Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6805912 alkalommal)

0 Felhasználó és 24 vendég van a témában

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #24000 Dátum: 2013.02.06 21:54:43 »
És még mindig nyekereg elölről valami. Pedig már minden ki van cserélve. Nincs benne 2évnél idősebb alkatrész, az is a teló, a többi fiatalabb.
Gyanakszom a gumitányérra, ami a rugó és a telón lévő tányér között van. A széle agyértelműen el van szakadva, az ami kilátszik a rugó mellett. lehet nincs a tányér és a rugó között egyes helyeken.
Prius 2 - a mosolygós autó.

Zé Balázs

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 365
  • Vagy Carina, vagy semmi...
Re:Carina
« Válasz #24001 Dátum: 2013.02.06 21:56:51 »
A nyomtávra kíváncsi lennék mindkét kocsi esetében!
Belül az Ave szűkösebb (-nek éreződik, adatok nem tudok), főleg ezért lennék kíváncsi - bár tudom, hogy a nyomtáv nem egyenlő a karosszéria szélességével.

Más: eszembe jutott, amiben az Avensis (a ráncfelvarrott biztosan, de valószínűleg a 2000-ig gyártott is) sokkal jobb, mint a Carina: az első fényszórók!
Nagyon erősen él bennem az emlék, hogy amikor először mentem sötétben az Avensis-sel, mennyire jelentős volt a különbség a vetített fény mennyiségében, eloszlásában!

Kicsit gondolkodtam (szerintem sokan vagyunk így ezzel) még ezen a nagy-nagy kérdésen (Ave vs. Carina): számomra egyszerűen az a jobb autó, amelyiket jobban szeretem vezetni; de valóban nem biztos, hogy ez azt jelenti, hogy abszolút értelemben az a jobb.
Ezzel együtt, ha valamelyik autót - bármilyen oknál fogva - oda kellene adnom, hogy vigyék el tőlem, bizony, gondolkodás nélkül az Avensis-t engedném el könnyebb szívvel...
Azért szeretem én mindkét típust!
Bontott Carina alkatrész kapcsán keress bátran!

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #24002 Dátum: 2013.02.06 21:56:52 »
Az téli gumim 185/60R14. kicsi, de sokat javít a stabilitáson. Direktebb a kormányzás.
Ja, meg jó érzés az ölembe beleengedni a kormányt, és szlalomozni.
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #24003 Dátum: 2013.02.06 22:02:03 »
Ismét mondom, hogy én a saját autóinkkal való tapasztalatról beszélek. A mi Ave 2.0 automatánknak is továbbfejlesztették a futóművét, jobban fekszi az utat, kevésbé dől, kisebbek a vertikális elmozdulások, ahogyan írod, nem? De tapasztalatom szerint mégis jobb kanyarban a Carina. Arra gondolsz, hogy igaz, hogy a majdnem 200 kg-os különbséget nem tudják kompenzálni ezek a fejlesztések, de hátha az 1.6-os kézi váltós Avensis és az én Carinám közötti "csak" 85kg-ot hátha igen? Ez a kérdés?
Szerintem a többi Carinásnak már elege van belőlünk, meg a témából itt a fórumon...
Az ismételgetés és a bizonygatás a fárasztó. Egyébként érdeklődve olvastam mindegyik hozzászólást végig követve, anélkül, hogy bármelyikőtökben kételkednék.
Szerintem nagy többségében abszolút elbeszéltek egymás mellett, bár úgy érződik ugyanarról beszéltek ellenkező véleménnyel, holott mindenkinek igaza van úgy 90 %-ban. Ez a saját érzésem a kialakult vitáról.
De sosem volt ilyen részletességgel kitárgyalva.
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #24004 Dátum: 2013.02.06 22:03:16 »
Sőt megérne egy külön topikot, még ha sosem esik soha többet róla szó, csak azért, hogy könnyen visszakereshető legyen az utókor számára.
Prius 2 - a mosolygós autó.

