Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6797367 alkalommal)

0 Felhasználó és 16 vendég van a témában

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #25800 Dátum: 2013.05.18 22:10:51 »
Jó kérdés, és alkalom végre, hogy összeszedjük, és az érdeklődőknek meglegyen egyben ....
nekem úgy rémlik az angol verziós GLI-ben nem egyértelmű a tetőabalak és a fűthető tükör. Mintha láttam volna e nélkül. Az  én e-tükröm 97-es GLI-ből való és nem fűthető. Tetőablak volt rajta. De emlékeim szerint láttam már GLI-t tetőablak nélkül.
Prius 2 - a mosolygós autó.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #25801 Dátum: 2013.05.18 22:25:26 »
Köszi az infót! Jó lenne pontosan összeszedni, jeleztem, hogy szerkesszétek bátran! :yes:Én is nézelődtem, és most már csak a plüss kárpitban és az elektromos tükörben vagyok biztos  :surrender:
Olyanokat nem írtam alapból, hogy központizár...

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #25802 Dátum: 2013.05.18 22:32:18 »
Köszi az infót! Jó lenne pontosan összeszedni, jeleztem, hogy szerkesszétek bátran! :yes:Én is nézelődtem, és most már csak a plüss kárpitban és az elektromos tükörben vagyok biztos  :surrender:
Olyanokat nem írtam alapból, hogy központizár...
Igen, én is ezt a kettőt tudtam tutira. A GLI-nek van hátsó üléstámla lerögzítője, hogy ne lehessen bejutni az utstérbe a csomitérből. de nem tudom, ez a szedánban van csak, vagy a LB-ben is van.
Aztán talán economy lámpa a GLI-ben az angolokban. A japókban tán az XLI-ben is van.
A japóknál egyértelmű a tetőablak a GLI-ben.
Prius 2 - a mosolygós autó.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #25803 Dátum: 2013.05.18 22:48:36 »
Az én japán szedán XLi-mben van hátsó üléstámla-rögzítő, és economy lámpa is.

Kiscsuka

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 40
Re:Carina
« Válasz #25804 Dátum: 2013.05.19 08:36:20 »
Szia Kiscsuka!

Nem lehet, hogy el van lustulva az autó? Autópályán ha nagyobb tempóval kiégeted jobb lesz picit. Mihez képest lomha, kivel szemben maradtál alul?  :D
Legelőször néznék egy előgyújtást rajta, állítsd 10 fokra ha nem azon van, rögtön fickósabb lesz.  :yes:
Ha tényleg valami komolyabb teljesítményre vágysz, írj egy összeget, hogy mennyit szánnál rá, aztán ajánlunk valami megoldást...

FUBA

nem versenyeztem senkivel csak mentem egyik nap apám suzuki swiftjével és meglepődtem hogy hogy gyorsul a 60 valahány lóerejével (tudom a tömege miatt gyorsul így) meg egyik barátom vitt a honda civic 1.6 esi jével ami gyárilag 120 on lóerős és kb azis 1tonna körül mozog és hatalmas a külömbség a 2között de nem hasonlítom a 2 autót egymáshoz mert más kategória nem is verseny autót szeretnék csak valamit ha lehetne vele csinálni jólenne mert lomha nagyon legalábbis nekem, azért gondoltam a leömlő meg direkt szűrő+programozásra mert barátnőmnek civic 1.4 van más leömlővel nagyobb szívósorral hideglevegőszűrővel stb programozás nélkül minimálisan ment jobban programozással hatalmas külömbség lett fogyasztásban , és teljesítményben is

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #25805 Dátum: 2013.05.19 16:58:33 »
FUBA

