Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6797199 alkalommal)

0 Felhasználó és 23 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Carina
« Válasz #23955 Dátum: 2013.02.05 21:53:13 »
Itt azért írtam japót mert azt gondoltam az angol facelift előtti autókban is már VDO műszer fal van. Nem tudom a VDO legyártotta a japán műszerfalat egy az egyben a FL előttiekbe?
Semmilyen másik Carinában nem láttam még ilyen feliratot. A japánokban sem.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #23956 Dátum: 2013.02.05 22:13:50 »
475.000 km van az autódban :) ?
Amúgy normális esetben a menetteljesítmények tényleg nem rosszabbodnak, amíg egészséges a motor. A Camrymen sem mértem rosszabb rugalmasságot 380 ezer km-rel, mint 150 ezerrel.
Én a km órán látott 140e(?) km-hez viszonyítottam: 350e (valójában legalább egy tízessel több, az igazságot remélem rövidesen megtudom az előző tulajtól - már ha emlékszik rá :hmmmm:).

Úgy felpörgött a topic, hogyha az ember kihagy pár órát, már nincs is értelme visszanyúlni néhány bejegyzéshez... :)

Peti! Érzékeljük a dilemmádat egy ideje, és meg is értem :yes:. Egyetértek Palaczk véleményével Carina E vs.Ave1 vs. fl.Ave1 vs. Ave2 viszonylatban :yes:.
Ami a zajszigetelést illeti, van rá megoldás. Amióta megcsináltam, apám nyüstöl, hogy cseréljünk - és nem csupán ezért! ;) (neki 1.4 VVTI E11-ese van, sógoromnak 1.3-a - ebben a viszonylatban van tapasztalatom).

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Carina
« Válasz #23957 Dátum: 2013.02.05 22:18:40 »
Valószínűleg rosszul fogalmaztam helyenként, ha Neked és/vagy bárki másnak önteltnek jött volna le az írományom. Nem ez volt a szándékom, de nem hibáztatok senkit, aki így gondolja, mert itt Palaczk mesteren kívül nem sokan ismertek személyesen. És szerintem Palaczknak sem tűnt úgy a számos találkozásunk, beszélgetésünk alapján, bár ezt ne én mondjam...  :innocent:
Kicsit sem vagy öntelt  :) ... de itt, írásban néha elég élesen fogalmazol. Te is tudod, hogy én magam is sokszor szóvá teszem ezt. Elsőre néha úgy odapörkölsz, hogy az ember csak les... Leukémiát az M5-tulajok 95 %-ának, és hasonló poénok  :whistling: ... Ha így odadurrantasz, ne lepjen meg, hogy páran kardot ragadnak  :flowers: ... S bizony, tárgyilagosan mondom, hogy a vitaindító hozzászólásod itt, a témában valóban elég magas lóról odavetettnek tűnt. Mondom: azért is írtam én is, amit akkor írtam - hogy a két autó között a különbség kisebb, mint gondolnád.


Hasonló megállapítás igaz - szerintem - az 1M-ás kategóriában az AveI (facelift)-re is, bár, itt már bejönnek a CR dízelek is az AstraG változatból, amik az Isuzu blokkal még mindig jó páros, igaz, az Avénál kisebb, zajosabb, kevésbé megbízható, szóval mégsem teljesen konkurál vele...  :winkiss:
Nem "teljesen"? Az életben nem vennék ilyet, japánok helyett. Accord, Primera, 626-os... ezek az ajánlható konkurrensei az Avensisnek.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

favágó

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 653
Re:Carina
« Válasz #23958 Dátum: 2013.02.05 22:28:17 »
“A tétlenség rozsdája többet árt, mint a munka általi kopás”

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Carina
« Válasz #23959 Dátum: 2013.02.05 22:36:05 »
Én a km órán látott 140e(?) km-hez viszonyítottam...
Ja, értem :) ... 190 ezer volt benne akkor.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Carina
« Válasz #23960 Dátum: 2013.02.05 22:44:22 »
Ezzel mindig fordítva voltam. Nekem a hangos autó, motor a szakadtságot lepukkantságot jelzi. Sosem értetem miért buherálják hangosra. A szomszédomban a srác motort szerelget. Amikor megy el húzza neki, meg lehet süketülni, azt gondolnánk el is tűnik hamar, de még mindig a házunk előtt jár.
Ez persze szubjektív, nekem a halk autó a suhanó haladás jelzi a fittséget. Tény, ahogy írtad is vezetőként a hangos jobban fáraszt, mert azt érzem, hogy hú de megyünk. Lehet nem mindegy, hogy kívülről hallom hangosnak vagy belülről?
H vezetek jó, ha halk, mert nem fáradok, ha meg nem én vezetem jó a halk, mert nem bosszant.

