Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6787387 alkalommal)

0 Felhasználó és 13 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10282
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #26535 Dátum: 2013.07.04 23:08:16 »
Üdv!

FUBA:
Neked is japán kiadású a gép, van benne koppszenzor??
Az enyémben nincs, és ha kipróbálnám ezt az etanolos dolgot, jó lenne tudni, hogy anélkül mehetne-e?
Üzemanyagszűrő cseréje is befigyel ilyenkor esetleg?

Konkrétabban mit jelent, hogy a 3S-FE nem szerette az etanolt?

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #26536 Dátum: 2013.07.04 23:33:44 »
Üdv!

FUBA:
Neked is japán kiadású a gép, van benne koppszenzor??
Az enyémben nincs, és ha kipróbálnám ezt az etanolos dolgot, jó lenne tudni, hogy anélkül mehetne-e?
Üzemanyagszűrő cseréje is befigyel ilyenkor esetleg?

Konkrétabban mit jelent, hogy a 3S-FE nem szerette az etanolt?
Igen, japán a Carinám, nem tudom van-e benne kopogás érzékelő vagy sem...jó kérdés!
Ha nincs benne neked, akkor nem nagyon eldurvult aránynál (amíg tudja a motorelektronika követni és nem szegényedik el a keverék!) a bioetanol a benzinhez való keverésével növeled az oktánszámot vagyis csökkented a csörgés valószínűségét, sőt még emelhetsz is kicsit az előgyújtáson emiatt.
Pl. az 1:2 arányú E85:E95 üzemanyag 98-as oktánszámú benzinnek felel meg, mert az E85 az 105-ös oktánszámú ha jól tudom, magyarán a kopogásszenzor ha lenne akkor sem lenne dolga, mert nem csörögne be a motor a nagyobb kompressziótűrésű üzemanyag miatt.
Igen, én 1000 km használat után régen kicseréltem a benzinszűrőt a Carinában, mert az E85 kitisztítja a tankot, meg az egész rendszert és nehogy eltömődjön a benzinszűrő a sok kosztól...

A 3S-FE motor az 1:1 arányú keverésnél gyengébben ment minden fordulaton és rángatott is enyhén, szerintem a motorelektronika nem bírta lekövetni a változást, de lehet, hogy ez csak valami egyéni hiba a miénknél, pl. lambda-szonda hiba vagy valami ilyesmi...
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10282
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #26537 Dátum: 2013.07.04 23:46:47 »
FUBA:
Köszi a választ!

Én úgy tudom, hogy nagyobb előgyújtás kell neki, ahogy írtad is. Te adtál neki valamennyit? Annyira jobb, hogy megéri keverni?
Üzemanyagszűrőt milyenre cserélted? Most nekem valami olcsóbb van benne, vettem egy Ashiká-t, az sem túl prémium kategória, de nem tudom, hová tettem  :no:

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #26538 Dátum: 2013.07.05 00:00:03 »
FUBA:
Köszi a választ!

Én úgy tudom, hogy nagyobb előgyújtás kell neki, ahogy írtad is. Te adtál neki valamennyit? Annyira jobb, hogy megéri keverni?
Üzemanyagszűrőt milyenre cserélted? Most nekem valami olcsóbb van benne, vettem egy Ashiká-t, az sem túl prémium kategória, de nem tudom, hová tettem  :no:
Nincs mit! nem adtam még neki nagyobb előgyújtást, szerintem nagyobb keverési aránynál lenne inkább értelme, most 10 fokra van az enyém állítva, de egyszer leellenőrizhetnéd!  ;)
Hát meglepődtem a nyomaték növekedésen, ahogyan a kúttól hazaindultam. Ez nem az a belemagyarázós érzés, ezt tényleg lehet érezni, de kíváncsi lennék más tapasztalatára is, mert mint írtam az Avensis-ben nem vált be, a Carinában meg igen, nem biztos, hogy másnak is ez lenne a tapasztalata...
Nem biztos, hogy megéri, mert annyival nem olcsóbb a bioetanol, hogy a megnövekedett fogyasztást kompenzálja, tehát anyagilag kérdéses a dolog, de a tisztító hatása, a csöndesebb motor, a nagyobb nyomaték, és a 98-asnak megfelelő oktánszám miatt nekem lehet megmarad használatban.
Több mint egy éve cseréltettem a benzinszűrőt és a szerelő barátom intézte, nem tudom mit tett be sajnos, majd megnézem látszik-e rajta valamilyen felirat még...
« Utoljára szerkesztve: 2013.07.05 00:01:35 írta FUBA »
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #26539 Dátum: 2013.07.05 07:09:54 »
...Hát meglepődtem a nyomaték növekedésen, ahogyan a kúttól hazaindultam. Ez nem az a belemagyarázós érzés, ezt tényleg lehet érezni, de kíváncsi lennék más tapasztalatára is, mert mint írtam az Avensis-ben nem vált be, a Carinában meg igen, nem biztos, hogy másnak is ez lenne a tapasztalata...
Üdv! Én régebben jártam 1:2 arányú keverékkel, amíg anyagilag megérte. A hatás ugyanaz volt, mint Nálad.  :yes: Cseréltem benzinszűrőt is, illetve tettem a tankba tisztító löttyöt előtte, de most már tudom, hogy E85-nél felesleges. :hug: Azóta minden tavasszal megyek én is egy tanknyit így, pucolás céljából. Egyszer ki kéne próbálni, mit javítana emissziómérésnél a műszakin. :hmmmm:
A megnövekedett nyomaték alacsony fordulaton, városban kimondottan élvezetes (az alkoholnak kevesebb levegő kell a tökéletes égéshez), de 3000-től már eltűnik a hatás, kihúzatáskor pedig épp az ellenkezője történik - nyitott pillangón több levegő, elszegényedő keverék, ECU korrigál, és ömlik a benya. Bár nagyobb az oktánszáma, de kisebb az égéshője (mivel lassabban is ég, ezért csöndesebb a motor), és nagyobb fordulaton már érezhetően gyengébb.
Mivel a fogyasztás is túlnőtt az árelőnynél, ezért felhagytam a rendszeres használattal, de nyugisabb közlekedésnél, ha az emberfia nem húzatja ki rendszeresen a motort, lehet, hogy valóban megéri. :hmmmm: Az biztos, hogy ezt a keverékarányt a Carina elektronikája (koppszenzoros Bosch is) tudja kezelni.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #26540 Dátum: 2013.07.05 07:27:32 »
FUBA:
Neked is japán kiadású a gép, van benne koppszenzor??
Az enyémben nincs...
Ez biztos???  :hmmmm:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10282
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #26541 Dátum: 2013.07.05 08:28:25 »
Ez biztos???  :hmmmm:
Ehh...nem tudom. Tavaly lennt volt a hengerfej, nem tűnt fel, hogy volna  a 2. és a 3. henger között, ott kellene legyen nem? Azt hiszem meg kell néznem, de most biztos vagyok benne, hogy nincs nálam ilyen.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #26542 Dátum: 2013.07.05 08:42:33 »
Ehh...nem tudom. Tavaly lennt volt a hengerfej, nem tűnt fel, hogy volna  a 2. és a 3. henger között, ott kellene legyen nem? Azt hiszem meg kell néznem, de most biztos vagyok benne, hogy nincs nálam ilyen.
Eléggé el van bújtatava

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10282
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #26543 Dátum: 2013.07.05 08:47:44 »
Na jól néztem, ez 1.8-as, az olajteknő és a blokk között ott a távtartó, a hajtókarok hosszabbak, "picivel" nyomatékosabb is a motor  :D
Megnézem, van-e koppszenzorom - pedig de örültem, hogy nincsen  :wacko:
« Utoljára szerkesztve: 2013.07.05 08:49:44 írta vd1234 »

bsh

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 254
Re:Carina
« Válasz #26544 Dátum: 2013.07.05 12:25:48 »
megjöttek a szilentek a csonkállványba németből (kicsit kalandosan). ránézésre jó minőség, sorja sehol, szépen csomagolva, stb.
intézem a szerelőnél, hogy rakja be őket, aztán beszámolok, hogy hogyan sikerült. és remélem tartósak lesznek.
egyébként innen rendeltem: http://www.reindeerparts.de/
elég olcsó, a szállítás is olcsó. néztem még motortartó bakot is, az is fél áron van, mint itthon. :whistling:

doors67

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 15
  • csirke
Re:Carina
« Válasz #26545 Dátum: 2013.07.05 13:55:33 »
Üdvözlet mindenkihez.A Carina mint autó nem romlik el.A kopogó hang ami az első futóbol érkezett .Nem lett igaza a szerelőmnek nem váltó s nem is diffi hiba volt.Nevetséges eset, mikor gumicsere után a gumis nem húzza meg az alufelnit.Még jó hogy öt csavaros a felni egy sem potyogott ki.Nem ajánlanám ezek után a tölősi gumijavitó meglátogatását dombóváron senkinek.Koszönöm a jó tanácsokat ha igy tud az ember segitséget találni a hiba kielemzésére, "a lyukas fogat nem a végbélen keresztül tömi be a szerelő."Jó áron.kössz mindenkinek a segitséget mégegyszer.Jó autózást.
Csak a TOYOTA semmi más!

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #26546 Dátum: 2013.07.05 14:42:27 »
egyébként innen rendeltem: http://www.reindeerparts.de/
elég olcsó, a szállítás is olcsó. néztem még motortartó bakot is, az is fél áron van, mint itthon. :whistling:
Üdv Jani! Köszi az infót, mindig jól jön olcsóbb alkatrészforrás. ::)

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #26547 Dátum: 2013.07.05 14:45:03 »
Üdvözlet mindenkihez.A Carina mint autó nem romlik el.
Üdv! Jó hír! :clap: Köszi az esetleírást! Pár hete állapítottam meg egy szerelői feledékenység kapcsán, hogy ha valami rossz a Carinán, akkor meg kell húzni a csavarokat.  :whistling:

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #26548 Dátum: 2013.07.05 18:55:02 »
Ezt eddig még nem láttam!  :D
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

fityo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 474
  • Ifj
Re:Carina
« Válasz #26549 Dátum: 2013.07.05 20:41:34 »
Hát most se tartott sokáig az örömöm.Nemrég érkeztünk meg Surányba és 5000-res fordulatszám felett elkezd rángatni a gép.Gondolom nem tud eleget nyomni a benzinpumpa.Vagy a szűrő odavan.
De a fék kielégítő.Bár még mindig nem tudom,miért nem fogott az első kör az ominózus esetnél(mikor eldurrant a cső) lehetséges,hogy a főfékhengerben átszakadt a karmantyú???