Ok, csinálok egy videót az enyémről.
Mondjuk én ha haladni szeretnék akkor nem 2000rpm-ről indulok neki ötödik fokozatban.
Én 140 km/h-nál kapcsolom a negyediket, nem baj? Az ötödiket meg 180 fölött...
Isten ments, hogy szabálytalanságba, vagy (németeknél) veszélybe sodord magad emiatt!
![surrender :surrender:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/surrender.gif)
Nekünk nem kell bizonyítani!
![atolel :hug:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/06_atolel.gif)
Én láttam a Kakucsi meneted felvételét, számomra eléggé meggyőző.
![yes :yes:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/yes.gif)
A fennebbi videó csak a rugalmasságról szólt, s szerintem elég jó érték ma is. Minden átlagos használatra tervezett motor kompromisszumos (fogyasztás/teljesítmény/emisszió/megbízhatóság), és ez ma is jó konstrukciónak számít.
Egyébként meg, hogy gyorsulásnál mennyire fontos a tömeg/teljesítmény arány, azt jól mutatja az alábbi két felvétel: egy hasonlóan belépő benzines szívómotoros (csak épp 5 hengeres: 114 kW=153 LE 6500 ford-on; 186 Nm nyomaték 4000-en) OFF Lancia Kappa
és egy vsz. korai 1.6-os Carina közt (utóbbi vizes úton, Kappánál nem látszik)
Érdemes pl. a 60-160 közti különbséget megnézni:
óra szerint is veri a 40 lóval erősebb, de min. 1440 kilós járgányt. (Csak azért hoztam épp ezt fel, mert élet- és valósághű tapasztalat: egy időben reggelente egy ilyennel párban siettünk a városba
![innocent :innocent:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/innocent.gif)
)
De az ilyen videók gyakran nem mérvadóak, mert nem ismertek a mérési körülmények (csalnak az órák; mekkora a kerékméret; módosított-e az illető valamin (légszűrő pl.
![kacsint ;)](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/03_kacsint.gif)
) stb. stb.
Viszont élőben kipróbálgatni, összehasonlítani egymásét teljesítmény/menettulajdonságok/fékerő szerint nagyon is van értelme az eltérő korok, állapotok, módosítások miatt.
![yes :yes:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/yes.gif)