Én is így vagyok ezzel a csendességgel, megnyugtat, ha az autó csendes, suhanok vele, így nem is annyira fáradok el, sokkal jobb a vezetési élmény. A motor morgása ugyanakkor mindenképp kell mert azt meg imádom, persze azt a jó kis mély morgást gyorsításkor, amiből van a Carina E-ben is. Hmmm emlékszem mikor először vezethettem a típust ez a kis morgás tetszett meg benne elsőként. Ahogy ebben a tesztben is 4:30-nál:
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Carina
« Válasz #23961 Dátum: 2013.02.05 22:51:04 »
Fuba és Bepi érzelmekről beszél, Palaczk számokról és tényekről. (gondolom, hogy pártatlan maradjon és az objektív igazság érdekében.)
Ja, próbálok az maradni... De azt tapasztaltam, hogy bizony az Ave szubjektíven is a modernebb, korszerűbb autó. Mire gondolok? Pl. arra, amilyen csendes; ahogy az utat fekszi; ahogy a kormány visszajelzést ad; amilyen látványt a beltér nyújt, ha körülnézek; amilyen hanggal az ajtó csukódik; és persze a külső formavilágra is.

Ez utóbbira amúgy én is azt mondom, hogy nekem a Carina jobban tetszik (főleg a facelift előtti Avéhoz képest). De az Ave modernebb. Mercedesből is jobban tetszik pl. a W123, mint a W124... de ettől még az utóbbi korszerűbb, modernebb.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Carina
« Válasz #23962 Dátum: 2013.02.05 23:05:55 »
Szerintem nem ugyanazt értjük tartósság alatt. Én pl. azt értem, hogy adott működési idő/terhelés mellett, megfelelő karbantartással mennyit kell költeni a javításokra. Ebben az értelemben még az angol gyártású Carinák is jobban megnehezítik az ember életét pl. a Bosch injektorok miatt.
Valóban nem ugyanazt értjük tartósság alatt - mert amiről te írsz, az nem a tartósság, hanem a megbízhatóság. Az, hogy adott autó adott idő alatt mennyi javításra szorul, az autó megbízhatóságát jellemzi, nem a tartósságát. A tartósság azt jelenti, hogy hány évet, illetve kilométert bír ki, mielőtt szétesik (ezt persze nem szó szerint kell érteni).

Mennyit rugóztok amúgy ezeken a Bosch injektorokon... Na ja, valamit kell találni, amivel alá lehet támasztani a mesét arról, hogy az angol Carina kevésbé megbízható ;) ... értem én. És mindig azt mondom rá, hogy a japánnak meg olajzabálós a csodálatos japán gyártású motorja, és ez az én szememben bizony nagyobb para.

Az Avensis-t nem ismerem, de az I-esek lassan árban a Carinát elérik, ami nem véletlen, de gondolom erre is van valami jobb magyarázat, mint a kisebb tartósság ;)
Nem ismered, de meg-, illetve elítéled  ;) ... ez jó  :yes: ! Nem tudom, érdemes-e egyáltalán leírnom a csökkenő árkülönbség okát, hisz látnivalóan megvan már róla a kész elméleted (a kisebb tartósság)... Nade azért leírom, hátha mégsem hiába: az ok az, hogy öregek már az Ave I-esek is, és ez csökkenti az árkülönbséget. De közben nehogy azt higyjük ám, hogy a Carinák ára megállt az esésben... Sosem lesznek egy árban, de a különbség egyre csökken, ahogy öregszenek.

Műszakilag pedig evidens, hogy minél több alkatrész van egy autóban, annál több a hibalehetőség. Előbb-utóbb kibukik valami. Ez nem vitakérdés, hanem tény, Mester  :flowers:
Evidens, persze. De hogy meg lehet oldani a bonyolultabb konstrukciót is ugyanolyan megbízhatóra, arra jó példa pl. a Prius, amivel semmivel nincs több gond, mint anno az ugyanannyi idős Carinákkal volt. Értsd: ma nincs több gond egy 8 éves Priussal, mint amennyi anno egy 8 éves Carinával volt. Pedig "kicsit" bonyolultabb konstrukció ;) ... szóval azért nem lehetetlen a feladat.

