Akkor szigorúan 1.6-os, nem szegénykeverékes, japán kivitelt keress, de egy megkímélt angol gyártással sem fogsz mellé!
A japánok idővel angliában is gyártatták a Carinákat, itt főleg európai alkatrészbeszállítók is közreműködtek, ami kicsivel gyengébb minőséget eredményezett, mint az eredeti verzió. Viszont biztonságosabb, 2 légzsák és megerősített karosszéria, egyéb plusz módosításokkal kárpótoltál valamelyest.
Érdemes full felszereltségűt keresni, tehát klima (utólag azért egy 100-asba benne van, ha vele veszed, semmit nem dob az áron..), 4 e-ablak, szervo, abs, 2 légzsák (utasoldali is).
Korróziót érdemes figyelni, hátsó sárvédőívek hajlamosak rothadni, de mindenhol át kell nézni!
Az angol "facelift" = ráncfelvarrott tipusokon a kocsi elején a Toyota embléma a motorhéztetőn van, a japán gyártásúakon a hűtőmaszkban. Ezt is érdemes figyelni, ugyanis ha törik az eleje, nehezebb a géptetőre visszatenni a logot, mint egy japán hűtőmaszkot tenni rá.
94-95-ös modellévben volt egy gyártási hiba, méghozzá a japán modellekben az olajlehúzó gyűrűk a dugattyún lágy anyagból készültek és idő előtt elkoptak, olyannyira, hogy nem tudták rendesen ellátni a feladatukat és elkezdte fogyasztani a motor az olajat. Ezt gyűrűcserével lehet javitani.