Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6805688 alkalommal)

0 Felhasználó és 27 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Carina
« Válasz #23865 Dátum: 2013.02.05 00:20:20 »
Annyi volt új korában 6000-es fordulaton hatalmas 145Nm nyomatékkal 5200-es fordulaton. Sokat nem élek ebben a tartományban :D
A tiédnek 147 Nm a max nyomatéka, 4800-on  :) ... a szegénykeverékes adja le 5200-nál a legnagyobb nyomatékát (137 Nm-t). A 99 lovas pedig 4600-on, a már említett 130 Nm-t.

Amúgy annak ellenére, hogy a csúcsnyomaték igen magas fordulaton érkezik, a nyomatékgörbe biztos, hogy lapos kell legyen - mert az autó a sokkal-sokkal alacsonyabb fordulatszám-tartományokban sem halott, és az a bő 15 mp-es rugalmassági érték, amit 80-ról 120-ra ötödikben tud (a 130 Nm-es verzió!), ugyancsak erre utal - a Camrym pl., kétliteres létére (maximális nyomaték: 166 Nm/3600), 18 mp alatt abszolválta ugyanezt (igaz, jóval hosszabb az ötöse, mint a Carináé... de akkor is).
« Utoljára szerkesztve: 2013.02.05 00:22:27 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Carina
« Válasz #23866 Dátum: 2013.02.05 00:27:11 »
Nem olyan rossz ez, na  :D ...

('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Carina
« Válasz #23867 Dátum: 2013.02.05 05:51:43 »
Nem kell semmivel aláfeszíteni! A két hüvelykujjadat bedugod a tárolórekeszbe, nekifeszíted őket a rekesz bal és jobb szélének, és úgy, egy lassú, de határozott mozdulattal kipattintod a panel alját a helyéről. Ezt anno itt, ebben a topikban tanították nekem, talán b.c. vagy taby, már nem emlékszem... de ez a legegyszerűbb, kézenfekvő módja (amivel biztosan nem is fogsz kárt tenni benne), az tuti.
Vagy szerény személyem.... :)
De nincsen jelentősége, én köszönöm, hogy ilyen illusztris személyek közé kerülhettem!  :yes:
« Utoljára szerkesztve: 2013.02.05 05:53:46 írta Trotter66 »
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #23868 Dátum: 2013.02.05 07:17:55 »
De nincsen jelentősége, én köszönöm, hogy ilyen illusztris személyek közé kerülhettem!  :yes:
Squiddy volt itt az első dizájner, s ahogy elnézem, ez az áldatlan teljesítmény-kérdés is megvolt kezdettől. ;)
Nem olyan rossz ez, na  :D ...
De nem ám! :D Örülök, hogy betetted a videót - ehhez itt Neked volt jogod. :flowers: Csak annyit tennék hozzá az általad (ha jól látom 140e futott km-el) fl. utáni legyengített 4A-FE-vel, "túlsúlyos kasznival" mért 80-120 értékhez, hogy egy mérés szerint (bár a tömeg/lóerő viszonya 9.7 és 0-100-on is gyorsabb) a most kifutó Aurisnak ehhez a maga 1280 kg-jával valvematic motorral majnem 20 mp kell. És az nem mondható, hogy a rugalmasság nem fontos a hétköznapi autózásban... :) Igen, ennyit tesz pl. a váltóáttételezés.
De persze - épp ezért is - az Auris cserébe takarékosabb és modernebb, csöndesebb, jobban felszerelt, biztonságosabb :surrender: - leírom, mielőtt valaki átjönne :naspang::helpsmilie: 

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re:Carina
« Válasz #23869 Dátum: 2013.02.05 08:01:01 »
Squiddy volt itt az első dizájner, s ahogy elnézem, ez az áldatlan teljesítmény-kérdés is megvolt kezdettől. ;)De nem ám! :D Örülök, hogy betetted a videót - ehhez itt Neked volt jogod. :flowers: Csak annyit tennék hozzá az általad (ha jól látom 140e futott km-el) fl. utáni legyengített 4A-FE-vel, "túlsúlyos kasznival" mért 80-120 értékhez, hogy egy mérés szerint (bár a tömeg/lóerő viszonya 9.7 és 0-100-on is gyorsabb) a most kifutó Aurisnak ehhez a maga 1280 kg-jával valvematic motorral majnem 20 mp kell. És az nem mondható, hogy a rugalmasság nem fontos a hétköznapi autózásban... :) Igen, ennyit tesz pl. a váltóáttételezés.
De persze - épp ezért is - az Auris cserébe takarékosabb és modernebb, csöndesebb, jobban felszerelt, biztonságosabb :surrender: - leírom, mielőtt valaki átjönne :naspang::helpsmilie:
Naazé'!!!  :D :lol:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Carina
« Válasz #23870 Dátum: 2013.02.05 08:38:04 »
A tiédnek 147 Nm a max nyomatéka, 4800-on  :) ... a szegénykeverékes adja le 5200-nál a legnagyobb nyomatékát (137 Nm-t). A 99 lovas pedig 4600-on, a már említett 130 Nm-t.

