...Hát meglepődtem a nyomaték növekedésen, ahogyan a kúttól hazaindultam. Ez nem az a belemagyarázós érzés, ezt tényleg lehet érezni, de kíváncsi lennék más tapasztalatára is, mert mint írtam az Avensis-ben nem vált be, a Carinában meg igen, nem biztos, hogy másnak is ez lenne a tapasztalata...
Üdv! Én régebben jártam 1:2 arányú keverékkel, amíg anyagilag megérte. A hatás ugyanaz volt, mint Nálad.
Cseréltem benzinszűrőt is, illetve tettem a tankba tisztító löttyöt előtte, de most már tudom, hogy E85-nél felesleges.
Azóta minden tavasszal megyek én is egy tanknyit így, pucolás céljából. Egyszer ki kéne próbálni, mit javítana emissziómérésnél a műszakin.
A megnövekedett nyomaték alacsony fordulaton, városban kimondottan élvezetes (az alkoholnak kevesebb levegő kell a tökéletes égéshez), de 3000-től már eltűnik a hatás, kihúzatáskor pedig épp az ellenkezője történik - nyitott pillangón több levegő, elszegényedő keverék, ECU korrigál, és ömlik a benya. Bár nagyobb az oktánszáma, de kisebb az égéshője (mivel lassabban is ég, ezért csöndesebb a motor), és nagyobb fordulaton már érezhetően gyengébb.
Mivel a fogyasztás is túlnőtt az árelőnynél, ezért felhagytam a rendszeres használattal, de nyugisabb közlekedésnél, ha az emberfia nem húzatja ki rendszeresen a motort, lehet, hogy valóban megéri.
Az biztos, hogy ezt a keverékarányt a Carina elektronikája (koppszenzoros Bosch is) tudja kezelni.