Karádi Miklós

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 61
Re:Carina
« Válasz #24005 Dátum: 2013.02.06 22:14:13 »
Tavasztól kis apróságok tervbe vannak véve. Nincs rendesen visszarakva az ajtó kárpit alatt a nylon. Onnan elég rendesen jön szélzaj.
A hátsó, 5.ajtón zörög a kárpit. Vagy új patentokat kell venni, vagy teszek alájuk gumilapból vágott alátétet, hogy feszesen tartson. Majd, ha leszedem, meglátom mi miatt zörög. Ha kézzel megmozgatom is zörög, mert a patent nem feszíti rá a fémvázra. A közép konzol borítónál, ahol érintkezik magával a középkonzollal, és a rádió feltámaszkodásnál beakarom vonni leukoplaszttal, hogy ne látszódjon ki. De ahogy mozog a rádió és emiatt a műanyag is az nyekereg.
A padló alászigeteléssel még mindig nem vagyok tisztában fejben.
Ha aláteszek 1 cm vartag textilt, nyilván változik a geometria, a belső ívek kisebbek lesznek a külsők bővülnek. Ezt nem tuudom, hogy fogja a szőnyeg tolerálni és hogy fekszik ki.
Valaki írta, talán Miklós, hogy levágta a széleit a küszöböknél. De hát meg is emelkedik ott 1 cm-t. Akkor a küszöb takaró műanyag hogy megy vissza?
A műszerfalat nem szedném ki. Meghaladná a türelmemet. Pedig a motorzajt jó lenne szigetelni bitumenes lappal.
Nem vagyok én sem profi a dologban . Az enyémbe a padlóra 2cm-es került így "jóval" nagyobb lett az alsó szönyeg ,de nem hajtottam le vízszintesen a küszöbig . Megálltam még a függőleges síknál.



lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #24006 Dátum: 2013.02.06 22:17:36 »
Ma este a parkolóban láttam egy AVE1 5 ajtóst, amiről utóbb kiderült, hogy 1,6-os. Belenyúltam a kipufogócsövébe ujjal, és tiszta volt. Még egyszer jól megdörzsöltem, akkor jött le valami kis korom.
Ekkor megjött a gazdája, beszélgettünk. 400˙000 km van az autóba, 10w40-el jár, és a kipufogója tiszta volt.
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #24007 Dátum: 2013.02.06 22:19:28 »
Nem vagyok én sem profi a dologban . Az enyémbe a padlóra 2cm-es került így "jóval" nagyobb lett az alsó szönyeg ,de nem hajtottam le vízszintesen a küszöbig . Megálltam még a függőleges síknál.
Gondolom a textil sokat fogott a kerék, út, szél zajon.
Prius 2 - a mosolygós autó.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #24008 Dátum: 2013.02.06 22:30:04 »
Ma este a parkolóban láttam egy AVE1 5 ajtóst, amiről utóbb kiderült, hogy 1,6-os. Belenyúltam a kipufogócsövébe ujjal, és tiszta volt. Még egyszer jól megdörzsöltem, akkor jött le valami kis korom.
Ekkor megjött a gazdája, beszélgettünk. 400˙000 km van az autóba, 10w40-el jár, és a kipufogója tiszta volt.

A legközelebbi fórumozók jellemzésénél magadat úgy ird le, hogy a "Kipufogóvadász"!  :lol: :lol:
Egyébként ha jó a katalizátor és a keverékképzés, annyi kondenzvíz keletkezik, hogy az mossa ki a lerakódásokat!
Én is megfigyeltem, hogy üzemmelegen a kipufogó végén szabályosan szörcsög a víz, tehát cseppekben látszik ahogy tolja ki! Ez akár már rövid 2-3 km-en jelentkezik!  :yes:

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #24009 Dátum: 2013.02.06 22:44:38 »
A nyomtávra kíváncsi lennék mindkét kocsi esetében!
Belül az Ave szűkösebb (-nek éreződik, adatok nem tudok), főleg ezért lennék kíváncsi - bár tudom, hogy a nyomtáv nem egyenlő a karosszéria szélességével.

                            Carina E (T19)        Avensis (T22)  mindkettő sedan!

Length                4530 mm               4490 mm     ez engem meglep, a Carina hosszabb 4cm-rel!
Width                   1695 mm               1710 mm     szélesebb az Avensis kasztni másfél centivel
Height                 1410 mm               1425 mm     magasabb másfél centivel az Avensis
Wheelbase           2580 mm               2630 mm     tehát jól emlékeztem, a tengelytáv 5cm-rel hosszabb az Avensisnél
Front Track Width    1466 mm               1481 mm     másfél centivel az Avensis első nyomtávja nagyobb
Rear Track Width     1451 mm               1451 mm     hátul a nyomtáv egyforma

Mondjuk mivel nekem 7" széles ET35-ös felni van a Carinán nyáron a gyári felnik helyett, ezért a gyárihoz képest nő a nyomtáv 7cm-ert elől is és hátul is...
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Carina
« Válasz #24010 Dátum: 2013.02.06 23:02:45 »
Ismét mondom, hogy én a saját autóinkkal való tapasztalatról beszélek. A mi Ave 2.0 automatánknak is továbbfejlesztették a futóművét, jobban fekszi az utat, kevésbé dől, kisebbek a vertikális elmozdulások, ahogyan írod, nem? De tapasztalatom szerint mégis jobb kanyarban a Carina. Arra gondolsz, hogy igaz, hogy a majdnem 200 kg-os különbséget nem tudják kompenzálni ezek a fejlesztések, de hátha az 1.6-os kézi váltós Avensis és az én Carinám közötti "csak" 85kg-ot hátha igen? Ez a kérdés?
Igen. Egyforma motorral és váltóval szerelt változatokat összehasonlítva, jobb KELL legyen az Avensis. Ez a saját tapasztalatom, de saját tapasztalat nélkül is ezt gondolnám, mert későbbi fejlesztés, ráadásul ugyanannak a konstrukciónak a továbbfejlesztése. Ráadásul: rövidebb karosszéria, nagyobb tengely- és nyomtávval... ez is a jobb kanyarvételt segíti elő.