Hadd kérdezzek valamit, ami itt az egész vita során motoszkál bennem. Az, hogy nekem van egy autóm, amivel meg vagyok elégedve, miért kell oda vezessen, hogy minden mástól, még a SAJÁT MÁRKÁM KÉSŐBBI FEJLESZTÉSŰ AUTÓJÁTÓL is alapban elvitatom a lehetőséget, hogy jobb lehet, mint az én autóm? Miért kell foggal-körömmel megpróbálnom bebizonyítani magamnak is, és lehetőleg a világnak is, hogy az enyém a top, ami után már csak rosszabb jöhet?

Attól, hogy valamivel elégedett vagyok, miért nem lehetek képes belátni, hogy létezik nála jobb? Bakker, még a barátnőmmel kapcsolatosan is tisztában voltam vele, hogy attól hogy én imádom, még nem a világ legjobb nője...

Szóval nem értem! Mire jó ez  :?: ?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #23963 Dátum: 2013.02.05 23:08:39 »
"Idézetet írta: lp - Ma - 20:58:57
Fuba és Bepi érzelmekről beszél, Palaczk számokról és tényekről. (gondolom, hogy pártatlan maradjon és az objektív igazság érdekében.)"

Milyen érzelmekről beszéltem?
Löktem az adatokat: féktárcsa átmérő, súly, gyorsulási érték, végsebesség.
Pont az érzelmi kötődésem még bele sem vettem az összehasonlításba...


"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #23964 Dátum: 2013.02.05 23:18:09 »
Hadd kérdezzek valamit, ami itt az egész vita során motoszkál bennem. Az, hogy nekem van egy autóm, amivel meg vagyok elégedve, miért kell oda vezessen, hogy minden mástól, még a SAJÁT MÁRKÁM KÉSŐBBI FEJLESZTÉSŰ AUTÓJÁTÓL is alapban elvitatom a lehetőséget, hogy jobb lehet, mint az én autóm? Miért kell foggal-körömmel megpróbálnom bebizonyítani magamnak is, és lehetőleg a világnak is, hogy az enyém a top, ami után már csak rosszabb jöhet?

Szóval nem értem! Mire jó ez  :?: ?
Hadd kérdezzek én is valamit. Miért nem kérdezed meg ezt bepitől:
Az, hogy nekem van egy autóm, amivel meg vagyok elégedve, miért kell oda vezessen, hogy minden mástól, még a SAJÁT MÁRKÁM KORÁBBI FEJLESZTÉSŰ AUTÓJÁTÓL is alapban elvitatom a lehetőséget, hogy jobb lehet BIZONYOS SZEMPONTBÓL, mint az én autóm?
Leírtam mik az én szempontjaim? Szerintem igen!
Azon szempontok alapján jobb-e a Carina mint az Avensis? Szerintem igen!
Van-e tapasztalata bepinek, hogy a kanyarsebessége is csak az újabb autóknak lehet jobb? Nem írta, hogy lenne ilyen tapasztalata, de mégis az én tapasztalatomat meghazudtolva azt írta, hogy nem igaz, hogy a régebbinek jobb. Ezt tényként közölte. Ezt akkor én is kérdezhetném, hogy elgondolások alapján tények közlése mire is jó?
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #23965 Dátum: 2013.02.05 23:26:01 »
Benne lennék én is egy bérléses mókában, még, ha nem is a tököli repteret, de valami olcsóbbat. Kakucs amúgy nem lenne elég?

Esetleg megkeressük a Totalcar-t, hogy készitsenek egy riportot/cikket a dologról, ők talán tudnak helyet is ajánlani.
Egy Carina fényképezkedés sem lenne rossz!


Száradjon le a keze annak aki ma reggel lezúzta a kocsimat a parkolóba.  :devil: :devil:    :gun_bandana:


Érdemes ilyenkor feljelentést tenni? vagy csak felesleges papírmunka. Ma este még körülnézek hátha környékbeli a tettes.

Egy eladó bal első indexe kinek van? Zé Balázs neked van elfekvőben?