Amúgy annak ellenére, hogy a csúcsnyomaték igen magas fordulaton érkezik, a nyomatékgörbe biztos, hogy lapos kell legyen - mert az autó a sokkal-sokkal alacsonyabb fordulatszám-tartományokban sem halott, és az a bő 15 mp-es rugalmassági érték, amit 80-ról 120-ra ötödikben tud (a 130 Nm-es verzió!), ugyancsak erre utal - a Camrym pl., kétliteres létére (maximális nyomaték: 166 Nm/3600), 18 mp alatt abszolválta ugyanezt (igaz, jóval hosszabb az ötöse, mint a Carináé... de akkor is).

Igen nagyobb fordulaton már egész jól megy, szoktam is pörgetni 3000 és 4500 közzé országúton is. Igazából már 2000 fölött elkezd becsületesebben menni. Nekem nyomatékgörbéből kettőt sikerült összeszednem a netről: a színes ábra felel meg az enyémnek és szerintem a fekete-fehér meg a szegénykeverékesnek. Pontosan azt mutatja amit leírtál a nyomaték/fordulatszám értékekről.





[a csatolmányt egy admin törölte]
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Carina
« Válasz #23871 Dátum: 2013.02.05 08:57:31 »
Csak annyit tennék hozzá az általad (ha jól látom 140e futott km-el) fl. utáni legyengített 4A-FE-vel, "túlsúlyos kasznival" mért 80-120 értékhez, hogy egy mérés szerint (bár a tömeg/lóerő viszonya 9.7 és 0-100-on is gyorsabb) a most kifutó Aurisnak ehhez a maga 1280 kg-jával valvematic motorral majnem 20 mp kell. És az nem mondható, hogy a rugalmasság nem fontos a hétköznapi autózásban... :) Igen, ennyit tesz pl. a váltóáttételezés.
De persze - épp ezért is - az Auris cserébe takarékosabb és modernebb, csöndesebb, jobban felszerelt, biztonságosabb :surrender: - leírom, mielőtt valaki átjönne :naspang::helpsmilie:

Jók ezek az autopultos tesztek, végre már nem csak arról szól egy Toyota teszt, hogy unalmas, de korrekt. Nem tudom ti hogy vagytok vele, de ez a faceliftes Auris kimondottan jól néz ki. A műszerfalon mondjuk a szürkés keretet befóliáznám sötét színre és máris komolyabb hatást nyújt.
Lényegében az Auris 1.6-os motora (1ZR-FAE) teljesítményre megegyezik a 4AFE-vel. Fogyasztás is nagyjából stimmel :)
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re:Carina
« Válasz #23872 Dátum: 2013.02.05 08:59:48 »
Nekem azt is mutatja a grafikon, hogy nem visszaváltva valószínűleg a gyengébb 4A-FE sem rendelkezik rosszabb rugalmassággal, mert 2-3000 között van egy nyomaték maximuma, majd 4000 felett még egy, közötte, pedig van egy átmenet. Szemben az erősebbik 4A-FE-vel, aminek folyamatosan növekszik a nyomatékgörbéje, de csak 4000 felett van maximuma, tehát, csak kihúzatva, magas fordulaton fog jobban menni.

Sőt, ha jobban megnézem, a kisebb teljesítményűnek 2-300 között magasabb a nyomatéka (végig >130Nm), mint a 117LE-s, ami kb 127-135Nm közötti értéket produkál ebben a tartományban.  :surrender:
« Utoljára szerkesztve: 2013.02.05 09:02:24 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re:Carina
« Válasz #23873 Dátum: 2013.02.05 09:04:41 »
Jók ezek az autopultos tesztek, végre már nem csak arról szól egy Toyota teszt, hogy unalmas, de korrekt. Nem tudom ti hogy vagytok vele, de ez a faceliftes Auris kimondottan jól néz ki. A műszerfalon mondjuk a szürkés keretet befóliáznám sötét színre és máris komolyabb hatást nyújt.
Lényegében az Auris 1.6-os motora (1ZR-FAE) teljesítményre megegyezik a 4AFE-vel. Fogyasztás is nagyjából stimmel :)
Azért ez nem egészen igaz, mert az első Auris 1,6-osa (dual-vvti) már 124LE-s volt, a faceliftesé már valvematic, 132LE-vel. Ellenben, a magasabb súly miatt és a motor, váltó hangolása miatt elképzelhető, hogy bizonyos fordulaton jobban megy a Carina. De biztos vagyok benne, hogy ha az Auris motorját is kihúzatod, akkor megeszi a 4A-FE-t.  :yes:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #23874 Dátum: 2013.02.05 09:43:13 »
Igen nagyobb fordulaton már egész jól megy, szoktam is pörgetni 3000 és 4500 közzé országúton is. Igazából már 2000 fölött elkezd becsületesebben menni. Nekem nyomatékgörbéből kettőt sikerült összeszednem a netről: a színes ábra felel meg az enyémnek és szerintem a fekete-fehér meg a szegénykeverékesnek. Pontosan azt mutatja amit leírtál a nyomaték/fordulatszám értékekről.
Emléxem erre a képre. Kb egy éve Kleingy betette, akkor hegynek meg felhőnek néztem. :)
Prius 2 - a mosolygós autó.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10288
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #23875 Dátum: 2013.02.05 10:24:32 »
Azért ez nem egészen igaz, mert az első Auris 1,6-osa (dual-vvti) már 124LE-s volt, a faceliftesé már valvematic, 132LE-vel. Ellenben, a magasabb súly miatt és a motor, váltó hangolása miatt elképzelhető, hogy bizonyos fordulaton jobban megy a Carina. De biztos vagyok benne, hogy ha az Auris motorját is kihúzatod, akkor megeszi a 4A-FE-t.  :yes:
Még jó, 15-20 évvel fiatalabb motor :whistling:
Én csak az öregebbet, a 4A-FE-t tudtam megvenni. De éppen ezért, ahogy pár autón látható a felirat: "Ez öreg, de legalább már ki van fizetve"  :otlet:  :flowers:
Alig eszik többet, mint a Maruti (!), de majdnem 3x olyan erős, nekem ez a viszonyítási alap, lehet ezért vagyok elégedett vele  :yes:

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re:Carina
« Válasz #23876 Dátum: 2013.02.05 10:27:59 »
Még jó, 15-20 évvel fiatalabb motor :whistling:
Én csak az öregebbet, a 4A-FE-t tudtam megvenni. De éppen ezért, ahogy pár autón látható a felirat: "Ez öreg, de legalább már ki van fizetve"  :otlet:  :flowers:
Alig eszik többet, mint a Maruti (!), de majdnem 3x olyan erős, nekem ez a viszonyítási alap, lehet ezért vagyok elégedett vele  :yes:
Persze, én is ezt gondolom, csak netfery írta, hogy lényegében azonos teljesítményű a két motor. És erre reagáltam, hogy azért nem egészen...  ;) :hug:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

tomka1982

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 277
Re:Carina
« Válasz #23877 Dátum: 2013.02.05 10:55:50 »
Honnan tudom, hogy mikor kell gyertyát cserélnem? 200e km van az autóban, 105e-el vettem, de gyertya szerintem előtte sem volt cserélve, de nálam sem. Nem, mert minden rendben van. Gyertyacserétől milyen változást várhatok? Teljesítménynövekedés (nem úgy megy már mint 5 éve)? Fogyasztáscsökkenés? Vagy majd akkor cseréljem, amikor ... na de nem tudom mikor...hallani kell valamit? Érezni?

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re:Carina
« Válasz #23878 Dátum: 2013.02.05 11:02:38 »
Honnan tudom, hogy mikor kell gyertyát cserélnem? 200e km van az autóban, 105e-el vettem, de gyertya szerintem előtte sem volt cserélve, de nálam sem. Nem, mert minden rendben van. Gyertyacserétől milyen változást várhatok? Teljesítménynövekedés (nem úgy megy már mint 5 éve)? Fogyasztáscsökkenés? Vagy majd akkor cseréljem, amikor ... na de nem tudom mikor...hallani kell valamit? Érezni?
Ne várd meg a probléma jelentkezését. Általában 60.000km a gyertyák csereintervalluma, de sok városi használat, esetleg gázüzem miatt ezt érdemes rövidíteni akár a felére is. Lehet, hogy ettől a Carinák eltérnek, de szerintem nem sokkal...
Mindenesetre, ha még Nálad sem volt cserélve, épp ideje lenne megtenni, hiszen, 4db rendes Denso, vagy NGK gyertya kb 1000Ft/db árban van.
Én egyértelműen a simább motorjárás, könnyebb indulást írom a gyertya számlájára, de új olaj is van az autómban...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10288
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #23879 Dátum: 2013.02.05 11:09:26 »
Carinán elvileg 30.000 km a gyertyacsere-intervallum, normál motornál. Szegénykeverékesnél valami 100.000km, de ott platina vagy irídium gyertyák kellenek.
Normál 4A-FE-nél Denso K20R-U vagy NGK BKR6EAY ha jól emlékszem. Gyertyahézag elvileg 0,8mm.
« Utoljára szerkesztve: 2013.02.05 11:13:30 írta vd1234 »