De erre persze leírhatod megint, hogy az ellenkezőjét tapasztaltad... amire én visszadobhatnám, hogy majd akkor hiszem el, ha te végigmész saját magad mögött egy versenypályán a két autóval, de úgy ám, hogy azonos felnik és gumik is lesznek rajtuk, és ÚGY kihozod, hogy a Carina gyorsabb... és így ragozhatnánk a végtelenségig. Inkább hagyjuk.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #24011 Dátum: 2013.02.06 23:05:01 »
A legközelebbi fórumozók jellemzésénél magadat úgy ird le, hogy a "Kipufogóvadász"!  :lol: :lol:
Egyébként ha jó a katalizátor és a keverékképzés, annyi kondenzvíz keletkezik, hogy az mossa ki a lerakódásokat!
Én is megfigyeltem, hogy üzemmelegen a kipufogó végén szabályosan szörcsög a víz, tehát cseppekben látszik ahogy tolja ki! Ez akár már rövid 2-3 km-en jelentkezik!  :yes:
Igen, ez nekem is így van.
Azért néztem meg a kipufogót, hogy ha odakerülök, hogy mási autót veszek, akkor tudjam, hogy van olyan amelyiknek tiszta, és minőségre utalásnak számítom.
Prius 2 - a mosolygós autó.

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Carina
« Válasz #24012 Dátum: 2013.02.06 23:07:01 »
Mondjuk mivel nekem 7" széles ET35-ös felni van a Carinán nyáron a gyári felnik helyett, ezért a gyárihoz képest nő a nyomtáv 7cm-ert elől is és hátul is...

Milyen gumiméretet is használsz rajtuk?
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #24013 Dátum: 2013.02.06 23:08:36 »
Első körben nem tudtuk leszedni a csomitartó teleszkópját. A gömbnél nem engedett. Nem tudom mi rögzíti rá. De lehet rá van sajtolva (gömbölyítve) és nem valami pattantyú tartja. A toyodiy-ről nem igazán tudtam kinézni, hogy együtt adják-e a gázrugóval gömbfejet tartalmazó vasat.
Valaki, akinek 5 ajtósa van, mi a véleménye.
Prius 2 - a mosolygós autó.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #24014 Dátum: 2013.02.06 23:13:20 »
[...]ma készítettem egy erőszakos videót az Avéval:


Ezen szerintem látszik az, aminek látszania kell...  ;) Ha ez sem meggyőző, akkor semmi nem lesz az.
Aki netán kételkedne a videó korrektségében: telefonnal készült, de sík úton, mivel Békés Megyében nincs lejtő és emelkedő. Békés Megye az abszolút selejt, jobbra se lejt, meg balra se lejt...  ::)
Sem hátszél, sem oldal, sem szembe szél nem volt és forgalom sem. Csak én és a technika.
Ez 129LE és 1310kg eredménye.
Lehet, hogy indulásnál eldobtam pár tizedet, de az idő 0-100-ig bőven 10 sec-en belül van.[...]
Isten ments, beleugatni mások dolgába, vagy beforratlan sebeket tépegetni :surrender: - én csupán a számomra érdeminek számító mérésedhez gratulálok. ::)  Így korrekt a mérés, ha a körülményeket is ismerjük, és bár örülök, hogy magadon kívül nem veszélyeztettél senkit, remélem, ez nem csábít másokat hasonlóra - nem biztonságos :no:
Számomra megint csak a váltó eltérő áttételezése tűnik fel: Carinánál az első fokozatok rövidebbek: a valós 100-hoz 3-ast is kell szúrni - ez nyílván lassít, míg ezek szerint az Avénál ez megvan 2-ből. Ugyan a 0-140 valamivel lassabb az általad készített felvételen, mint az előbb említett Carinás videón, de eltérő (nem ismert) körülmények miatt erről nem érdemes vitázni :nono:
(Ha bárki ehhez hozzászólna, úgy közlöm, hogy a fentiekkel nem értek egyet, önmagammal nem vagyok azonos :ninja:)

A lényeg: jó gépet vettél, örülök, hogy élvezed, vigyázzatok egymásra! :flowers: