A Celica futóműve viszont direkt ehhez a mérethez van tervezve, gondolom ez is számít. Carina E futóműve meg 14-eshez, és igaz a 15-öst bírja fainan, de vajon ugyanígy bírja e a 16-ost, de akkor azt mondod bírná, hmmm csak eljátszottam a gondolattal mi lenne ilyen méretben néznék felniket. Ne lennének ilyen fos drágák a 16-os gumik.
A leginkább attól függ, milyen utakon használod így az autót. Pályán szerintem semmi gond, de békés megyei, netán szolnok megyei utak rövid idő alatt kinyírhatják az alkatrészeket...
A felniméretről: Az E11 Corollámból tudok kiindulni, ami alá szintén 14"-t terveztek. Nekem volt 7x16"-os felnim alatta 205/45R16 gumikkal. A gumiknak a számítás szerinti váltómérete /40 kellett volna, hogy legyen (gyári méret: 165/70R14 - lehet számolgatni...
).
Én azt tapasztaltam, egészen kiváló stabilitású lett az autó, körforgalmakon "egyenesen" haladva (nem a dombon át, hanem jobb-bal-jobb kombóval) 60km/h-val nyikkanás nélkül átmentem. Az autó alatt egyébiránt teljesen gyári futómű van.
Azonban, ez a peres gumi rázott, fájdalmasan döccent kátyúban, gyakorlatilag az autó rugózásának nagy része elveszett, legalábbis, a közúti használatra véleményem szerint csak feltételesen volt használható (a hátsó kerékívbe is beleért nagyobb hullámokon).
Visszaálltam a gyári átmérőre, és 185/60R14 gumikra. Ezzel nem néz ki az autó annyira jól, mint a nagyokkal, de optimumként használom. Kénylemes, tapad, nem ér bele a kerékdobba és megfizethető.
Ha sportosan közlekednék az esetek nagy többségében, akkor a 15" felni mellett döntenék 195/50R15 gumival, mert ez talán még nem túl sok. De 16" az E11 alá szerintem sok.
Ebből le lehet szűrni, hogy a Carina alá - mivel annak nagyobb a mérete -, talán alapból 15" lehet az ideális átmérő, megfelelő gumimérettel, ami a gyári értéktől 1-2cm-rel szélesebb és a kerékdobban kényelmesen elfér. Hétköznapi használatra.
És, mivel, ahogy írtad is, a 16-os gumik drágák, ezért szerintem nem éri meg ezt a méretet választani.