Sziasztok!
Lassacskán gyűrűztetni kell a motort 1994-es 1. 6 os benzines 4 afe. A kérdésem, hogy pontosan milyen alkatrészeket kell beszereznem hozzá, illetve hogy munkaórában ez mennyi lehet, csak hogy ne verjenek át a szerelők... Van ennek norma ideje?
Ha tud valaki szegeden jó műhelyt aki csinált már ilyet vagy japán kocsikra specializálódott, azt is szívesen venném!
előre is köszi
Szia!
Az enyémen volt ilyen móka. Nekem sokáig, olyan 6 napig tartott (na nem egész napokat).
Szakműhelyben biztos hamarabb megvan, de annak idején a szelepszárszimeringezésre mondták (hengerfej levétellel!), hogy nagy munka, 8 óra.
A hengerfejet itt le kell venni ugyancsak, olajteknőt is, kifűzik a dugókat, kipucolják őket, új gyűrűk, dugók vissza, hengerfej új tömítéssel, stb.
Attól függ, mit akarsz megcsináltatni? Ilyenkor lehet egyből a hengerfejet rendberakni: szelepeket becsiszolni, szelepszárszimeringeket lecserélni, szelephézagokat beállítani. Ha régi, akkor a vezérlést, szíjakat lecserélni, csak azokat mondom, amiket én is megcsináltam egyszerre. A hűtőfolyadékot is lecseréli ilyenkor az ember, motorolajat egyértelműen, azt meg gyűrűzés után 1-2000 km után megint le kell cserélni. Ha sikerül, akkor 90.000 km-t elvileg nem kell hozzányúlni.
Ami biztosan kell:
-Gyűrűkészlet
-Hengerfejtömítés, szelepfedéltömítés (én felső tömítéskészletet vettem, abban még benne vannak szelepszárszimeringek, szívósortömítés, stb.)
-Hengerfejcsavarok
-Tömítőpaszta
-Két adag motorolaj, két olajszűrő, esetleg légszűrő
-Hűtőfolyadék
-Nem tudom, biztos kihagytam valamit...féktisztító, javítási leírás
![mosoly :)](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/01_pofa.gif)
Alkatrészekre az alkatrészes topicban lehet kedvezményt kérni, ha szükséged van rá.
Szép munka, sok sikert hozzá
![yes :yes:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/yes.gif)