Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6745217 alkalommal)

0 Felhasználó és 11 vendég van a témában

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #28305 Dátum: 2013.12.22 00:31:40 »
Igen, igaz!A turbó nélküli,2.0 T20 Celica,két féle futóművel készült.Az egyik sima,mcpherson,a másik(ilyen volt az enyém)A turbóéval megegyező,Super Strut Suspension,fantázianevű.Ebben volt gyári sperr,és ,,gyorskormány".Félelmetesen pontosan lehetett irányítani vele,és semmilyen hajtási befolyás nem jelentkezett a kormányon,akárhogy rugattam.Nagyobb volt fordulóköre,és csak gyári alkatrészek voltak hozzá.Egyébként a Carina GTI,ugyanezzel a sport futóművel volt szerelve,de azt hiszem sperr nélkül.
Pár éve a Ford Focus reklámozta,a Toyotához nagyon hasonló futóművet,az RS-ben.Nagy szám,a Toyota 20 éve megcsinálta!

http://gtfour.supras.org.nz/superstrut.htm

http://www.aussiemotoring.com/2010/09/25/ford-focus-rs/
Köszönöm az infót! Akkor a cél adott, előbb-utóbb kell szereznem egy ilyen donor T20 Celica Gti-t, amiből a komplett futómű, kormánymű, no meg a fékek ugorhatnak is át a Carinába.  :yes:
Ja, a sperr is kell, akkor a váltó is, de az nem tudom összejön-e a 4A blokkal, tehát......  ;)
Ezt a Celica GTi-t nézegette egy rokonom, meg is vették volna, de a belseje kicsit le van lakva, de mondta, hogy vezetni nagyon jó volt:
http://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/celica/toyota_celica_2.0_gt-7188176
Persze a legegyszerűbb lenne megvenni KZoli GTi-ját és abba már csak egy sperr-t kellene szerezni (meg egy szép 17 vagy 18-as felnigarnitúrát), csak hová tegyem???  :cry:
Nocsak, a Zolién feltűnt egy új felnigarnitúra, lehet ezek a téli kerekek:
http://www.hasznaltauto.hu/galeria/1125647-7139605-63-0-0-0-0
« Utoljára szerkesztve: 2013.12.22 00:58:36 írta FUBA »
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #28306 Dátum: 2013.12.22 12:01:49 »
Minden Kedves Fórumlakónak:

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #28307 Dátum: 2013.12.22 13:35:51 »
üdv!

Ma kiszedtem a csomagtérajtó zárbetétjét, mert eléggé nehézkesen fordult benne a kulcs. Semmi extra nem volt csak ki volt száradva, kenés után viszont felfedeztem egy új funkciót, teljesen balra fordítva a kulcsot, (tehát vízszintes állásba) nem lehet belül az ülésnél a kallantyúval nyitni!
Én eddig mindig függőleges állásba tettem vissza, ugye ~ 45°-ot jobbra forgatva nyilik ki a zár!
Lehet, hogy csak nekem új ez?  :D  :?:


Illetve a másik, ami mondjuk egy hibakeresésnél segítség lehet!
Kivettem a motortérben az indítómotor reléjét, mert épp egy plusz indításgátló kapcsolón gondolkodom és kiváncsi voltam, melyik lábon érkezik a plusz a gyújtáskapcsoló felől. Próbalámpát betettem az egyik saruba és bent indításra forditottam a kulcsot, természetesen nem tekert az indítómotor, de kinnt felvillant a próbalámpa, tisztázva, melyik szál megy az utastérbe!
Az indító nem tekert, viszont arra lettem figyelmes, hogy indítózásra fordítva a kulcsot, elkezd működni az AC pumpa. Eddig ezt sem tudtam, abban a tudatban éltem, hogy amikor az indító megtekeri a motort, a főtengely jeladó jele alapján indul be az AC.

 :yes:
« Utoljára szerkesztve: 2013.12.22 13:37:27 írta kamikaze »

Zsolt79

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re:Carina
« Válasz #28308 Dátum: 2013.12.22 13:40:09 »
Na ezt én is kipróbálom (csom.-tér) :hmmmm:
Today Tomorrow Toyota

Zsolt79

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re:Carina
« Válasz #28309 Dátum: 2013.12.22 13:44:37 »
Meg is néztem,de az enyém nem fordul csak jobbra :no: :hmmmm:
Az AC meg gyújtás rátétellel elindul,ha muszáj :yes:
« Utoljára szerkesztve: 2013.12.22 13:50:19 írta pvivien79 »
Today Tomorrow Toyota

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #28310 Dátum: 2013.12.22 15:18:03 »
üdv!

