srácok, "bedonám" ide is a problémámat, előre szólok, hogy jó hosszú lesz. hátha van valami ötletetek, netán valami típushibára ismertek, bármi ötletnek örülnék!
talán ott kezdem, hogy januárban volt olajcsere (olaj ugyanaz, olajszűrő, légszűrő pollenszűrő volt cserélve, valamint a termosztát szelepe, mert már átengedett és nem melegedett fel hidegben a motor üzemi hőfokra), bár ezeknek nem hiszem, hogy köze lenne a problémához, de mindenesetre nem sokkal ezután kezdődtek a furcsaságok.
egyik nap mentem munkába, szépen 50-el a városban, ötödikben csorogtam, nagyjából ugye 1500-as fordulat környéke, mikor egyszercsak elkezdett erősen rángatni a motor, mintha le akarna fulladni. kisebb vagy nagyobb fordulatszámon nem csinálta, de próbálgattam az út során, és ennél az 1500 körüli fordulatnál rángatott. előző nap tankoltam tele, gondoltam esetleg vizezett a benzin vagy hasonló. szerelőt hívtam, nem tudott mit mondani rá hirtelen. mondta reseteljem az ecu-t, hátha. ez után mintha meg is szűnt volna a hiba napokig.
napokkal később volt olyan vagy kétszer, hogy kereszteződésben megálltam, és elinduláskor mintha egy pillanatra le akart volna fulladni, majd hirtelen megindult, rántott a kocsin rendesen.
aztán csütörtök este szépen hazamentem, semmi gond nem volt, péntek reggel mennék munkába és nem indul be a kocsi. önindító teker buzgón, de nem röffen be. próbáltam vagy 5-10 percig, szünetekkel, gázadással, anélkül, de nem indult. este bevontattuk a csarnokba, előtte próbáltuk, hátha beindul, de semmi. a csarnokban néztük: ac pumpa feltölt, szikra van (de gyengének mondta a szerelő), akku fesz 12v körül, mondjuk fél óra önindítózás meg fél óra vontatás (helyzetjelzővel, ablaktrölővel, vészvillogóval) talán nem is csoda. gyertyát kivettük, benzines volt, injektor elvileg dolgozik.
próbáltuk a szerelő kocsijáról bikakábellel tölteni és úgy beindítani, de nem indult. ezután otthagytam éjszakára töltőn az aksit, tegnap fél11-ig. ekkor megpróbáltam, és beindult (kiköhögte a benzint), kiégettem, szépen járt a motor. úgyhogy a lábán elmentünk akku szervízbe, hogy akkor ezek szerint az akku volt a rossz, veszek másikat. de itt kiderítették, hogy 2010-es az aksi, nem régi, banner, mérte a feszültséget, az rendben volt, generátor töltőfeszültség is rendben van. azt tanácsolta az akkus, hogy ne cseréljük le, ha ennyi önindítózást kibírt, akkor nem akku probléma van, hanem elektromos.
ezek után telitankoltam másik kúton (ömv) 100-as benzinnel, hogy ha mégis vizes benzin lenne a dologban, akkor keveredjen, meg hátha kimos valamit ez a benzin. el is mentem vele egy 40-50 kilométert.
ma délután mentem azóta először a kocsival, be is indult szépen, de utána alig húzott. meg voltak megint ezek a berángatások is. olyan is volt, hogy odaléptem neki és nem történt semmi, majd kábé 1 másodperc múlva kezdett el "ugrani" a kocsi. viszont mikor bemelegedett üzemi hőfokra, kakor megint megszűnt mindez, és szépen húzott és nem rángatott.
szóval ez a helyzet. valami ötlet valakinek? én kezdek komolyan aggódni...
még hozzátenném, hogy 1 éve vettem a kocsit, rögtön olajcsere kompletten, gyertyák is cserélve voltak (denso volt, de jók voltak még, ngk lett bele, azok is jók most, hogy néztük.) motortartó bakok cserélve voltak (pontosabban a hátsó, az volt rossz), teljes futómű generálozás, kupplung csere is volt, hátsó fékpofák. beállították az előgyújtást is. azóta 10e km-t mentem a kocsival összesen, gond nem volt.
illetve egy gond volt, de ez már a megvételkor ilyen volt: 1500 körüli fordulaton járva, terhelésváltáskor (pl. elveszem a gázt és motorfékezek, vagy épp gyorsítok) - nos rángatásnak nem mondanám, de kicsit hasonlóan megrángatja a kocsit (csak nem olyan erősen, inkább finoman, "belengetei"). se magasabb, se alacsonyabb fordulatnál nem csinálja. nem tudom, lehet-e köze a fenti dologhoz, de ez az 1500 körüli fordulatszám úgy látom nem tetszik valamiért a gépnek...
szóval valami ötlet?
én gyertyakábelre gondolok, esetleg az elosztóra meg a gyújtásmodulra, esetleg még injektorra. vagy nem tudom milyen hőmérséklet-szenzor van benne, esetleg az? (a hideg-meleg állapot közti különbségből gondolom). vagy lehet az ecu-nak van valami baja?