Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6605384 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Carina
« Válasz #28275 Dátum: 2013.12.18 23:44:14 »
Narancs belső:
Mert megy a bőrdzsekihez:
Csomagtartóban vajon van egy vödör narancs? :D
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

monster

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 31
Re:Carina
« Válasz #28276 Dátum: 2013.12.19 09:17:37 »
FUBA
Megtudnád mondani hogy melyik oldalon vannak ezek a képek? :))

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Carina
« Válasz #28277 Dátum: 2013.12.19 15:53:01 »
Azért is kérdem, mert minap bemelegedve leesett az alapjáratom 600 alá, és bár az alapjárati motor 500 körül kinyitott, és szépen visszaemelt, de ilyen eset még nem fordult elő velem. Igaz, hogy 1/3-nyi etanol van most bent a hideg ellenére (bár nem vallom be, de igenis zavar a kormos kipuffogóm, és úgy emlékszem, etanolozáskor kitisztult) :hmmmm:. Annak elvileg kevesebb levegő is elég lenne, de lehet, hogy nincs összefüggés. Az is lehet, hogy a testelésel van gond (bár nyáron lepucoltam és átcineztem a testkábeleket), vagy kitudja?
Sziasztok!
NA, utánjártam a dolognak. Mikor már bemelegedve lámpánál induláskor is lefulladt, meguntam. Megnéztem a hibakódot, jött is rögtön 3:
21 - Lambda szenzor hiba
22 - Vízhőmérséklet-jelző hiba
25 - túl szegény keverék
Nem tudtam, mikoriak a kódok, mert utoljára tavaly télen volt kivéve az aksi, és egyszer sem volt helikopter, de gondoltam, hogy van összefüggés: bemelegedett állapotban, zárt fojtószelepnél jelentkező fulladás, alacsony alapjárat, a fogyasztást most nem tudom megmondani. Mindenesetre wd40-nel befujkáltam a vízgomba csatlakozóit, és kisütöttem a kódot az EFI bizti 1 perces kivételével (nálam 20 A-es, nem 15-ös, mint a Celica manualban - a neten talált kép szerint másnál is - nagyon gyors módszer, és nem kell újraprogramozni a rádiót  :clap:), majd hajtottam vegyesben. Indulás nagyon sima, majd egy idő után mintha érzéketlen lett volna a gázpedálra. Közben utánakerestem, és kiderült, hogy más is járt így: a nyáron működő keverék hidegben már fulladozást okoz.
Megint kivillogtattam, most már csak a 21-es kód jött vissza. Tank kb. félig, telenyomtan b95-tel, ismét 2X10 km út, mindkétszer ellenőrzés, de hibakód nincs. Egyenletesebben gyorsul (már amennyire ilyen időben nyomom neki), a fogyasztásra kíváncsi leszek. Persze még ránézek párszor, ha valami változna, beszámolok.
Talán a hidegben sűrűbb, több oxigént taralmazó levegő az, ami már annyira elszegényíti a keveréket, hogy az ECU beállításai nem tudják kezelni? Mindenesetre rendellenes melegedés, kopogás nem volt: a többi szenzorok jelei vsz. megakadályozzák a nagyobb gondot, de egyenetlen járás, bizonytalan hgyorsulás jelzi a problémát.
Ami az egészben számomra meglepő volt, hogy hibakód úgy is létrejön, hogy a sárga helikopter nem jelez be.  :hmmmm:
JA igen: és közben volt 4 nap szünet. Első indításnál azonnal elaludt az olajnyomáslámpa (kb. 11 e km van az olajban).

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Carina
« Válasz #28278 Dátum: 2013.12.19 16:00:08 »
FUBA
Megtudnád mondani hogy melyik oldalon vannak ezek a képek? :))
:yes:  :wub:
::) Ez a lökhárító-toldat nekem nagyon bejön. Úgy néz ki, mintha a gyári lökhárító alsó részére kellene felrakni.  :hmmmm: Így megmaradna a gyári ködlámpa is. Jó lenne a mostani 1.0-ás sufnyi tyuning helyett.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Carina
« Válasz #28279 Dátum: 2013.12.19 16:41:12 »
Ha jól látom, a kristálylámpa-index kombó 1900 Bhat

~13 e Ft? Ez bizony elgondolkodtató  :hmmmm:, főleg feketében  :wub:

Zsolt79

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re:Carina
« Válasz #28280 Dátum: 2013.12.19 16:53:32 »
Sziasztok
Tudom,egy állat vagyok,de felcsiszoltam az egyik beégett rotoromat :D
Reggel így mentem vele dolgozni,és egy kisebb kör után haza! Meglepően nem is rossz ahogy viselkedik :hmmmm:
Persze nyilván KOVÁCSNÁL megrendeltem hozzá az új nipparts rotort ;)
Íme a kép:
Today Tomorrow Toyota

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #28281 Dátum: 2013.12.19 17:22:52 »
Sziasztok!
NA, utánjártam a dolognak. Mikor már bemelegedve lámpánál induláskor is lefulladt, meguntam. Megnéztem a hibakódot, jött is rögtön 3:
21 - Lambda szenzor hiba
22 - Vízhőmérséklet-jelző hiba
25 - túl szegény keverék
...

A kódokból azt is össze lehet sakkozni, hogy hibás jel érkezett a vizjeladótól (kontakthiba, jeladóhiba, vezetékhiba), ez átverte a szondát és túl szegény keverékre adott utasitást!

