Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6797139 alkalommal)

0 Felhasználó és 19 vendég van a témában

fricibácsi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 16
Re:Carina
« Válasz #24300 Dátum: 2013.02.22 09:18:11 »
Valaki nem tudja véletlenül mekkora átmérőjű a váltórúd? Váltógombot vennék a neten, de a kocsi most nincs a közelemben, a falu másik végére kéne elmennem lemérni, kint meg szakad a hó. :cry:

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #24301 Dátum: 2013.02.22 10:21:39 »
És - szerintem - tökéletesen mutatja ez a példa is, hogy a Carina sem kifejezetten Európának tervezett autó volt, hanem az európai igényeket IS figyelmebe véve tervezett. Már, ami a méreteit és az alapvető műszaki tartalmát illeti, de ezen extrák kategóriáját, de talán még korát is meghaladók voltak!  :clap: :cry: ...és nem jutottak el ide.
Azt hittem, hogy az ionizált klímát most vezette be először a Toyota az új GS Lexusban...  :eek: Beszarás, hogy már a Carina idejében is volt ilyen (vagy legalábbis, hasonló elven működő) egység.

A többi apró részlet is leginkább a 2000-es évek elejétől terjedt el az európai típusokban, ami fura, mert a Toyota ezeket csak nemrég vezette be Európában..  :hmmmm:
A '80-as évek végén, a Lexus LS tervezésekor több száz újítást szabadalmaztattak a kényelmesebb futást célozva, ezek közül néhányat pedig "csepegtetve" azóta is felhasználnak a különböző Toyota típusokban. Az valóban elgondolkodtató, hogy esetünkben az európai igényekhez tervezés egyrészt kimerül a méretben, illetve felszereltségüket illetően ennyire méltatják azt a piacot, ahol ők amúgy is hátrányban vannak az eu-i gyártókkal szemben. Ez csak üzletpolitika, de így a helyi lakosok simán beveszik (mert hisz ez a tapasztalat) a japán=fapados szövegeket :nonono: Fogalmuk sincs (időnként még a helyi fórumlakóknak sem  :no:- megállapítható olvasva más topicokat) a valóságról. ::)

g.peter

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 319
Re:Carina
« Válasz #24302 Dátum: 2013.02.22 10:32:31 »
a szár 13,8 mm 12 mm es menet van a végén

fricibácsi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 16
Re:Carina
« Válasz #24303 Dátum: 2013.02.22 10:44:31 »
Köszi Peti!! :clap:

bsh

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 254
Re:Carina
« Válasz #24304 Dátum: 2013.02.22 13:33:16 »
na ma reggel cserben hagyott a kis autókám :cry:nem indul be.

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #24305 Dátum: 2013.02.22 15:52:11 »
na ma reggel cserben hagyott a kis autókám :cry:nem indul be.
Akkumulátor merült le?
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

Roadati

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 174
Re:Carina
« Válasz #24306 Dátum: 2013.02.22 16:17:47 »
Ma ki lett cserélve a vezérműszíj,főtengely szimering és a szíjak.Már sokkal nyugodtabb vagyok.Volt benne toyota feliratos  a régiekben...

tothfeca

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 250
Re:Carina
« Válasz #24307 Dátum: 2013.02.22 17:43:43 »
Tegnap ezt is elértük  :wub:


Szerk.: a képcsatolást még gyakorolnom kell  ::)
« Utoljára szerkesztve: 2013.02.22 17:46:16 írta tothfeca »

tomka1982

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 277
Re:Carina
« Válasz #24308 Dátum: 2013.02.22 19:03:04 »
Halihó....

95%-os már a felújítás. Spoilert végül nem tudtam szerezni, de sebaj. Viszont, szeretném tudni, hogy milyen gyárilag a pótkerék? Mankó? Vagy rendes méretű? De mekkora? Mert az enyém rendes acélfelnin van, 185/65 R14-es. De túl magas, kilóg a csomagtartó mélyedéséből... Nálatok mi a helyzet?

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Carina
« Válasz #24309 Dátum: 2013.02.22 19:24:51 »
És - szerintem - tökéletesen mutatja ez a példa is, hogy a Carina sem kifejezetten Európának tervezett autó volt...
OK, jogos. Tévedtem ezzel kapcsolatosan, a Carina E tényleg nem kimondottan Európának tervezett modell.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #24310 Dátum: 2013.02.22 21:16:05 »
Halihó....

95%-os már a felújítás. Spoilert végül nem tudtam szerezni, de sebaj. Viszont, szeretném tudni, hogy milyen gyárilag a pótkerék? Mankó? Vagy rendes méretű? De mekkora? Mert az enyém rendes acélfelnin van, 185/65 R14-es. De túl magas, kilóg a csomagtartó mélyedéséből... Nálatok mi a helyzet?
Nekem is kilógott.
Prius 2 - a mosolygós autó.

Zé Balázs

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 365
  • Vagy Carina, vagy semmi...
Re:Carina
« Válasz #24311 Dátum: 2013.02.22 21:44:20 »
Normál méretű pótkerék (185/65R14) van a Carinahoz gyárliag és bizony, kilóg a csomagtér síkjából.

A Kollégának, aki 400e-ért keres Carina-t, szerintem ezt érdemes lenne megnéznie.

Ja, a jobbkormányos Liftback-nek már lefeleződött az ára (mellesleg még így is - nagyon - sok).

A váltógomb is hozzáöltözött a kormánykerékhez.

Egyébként pedig a sas leszállt a félszkére.
Bontott Carina alkatrész kapcsán keress bátran!

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #24312 Dátum: 2013.02.22 22:45:52 »
 :clap:
Szép lett Balázs!!

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #24313 Dátum: 2013.02.23 06:56:44 »
 :clap: ::) :yes: Szabad tudni az árát?

bsh

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 254
Re:Carina
« Válasz #24314 Dátum: 2013.02.23 14:26:17 »
Akkumulátor merült le?
nem nagyon tudjuk. az önindító buzgón tekert, csak nem indult be. bevontattuk csarnokba, megnézegettük, az ac pumpa dolgozik (hangja van), benzin is megy a hengerekbe, kivettük a gyertyát (újak), szikra is van (bár elég gyenge). az akku fesz kicsit alacsony, persze azt negyed óra önindítózás meg fél óra vontatás helyzetjelzővel+vészvillogóval+ablaktörlővel nem is csodálom. próbáltuk bikakábellel másik kocsiról töltve is indítani, de úgy sem indult be. utána egész éjjel töltőn hagytam, így most reggel beindult (miután kiköhögte a benzint a hengerből). elvittem akkushoz, megnézte, akku fesz 13.1V, generátorról 14,6V szóval töltés is van, az akksi meg 2010-es banner. akkus fickó azt mondta, ő nem cserélné ezt ki, mert nem rosszak az értékek és nem régi az aksi sem. most még egy éjszakát töltöm, aztán majd kiderül. így most mindenesetre pöccre indul megint.
azért valami baja csak kell, hogy legyen. :hmmmm: pl. mostanában 1500-as fordulat körül néha berángat. lehet valami gond van a gyújtásrendszerrel?  :hmmmm: