Na átgyüvök ide, mert lerágják a hajamat ![nagymosoly :D](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/03_nagymosoly.gif)
-Carina-E 6 sebességes váltójáról mit lehet tudni? Overdrive vagy csak a kiosztás más?
-Miről lehet felismerni az olajevős szériát?
Kik??
Olajevősség. Ez érdekes dolog.
1994-1995-ös japán szériára jellemző a gyári gyűrűk hibája.
Nagyobbik részét nem gyűrűzték, inkább eladják, mint az enyémet. Persze előtte tesznek bele füstölésgátlót.
Ezért elsőre nem könnyű felismerni.
Nekem a gyűrűzés olyan 80.000 körül volt anyagárban, de hengerfej is kb. rendbe lett téve, és vezérlés, meg szíjak cseréje is megvolt ebből. 12000 volt csak a gyári injektor sor tömítés szett, ez extra költség volt, az akkor már csak 68.000
Amit én csinálnék, ha most venném: (nem mind 100%-os dolog, de többnyire működnek)
Kipufogó vizsgálata. Ha vastagon áll benne a korom, ami esetleg olajos is, akkor olajevős.
Ha nem, akkor elvinni egy körre, megpörgetni, utána megnézni a hátulját. Ha összeköpködte korommal, akkor olajevős.
De mindenképpen belenéznék a hengerekbe. Kivenni mind a négy gyertyát, ezeket szemrevételezni. Ha újak, akkor már gyanús. Fejlámpával/zseblámpával benézni a hengerbe, ha a dugók teteje (sötét) kokszos rendesen, esetleg áll rajta az olaj (!), akkor rendesen olajevős. Ha nem újak, és sok rajta a trutyi, még akkor is, ha nem túl sötét, akkor is olajevős. Nekem Maruti olajevős, nem fekete koksz van a gyertyákon, de elég vastag lesz rajtuk. Ha fekete is, akkor már rendesen olajevős.
Nekem csinálta a szerelő, hogy alapjáraton pöfögtette pár percet, ráléptem a gázra, nem füstölt az sehogy sem. Ha füstölésgátló nincs benne, és gond van vele, akkor füstöl. Vagy hosszú motorfékes üzem után beletaposni a gázba, és hátul látják, hogy nagy füstöt dob, az is olajevős. Vagy üzemmelegen pörgetni helyben, és hátul kékes füst van, az is.
Ezeket kombinálhatod is!
Lehetőség szerint meg ne vegyen az ember 94-95-ös gyártású gépet...hacsak nem gyűrűzték meg
![otlet :otlet:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/58_otletizzo.gif)
Hála Istennek nekem 6000 km-rel a gyűrűzés után ugyanúgy néz ki a dugók teteje, mint amikor összeraktam, a kipufogó is tiszta, pedig kínosan ügyelek rá, hogy a mosóban se pucoljam
![yes :yes:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/yes.gif)