Ma kiszedtem a csomagtérajtó zárbetétjét, mert eléggé nehézkesen fordult benne a kulcs. Semmi extra nem volt csak ki volt száradva, kenés után viszont felfedeztem egy új funkciót, teljesen balra fordítva a kulcsot, (tehát vízszintes állásba) nem lehet belül az ülésnél a kallantyúval nyitni!
Én eddig mindig függőleges állásba tettem vissza, ugye ~ 45°-ot jobbra forgatva nyilik ki a zár!
Lehet, hogy csak nekem új ez?  :D  :?:
Üdv kamikaze!
Igen, eredetileg ennek így kellene működnie, de már nekem sem megy balra, mert be van rohadva, mivel sosem használtam. Ha a hátsó ülések háttámláját a csomagtartó felől be"lock"-olod, lezárod és a csomagtartó zárját balra tekerve szintén lezárod, akkor nem lehet hozzáférni a csomagtartóhoz a szervizkulccsal, akkor sem, ha be tudsz ülni a kocsiba. Az enyémhez valahol megvan ez a szervizkulcs, ezt kellene odaadni a szerelőknek, hogy be tudják indítani a kocsit, így azzal a csomagtartóhoz nem férnének hozzá! Tehát a szervizkulcs nyitja az ajtókat meg beindítja az autót, de nem nyitja ha bezártad a kesztyűtartót és a csomagtartót, ha jól emlékszem...
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

Zsolt79

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re:Carina
« Válasz #28311 Dátum: 2013.12.22 15:20:28 »
Ja ja .jól emlékszel
A kezelésiben is benne van:
« Utoljára szerkesztve: 2013.12.22 15:29:16 írta pvivien79 »
Today Tomorrow Toyota

Balu

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 301
  • Carina 1.6 Liftback Xli, Picnic 2.0
Re:Carina
« Válasz #28312 Dátum: 2013.12.22 15:46:30 »
Ha megkocogtatod a burát és működik, akkor izzócsere.
Köszönöm az összes választ! Ma tudtam megnézni, meg is találtam. De hogy hogyan lehet azt onnan kivarázsolni? Meghagyom a szerelőmnek...

Roli

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 23
Re:Carina
« Válasz #28313 Dátum: 2013.12.23 09:51:30 »
Sziasztok! Szeretném kikérni olyan emberek véleményét akik már "elfogyasztottak" :clap: pár kuplung tárcsát az évek alatt és van tapasztalatuk a témával kapcsolatban hogy, nekik melyik jött be legjobban? Gagyit semmi esetre sem akarok venni.Kavo parts, japanparts, vagy Valeo? Melyiket vegyem meg? :hmmmm:

monster

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 31
Re:Carina
« Válasz #28314 Dátum: 2013.12.23 17:00:51 »
végre elkészült  :clap:

totya810612

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 91
Re:Carina
« Válasz #28315 Dátum: 2013.12.23 19:19:43 »
Sziasztok!
Az előző oldalakon láttam hogy a vízhőfok jeladó és a beszívott levegő hőmérséklet érzékelőkről volt szó, és hogy ezek milyen összefüggésben vannak az alapjárattal és a dús és szegény keverék  beállításában.
A problémám a következő: Hideg téli napokon ahogy ma is, elindítom az autót az alapjáratom 1400-1500 és folyamatosan esik le ahogy melegszik. Ahogy kezdi elérni az üzemi hőfokot be is áll 700-900 közé. Az autó nem rángat szépen teszi a dolgát mint hidegen mint melegen. Most jön a probléma ami fenn áll azóta amióta megvettem. Üzemi hőfokon megyek X-kilométert, megállok leállítom majd fél-egy óra múlva elindítom, a hőfokjelző még nem mutat de a motor biztos hogy egy kicsit langyos azaz nem teljesen hideg, mint ha állt volna egy fél napot. Szóval elindítom és a fordulatszám 1500-ról indul 10 másodperc és már 2000-en pörög, ahogy lassan eléri az üzemi hőfokot újra oké minden.
Nem igazán értem hogy ha langyos a motor akkor miért pörög ennyire alapjáraton ha pedig hideg akkor meg 1400-on megáll.
Alapjárati léptetőmotort a nyáron szétszedtem de semmi kosz nem volt persze kifújkáltam jó alaposan féktisztítóval, akkor már gondoltam hogy nem ez lesz a baj.
Vízhőfok érzékelőre gondolok, de addig nem akarom kivenni és kimérni amíg egy-két hozzászólást nem kapok Tőletek.
Totya

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #28316 Dátum: 2013.12.23 21:56:26 »
végre elkészült  :clap:
Látom levegő hőmérséklet érzékelőt beletetted a csőbe alulról.  :yes:
Lett-e rendes öblös torokhangja? Nekem az 1.6 nem üvölt a direkt-szűrőtől annyira mint szeretném...
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10276
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #28317 Dátum: 2013.12.23 22:00:57 »
A hifi üvölt helyette  :D

monster

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 31
Re:Carina
« Válasz #28318 Dátum: 2013.12.23 22:07:42 »
Látom levegő hőmérséklet érzékelőt beletetted a csőbe alulról.  :yes:
Lett-e rendes öblös torokhangja? Nekem az 1.6 nem üvölt a direkt-szűrőtől annyira mint szeretném...

ezerszer jobban érzékelhető a torokhang az új csővel  :yes: de olyan kellemesen. igen visszakerült a hőfok mérő is a rendszerbe, eddig csak ott lógott.  :wacko:
És olyan mintha a motor sokkal előbb beállna az üzemi hőmérsékletre

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #28319 Dátum: 2013.12.23 22:30:38 »
A hifi üvölt helyette  :D
Az biztos! Nekem nagyon tetszik eddig, sikerül behangolnom úgy, hogy nem zavaró hosszú távon sem ha hallgatom, akár nagy hangerőn sem, csak amikor nem bírok a véremmel és kézifékkel esek be a körforgalomba, akkor a 40 kilós mély-láda mocorog hátul a csomagtartóba.  :D Valahogyan minél hamarabb le kellene rögzítenem, addig amíg ki nem nyomja a hátsó sárvédőket...
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...