Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6797093 alkalommal)

0 Felhasználó és 26 vendég van a témában

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #24045 Dátum: 2013.02.07 10:24:48 »
Hasonlóan gondolom! Már se füle se farka a vitának. Rég ki lett beszélve.

+1  :yes:
Témarombolást kéretik mellőzni!

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #24046 Dátum: 2013.02.07 14:45:18 »
Valóban nem ugyanazt értjük tartósság alatt - mert amiről te írsz, az nem a tartósság, hanem a megbízhatóság. Az, hogy adott autó adott idő alatt mennyi javításra szorul, az autó megbízhatóságát jellemzi, nem a tartósságát. A tartósság azt jelenti, hogy hány évet, illetve kilométert bír ki, mielőtt szétesik (ezt persze nem szó szerint kell érteni).

Mennyit rugóztok amúgy ezeken a Bosch injektorokon... Na ja, valamit kell találni, amivel alá lehet támasztani a mesét arról, hogy az angol Carina kevésbé megbízható ;) ... értem én. És mindig azt mondom rá, hogy a japánnak meg olajzabálós a csodálatos japán gyártású motorja, és ez az én szememben bizony nagyobb para.
Nem ismered, de meg-, illetve elítéled  ;) ... ez jó  :yes: ! Nem tudom, érdemes-e egyáltalán leírnom a csökkenő árkülönbség okát, hisz látnivalóan megvan már róla a kész elméleted (a kisebb tartósság)... Nade azért leírom, hátha mégsem hiába: az ok az, hogy öregek már az Ave I-esek is, és ez csökkenti az árkülönbséget. De közben nehogy azt higyjük ám, hogy a Carinák ára megállt az esésben... Sosem lesznek egy árban, de a különbség egyre csökken, ahogy öregszenek.
Evidens, persze. De hogy meg lehet oldani a bonyolultabb konstrukciót is ugyanolyan megbízhatóra, arra jó példa pl. a Prius, amivel semmivel nincs több gond, mint anno az ugyanannyi idős Carinákkal volt. Értsd: ma nincs több gond egy 8 éves Priussal, mint amennyi anno egy 8 éves Carinával volt. Pedig "kicsit" bonyolultabb konstrukció ;) ... szóval azért nem lehetetlen a feladat.

Hadd kérdezzek valamit, ami itt az egész vita során motoszkál bennem. Az, hogy nekem van egy autóm, amivel meg vagyok elégedve, miért kell oda vezessen, hogy minden mástól, még a SAJÁT MÁRKÁM KÉSŐBBI FEJLESZTÉSŰ AUTÓJÁTÓL is alapban elvitatom a lehetőséget, hogy jobb lehet, mint az én autóm? Miért kell foggal-körömmel megpróbálnom bebizonyítani magamnak is, és lehetőleg a világnak is, hogy az enyém a top, ami után már csak rosszabb jöhet?

Attól, hogy valamivel elégedett vagyok, miért nem lehetek képes belátni, hogy létezik nála jobb? Bakker, még a barátnőmmel kapcsolatosan is tisztában voltam vele, hogy attól hogy én imádom, még nem a világ legjobb nője...

Szóval nem értem! Mire jó ez  :?: ?
Jó, akkor én megbízhatóságot értek tartósság alatt, tévedtem, rendben van, bocs.

Az olajevősséget javítottam szerszámostól kb. 80.000Ft-ból. Javítsa ki valaki megbízhatóan a 4 Bosch injektort megbízhatóan, kíváncsi vagyok rá, tényleg. Hacsak nem tesz bele Denso-t, amivel állítólag tele van a bontó, de eddig nem tudtam szerezni. De mindegy, ezzel a példával csak azt gondoltam alátámasztani, hogy az újabb fejlesztésekben sem mindig jön össze a régi hibák kiküszöbölése, itt ugyanis olyan hiba jött be, ami addig nem volt. Már a Carinában, mert mondom, hogy Avensisben nem tudom, milyen injektor van. Bosch?
De sajnos nem érthetően írhattam le, hanem félreérthetően, megint bocs.

Nem ítélem el az Avensist, nem is ítélhetem, mert nem ismerem, jó lenne azt érteni, amit mondok. Minek írom ki, ha utána még ebbe is bele lehet kötni?? Nem azért írtam ki, hogy direkt ezzel hívjam fel a figyelmet, hogy véletlenül sem elítélés, amit írok?? Megint én kommunikálhattam rosszul, ezért is bocs.

Az utolsó példád pedig abszolút nem vág ide: ez az összefüggés, amiről beszéltem, műszakilag bármilyen körülmények mellett igaz: több alkatrész, magasabb hibalehetőség. Ha Avensis, ha Carina, ha más. Persze megoldható azonos megbízhatóság bonyolultabb szerkezet esetében is, csak sokkal nehezebb feladat, mivel az egyes részek várható meghibásodása kisebb kell legyen, következésképpen drágább valószínűleg. Mivel

Tehát NEM VITATOK EL SEMMIT más autójától, mivel ahogy mondtam, az összefüggés MÁRKAFÜGGETLEN, sőt egyáltalán területfüggetlen is, egyetemes összefüggés, autóra, motorra, bútorra, gázkazánra, bármilyen műszaki dologra, de nem műszakira is igaz.
Ha elolvasod figyelmesen a hozzászólásaimat, magad is látni fogod, hogy végig erről írtam. Egyáltalán miből sikerült leszűrni, hogy én azt mondom, hogy más autója nem lehet jobb az enyémnél? Legfeljebb annyit mondtam, hogy nekem az enyém megfelel. Ennyi.

Írok valamit, amit nem néznek meg figyelmesen, és még én vagyok lehordva. Így én sem értem, hogy mire jó ez?


Nagyon örülök, hogy mindenki elégedett az autójával, remélem így is marad   :flowers:
« Utoljára szerkesztve: 2013.02.07 15:08:39 írta vd1234 »

Karádi Miklós

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 61
Re:Carina
« Válasz #24047 Dátum: 2013.02.07 17:15:02 »
Gondolom a textil sokat fogott a kerék, út, szél zajon.
Határozottan csendesebb minden szempontból.Komolyabb útegyenlőtlenségnél a kerék felöl tud tompa hang jönni, én más haladással kapcsolatos zavaró hangot nem nagyon hallok ,de vannak ennél sokkal csendesebb ám nem feltétlenül jobb autók.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #24048 Dátum: 2013.02.07 18:15:41 »
Megint csak azt tudom mondani, hogy jó lenne, ha a találkozóra minél több hangszegetelt carina jönne.  ;)

Jó lenne, ha a találkozó tovább fejlődne a corás parkolótól.
Beszélni kellene erről ötletekkel jönni. Én magam nem feltétlen részesítem előnyben a pálya és területfizetős dolgokat, mert elég nagy az útiköltség így is. De ha nem egy másképp úgy is jó.
Prius 2 - a mosolygós autó.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Carina
« Válasz #24049 Dátum: 2013.02.07 21:59:32 »
Palaczk annyira Objektív maradt, hogy először azt írja, hogy:
"Én is örömködtem anno kezdetben a Carinával, hogy wáwáwiwááá, 10 mp kell csak neki a 100-hoz   ... Aha   ... Aztán megmértem, mennyi is a tempó ilyenkor ténylegesen: 95   ... Úgyhogy megmértem újra, ezúttal óra szerint 105-ig. Érdekes, rögtön ráugrott még bő 2 mp (mert közben váltani is kellett), és meg is lett a gyári érték "
Aztán később, hogy viccessé váljak kinevet, hogy:
"Kivéve persze, ha olyan fakezű-falábú sofőr vezeti őket, mint én. Aki 1.5 mp alatt vált. Igaz, hogy ebben benne van még 5 km/h gyorsítás is (hármasban), de sebaj."
Gyengébbek kedvéért összefoglalnám:
Először bő két másodperc kellett a +5km/h-val nagyobb sebesség eléréséhez és a váltáshoz, majd később már erre 1,5 másodperc is elég volt.
Mindjárt beír Palik László, hogy de hová tünt bő fél másodperc???
Meg az Objektivitás???
[rohog]
Ha egyszer leírom azt, hogy fekete, akkor ne csináljak pár hozzászólás után belőle fehéret, nem? Pláne, ha Objektív szeretnék lenni.
Te írtad, hogy 1.5 másodperc alatt váltok, cimbora.

Tényleg kb. 1.5 másodperc alatt váltasz 2-esből 3-asba?  :D

Erre reagáltam. Rövid távú memória rendben?