Együttérzésem Thomasino... :2guns:
Érdemes a tetthelyen ilyen szinű autót keresni és esetleg szembesiteni a tulajt...
Na én pont ilyen miatt állok a félreeső helyekre, sor végére, stb. rémálom...


netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Carina
« Válasz #23966 Dátum: 2013.02.05 23:40:02 »
Esetleg megkeressük a Totalcar-t, hogy készitsenek egy riportot/cikket a dologról, ők talán tudnak helyet is ajánlani.
Egy Carina fényképezkedés sem lenne rossz!

Á szerintem ennyire ne terjesszük ki :) Nekik Carina vagy Avensis amúgy is csak egy autó a sok közül. Csak azért, hogy gyorsulhassunk 145Nm-el?
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Carina
« Válasz #23967 Dátum: 2013.02.05 23:48:46 »
Hadd kérdezzek én is valamit...
Ez nem válasz  :flowers:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #23968 Dátum: 2013.02.06 01:09:57 »
Ez nem válasz  :flowers:
Válaszoltam már. Én voltam az első aki leírta, hogy az Avensis mennyivel halkabb. Én nem vitatom el azt, hogy van amiben jobb az Avensis pláne az átlagautósnak. Soha nem írtam olyat, hogy mindenben jobb a Carina, ezzel szemben bepi azt írta, hogy az Avensis szinte mindenben jobb, kivéve a hátsó ülésnél a lábtér. Na jó, vagy 150 hozzászólás után feladva azt mondta, hogy rendben, gyorsuljon jobban a Carina, de ez is inkább legyen neked meg az örömed lesajnáló vélemény volt. Viszont továbbra is fenntartom a véleményem, hogy bizony, van amiben a régi a jobb. Igen, a japán gyártású autó megbízhatóbb/tartósabb. Nem kell egyetérteni, ez egy vélemény egy sokszínű fórumon, de tessék tiszteletben tartani! Hogy ne legyen annyira egyoldalú a dolog, mint ahogyan bepi beállította ezért állítottam vele szembe az én agyament szempontjaimat:

- jó gyorsulási képesség szerény fogyasztás mellett
- nagy végsebesség, stabil futóművel párosítva visszafogott fogyasztás mellett
- nagy kanyarsebesség
- minél kisebb saját tömeg, hogy a fenti három teljesülhessen
- folyamatos extrém terhelés mellett sem romló minimális szervizigény, olcsó fenntarthatóság (ebben szinte verhetetlen a Carina)

Amit számtalanszor leírtam itt a fórumon már, hogy mit tartok AZ ÉN SZEMPONTJAIM SZERINT a leggyengébb pontjának a Carinának, az a fék!
Ezért is fogom átalakítani és irigylem a facelift-es Avensis hátsó tárcsafékét!
Tudom, hogy ezek az átlagautós számára nem ELSŐDLEGES szempontok, (kivéve a fogyasztás) DE NEKEM IGEN!
A fenti 5 pontban most is azt állítom, hogy a Carina jobb. Amikről ti beszéltetek (menetzaj, biztonság: törésteszt, légzsákok, ABS, ESP, kényelem, klíma, design, jaj de szép műszerfal, jaj de szép kárpit) abban meg az Avensis jobb. Ez van. Túlélem ha nem értetek velem egyet, de azt hogy nem értitek miről beszélek az bosszant.
« Utoljára szerkesztve: 2013.02.06 01:24:02 írta FUBA »
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Carina
« Válasz #23969 Dátum: 2013.02.06 06:55:54 »
Túlélem ha nem értetek velem egyet, de azt hogy nem értitek miről beszélek az bosszant.
Én értem  :yes: ... le is írtam, reagáltál is rá (pozitívan). De akkor még egyszer: azt mondod, hogy neked, a te szempontjaid szerint jobb a Carina. Rendben, világos! A kérdést, amit tegnap este feltettem, nem is neked tettem fel, hanem vd1234-nek  :szemez:

---------------------------------

Bár kétségtelenül abból az alaptalan, semmilyen konkrét adattal alá nem támasztható feltételezés késztetett a kérdés feltevésére, amit te is osztasz: hogy tudniillik az Avensis kevésbé tartósabb (mert nem japán). Erre nincs mit mondani azon kívül, hogy (szerencsére) nem állja meg a helyét  :)

---------------------------------

Egyébként bepi csak reagált  :otlet: ! Még ha kissé sarkítottan is, valóban.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )