Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6797116 alkalommal)

0 Felhasználó és 32 vendég van a témában

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #24360 Dátum: 2013.02.24 18:58:07 »
A csipogók összefordítása teljesen specifikus. Sőt minden beállításnak abszolút egyedinek kell lenni, és sok mindentől függ. A saját véleményem szerint az olcsóbb csipogók (20e alatt) szétverik a fülem. De kit mit bír. A csipogók nagyon specifikusak a rengeteg üveg felület miatt.
A 16-os mélyközépnek  nem az átmérő szab határt, hanem a mélysége. A nagy mágnes előny, ha befér. A olcsóbb 2utast teszel be, de nem hajtod meg külön erősítéssel, akkor célszerű olyat venni, aminek a keresztváltójánál tudsz állítani db-t.
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #24361 Dátum: 2013.02.24 19:04:17 »

Nálam minden hangszóró külön erősítőcsatornáról szól, és soha nem lesz elég jó.. [rohog]
Én 2 Millió forint után mondtam, hogy na ebből elég.
Prius 2 - a mosolygós autó.

rip74

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 109
Re:Carina
« Válasz #24362 Dátum: 2013.02.24 19:06:53 »
""mélynyomót 1 audiobank kal szeretném hajtani Nem túl nagy,de most ez van meg.2x 150 es.Hídban lesz persze.""


Pl.:

az u-dimension jó hangú, meg is tudod talán hajtani, de én 2x2 ohm-osat keresnék, szintén 25 cm-est. lejjebb van egy re audio, nekem 2db 20-as van a csomiban.
Egyébként használtan is nézhetsz ilyeneket, sokat spórolhatsz. Milyen a pontos tipusa az erősítőnek?


http://www.csstuning.hu/?q=termekek/471

rip74

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 109
Re:Carina
« Válasz #24363 Dátum: 2013.02.24 19:08:26 »
Ja ez ilyen, ott még nem tartok, de... :ph34r:

mostanában én sem költök rá..

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re: Re:Carina
« Válasz #24364 Dátum: 2013.02.24 19:10:52 »
pomázon vettem egy fényezőboltban a "rönó" mögött 2000ft/db áron- 3db ment bele és noname. A szerelőnyilásokat én a kárpittal zártam le, üvegszállal és gumiszivaccsal. De egyébként ilyesmi, csak nagyobb volt: http://www.shopmania.hu/autoskeszletek/p-bitumen-lap-ontapados-25x25cm-6745645
Köszi ötletet, most telefonról írok, otthonról majd megnézem. ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bsh

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 254
Re:Carina
« Válasz #24365 Dátum: 2013.02.24 19:25:44 »
Cserélt már valaki első hangszórót valami jobbra?Mit érdemes bele tenni,mi fér el benne?

itt alpine spg-17cs van elől, egy alpine cde-133bt fejegységgel. a kárpiton a hangszóró mögötti műanyag részt ki kell vágni, mert a szabványos hangszórók nagy mágnese nem fér bele máshogy. (így is necces a lemezen lévő kis lyuk miatt, de éppen befér.) a hangváltó elfér a karfában. szerintem (és mindenki szerint, aki hallotta) szépen szól,m pedig nem csináltam semmi kábel tuningot vagy azbeszt bélelést vagy semmit. persze nem tökéletes, de sokkal szebben szól, mint amire én számítani mertem.
« Utoljára szerkesztve: 2013.02.24 19:33:15 írta bsh »

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #24366 Dátum: 2013.02.24 19:40:12 »
...A 16-os mélyközépnek  nem az átmérő szab határt, hanem a mélysége. A nagy mágnes előny, ha befér. A olcsóbb 2utast teszel be, de nem hajtod meg külön erősítéssel, akkor célszerű olyat venni, aminek a keresztváltójánál tudsz állítani db-t.
Ilyen megfontolásból került be hozzám előre a kétutas MAc Audio Pro Flat 2.16. Nem kell hozzá kiemelőkeret, sem faragás, a fenti feltételekkel rendelkezik (és - ajtószigeteléssel megtámogatva - jól szól :walkman:). Van koax. változata is.