nem versenyeztem senkivel csak mentem egyik nap apám suzuki swiftjével és meglepődtem hogy hogy gyorsul a 60 valahány lóerejével (tudom a tömege miatt gyorsul így) meg egyik barátom vitt a honda civic 1.6 esi jével ami gyárilag 120 on lóerős és kb azis 1tonna körül mozog és hatalmas a külömbség a 2között de nem hasonlítom a 2 autót egymáshoz mert más kategória nem is verseny autót szeretnék csak valamit ha lehetne vele csinálni jólenne mert lomha nagyon legalábbis nekem, azért gondoltam a leömlő meg direkt szűrő+programozásra mert barátnőmnek civic 1.4 van más leömlővel nagyobb szívósorral hideglevegőszűrővel stb programozás nélkül minimálisan ment jobban programozással hatalmas külömbség lett fogyasztásban , és teljesítményben is
Gyere el Carina találkozóra és összenézzük az autóinkat mennyire nem megy a tied az enyémhez képest. Ha gumicsere lenne majd neked aktuális én kipróbálnám helyedben a 195/50R15-ös méretet amivel rövidítheted az áttételt javítva a gyorsuláson. Akár ez is lehet megoldás a problémádra, de nekem gyanús, hogy lesz még valami technikai probléma az autóddal mert én is vezettem 1.3-as 60 lovas Swift-et meg 1.6-os ESi Honda Civic-et, de összehasonlítva ezekkel az enyémet nem érzem egyáltalán lomhának a Carinámat.
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #25806 Dátum: 2013.05.19 17:20:21 »
... de nekem gyanús, hogy lesz még valami technikai probléma az autóddal mert én is vezettem 1.3-as 60 lovas Swift-et meg 1.6-os ESi Honda Civic-et, de összehasonlítva ezekkel az enyémet nem érzem egyáltalán lomhának a Carinámat.
Nekem csak Swiftes élményem van, de: :yes:
Csak egy példa: lecseréltem az elosztófedelet, és jobb lett a gázreakció, alapjárat halkabb, kipuffogó kevésbé rezonált, de a gyorsulás érzetre nagyon változó maradt. Megnéztem a gyertyahézagot, és kettőnél állítani kellett. Kipuff. rezgése azonnal megszűnt alapon, és kis gázra is rögtön ugrik.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #25807 Dátum: 2013.05.19 17:50:07 »
Üdv!

Csatlakozom, hogy megérne az a Carina egy gyors átnézést, mert annyira tényleg nem lomha  :hmmmm:

Ma megint szerelhettem. Néhány ki-beszállás alatt rohamosan leromlott a vezetőoldali ajtó záródása-nyitása. Nehezen csukódott be, még furcsábban nyílott. Mindig úgy cuppantak-pattantak be-ki az ajtók, öröm volt használni. Egy kenés sajnos nem segített. Megmozgattam a zárónyelvet, mintha becsuknám. Erre úgy ottmaradt, hogy már nem lehetett visszabillenteni, így az ajtót becsukni sem. Nekiálltam szétszedni.
A mechanika,  ami rögzíti az ajtót, azt kellett kivenni: kárpit, alaplemez, ablakemelő motor, mozgató rudak, utólag beépített központi zár (valami Thunder) le. Ezt nem is igazán értem, mert a záron van egy villamos egység, ami szerintem eleve gyári központi zár, de lehúzott csatlakozóval. Lehet, hogy egy riasztó beépítése így egyszerűbb volt, vagy a gyári  rossz lett, és olcsóbb volt így? Mindegy. Mechanika kinnt, zárólemezét leveszem, belül persze tiszta koszos zsír. Nagyjából kipucoltam, erre kiderül, hogy a zárónyelvet rögzítő ravasz rugója belemarta magát a műanyagba, a menetek között mintha beleolvadt volna a műanyag, már lyuk is lett rajta. Persze ez is mind Aisin.
Bekentem szilikonzsírral ahol szükségesnek láttam, összeraktam, kipróbáltam, kinnt működött. Nagy nehezen visszaoperáltam, kipróbáltam, és megint olyan jó cuppanós-pattanós lett hála Istennek! Igaz, hogy olyan 2 órába telt. Ha így marad, megérte  :yes:
« Utoljára szerkesztve: 2013.05.19 17:51:59 írta vd1234 »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #25808 Dátum: 2013.05.19 18:29:20 »
Üdv!

Csinált már valaki fékfolyadék cserét? Amikor megvettem, csak a tartályban levőt cseréltem le.
ABS is van. Van valami sorrend, emelési mód, stb. előírás?  Az ABS változtat valamit a módszeren? Egyelőre fél liter Ferodo fékfolyadékom van, de még kell szerintem egy ennyi.

Nem szeretném, ha a víz szép csendben enné a féket, a fékhatásról nem is beszélve.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #25809 Dátum: 2013.05.19 19:12:14 »
üdv vd1234!

Max a sorrendre figyelj. Főhengertől a legtávolabbról kell kezdeni, haladva egyre közelebb, hogy ne szoruljon be a levegő.

JH -> BH -> JE -> BE kerék.
Én nem mindig tartom be, eddig nem volt gond belőle.
Tartály milyen állapotú? Ha koszos, érdemes levenni és elmosni, ezt könnyen le lehet venni, kiszivod a folyadékot és egy csavar fogja a tartályt, alatta keresztben.
Utána körbemész és addig pumpáltatod minden keréknél, mig nem jön a friss lötty. A légtelenítő csöved minél átlátszóbb, annál könnyebben látod, mikor ér oda. Vigyázz, mert a gumicsöböl ha nem mosod ki utána, kőkeményre változtatja.  :wacko:
« Utoljára szerkesztve: 2013.05.19 19:14:53 írta kamikaze »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #25810 Dátum: 2013.05.19 19:24:55 »
kamikaze:

Köszönöm, hasonlót hallottam a sorrendről én is; az ABS miatt gondolkodtam, de akkor ezek szerint nincs más. Neked is van benne ABS, nem?
Mikor lecseréltem a tartályban levő folyadékot, akkor kipucoltam azt a kevés szöttyöt, ami benne volt  :yes: Most nem néztem, szerintem nem lehetne benne.

Kiscsuka

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 40
Re:Carina
« Válasz #25811 Dátum: 2013.05.19 20:13:06 »
esetleg van közületek valaki esztergom környékéről? akinek állítása szerint jól működő carinája van összehasonlítás képpen

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #25812 Dátum: 2013.05.19 20:31:02 »
Üdv!

Csatlakozom, hogy megérne az a Carina egy gyors átnézést, mert annyira tényleg nem lomha  :hmmmm:

Ma megint szerelhettem. Néhány ki-beszállás alatt rohamosan leromlott a vezetőoldali ajtó záródása-nyitása. Nehezen csukódott be, még furcsábban nyílott. Mindig úgy cuppantak-pattantak be-ki az ajtók, öröm volt használni. Egy kenés sajnos nem segített. Megmozgattam a zárónyelvet, mintha becsuknám. Erre úgy ottmaradt, hogy már nem lehetett visszabillenteni, így az ajtót becsukni sem. Nekiálltam szétszedni.
A mechanika,  ami rögzíti az ajtót, azt kellett kivenni: kárpit, alaplemez, ablakemelő motor, mozgató rudak, utólag beépített központi zár (valami Thunder) le. Ezt nem is igazán értem, mert a záron van egy villamos egység, ami szerintem eleve gyári központi zár, de lehúzott csatlakozóval. Lehet, hogy egy riasztó beépítése így egyszerűbb volt, vagy a gyári  rossz lett, és olcsóbb volt így? Mindegy. Mechanika kinnt, zárólemezét leveszem, belül persze tiszta koszos zsír. Nagyjából kipucoltam, erre kiderül, hogy a zárónyelvet rögzítő ravasz rugója belemarta magát a műanyagba, a menetek között mintha beleolvadt volna a műanyag, már lyuk is lett rajta. Persze ez is mind Aisin.
Bekentem szilikonzsírral ahol szükségesnek láttam, összeraktam, kipróbáltam, kinnt működött. Nagy nehezen visszaoperáltam, kipróbáltam, és megint olyan jó cuppanós-pattanós lett hála Istennek! Igaz, hogy olyan 2 órába telt. Ha így marad, megérte  :yes:

 :clap: Gratula!

---

kamikaze:

Köszönöm, hasonlót hallottam a sorrendről én is; az ABS miatt gondolkodtam, de akkor ezek szerint nincs más. Neked is van benne ABS, nem?
Mikor lecseréltem a tartályban levő folyadékot, akkor kipucoltam azt a kevés szöttyöt, ami benne volt  :yes: Most nem néztem, szerintem nem lehetne benne.

ABS újabb tipusokon gyújtás nélkül nem engedi át az olajat, de a Carina igen!  ;)
« Utoljára szerkesztve: 2013.05.19 20:33:38 írta kamikaze »

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #25813 Dátum: 2013.05.19 21:19:05 »
kamikaze:

Köszönöm, hasonlót hallottam a sorrendről én is; az ABS miatt gondolkodtam, de akkor ezek szerint nincs más. Neked is van benne ABS, nem?
Mikor lecseréltem a tartályban levő folyadékot, akkor kipucoltam azt a kevés szöttyöt, ami benne volt  :yes: Most nem néztem, szerintem nem lehetne benne.
Kiváncsi vgyok, Dani. Nekem belerohadt a légtelenítőcsavar. Aztán bele is szakadt. Új fékmunkahengert kellett venni és réz csövet csináltattam.
Prius 2 - a mosolygós autó.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #25814 Dátum: 2013.05.19 21:49:05 »
Kiváncsi vgyok, Dani. Nekem belerohadt a légtelenítőcsavar. Aztán bele is szakadt. Új fékmunkahengert kellett venni és réz csövet csináltattam.
Üdv Peti!

Most nem állok neki, mert hétvégén megyünk hosszabb útra, belekerül majdnem 700 km, addig marad így. Remélem, hogy nem járok így, de ki tudja...lehet, hogy az is elősegíti a berohadást, ha már nagyon vizes ott a fékfolyadék?  :hmmmm:
Akkor főleg hamar neki kell állnom...Hány rohadt így be?