Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6790871 alkalommal)

0 Felhasználó és 15 vendég van a témában

Zsolt79

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re:Carina
« Válasz #28065 Dátum: 2013.12.07 08:09:40 »
Gyönyörű :D :D :D :D :D :D
Today Tomorrow Toyota

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #28066 Dátum: 2013.12.07 14:23:38 »
Üdv!

Az  :clap:
Szerintem japán GTI, bár azt sem tudom, angolból volt-e?

FUBA látom nem hagy nyugodni a Carina tuning  :D

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #28067 Dátum: 2013.12.07 14:49:26 »
Üdv!

Az  :clap:
Szerintem japán GTI, bár azt sem tudom, angolból volt-e?

FUBA látom nem hagy nyugodni a Carina tuning  :D
Én azt nem tudom, hogy sedan-ból volt-e, eddig csak 5 ajtósról tudtam...  :?:
Igen, nem hagy nyugodni, a kocsi marad amíg bírja, csak szépítgetni kell, mindig lesz rajta valamit változtatni, nemrég kapott egy új CD mechanika nélküli fejegységet, Kenwood KMM-157, hát tudom ajánlani, nekem nagyon tetszik a hangja és olcsó és alsó kategóriában ez az egy tudja eddig a FLAC veszteségmentes tömörítést, no meg 24 bites átalakító van benne és a zöld gombok mennek a műszerfal színéhez, és kevésbé feszíti a középkonzolt mivel rövidebb 30%-kal, pont nemrég volt ez kérdés itt a fórumon, most meg tárgyalgatok egy 18"-os felnigarnitúra megvételéről, hátha felférne valahogyan, majd felpróbálom a kicsikémre, meg néha rám jön a kényszer, hogy esetleg japán stílusú szélesítéseket tegyek rá és a nyomtávot is növeljem pár centivel tovább még, mert eddig csak 5,2 cm-rel nagyobb mint a gyári...  :D Sosem lesz ennek vége, de én élvezem!
Kenwood (tudtátok, hogy a JVC és a Kenwood már pár éve egybeolvadt? Én nem tudtam...):

JDM szélesítő ívek:

A felni az még nem publikus...
« Utoljára szerkesztve: 2013.12.07 14:53:04 írta FUBA »
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Carina
« Válasz #28068 Dátum: 2013.12.07 15:09:20 »
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #28069 Dátum: 2013.12.07 15:15:17 »
Na átgyüvök ide, mert lerágják a hajamat :D
-Carina-E 6 sebességes váltójáról mit lehet tudni? Overdrive vagy csak a kiosztás más?
-Miről lehet felismerni az olajevős szériát?
6-os váltót nem tettek gyárilag a Carinákba tudtommal, énszerintem ez egy G6-os Corollából lett kiszedve és belebarkácsolva a Carinába, de ettől még lehet jó...
Az olajevős szériák kiderítésében nem tudok segíteni...
Látom félsz, hogy a lábad meg a kezed nem fog elférni a Carinában a középkonzoltól, szerintem nem lesz ilyen gondod, nekem elég hosszú lábam van és simán elférek, nem kell az üléssíneket megtoldani, a kormány magassága egyébként is állítható, de nekem mégis szinte legalsó helyzetben van, a középkonzol keskeny nem úgy mint az új autókban és a műszerfal sem akkora mint egy fél pin-pong asztal az új autókban, de látom amíg nem próbálod ki, addig úgy sem hiszed el...
Pl, egy Chevrolet Orlando-ban a középkonzol szétnyomja a jobb lábamat, nekem az kényelmetlen, pedig ugye az nem egy törpeautó, Opel Insignia szintén ugyan olyan szűk stb.!
Carinában hozzá sem érek a középkonzolhoz a jobb lábammal...
« Utoljára szerkesztve: 2013.12.07 15:23:45 írta FUBA »
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Carina
« Válasz #28070 Dátum: 2013.12.07 15:29:01 »
Inkább az a legnagyobb lelki/erkölcsi kérdés hogy megéri e a félig felújított (bár azóta érik a következő service pack) autómat lecserélni egy öregebb-re (vagy egy lestrapált Ave-ra) és kezdeni mindent elölről, vagy inkább nézzek alternatívákat, mint pl. kisebb átmérőjű sportkormány légzsákkal?
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #28071 Dátum: 2013.12.07 15:37:23 »
Inkább az a legnagyobb lelki/erkölcsi kérdés hogy megéri e a félig felújított (bár azóta érik a következő service pack) autómat lecserélni egy öregebb-re (vagy egy lestrapált Ave-ra) és kezdeni mindent elölről, vagy inkább nézzek alternatívákat, mint pl. kisebb átmérőjű sportkormány légzsákkal?
Igen, ezt neked kell eldöntened. Én mindig sajnálom, ha azt olvasom itt a fórumon, hogy van aki megvett egy Carinát és így meg úgy csalódik benne.
Mivel én 20 éve újonnan vettem az autót, ezért tudom mik történtek vele és hogyan volt karbantartva. Nekem az a kialakult véleményem, hogy ilyen jó autót nem fogok tudni még egyszer venni, újat sem, ami így fogja bírni 20 évig a terhelést, mert én nem kíméltem, de igaz, hogy rendesen karban tartottam! Hasonlóan kevés problémával, olcsón, hosszútávon fenntartható jó vezetési élményt adó belül nagy kényelmes másmilyen autóval én még nem találkoztam...
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Carina
« Válasz #28072 Dátum: 2013.12.07 15:40:23 »
Igen, ezt neked kell eldöntened. Én mindig sajnálom, ha azt olvasom itt a fórumon, hogy van aki megvett egy Carinát és így meg úgy csalódik benne.
Mivel én 20 éve újonnan vettem az autót, ezért tudom mik történtek vele és hogyan volt karbantartva. Nekem az a kialakult véleményem, hogy ilyen jó autót nem fogok tudni még egyszer venni, újat sem, ami így fogja bírni 20 évig a terhelést, mert én nem kíméltem, de igaz, hogy rendesen karban tartottam! Hasonlóan kevés problémával, olcsón, hosszútávon fenntartható jó vezetési élményt adó belül nagy kényelmes másmilyen autóval én még nem találkoztam...
Marketingrizsa :D
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #28073 Dátum: 2013.12.07 15:46:15 »
Marketingrizsa :D
:D Ha valaki utálja a marketingrizsát, akkor az én vagyok!
Az én autómat ugyan meg nem veszed, mert nem eladó, tehát nekem semmi előnyöm nem származik abból, ha te Carinát veszel.
Nekem már van, én kössz már jól vagyok, más ha elad neked egy Carinát abból jutalékot sem kapok, tehát már ezért sem lehet ez részemről marketingduma! Ráadásul, ha veszel valami lepukkant Carinát amit nem szervizeltek már több százezer kilométer óta, akkor majd hallgathatom itt a fórumon, hogy minek beszéltünk rá erre a vacakra téged, mikor ez rosszabb mint akármelyik legalja olasz-francia autó, és miért is nem vettél Kappát fog zengeni a fórum évekig!  :lol:
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Carina
« Válasz #28074 Dátum: 2013.12.07 16:05:37 »
:D Ha valaki utálja a marketingrizsát, akkor az én vagyok!
Az én autómat ugyan meg nem veszed, mert nem eladó, tehát nekem semmi előnyöm nem származik abból, ha te Carinát veszel.
Nekem már van, én kössz már jól vagyok, más ha elad neked egy Carinát abból jutalékot sem kapok, tehát már ezért sem lehet ez részemről marketingduma! Ráadásul, ha veszel valami lepukkant Carinát amit nem szervizeltek már több százezer kilométer óta, akkor majd hallgathatom itt a fórumon, hogy minek beszéltünk rá erre a vacakra téged, mikor ez rosszabb mint akármelyik legalja olasz-francia autó, és miért is nem vettél Kappát fog zengeni a fórum évekig!  :lol:
Jóvannak, nem kő főkapni a vassert :D
Holnap asszem elmegyek megnézem azt a Carinát a kereskedésben, egész pofásan néz ki a króm maszkkal meg a négyküllős kormánnyal (magánszemélyhez nem megyek oda hogy bocsi, csak bele szeretnék ülni), Vasárnap is nyitva van (meg egy másikat is ahol egy OFF K****) :D
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

mesti

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 279
Re:Carina
« Válasz #28075 Dátum: 2013.12.07 16:32:11 »
-Miről lehet felismerni az olajevős szériát?
Ez a konkrét példány az a széria...
Ha valós a km és rendben van az autó, akkor szerintem az olajevés ne legyen akadály.
mesti