tomka1982

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 277
Re:Carina
« Válasz #24367 Dátum: 2013.02.24 19:44:38 »
Én is beraktam a 16cm-es 3 utas hangszórót, de kicsit faragni kellett a műanyag, de nem látható részekből. Elsőnek FLI audióra váltottam, na ez 1 évig sem bírta és körben kiszakadt a membrán, pedig autóba való volt... volt hozzá csipogó is, ezt a műszerfal  felső szellőzők helyére raktam be, ez még ma is szól. 2. garnitúra első pár MNC lett. Nem vagyok vele megelégedve, de az általatok leírt foltozgatások biztos segítenének. De mivel hátul egy MNC Diamond 3 utas ovál van, az mindenért kárpótol. Fejegység 4x50W MOSFET. Kizárólag MOSFET-et ajánlok mindenkinek, soha de soha nem kéne más. Erősítő és plusz mély nélkül teljesen élvezhető a zene, gondolok itt Kraftwerk-re is akár, tehát valóban ZENE. Bár túlnyomórészt nem ilyesmit hallgatok, de tesztre, mindig kraftwerk... Tehát, ami nekem bevált az a MOSFET-es fejegység, és a Diamond ovál a kalaptartóba.
« Utoljára szerkesztve: 2013.02.24 19:47:14 írta tomka1982 »

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #24368 Dátum: 2013.02.24 20:03:42 »
Sziasztok!
...
Gratula! Nagyon igényes lett a kivitelezés! :clap: Bőrözés is hand made?

rip74

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 109
Re:Carina
« Válasz #24369 Dátum: 2013.02.24 20:20:28 »
Köszönöm! Igen, saját az egész, de kaptam segítséget egy barátomtól. :yes:

csazsu

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 43
  • Toyota Carina E 1.6xli '92
Re:Carina
« Válasz #24370 Dátum: 2013.02.24 20:35:56 »
A bitu lapnak utánna nézek én is.

Nekem Soudaband nevű öntapadós bitumen lap került az ajtó lemezre. Soudal cég terméke és a jobb festékboltokban meghozatják neked rendelésre. 30cmX10m méretű tekercs kb. 10-12ezer Ft, és mind a 4 ajtóra elég.

Roadati

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 174
Re:Carina
« Válasz #24371 Dátum: 2013.02.24 21:15:08 »
Az erősitő elég kicsi.audiobank monitor series.ultimate.látom itt azért költöttetek rendesen a zenére.Majd idővel én is fogok.De sajna van még mit javítani a kocsin.+ a jobb időkre szeretnék venni alu kerekeket.

g.peter

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 319
Re:Carina
« Válasz #24372 Dátum: 2013.02.24 21:28:47 »
Én 2 Millió forint után mondtam, hogy na ebből elég.
Az a baj hogy erre is lehet végtelen mennyiségű pénzt költeni, de szerintem az átlag embernek elég az is hogy jobban szóljon mint egy 10 cm sima hangszóró. Én úgy vagyok vele, hogy a zenét én akarom hallgatni az autómban és nem azt akarom hogy mindenki azt hallja hogy nekem HI-FI van az autómban.
2 milliót inkább autóra költök. A kocsiban vezetünk és mellesleg zenét hallgatunk. Koncertre és Operába zenét hallgatni mész és nem csipszet enni.
A HI-FI versenyeken is műszerekkel mérik a teljesítményt, nem hallásra. Szerintem olyat kell betenni amit élvezel.
Ha Te 2 millát költöttél rá és nem elég jó, akkor Ferencsik János valószínűleg nálad tanult vezényelni. Bocs nem akarlak sértegetni, csak egy éve olvasgatom a hifis oldalakat és decibelekről és szinusz hullámokról és milliókról olvasok, a csávó meg egy furulyát sem tud megszólaltatni. Ez szerintem már mind csak technika meg mérnöki munka, hogy egy akusztikailag tökéletlen dobozba beleszuszakoljanak sok ezer wattot. Jó, jobb tökéletes? Mindig lesz jobb mert a gyárak mindig hoznak ki újabbakat, jó drágán.
Ez is csak egy teljesítmény verseny, mint a kocsiknál a lóerő. Tudjátok hogy a bugatti hány perc alatt üríti ki 400-nál a benzintankot? Mi értelme? Mi értelme a 10 millás hifinek egy kocsiba? Azért hogy 0,5 dB-lel jobb mint a másiké. Ki hallja? Senki csak a műszer méri.
Hú egy kicsit elszalad velem a paci. Szegény kolléga azt kérdezi hogy a kissé öregecske autójába mit tegyen?
Hát jobbat mint ami benne van! A sok pénzt meg költse benzinre, mert alló autóban zenét hallgatni egy kicsit gáz.

Péter voltam és senkit nem akarok kritizálni csak a véleményemet nyögtem ki.

rip74

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 109
Re:Carina
« Válasz #24373 Dátum: 2013.02.24 21:55:50 »
Az a baj hogy erre is lehet végtelen mennyiségű pénzt költeni, de szerintem az átlag embernek elég az is hogy jobban szóljon mint egy 10 cm sima hangszóró. Én úgy vagyok vele, hogy a zenét én akarom hallgatni az autómban és nem azt akarom hogy mindenki azt hallja hogy nekem HI-FI van az autómban.
2 milliót inkább autóra költök. A kocsiban ------------------------- költse benzinre, mert alló autóban zenét hallgatni egy kicsit gáz.

Péter voltam és senkit nem akarok kritizálni csak a véleményemet nyögtem ki.


Szervusz Péter

Ez is egyfajta hozzáállás ::)
A db versenyeken valóban hangnyomást mérnek, technikailag nem egyszerű dolog az sem, hidd el. Lelkük rajta, ez a hobbijuk.
Jómagam ugyan 2 mill-t nem költöttem erre a hobbira, mert gyakorlatilag használtan vettem majdnem mindent, és én csináltam. ezen elég sokat spóroltam, de amúgy ennek sincs jelentősége, mert nekem ez a hobbim. Bár én hangminőség(sq) versenyen jártam csak igy
az autó szigetelése sokkal inkább fontos. Te csak egy nagyon szűk keresztmetszetről alkottál egy nagyon egyszerű és felületes véleményt. Szerintem. Az interneten található önjelölt autohifiszakértőkről nem nyilatkozom.
Nyári napokon órákon keresztül képes vagyok az autóban lévő rendszeremet állítgatni, megtalálni a megfelelő keresztezési frekvenciákat, mennyi db.-t kell halkítani a magassugárzón, hogy ne adjon hozzá a zenéhez stb. Többször égettem magam ezzel, bár az autón kívűl nem nagyon hallani...
Vajon az ember hol tartana, ha nem a tökéletesre törekedne.

Egyébként a céges autómban elhallgatom a gyári rendszert..
Nem vettem kritikának, csak a tisztánlátás végett..
peace

Üdv
István

bsh

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 254
Re:Carina
« Válasz #24374 Dátum: 2013.02.24 22:17:36 »
srácok, "bedonám" ide is a problémámat, előre szólok, hogy jó hosszú lesz. hátha van valami ötletetek, netán valami típushibára ismertek, bármi ötletnek örülnék!
talán ott kezdem, hogy januárban volt olajcsere (olaj ugyanaz, olajszűrő, légszűrő pollenszűrő volt cserélve, valamint a termosztát szelepe, mert már átengedett és nem melegedett fel hidegben a motor üzemi hőfokra), bár ezeknek nem hiszem, hogy köze lenne a problémához, de mindenesetre nem sokkal ezután kezdődtek a furcsaságok.

egyik nap mentem munkába, szépen 50-el a városban, ötödikben csorogtam, nagyjából ugye 1500-as fordulat környéke, mikor egyszercsak elkezdett erősen rángatni a motor, mintha le akarna fulladni. kisebb vagy nagyobb fordulatszámon nem csinálta, de próbálgattam az út során, és ennél az 1500 körüli fordulatnál rángatott. előző nap tankoltam tele, gondoltam esetleg vizezett a benzin vagy hasonló. szerelőt hívtam, nem tudott mit mondani rá hirtelen. mondta reseteljem az ecu-t, hátha. ez után mintha meg is szűnt volna a hiba napokig.

napokkal később volt olyan vagy kétszer, hogy kereszteződésben megálltam, és elinduláskor mintha egy pillanatra le akart volna fulladni, majd hirtelen megindult, rántott a kocsin rendesen.
aztán csütörtök este szépen hazamentem, semmi gond nem volt, péntek reggel mennék munkába és nem indul be a kocsi. önindító teker buzgón, de nem röffen be. próbáltam vagy 5-10 percig, szünetekkel, gázadással, anélkül, de nem indult. este bevontattuk a csarnokba, előtte próbáltuk, hátha beindul, de semmi. a csarnokban néztük: ac pumpa feltölt, szikra van (de gyengének mondta a szerelő), akku fesz 12v körül, mondjuk fél óra önindítózás meg fél óra vontatás (helyzetjelzővel, ablaktrölővel, vészvillogóval) talán nem is csoda. gyertyát kivettük, benzines volt, injektor elvileg dolgozik.

próbáltuk a szerelő kocsijáról bikakábellel tölteni és úgy beindítani, de nem indult. ezután otthagytam éjszakára töltőn az aksit, tegnap fél11-ig. ekkor megpróbáltam, és beindult (kiköhögte a benzint), kiégettem, szépen járt a motor. úgyhogy a lábán elmentünk akku szervízbe, hogy akkor ezek szerint az akku volt a rossz, veszek másikat. de itt kiderítették, hogy 2010-es az aksi, nem régi, banner, mérte a feszültséget, az rendben volt, generátor töltőfeszültség is rendben van. azt tanácsolta az akkus, hogy ne cseréljük le, ha ennyi önindítózást kibírt, akkor nem akku probléma van, hanem elektromos.

ezek után telitankoltam másik kúton (ömv) 100-as benzinnel, hogy ha mégis vizes benzin lenne a dologban, akkor keveredjen, meg hátha kimos valamit ez a benzin. el is mentem vele egy 40-50 kilométert.
ma délután mentem azóta először a kocsival, be is indult szépen, de utána alig húzott. meg voltak megint ezek a berángatások is. olyan is volt, hogy odaléptem neki és nem történt semmi, majd kábé 1 másodperc múlva kezdett el "ugrani" a kocsi. viszont mikor bemelegedett üzemi hőfokra, kakor megint megszűnt mindez, és szépen húzott és nem rángatott.

szóval ez a helyzet. valami ötlet valakinek? én kezdek komolyan aggódni...

még hozzátenném, hogy 1 éve vettem a kocsit, rögtön olajcsere kompletten, gyertyák is cserélve voltak (denso volt, de jók voltak még, ngk lett bele, azok is jók most, hogy néztük.) motortartó bakok cserélve voltak (pontosabban a hátsó, az volt rossz), teljes futómű generálozás, kupplung csere is volt, hátsó fékpofák. beállították az előgyújtást is. azóta 10e km-t mentem a kocsival összesen, gond nem volt.
illetve egy gond volt, de ez már a megvételkor ilyen volt: 1500 körüli fordulaton járva, terhelésváltáskor (pl. elveszem a gázt és motorfékezek, vagy épp gyorsítok) - nos rángatásnak nem mondanám, de kicsit hasonlóan megrángatja a kocsit (csak nem olyan erősen, inkább finoman, "belengetei"). se magasabb, se alacsonyabb fordulatnál nem csinálja. nem tudom, lehet-e köze a fenti dologhoz, de ez az 1500 körüli fordulatszám úgy látom nem tetszik valamiért a gépnek...

szóval valami ötlet?
én gyertyakábelre gondolok, esetleg az elosztóra meg a gyújtásmodulra, esetleg még injektorra. vagy nem tudom milyen hőmérséklet-szenzor van benne, esetleg az? (a hideg-meleg állapot közti különbségből gondolom). vagy lehet az ecu-nak van valami baja?