Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6797135 alkalommal)

0 Felhasználó és 21 vendég van a témában

g.peter

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 319
Re:Carina
« Válasz #25515 Dátum: 2013.04.27 07:28:44 »
Üdv!

Még nem cseréltem éppen ezt, de több más autóban igen. Jól értem, hogy a hely a lengőkarban 29mm, de a szilent alapból 37mm átmérőben?
Ez elég nagy különbség, ha térfogatra nem fér be, akkor hiába kerekíti le az ember a cső sarkait, vagy síkosítja a felületeket. De pl. Szakálmetálnál van Ashika gyártmányban olyan, ami 33,5mm-es külső átmérőjű. Lehet, hogy nagyot adtak bele?  Mellékelem az adatait.

Kicsit (nagyon) igénytelen, de ha nem túlontúl lágy a gumi, esetleg meg lehetne próbálni levenni az átmérőjéből, ha nem cserélik vissza kisebb átmérőjűre, vagy nincs is nekik. Befogni, megforgatni, esetleg durva csiszolópapír is jó lehetne. Legjobb esztergába, ott még késsel is lehetne adni neki, de fúrógép is megteszi egy csavarral-anyával. Csak így nehéz biztosítani a központosságot, de a gumi sok mindent kibír  ::)
Ha nem tévedek, régebben volt olyan, amit szikével faragtam meg, az főleg nem lett központos, aztán úgyis jó lett  :whistling:

"Gányolni" Nem szeretnék. Voltak ilyen ötletek, sőt olyan is, hogy vágjuk szét a lengőkar perselyét tágítsuk ki, hegesszük meg, reszeljük ki, és akkor belemegy. Kibicnek semmi sem drága, ennyiért 5 lengőkart veszek.
Megnéztünk néhány céget (Start, Unix, Bárdi, Stb..) mindegyik ugyanazt hozta le. 1-es és 2-es kép. Bárdinál megnéztük alvázszám szerint, úgy csak komplett lengőkart hoz le. Van ott is ugyanolyan amit Te is néztél, (3-as kép) de azt csak avensisra hozza le. Berendeltem egyet.  A Carina keresés szerint ezt fullmoon és nem halfmoon lengőkarhoz hozza le. Lehet hogy nekem már ave lengőkarom van? 1997.08. ra hozza le az autó születésnapját.
Míg az elsőkre 39 mm-t erre 36 mm átmérőt ír. Gondolom ezek a perem átmérői. A 33-mat már gondolom össze lehet préselni 29-re.
« Utoljára szerkesztve: 2013.04.27 07:43:51 írta g.peter »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #25516 Dátum: 2013.04.27 08:13:00 »
Bocsánat, nem kibickedni akartam.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #25517 Dátum: 2013.04.27 09:07:00 »
"Gányolni" Nem szeretnék. Voltak ilyen ötletek, sőt olyan is, hogy vágjuk szét a lengőkar perselyét tágítsuk ki, hegesszük meg, reszeljük ki, és akkor belemegy. Kibicnek semmi sem drága, ennyiért 5 lengőkart veszek.
Megnéztünk néhány céget (Start, Unix, Bárdi, Stb..) mindegyik ugyanazt hozta le. 1-es és 2-es kép. Bárdinál megnéztük alvázszám szerint, úgy csak komplett lengőkart hoz le. Van ott is ugyanolyan amit Te is néztél, (3-as kép) de azt csak avensisra hozza le. Berendeltem egyet.  A Carina keresés szerint ezt fullmoon és nem halfmoon lengőkarhoz hozza le. Lehet hogy nekem már ave lengőkarom van? 1997.08. ra hozza le az autó születésnapját.
Míg az elsőkre 39 mm-t erre 36 mm átmérőt ír. Gondolom ezek a perem átmérői. A 33-mat már gondolom össze lehet préselni 29-re.
Átérzem a kínod, mert én is voltam hasonló helyzetben, csak a hátsó csonkálvánnyal kapcsolatban, de lehetőleg fogalmazzunk pontosan, nehogy a segíteni szándékozó félreértse  :flowers:
A Toyodiy-t nézve valóban kétféle típussú (zárt/félig nyitott)  lengőkarral gyártották - az Avensisé már zárt"fullmoon" - és igen, lehet, hogy a Tiéd már az Avensisével megegyező "Type B". Érdemes ellenőrizni a cikkszámokat.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #25518 Dátum: 2013.04.27 09:13:26 »
Egyébként lehetnek ilyen átfedések.  A ráncfelvarrás '96 májusában jött, az enyém júniusi gyártású, és a sebváltója nem 1.9, hanem 2.6 liter feltöltésű, mint a facelift előttié :hmmmm:.
Hacsak nem bontott váltó van bennt  :hug: :D

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #25519 Dátum: 2013.04.27 09:26:15 »
Mondjuk én még a 4mm-es különbséget sem keveslem (de az kialakítástól függően belemehet, azt el tudom képzelni), de a 8mm különbség (37mm átmérőjű szilentblokk) az már durva, az nekem egyértelmű, hogy nem jó.
Persze nem vagyok szakember, lehet, hogy valaki képes belegyilkolni a 37-est is  :eek: De erre nem fogadnék, nem tudom elképzelni, hogy az annyit engedne, főleg a képek/kialakítása alapján.
« Utoljára szerkesztve: 2013.04.27 09:28:08 írta vd1234 »

g.peter

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 319
Re:Carina
« Válasz #25520 Dátum: 2013.04.27 10:27:07 »
Bocsánat, nem kibickedni akartam.
A kibicet nem neked szántam, hanem az ötletelő autószerelőknek akiket idéztem.

g.peter

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 319
Re:Carina
« Válasz #25521 Dátum: 2013.04.27 10:34:53 »
Átérzem a kínod, mert én is voltam hasonló helyzetben, csak a hátsó csonkálvánnyal kapcsolatban, de lehetőleg fogalmazzunk pontosan, nehogy a segíteni szándékozó félreértse  :flowers:
A Toyodiy-t nézve valóban kétféle típussú (zárt/félig nyitott)  lengőkarral gyártották - az Avensisé már zárt"fullmoon" - és igen, lehet, hogy a Tiéd már az Avensisével megegyező "Type B". Érdemes ellenőrizni a cikkszámokat.
'A' tipusú (halfmoon) a lengőkar Csak hogy a toyodi is csak a lengőkarra hoz le cikkszámot, a szilentnek semmilyen külön cikkszámot nem hoz. 
Megnéztem a kora avensist ugyanolyan lengőkar ugyanolyan szilentet hoz.
Azért tudnak ám az autógyárak is alkotni. A transitommal folyamatosan szívok. Hiába alvázszám szerint nézik az alkatrészeket, vannak simán eltérések. Sőt vannak olyan alkatrészeim amit a cromax nem is ismer.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #25522 Dátum: 2013.04.27 12:02:06 »
üdv!
Nekem anno ilyet simán belekalapáltak a lengőkarba, egy tuskón, és jó lett. Mondjuk a 37mm az tuti nem jó oda!
« Utoljára szerkesztve: 2013.04.27 12:04:12 írta kamikaze »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #25523 Dátum: 2013.04.27 12:34:43 »
A kibicet nem neked szántam, hanem az ötletelő autószerelőknek akiket idéztem.

Köszi, semmi gond, vettem most már  :flowers:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #25524 Dátum: 2013.04.27 12:36:39 »
üdv!
Nekem anno ilyet simán belekalapáltak a lengőkarba, egy tuskón, és jó lett. Mondjuk a 37mm az tuti nem jó oda!

Régebben én is azt szoktam, de rájöttem, hogy sokkal jobb, ha van egy nagyobb satu (akad egy itthon), és pár csődarab, amivel lehet nyomatni ki-be.
Kinyomni általában kettő kell, benyomni általában elég egy is.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #25525 Dátum: 2013.04.27 12:46:15 »
'A' tipusú (halfmoon) a lengőkar Csak hogy a toyodi is csak a lengőkarra hoz le cikkszámot, a szilentnek semmilyen külön cikkszámot nem hoz. 
Megnéztem a kora avensist ugyanolyan lengőkar ugyanolyan szilentet hoz.
Ezt az oldalt találtam , ahol (méret jelölés nélkül) felsorolják a típushoz a különböző gyártók szilentjeinek gyári számait. De közli ezt is :wacko:

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #25526 Dátum: 2013.04.27 12:47:21 »
Régebben én is azt szoktam, de rájöttem, hogy sokkal jobb, ha van egy nagyobb satu (akad egy itthon), és pár csődarab, amivel lehet nyomatni ki-be.
Kinyomni általában kettő kell, benyomni általában elég egy is.
Kedvenc angol szakink bemutatja a módszert :D

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #25527 Dátum: 2013.04.27 13:37:33 »
kalapos köszi a Cikkszámos oldalt, ez nagyon jóó!!!  :clap:

A videón meg a nagy szilentet cserélik, azt azért könnyebb, mert ott fém a fémbe kell préselni, gumit a fémbe nehezebb..  :)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #25528 Dátum: 2013.04.27 14:00:49 »
kalapos köszi a Cikkszámos oldalt, ez nagyon jóó!!!  :clap:

A videón meg a nagy szilentet cserélik, azt azért könnyebb, mert ott fém a fémbe kell préselni, gumit a fémbe nehezebb..  :)

Én is köszönöm kalapos fórumtársnak  ;) :yes:

A gumit fémbe/fémből egy ilyen satuval szoktam megoldani:
http://www.jofogas.hu/hajdu_bihar/Nagy_Magyar_Satu_Bekebeli_MSZ_Csere_9166182.htm
Mondjuk az itthoninak megvan a pofája.
Kis sorjázás, síkosítás, cső keresése, méretre vágása (ha nem fér be), szilent becuppantása - könnyedén  :yes: Néha van, hogy besajtoláskor még cső sem kell  :otlet:

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #25529 Dátum: 2013.04.27 16:05:25 »
Felejtsd el! A motorja 220V. Ha levágod elszáll a gáz. Csak néhány csődarabot tudnál felhasználni. Nagy barkácsoló vagyok, de ez nem jó. Le kell húzni az ablakot és kitenni időnként a balkarod. Én is így csinálom. Van klímám, nincs gáz benne.
Ment már be darázs az inged ujján? Az nem semmi. Nem tudod elég gyorsan lekapni a pólód.
Prius 2 - a mosolygós autó.