Részemről amúgy itt a vége, és bocs mindenkitől, hogy hosszúra nyúlt. Csak mindig is utáltam az elvakultságot, nehezen tudom szó nélkül hagyni.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Carina
« Válasz #24050 Dátum: 2013.02.07 22:02:40 »
A carina gyári méretű gumikkal szerintem többet csal 100-nál mint 5.
Nekem nagyobb gumim van (a nyári 195/65R15, kerület=199,33 cm), ezzel csal 5-öt.
A télimmel (185/65R14 kerület=181,45 cm) 15-öt.
Az igazság meg a kettő között lehet: Eredeti méret 185/65R14 kerület=187,27 cm.
Szerintem eredeti gumival 8-at csal 100-nál.

De még egyszer leírom, saját mérésem, bár valaki belekötött:
Az eredeti gumival, bár 8-at csal a sebesség, a kilométer akkor felel meg a tényleges kilométernek.
Ez a fogyasztás számolás miatt fontos lehet, ha mát tizedelgetünk hipermillerezés után.
A miénknek, 185/65x14-es gumival, óra szerint 105-nél volt 100 a tényleges sebessége. Ezt többször is lemértem.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #24051 Dátum: 2013.02.07 22:06:20 »
Fuba! Te biztos utána jártál már mennyi lenne egy "sima" hátsó tárcsafék beszerzése a carinára. Lehet-e ár-érték arányban számottevő egy hátsó fékdob és pofa felújításnak.
Na ezt a mondatot nem bírtam jobban összehozni. pfff.
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #24052 Dátum: 2013.02.07 22:09:48 »
A miénknek, 185/65x14-es gumival, óra szerint 105-nél volt 100 a tényleges sebessége. Ezt többször is lemértem.
Igazából Kamikaze is más értéket mondott mint amit én mértem. Nem értem hogy lehet. Az én mérésem nálam jó. Nyilván Nálatok is, hisz nem nem egy komoly művelet. De akkor miért az eltérés. Ki lehetett-e valamit cserélni az évek során, ami megváltoztatja ezt az arányt? Az előző gazdáira gondolok.
Prius 2 - a mosolygós autó.

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #24053 Dátum: 2013.02.07 23:18:24 »
Fuba! Te biztos utána jártál már mennyi lenne egy "sima" hátsó tárcsafék beszerzése a carinára. Lehet-e ár-érték arányban számottevő egy hátsó fékdob és pofa felújításnak.
Na ezt a mondatot nem bírtam jobban összehozni. pfff.
Igen, az én hátsó fékpofáimnak is az utolsó millimétere van hátra, pont beszéltük a szerelőmmel, hogy ezt tavasszal cserélni kell. Írtam is már ide, hogy én bizony nem veszek több dobfékalkatrészt hozzá, hanem itt az idő a GTi-osításra, vagyis tegyünk tárcsaféket hátra. Bontott Celica (a gyári Carina GTi-ban a ST182-es Celica GTi futóműve van fékestül) cuccokat fogok beszerezni hozzá, de ha kell a tárcsát meg a betéteket újra cserélem. Én megfogadtam, hogy max. 50eFT-ból ki kell jönnie az átalakításnak mindenestül, egy baj van ami szétfeszítheti a költségvetést, mégpedig az, hogy messze vannak a donor Celicák amiket eddig találtam.
Pl. ez is messze van:
http://racing-bazar.hu/alkatresz/bontott/toyota_celica_1990_1999_evj_2.0_16v_1.8_16v_bontott_alkatreszei
Itt van új féktárcsa pár hátra:
http://racing-bazar.hu/alkatresz/fek-futomu/celica_carina_hatso_fektarcsa_269_mm
Az orosz fórumon találtam olyat aki már megcsinálta ezt az átalakítást, a két oldali rövid kézifékkötél összehozása a hosszúval a legnehezebb művelet azt írta, ha jól emlékszem...
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #24054 Dátum: 2013.02.07 23:22:54 »
Megint csak azt tudom mondani, hogy jó lenne, ha a találkozóra minél több hangszegetelt carina jönne.  ;)


Én is tervezem az utastér hangszigetelését! Jól látom, hogy a polifoam habszivacs nem is vészes árban??
Van belőle 5-10-15-20.. mm vastag, csak nem tudom, hogy pl egy 5 mm-es mit fog azokon a helyeken, ahova vastagabb nem fér...  :hmmmm:
Csak a beltérben gondoltam, belül a kárpitok alá, szőnyeg alá, oszlopokhoz, hátsó ülés alá és hogy a csomagtartót ne kelljen totál a hátsó üléseket a csomitartó felől (?) valami esztétikus megoldással, plusz a kalaptartót alulról.
Tűzfal felől sem lenne rossz, de csakis belül, ami nem látszik, illetve a tető igény szerint, ha még hangos lesz utána.
De szigorúan +25°-ban, a hideget már messzire kivánom!!!

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Carina
« Válasz #24055 Dátum: 2013.02.08 07:14:13 »
Igazából Kamikaze is más értéket mondott mint amit én mértem. Nem értem hogy lehet. Az én mérésem nálam jó. Nyilván Nálatok is, hisz nem nem egy komoly művelet. De akkor miért az eltérés. Ki lehetett-e valamit cserélni az évek során, ami megváltoztatja ezt az arányt? Az előző gazdáira gondolok.
Nem kell ehhez megváltoztatni semmit... Ennyi szórás van az autókban, nem valami maximális precizitású, hitelesített műszerek ezek.

Jóbarátom '97-es Carinájának pl. megintcsak eltérő mértékben csalt az órája, pedig azon 195/60x15-ös gumi volt. Óra szerint 110-nél 102 volt a tényleges tempó.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Carina
« Válasz #24056 Dátum: 2013.02.08 07:18:02 »
Én is tervezem az utastér hangszigetelését! Jól látom, hogy a polifoam habszivacs nem is vészes árban??
Van belőle 5-10-15-20.. mm vastag, csak nem tudom, hogy pl egy 5 mm-es mit fog azokon a helyeken, ahova vastagabb nem fér...  :hmmmm:
Csak a beltérben gondoltam, belül a kárpitok alá, szőnyeg alá, oszlopokhoz, hátsó ülés alá és hogy a csomagtartót ne kelljen totál a hátsó üléseket a csomitartó felől (?) valami esztétikus megoldással, plusz a kalaptartót alulról.
Tűzfal felől sem lenne rossz, de csakis belül, ami nem látszik, illetve a tető igény szerint, ha még hangos lesz utána.
Dynamat cuccok optimálisak, utólagos hangszigetelésre  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Carina
« Válasz #24057 Dátum: 2013.02.08 07:28:15 »
Hát ez érdekes, 195/60R15 és 185/65R15 azt gondolnám már nagyok és beleérhetnek a sárvédőbe adott szituációkban ezzel a felnimérettel, előbbi nekem ezt meg is teszi. TÜV papírokon is 195/55R15-öt írják ehhez a felnimérethez.

Egyébiránt mit gondoltok mennyire lenne káros a futóműre nézve egy R16-os kerék?
Önmagában attól, hogy 16-os, nem káros. De ha a kerék így nehezebb lesz, nomeg az alacsonyabb oldalfal miatt az úthibákból is kevesebbet tud elnyelni a gumi, akkor összességében véve hamarabb ki fognak nyiffanni a futómű alkatrészei.

Cimborám Carináján ET 35-ös, 6.5x15-ös felnik voltak, és 195/60x15-ös gumival, nagyon megpakolva, kanyargós úton, úthibákon hátul hozzáért a gumi a karosszériához. Nem vészesen, igazából csak hangja volt, meg minimális horzsolás-nyomokat hagyott - de hozzáért. Ez egy kombi amúgy.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Carina
« Válasz #24058 Dátum: 2013.02.08 07:33:08 »
Legyen úgy, ahogy írod, de azt se felejtsd el, hogy nem tiltásig forgattam a 2.-at, csak a piros mező kezdetéig, ami nagyjából 6200 ford/perc. A tiltás 6400-nál lehet kb, amihez szintén nem kell sok idő, hogy elérje, ellenben azzal még mindig 10mp-en belül éri el a valós 100-at. Fene megenné, ha egy ilyen motorizáltású autóval nem lehetne normál körülmények között 10mp-en belül 100-ra gyorsítani.  :surrender: ;)
Ave topikban válaszolok.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Carina
« Válasz #24059 Dátum: 2013.02.08 07:51:10 »
A jelenlegi téli gumimmal 100-nál 15-öt csal. Az nagyon sok.
:ph34r: ... az rengeteg! Pláne gyári gumiméret mellett. Ez a csalás abnormális. Nem lehetséges, hogy másfajta motoros Carinából való a sebességmérőd?

A fordulatszám/sebesség arányod rendben van? Ötödikben, 3000-es fordulaton, mennyivel megy óra szerint?
« Utoljára szerkesztve: 2013.02.08 07:59:06 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )