Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6805051 alkalommal)

0 Felhasználó és 9 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10288
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #27210 Dátum: 2013.09.07 21:56:15 »
Sziasztok!
Esemény történt megint pedig már már azt hittem végre jó a kocsi.
Beázást akartam ma orvosolni Ricsibarátoméknál + a katalizátort vére kivágni.
Ehhez képest...
Röviden.Elindultam hozzájuk.Tankoltam a kúton utánna kb 2 kilóméterre egyszer csak elkezdett rángatni és iszonyatosan füstölni.
Alapjárat semmi,erő épphogy.
Nagy nehezen elvergődtem Ricsiékhez.
A többi képekkel és videóval illusztrálva.
 Ultrahangos injectortisztítás valami alkoholos lötyben:) (vicc kategória:))
&feature=youtu.be
3,6 V8 injektorral is üzemel.Kicsit alakítani kellet rajta de jelenleg ez van az autóban!
&feature=youtu.be
Ilyen a füstje.Sajnos csak alapjáraton lett felvéve,képzeljétek el milyen lehet fordulaton.
...
...
Ma is kijutott a jóból!
Üdv!

Kivettétek a szélvédőt? Ott ázik be?

A füstre...Nem akarom elvenni a kedved, de nekem akkor nyomott nagy mennyiségű fehér füstöt a Maruti, amikor átégett a hengerfejtömítés, és bement a hűtőfolyadék a hengerbe. Reggelre  megtelt, és pont az a henger gyújtott...Az önindító nem tudta áttekerni a motort, majdnem leégettem az önindítót  :excl:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10288
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #27211 Dátum: 2013.09.07 21:57:24 »
Nem túl jó a pillanat, de most jutott eszembe:
http://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/carina/toyota_carina_carina-e_sedan_2.0_gli_automata_heti_akcio-7197414

Elég kemény, jó lenne második autónak  :eek:
Nem sedan, klíma nem tudom, van-e benne, érdekes dolgok vannak a leírásában is...

fityo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 474
  • Ifj
Re:Carina
« Válasz #27212 Dátum: 2013.09.07 22:11:35 »
Üdv!

Kivettétek a szélvédőt? Ott ázik be?

A füstre...Nem akarom elvenni a kedved, de nekem akkor nyomott nagy mennyiségű fehér füstöt a Maruti, amikor átégett a hengerfejtömítés, és bement a hűtőfolyadék a hengerbe. Reggelre  megtelt, és pont az a henger gyújtott...Az önindító nem tudta áttekerni a motort, majdnem leégettem az önindítót  :excl:
Igen.Kivettük.
Dróttal vágás közben előfordult,hogy ugrott egyet kettőt a kezünk.Ott nem volt ragasztó :D
Bele se merek gondolni milyen előélete lehetett a kocsinak.....

fityo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 474
  • Ifj
Re:Carina
« Válasz #27213 Dátum: 2013.09.07 22:12:24 »
Ja és nem forgatja a vizet és nem is fogy belőle.

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #27214 Dátum: 2013.09.07 22:19:26 »
Sziasztok!
Esemény történt megint pedig már már azt hittem végre jó a kocsi.
Röviden.Elindultam hozzájuk.Tankoltam a kúton utánna kb 2 kilóméterre egyszer csak elkezdett rángatni és iszonyatosan füstölni.
Alapjárat semmi,erő épphogy.
Nagy nehezen elvergődtem Ricsiékhez...
Ilyen a füstje.Sajnos csak alapjáraton lett felvéve,képzeljétek el milyen lehet fordulaton.
&feature=youtu.be
Ma is kijutott a jóból!
Jó a kérdés a fenti videóban, szerintem is valami vackot tankolhattál... :hmmmm:
Mint sokan mások, pl. itt egy cikk erről:
http://www.origo.hu/auto/20130729-rossz-benzintol-robbantak-le-a-pecsi-autosok.html
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

fityo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 474
  • Ifj
Re:Carina
« Válasz #27215 Dátum: 2013.09.07 22:25:02 »
Jó a kérdés a fenti videóban, szerintem is valami vackot tankolhattál... :hmmmm:
Mint sokan mások, pl. itt egy cikk erről:
http://www.origo.hu/auto/20130729-rossz-benzintol-robbantak-le-a-pecsi-autosok.html
Annyi előzménye volt a dolognak,hogy egy kicsit megtapostam a lelkét.Mostanában olyan jól ment,megkívántam egy kicsit a sebességet tőle is. :D

Itt úgy látom,hogy a 4A-FE motorosnak is jó az injectorja az enyémbe?
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_199508_TOYOTA_CARINA+E_AT191L-BLMNKW_2211.html

Mert találtam egy ilyet:
http://racing-bazar.hu/alkatresz/komplett_motor/toyota_carina_komplett_motor
Hátha megvan még.

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #27216 Dátum: 2013.09.07 22:35:40 »
Annyi előzménye volt a dolognak,hogy egy kicsit megtapostam a lelkét.Mostanában olyan jól ment,megkívántam egy kicsit a sebességet tőle is. :D

Itt úgy látom,hogy a 4A-FE motorosnak is jó az injectorja az enyémbe?
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_199508_TOYOTA_CARINA+E_AT191L-BLMNKW_2211.html

Mert találtam egy ilyet:
http://racing-bazar.hu/alkatresz/komplett_motor/toyota_carina_komplett_motor
Hátha megvan még.
Nézd meg az olajbeöntő sapka alját nem fehér habos-e? Ha igen, akkor szinte biztosan hengerfejes lett a motor...

Erről a hirdetésben található autóról ajánlottam régebben a fórumosoknak a komplett klímát az 1.6-os Carina-E-khez, és kisbal meg is vette a klímakompresszort belőle:
http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=326.msg543874#msg543874
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #27217 Dátum: 2013.09.07 22:41:05 »
Nagyon jó  :yes:
Gyakorlatban mit számít egy ilyen a Carinán? Kevesebbet fogyaszt nálad a gép, vagy erősebb?
Tartály amúgy mi volt?

üdv!
Az elpárolgó olaj a tartályban marad, ergo a szívó oldal száraz!  ;)
A kevesebb fogyasztás nálam már verseny, több dolog is ezt szolgálja, egyik ilyen a kartergázszűrő.
Hogy erősebb-e, az csak méréssel lehetne kimutatni, lényegesen biztos, hogy nem!

Kérdeztem a múltkor unokatesóm, nincs-e neki elfekvőben egy olajleválasztó, amit a kompresszorokhoz / levegőelőkészitésnél használnak.
Előhúzott a szekrényből 3 darab olajzót...  :censored:  :cry: Azt mondta nem tudja mik ezek, de ha kell odaadja. Tehát a 3-ból kiválasztottam, amelyik a legjobban megfelel és kicsit átalakitottam, lényegében olajleválasztót csináltam belőle!  :whistling:  :devil:
Az előző habszifonos tartály sokkal egyszerűbb volt és alakra sem szerencsés, viszont a szívósorra menő cső száraz volt belül.  :cool2:

Ez az új tartály már jobban megfelel a célnak és mutatósabb valamivel. Hatása kétségtelen pozitiv lesz!
Lehet persze kapni direkt olajleválasztót is, cirka 8-10E pénzért... Ez meg ingyen volt, minden alkatrész volt itthon, a benzincsövet vettem egyedül.
Töröm a fejem, mit lehetne még a negativ fogyasztásért tenni, de nem sok ötlet van már.  :no:

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re: Re:Carina
« Válasz #27218 Dátum: 2013.09.07 22:47:20 »
üdv!
Az elpárolgó olaj a tartályban marad, ergo a szívó oldal száraz!  ;)
A kevesebb fogyasztás nálam már verseny, több dolog is ezt szolgálja, egyik ilyen a kartergázszűrő.
Hogy erősebb-e, az csak méréssel lehetne kimutatni, lényegesen biztos, hogy nem!

Kérdeztem a múltkor unokatesóm, nincs-e neki elfekvőben egy olajleválasztó, amit a kompresszorokhoz / levegőelőkészitésnél használnak.
Előhúzott a szekrényből 3 darab olajzót...  :censored:  :cry: Azt mondta nem tudja mik ezek, de ha kell odaadja. Tehát a 3-ból kiválasztottam, amelyik a legjobban megfelel és kicsit átalakitottam, lényegében olajleválasztót csináltam belőle!  :whistling:  :devil:
Az előző habszifonos tartály sokkal egyszerűbb volt és alakra sem szerencsés, viszont a szívósorra menő cső száraz volt belül.  :cool2:

Ez az új tartály már jobban megfelel a célnak és mutatósabb valamivel. Hatása kétségtelen pozitiv lesz!
Lehet persze kapni direkt olajleválasztót is, cirka 8-10E pénzért... Ez meg ingyen volt, minden alkatrész volt itthon, a benzincsövet vettem egyedül.
Töröm a fejem, mit lehetne még a negativ fogyasztásért tenni, de nem sok ötlet van már.  :no:
Ültetve van már Carina? 4 db jóféle progresszív rúgó jót tesz a fogyasztásnak, és nem rombolja a komfortot. ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re: Carina
« Válasz #27219 Dátum: 2013.09.07 22:48:25 »
Nekem az Avensisre 52000 lenne a Vogtland rúgó szett...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #27220 Dátum: 2013.09.07 22:49:49 »
Gondoltam erre is bepi, de az drága lenne, ahhoz képest amit visszahoz, meg a legfőbb ok: a hazai utak minősége...  :cry:

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re: Re:Carina
« Válasz #27221 Dátum: 2013.09.07 22:52:14 »
Ültetve van már Carina? 4 db jóféle progresszív rúgó jót tesz a fogyasztásnak, és nem rombolja a komfortot. ;)
Enyém ültetve van, én szeretem, de a komfortot még a 4 cm-es ültetés is rontotta, de nekem a stabilitás fontosabb!
Nekem az Avensisre 52000 lenne a Vogtland rúgó szett...
Nekem is Vogtland van benne.
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10288
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #27222 Dátum: 2013.09.07 22:54:56 »
vd1234!

Teljes jóindulatból mondom, alaposan takarítsd le a szelepfedél tömítés felfekvő felületeit féktisztitóval, a blokkon különösen, csont szárazra!

Aztán -> Miután levetted a szelepfedelet, tedd le egy rongyra úgy, ahogy a motoron is van! Ez azért kell, mert az olaj elkezd lefolyni a tömités felé és mielőtt lehúznád a csavarokkal, már össze is olajozta az imént zsirtalanított felületet és ott fog kitalálni legelőször az olaj...  :censored:
Ezt a feltevésem megerősíti az is, hogy amikor a vezérlés cserélve lett 2011. januárjában, nem vettem új szelepfedéltömítést, hanem a régivel ment össze, viszont akkor elmostam a szelepfedelet és szárazon lett összerakva! 2.5 évig jó volt, most pedig a szelephézag ellenőrzés okán cseréltem...


Ez fokozottan igaz a sarkokra és menetirány szerint a hengerfej-szelepfedél találozásánál, mert arra dől a blokk!
Én beszoptam vele! Már 3x vettem le a tömités miatt, direkt úgy álltam neki, hogy nem pasztázgatom, veszek újat, nem is gagyit Elring-et választottam.
Hallottam olyat is, tehet az ember akármilyet csak a gyárival lesz tökéletes. Lehet benne valami!

Nos tehát javaslom, hogy miután beilleszted a fedélbe az új tömítést, lehelet vékonyan húzd körbe pasztával, talán így nem fog szivárogni!
Én ezt tettem, bizakodom, hogy nem kell pár évig levennem. (Szelephézagokat ellenőriztem, vezérlés 20 E ezelőtt cserélve, az sem okoz kárt ha elszakad  :lol:)

Köszönöm, az új beépítésénél kipróbálom a módszert!
Szerintem az volt a baj, már ha az elméleted igaz, hogy az új tömítést én szárazon tettem a helyére, minden tiszta volt, csak nem mertem megtépni, mert már egy repedt szelepfedelem volt. De közben az új tömítés is beállt, lazult a nyomás, és nem húztam elég sűrűn utána. Műszakin vettem észre, és akor elég sokat lehetett húzni rajta már  :wacko: Ennél erre is kell figyelnem.

Majd ha több időm lesz, lehet én is barkácsolok egyet. Mintha kalapos mondta volna, hogy erősebb lett  :hmmmm: Tényleg, mostanában (a teljesség igénye nélkül) se kalapos, se lp...
« Utoljára szerkesztve: 2013.09.07 22:56:45 írta vd1234 »

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #27223 Dátum: 2013.09.07 23:26:48 »
Én direkt nem 1/4"-os racsnival hanem csavarhúzós 10-es fejjel kézzel húztam meg, nehogy elrepedjen..

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re: Re:Carina
« Válasz #27224 Dátum: 2013.09.08 08:00:01 »
Gondoltam erre is bepi, de az drága lenne, ahhoz képest amit visszahoz, meg a legfőbb ok: a hazai utak minősége...  :cry:
Hát ez igaz, sajna nem mindenhol lehet megválogatni a használt utak minőségét.

Fuba, neked is progresszív rúgók vannak a Carina alatt, vagy sima ültető rúgók? Elvileg az előbbi csak terhelés hatására keményedik be, alapból hasonlóan komfortosnak mondják a gyárihoz.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i