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #28076 Dátum: 2013.12.07 17:45:58 »
Na átgyüvök ide, mert lerágják a hajamat :D
-Carina-E 6 sebességes váltójáról mit lehet tudni? Overdrive vagy csak a kiosztás más?
-Miről lehet felismerni az olajevős szériát?
Kik??

Olajevősség. Ez érdekes dolog.
1994-1995-ös japán szériára jellemző a gyári gyűrűk hibája.
Nagyobbik részét nem gyűrűzték, inkább eladják, mint az enyémet. Persze előtte tesznek bele füstölésgátlót.
Ezért elsőre nem könnyű felismerni.
Nekem a gyűrűzés olyan 80.000 körül volt anyagárban, de hengerfej is kb. rendbe lett téve, és vezérlés, meg szíjak cseréje is megvolt ebből. 12000 volt csak a gyári injektor sor tömítés szett, ez extra költség volt, az akkor már csak 68.000

Amit én csinálnék, ha most venném: (nem mind 100%-os dolog, de többnyire működnek)
Kipufogó vizsgálata. Ha vastagon áll benne a korom, ami esetleg olajos is, akkor olajevős.
Ha nem, akkor elvinni egy körre, megpörgetni, utána megnézni a hátulját. Ha összeköpködte korommal, akkor olajevős.
De mindenképpen belenéznék a hengerekbe. Kivenni mind a négy gyertyát, ezeket szemrevételezni. Ha újak, akkor már gyanús. Fejlámpával/zseblámpával benézni a hengerbe, ha a dugók teteje (sötét) kokszos rendesen, esetleg áll rajta az olaj (!), akkor rendesen olajevős. Ha nem újak, és sok rajta a trutyi, még akkor is, ha nem túl sötét, akkor is olajevős. Nekem Maruti olajevős, nem fekete koksz van a gyertyákon, de elég vastag lesz rajtuk. Ha fekete is, akkor már rendesen olajevős.

Nekem csinálta a szerelő, hogy alapjáraton pöfögtette pár percet, ráléptem a gázra, nem füstölt az sehogy sem. Ha füstölésgátló nincs benne, és gond van vele, akkor füstöl. Vagy hosszú motorfékes üzem után beletaposni a gázba, és hátul látják, hogy nagy füstöt dob, az is olajevős. Vagy üzemmelegen pörgetni helyben, és hátul kékes füst van, az is.

Ezeket kombinálhatod is!
Lehetőség szerint meg ne vegyen az ember 94-95-ös gyártású gépet...hacsak nem gyűrűzték meg  :otlet:
Hála Istennek nekem 6000 km-rel a gyűrűzés után ugyanúgy néz ki a dugók teteje, mint amikor összeraktam, a kipufogó is tiszta, pedig kínosan ügyelek rá, hogy a mosóban se pucoljam  :yes:
« Utoljára szerkesztve: 2013.12.07 17:52:57 írta vd1234 »

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #28077 Dátum: 2013.12.07 18:40:47 »
Én azt nem tudom, hogy sedan-ból volt-e, eddig csak 5 ajtósról tudtam...  :?:
Elvileg igen, a versenygépek eleve azok voltak. De fura ez a 4 csavaros felni :hmmmm:

nemrég kapott egy új CD mechanika nélküli fejegységet, Kenwood KMM-157, hát tudom ajánlani, nekem nagyon tetszik a hangja és olcsó és alsó kategóriában ez az egy tudja eddig a FLAC veszteségmentes tömörítést, no meg 24 bites átalakító van benne és a zöld gombok mennek a műszerfal színéhez, és kevésbé feszíti a középkonzolt mivel rövidebb 30%-kal, pont nemrég volt ez kérdés itt a fórumon,
:clap:
Nemrég még arról írtál, hogy téged nem érdekel a HIFI, mert már úgysem hallanád a különbséget ;) - nagyon tetszik ez a fejegység: két előnye kapásból van, amit nagyon hiányolok Sonymból: a FLAC lejátszása, és az erősítő kimenet  ::)
Igen, nem hagy nyugodni, a kocsi marad amíg bírja, csak szépítgetni kell, mindig lesz rajta valamit változtatni[...] Sosem lesz ennek vége, de én élvezem!
:hug: :D

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Carina
« Válasz #28078 Dátum: 2013.12.07 18:48:24 »
Kik??

Olajevősség. Ez érdekes dolog.
1994-1995-ös japán szériára jellemző a gyári gyűrűk hibája.
Nagyobbik részét nem gyűrűzték, inkább eladják, mint az enyémet. Persze előtte tesznek bele füstölésgátlót.
Ezért elsőre nem könnyű felismerni.
Nekem a gyűrűzés olyan 80.000 körül volt anyagárban, de hengerfej is kb. rendbe lett téve, és vezérlés, meg szíjak cseréje is megvolt ebből. 12000 volt csak a gyári injektor sor tömítés szett, ez extra költség volt, az akkor már csak 68.000

Amit én csinálnék, ha most venném: (nem mind 100%-os dolog, de többnyire működnek)
Kipufogó vizsgálata. Ha vastagon áll benne a korom, ami esetleg olajos is, akkor olajevős.
Ha nem, akkor elvinni egy körre, megpörgetni, utána megnézni a hátulját. Ha összeköpködte korommal, akkor olajevős.
De mindenképpen belenéznék a hengerekbe. Kivenni mind a négy gyertyát, ezeket szemrevételezni. Ha újak, akkor már gyanús. Fejlámpával/zseblámpával benézni a hengerbe, ha a dugók teteje (sötét) kokszos rendesen, esetleg áll rajta az olaj (!), akkor rendesen olajevős. Ha nem újak, és sok rajta a trutyi, még akkor is, ha nem túl sötét, akkor is olajevős. Nekem Maruti olajevős, nem fekete koksz van a gyertyákon, de elég vastag lesz rajtuk. Ha fekete is, akkor már rendesen olajevős.

Nekem csinálta a szerelő, hogy alapjáraton pöfögtette pár percet, ráléptem a gázra, nem füstölt az sehogy sem. Ha füstölésgátló nincs benne, és gond van vele, akkor füstöl. Vagy hosszú motorfékes üzem után beletaposni a gázba, és hátul látják, hogy nagy füstöt dob, az is olajevős. Vagy üzemmelegen pörgetni helyben, és hátul kékes füst van, az is.

Ezeket kombinálhatod is!
Lehetőség szerint meg ne vegyen az ember 94-95-ös gyártású gépet...hacsak nem gyűrűzték meg  :otlet:
Hála Istennek nekem 6000 km-rel a gyűrűzés után ugyanúgy néz ki a dugók teteje, mint amikor összeraktam, a kipufogó is tiszta, pedig kínosan ügyelek rá, hogy a mosóban se pucoljam  :yes:
Hát eddig egyéb autókba irogattam :D
Még jó hogy konkrét vásárlási szándék messze van :D
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #28079 Dátum: 2013.12.07 18:52:29 »
6-os váltót nem tettek gyárilag a Carinákba tudtommal, énszerintem ez egy G6-os Corollából lett kiszedve és belebarkácsolva a Carinába, de ettől még lehet jó...
Nagyon valószínű, hogy a G6-os Coriból való :yes:. Évekkel ezelőtt volt itt téma ez a csere lehetőség - azt viszont tudni kell, hogy ebben a fokozatkiosztás a gyorsulást szolgálja: rövidek az elsők, a 6-os tk. a mi ötösünknek felel meg.
Egyetértek Danival: elkelne nálunk is egy autópályás 6. fokozat, mondjuk 2800 körüli (valós)130-cal :yes: