Sziasztok !
Lenne egy érdekes kérdésem:
Adódott egy lehetőség a munkámban, hogy 18 hónapig kellene eljárnom vidékre dolgozni. Jelenleg saját autóval járok dolgozni, s a NAV által megállapított normával és üzemanyagárral + 9 Ft/km-rel fizetik ezt meg nekem.
A vidéki munka azt jelenti, hogy 18 hónapon át mintegy havi 4000 km-t kellene utaznom.
Két alternatíva van:
- saját autó használata és a fenti fizetése
- céges autó
A kérdés azért vetődik fel, mert 9,5 l-es fogyasztás számolható el + 9 Ft/km, s gondolom ti is tudjátok a Carinával biztosan kevesebből is el lehet járni, így havi szinten kb. 90-100.000 Ft marad meg, ha csak az üzemanyagot számolom. Persze ez nem tiszta nyereség, ebből kell fenntartanom és szervízelni az autót. De az autóval akkor is van költség, ha egy km-t sem használom az évben.
Már 450.000 km-en túl vagyunk az autóval!
Ti melyik verziót választanátok?
Előre is köszönöm annak, akinek van kedve egy kicsit együtt számolgatni és gondolkodni velem.
Valódi átlagfogyi mondjuk legyen 6,5 l/100km, vagyis nyerhetsz 3 liter 100 km-enként ami kb. 1200 ft + 900 Ft a 9Ft/km miatt...
18hónap x 4000 km = 72 000 km
+ bevétel: 72000/100*(1200+900)= 1.512.000.- forint
- kiadás kb.: 10ekm-enként olajcsere legyen mondjuk 10eFt/alk (nekem kb 7eft szokott lenni) = 70 000 forint.
6,5 l/100km az átlagfogyid akkor szinte nem is kopik a fék, de számoljunk mondjuk egy teljes fékbetét garnitúra cserével, meg mondjuk 18 hónap az majdnek két év tehát fékolaj cserével is lehet számolni, légszűrő, pollenszűrő stb. szerintem legrosszabb esetben is kijönnél 500eFT- fenntartási költséggel, amiben gumigarnitúra csere is benne lenne, meg egy két nem várt esemény, szilentek, esetleg első vagy hátsó pár lengéscsillapító stb...
Összefoglalva szerintem a kb. 1 milla nyereség oszlik el 18 hónapra, vagyis havi 55555 forintot jelentene pluszban legrosszabb esetben...
Én beválallnám, legalább a szuper kocsimat vezethetném nap mint nap, valami szutyok céges autó helyett.