jó fogyastásból következtetek rá.
A régi szonda is szabályzott rendesen, talán már picit lassabban mint az új, de a gyári technológia szerinti teszten még simán átment. Gondoltam el offszetelődött kissé. Azért is vettem újat, elbírja a projekt, hátha javul tőle. Nem oldotta meg az eredeti problémákat, de talán jó ha kicsit gyorsabban reagál.
Arra jutottam, hogy amikor a lambda szabályzás működik, akkor jó az AFR, emissziómérésen is átmegy egy kis eröltetéssel (10 perc melegítés fordulaton), de amikor nyílt hurokban működik a motor, nagy gáz adásakor, és bemelegítéskor, akkor a SZÜKSÉGESNÉL jobban dúsít. Nem olyan sokkal hogy ledadogjon a motor, de az ideálisnál jobban. Mivel semmilyen problémát nem érzékeltem vezetés közben.
Legutóbbi változat az, hogy a levegő hőmérséklet szenzor helyett betettem egy fix ellenállást, 500 ohm-ot, mintha a beszívott levegő hőmérséklet 60 fok lenne, így ritkábbnak érzékeli a levegőt, mint amilyen valójában (kb. 15%-al kisebb légtömeget számol belőle), ehhez 15%-al kevesebb benzint adagol, mint amúgy. Gyorsításkor és bemelegedéskor továbbra is dúsít, de már nem dúsít túl, nincs az erős benzinszag, csak enyhén érezhető öngyújtó láng szag szerűség a kipuffból, hidegindítás után szaglászva. Mindeközben továbbra is dúsít gázadásra,egyből látszik a lambdaszonda jelén, és érezni is lepadlózáskor, hogy nem torpan és nem dadog le, hanem még egy picit nagyobb nyomatékot ad le a motor padlógáznál (szerény 110Nm.)
Tehát tünetileg kezelve van.
Az eredeti okot még nem ismerem: pl megnövekedett az üzemanyag nyomás (csúnya lenne, ha ennyivel meg tudna), vagy az injektorok kikoptak és 10-15%-al többet eresztenek át stb. az is lehet, hogy gyárilag ennyi ráhagyés van a dúsítás oldalon, hogy inkább dús legyen a keverék ami max túlfogyasztást okoz, mint szegény, ami súlyos károsodáshoz vezet. lehet találgatni, mérni. Nekem nincsenek műszereim hozzá, szakcégnél, meg szerintem otthagynám a Corolla árát a hibakeresésre, ami nem is biztos, hogy létezik.
visszatérve a 2.0-s Carinára:
-PCV szelep normális, ha lötyög
-MAP szenzort kellene csekkolni, ha még nem volt, (gyújtás szögekre és a keverékképzésre is erősen kihat)
- gyújtást ráadva, álló motornál 3,7V körüli feszültség a kimenetén (másik lábakon 0 és 5V)
- elindítva alapjáraton 1V körül
- gázadásra egyre növekvő feszültség
-vízhőfok jeladó ellenőrzés, egyik a műszerfalhoz megy, de van egy külön az ECU-nak, na azt kellene megmérni
- 25 fokon kb 2,2kohm
- 60 fokon 600 ohm
- 80 fokon 300 ohm köröl
-nyomásszabályzó vákuumcső ellenőrzése
-be van e kötve, nincs e megtörve
-szivárog e benzin a szabályzóból (ha nem lukad ki a membrán, akkor nem szoktak elromlani)
-ha ezek nem jönnek be: üzemanyag nyomás ellenőrzés
-esetleg egy emissziómérés