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Carina
« Válasz #28282 Dátum: 2013.12.19 18:53:55 »
A kódokból azt is össze lehet sakkozni, hogy hibás jel érkezett a vizjeladótól (kontakthiba, jeladóhiba, vezetékhiba), ez átverte a szondát és túl szegény keverékre adott utasitást!
Bármi lehetséges.
Én ugyan másra gondolok, mivel bemelegedett motornál jelentkezett a hiba, és ha a jel hidegebbet mutatott volna, az ECU továbbra is dúsított volna. Valamint a kontakt javítása után is jelentkezett a O szenzor-hibajel. Amíg a motor hideg, az ECU egy alapbeállítás szerint ad dúsabb keveréket. A víz bemelegedése során az alapjárati szelep záródik, míg a felmelegedett O-szenzor elkezd dolgozni, és az ECU a visszajelzései alapján (+koppszenzor, MAF szenzor, levegőhőmérséklet-jeladó...) szabályoz. Csakhogy a túl sok levegő miatt hiába növelte meg a befecskendezési időt az injektoroknál, egyrészt ez nem volt elég, másrészt a két szenzor jelei ellentmondtak egymásnak (bemelegedett motor=> kevesebb befecskendezési idő; ugyanakkor szegény keverékre utaló égéstermékek=> mégis dúsítani kell => ECU :wacko:=> ezeket a szenzorokat kihagyta a játékból). A fulladás pedig azért következett be lámpánál, mert az alapjárati szelep zárva volt (erre a hűtővíz ad jelet), és a nyitott injektorokon beáramló többlet üzemanyag feldúsult, erre az ECU visszavette a befecskendezési időt (vagy kinyitotta a szelepet?), stabilizálódott a járása, de alacsony maradt a fordulat, és induláskor a kinyíló fojtószelepen beáramló levegő meg már sok volt a tökéletes égéshez, mert a beömlő keverék az etanol miatt kisebb belső energiával bír, az ilyenkor leeső fordulatszám pedig már kevés a hajtásláncnak.
Menet közben a szegény keverék miatt még működik a motor, de gyanítom, hogy miután az ECU értelmezhetetlen, ellentmondó jeleket kap, ezért a szenzorokat hibásnak vette, kiiktatta (21,22), és működött a többi szenzor értékei szerint, ezek alapján viszont nem tudott elég befecskendezési időt biztosítani az etanol elégéséhez => szegénykeverékes üzemjel (25). Fogyasztás v.sz. egekben, teljesítmény gyenge. Lehet, ha vártam volna még a tankolással, akkor előjött volna a szegénykeverékes hibaüzenet is  :hmmmm: - ez az én tippem.
Persze tudom, hogy ettől még lehet benzinpumpa, szűrő, falslevegő, akármi, de a fenti eseménysorból, és abból, hogy a tankolás segített, én erre jutottam.

Ehh! jó kis feladvány :) Nekem a lényeg, hogy működik. :yes: Most kb.1:5-höz arányban van benne etanol, ezt úgy látszik, már elbírja.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Carina
« Válasz #28283 Dátum: 2013.12.19 18:59:50 »
Sziasztok
Tudom,egy állat vagyok,de felcsiszoltam az egyik beégett rotoromat :D
Reggel így mentem vele dolgozni,és egy kisebb kör után haza! Meglepően nem is rossz ahogy viselkedik :hmmmm:
Persze nyilván KOVÁCSNÁL megrendeltem hozzá az új nipparts rotort ;)
Íme a kép:
Üdv! A pucolás tud segíteni, főleg, ha a rotor élét is érinti - a képeken nem látom, hogy ott is ragyogna a réz. Én a tavaszi tapasztalat miatt most már félévente megcsiszolgatom a fedél és a rotor illetékes tagjait, de mégis lecserélem a rotort, mert szerintem nálam már túl nagy a hézag a vége és a tüskék között - ez is bizonytalanná teheti a gyújtást.

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #28284 Dátum: 2013.12.19 19:45:41 »
FUBA
Megtudnád mondani hogy melyik oldalon vannak ezek a képek? :))
:yes:  :wub: ::) Ez a lökhárító-toldat nekem nagyon bejön. Úgy néz ki, mintha a gyári lökhárító alsó részére kellene felrakni.  :hmmmm: Így megmaradna a gyári ködlámpa is. Jó lenne a mostani 1.0-ás sufnyi tyuning helyett.
Persze, innen (is) szoktam csemegézni:
http://www.drive2.ru/cars/toyota/carina_e/
http://www.drive2.ru/cars/toyota/corona/
http://www.drive2.ru/cars/toyota/caldina/caldina_190/
« Utoljára szerkesztve: 2013.12.19 19:51:26 írta FUBA »
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

veres2

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 405
Re:Carina
« Válasz #28285 Dátum: 2013.12.19 21:21:36 »
A kódokból azt is össze lehet sakkozni, hogy hibás jel érkezett a vizjeladótól (kontakthiba, jeladóhiba, vezetékhiba), ez átverte a szondát és túl szegény keverékre adott utasitást!
Igen,szerintem is összefüggenek a hibák!Ha vízhőfok jeladó hidegebbnek érzékelte,a vizet,mint amilyen valójában,akkor dúsabra állitja a keveréket,ez jelezhet lamda hibát,és füstölhet feketét.A jeladót elég egyszerűen lehet tesztelni.Vízet melegíteni,hőmérőt bele,és ellenállásmérővel mérni.Az értékek a manuálban benne vannak.

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #28286 Dátum: 2013.12.19 21:53:12 »
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...


FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #28288 Dátum: 2013.12.19 22:54:12 »
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

monster

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 31