Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6805998 alkalommal)

0 Felhasználó és 27 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Carina
« Válasz #23760 Dátum: 2013.02.04 12:42:04 »
Csendességet lehet pótolni a Carinanál is viszonylag könnyen, Kalapos kollega meg is tette :) Ez a stabilitás dolog érdekes, még nem próbáltam Ave1-et vezetni, de majd pótolom amint lehetőség nyílik rá, mindig is érdekelt a különbség (vezetésügyileg) a két típus között.
Az Ave I kevésbé dől be a kanyarokban, illetve hirtelen(ebb) irányváltoztatásokra kisebbet bólint. Továbbá direktebb a kormánya, több visszacsatolást ad. Valamivel harapósabb a fékje is; főleg a hátul tárcsafékesé, de a hátul dobfékesé is.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Carina
« Válasz #23761 Dátum: 2013.02.04 12:45:11 »
Ezek szerint a klíma párologtató radiátor is kiszedhető, ha már a fűtőradiátor kijött?
Fogalmam sincs...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re:Carina
« Válasz #23762 Dátum: 2013.02.04 13:30:41 »
Az AVÉ-k ára tényleg megcsappant. Így 14 év távlatában már nem jelent "fejlődést" a Carina-Ave váltás. Marad a szimpla amortizációs különbség, ami nyilván egyre kevesebb a korral.
Hmmm... még nem láttad az Avémat. Ha lesz rá lehetőség, szívesen odaadom, kipróbálhatod.
Ha valaki nem látja a két típus közötti valóban ároknyi különbséget az Ave javára, az vagy vak, vagy egyszerűen elvakult a Carina felé. Jó és legendásan megbízható autó a Carina, de régi minden tekintetben. Az Ave egy frissebb, modernebb szerkezet. Mondjuk, az enyém már faceliftes is, de az állapota miatt nyugodt szívvel odatenném bármilyen(!) Carina mellé.  ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Carina
« Válasz #23763 Dátum: 2013.02.04 13:43:20 »
Hmmm... még nem láttad az Avémat. Ha lesz rá lehetőség, szívesen odaadom, kipróbálhatod.
Ha valaki nem látja a két típus közötti valóban ároknyi különbséget az Ave javára, az vagy vak, vagy egyszerűen elvakult a Carina felé. Jó és legendásan megbízható autó a Carina, de régi minden tekintetben. Az Ave egy frissebb, modernebb szerkezet. Mondjuk, az enyém már faceliftes is, de az állapota miatt nyugodt szívvel odatenném bármilyen(!) Carina mellé.  ;)
Na, te meg a másik oldalról túlzol, úgy, hogy szemlátomást nincs tartós, közelebbi ismeretséged a Carinával ;) ... És azt se felejtsd el, hogy a te Avéd faceliftes.

Egész pontosan egy generációval régebbi autó a Carina az Ave I-hez képest - sem több, sem kevesebb. A különbség nem nagyságrendi - tehát messze nem akkora, mint mondjuk az E11-es és az E12-es Corolla, vagy épp az Ave I és az Ave II között.

Úgy fogalmaznék, hogy a Carina tudja a 85 %-át annak, amit a (facelift előtti) Ave I tud. Kicsit zajosabb, kicsit billegősebb autó, valamivel kevésbé közvetlen kormányzással; cserébe tágasabb térrel a hátsó utasok részére. Ehhez jönnek még az (eléggé kicsi, ugrásnak nem nevezhető) design-beli eltérések - és kész.

Szóval ha a Carina "régi", akkor az Ave I is az... csak egy kicsivel kevésbé. Nagy különbség nincs köztük.

A tiédhez képest persze valamivel nagyobb az eltérés, hisz pont az Ave I esetében elég mélyreható volt a facelift, az új motorcsaláddal, hátul dob helyett tárcsafékkel stb. De ezért (sem) nem fair a faceliftes Avéhoz hasonlítani a Carinát. A facelift előtti Ave I viszont gyakorlatilag nem más, mint egy viszonylag komoly módosításokon átesett Carina - ugyanúgy, ahogy a facelift előtti E11-es Cori is igazából az E10-es továbbfejlesztése.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

FLInt

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 527
  • Carina E 1.6 XLi '95 4A-FE Lean Burn
Re:Carina
« Válasz #23764 Dátum: 2013.02.04 13:53:33 »
Ezek szerint a klíma párologtató radiátor is kiszedhető, ha már a fűtőradiátor kijött?
Igen, mert az én verdámba utólag lett beépítve a klíma és nem kellett lebontani hozzá a műszerfalat.  A klíma elpárologtatót a mester az utasoldali lábtér felől rakta be a helyére.
Toyotáról csak jót vagy semmit...

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #23765 Dátum: 2013.02.04 13:57:17 »


... aztán végül megvártam, míg már kvázi semmit nem ér  :clown:
Ja, azt nem akarom megvárni, bár még messze vagyok tőle, hogy csak tyúkolnak legyen eladható.
Prius 2 - a mosolygós autó.

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #23766 Dátum: 2013.02.04 14:00:28 »
Ha valaki nem látja a két típus közötti valóban ároknyi különbséget az Ave javára, az vagy vak, vagy egyszerűen elvakult a Carina felé.
Milyen szempontok alapján érzed ezt így? Úgy érzem magadból indulsz ki és azt gondolod mindenki ugyan úgy gondolkodik.
Jó és legendásan megbízható autó a Carina, de régi minden tekintetben. Az Ave egy frissebb, modernebb szerkezet. Mondjuk, az enyém már faceliftes is, de az állapota miatt nyugodt szívvel odatenném bármilyen(!) Carina mellé.  ;)
Az írásod második feléből úgy érzem hogy inkább a külsőre és az állapotra gondolsz amikor összehasonlítod a két autót.
"Az Ave egy frissebb, modernebb szerkezet"
Gondolom azért frissebb, mert fiatalabb, de mennyivel modernebb? A tied max. a vvti-s motorjával, más nem jut eszembe.
Nekünk van Carina-E is és Avensis I-es is, még a facelift előttről, mindkettőnek vannak előnyei is és hátrányai is.
Avensis előnye a Carinához képest pl. a halkabb beltér menet közben, de a hátránya viszont a 200 kg-os nagyobb tömege. Emiatt se menettulajdonságában, se fogyasztásában nem lesz jobb mint a Carina-E. Én tudom, mert a 2.0-ás Automata Avensis-t lealázom gyorsulásban és végsebességben az 1.6-os "minden tekintetben régi" Carinával, és a legrégebbi Carinák még ráadásul japán gyártásuak, akár hogyan bizonygatják, az angliai gyártásúak csak nem ugyan olyan megbízhatóak/tartósak, ez az én saját véleményem.
A külső meg elég szubjektív dolog. Nekem tetszik az Avensis is, szó se róla, de pl. szerintem hiba volt a rádióantennát a tetőre kitenni, sokkal praktikusabb az "A" oszlopba bedugható Carináé. A mi Avensisünk SOL felszereltségű és sötétzöld metál és így egész türhető a sárga indexbúra a hátsó lámpáknál, de ha megnézel pl. egy bordó Ave I-et, nekem baromira nem tetszik az elcseszett hátsó (rózsaszín? narancssárga?) lámpabúra szine az index-nél, engem zavar. Az Avensis műszerfalán a fautánzat is bazári nekem, a faceliftes már más, de nekem tökéletesen megfelel a régi Carináé. Az én japán gyártású Carinámban még az elektromos ablakemelő gombjai is meg vannak este világítva, már az angol Carinákból is kihagyták ezt.
Lehetne ezeket elemezni még napokig...
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #23767 Dátum: 2013.02.04 14:01:25 »

Szerelőm is azt hitte, hogy ki kell hozzá venni az egész középkonzolt, meg a műszerfalat  :whistling:
Örömhír, hogy nem az autót kell leszedni róla. :lol:
Prius 2 - a mosolygós autó.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re:Carina
« Válasz #23768 Dátum: 2013.02.04 14:01:59 »
Mélyreható ismeretségem valóban nincs, az E11 vásárlása előtt 2db Carinát próbáltam ki, mert először azt akartam venni.
Nem véletlenül nem vettem azokat meg, nem tetszettek állapotra.
Azt írtam is, hogy az enyém már ráncfelvarrott, de ettől eltekintve is bizony, hogy komolyabb autó, mint a Carina. Nagyjából úgy lehetne megfogalmazni, hogy, ami a Carinában az évek alatt hibaként összegyűlt (tervezésire gondolok), azt az AveI-ben kijavították és a Carina addigi jó tulajdonságait megtartva kezdték el gyártani Ave néven. Sok kis módosítást, finomítást hajtottak rajta végre, de összeképben érezhetően jobb és finomabb autó lett az Ave.
%-ban nem tudnám megsaccolni a különbséget, ehhez többet kellett volna Carináznom.
A Carina inkább a 90-es évek eleje-közepe ízlésvilágának lett tervezve, az Ave sokkal inkább már a 90-es évek végére.

Amúgy, igen, az én Avém is régi, pont annyira, mint az E11 Corollám is. De ezen valahogy nem érezhető az a rossz gondolkodásmód, ami azt eredményezte, hogy az E11 szűkebb lett az E10-nél. Itt az Ave rendes méretű, a Carinához képest nem érzek semmi negatívumot, épp ellenkezőleg.

De, amiért ehhez a témához hozzászóltem, csak azért volt, mert az nem járja ám, hogy egy régebbi típusú, tervezésű autót az őt váltó új elé helyezünk akár még tizen év távlatában sem. Egy újabb típus mindig jobb lesz, mint az előző.  :flowers:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #23769 Dátum: 2013.02.04 14:05:04 »
Csendességet lehet pótolni a Carinanál is viszonylag könnyen, Kalapos kollega meg is tette :) Ez a stabilitás dolog érdekes, még nem próbáltam Ave1-et vezetni, de majd pótolom amint lehetőség nyílik rá, mindig is érdekelt a különbség (vezetésügyileg) a két típus között.
igazából egyedül a hang zavar a carinában. Ha le tudom küzdeni a mindig más autó utáni vágyam akkor ez az egy amit meg kellene oldani.
Ja nem. tenni bele e-visszapillantót.
Prius 2 - a mosolygós autó.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re:Carina
« Válasz #23770 Dátum: 2013.02.04 14:08:20 »
Milyen szempontok alapján érzed ezt így? Úgy érzem magadból indulsz ki és azt gondolod mindenki ugyan úgy gondolkodik.Az írásod második feléből úgy érzem hogy inkább a külsőre és az állapotra gondolsz amikor összehasonlítod a két autót.
"Az Ave egy frissebb, modernebb szerkezet"
Gondolom azért frissebb, mert fiatalabb, de mennyivel modernebb? A tied max. a vvti-s motorjával, más nem jut eszembe.
Nekünk van Carina-E is és Avensis I-es is, még a facelift előttről, mindkettőnek vannak előnyei is és hátrányai is.
Avensis előnye a Carinához képest pl. a halkabb beltér menet közben, de a hátránya viszont a 200 kg-os nagyobb tömege. Emiatt se menettulajdonságában, se fogyasztásában nem lesz jobb mint a Carina-E. Én tudom, mert a 2.0-ás Automata Avensis-t lealázom gyorsulásban és végsebességben az 1.6-os "minden tekintetben régi" Carinával, és a legrégebbi Carinák még ráadásul japán gyártásuak, akár hogyan bizonygatják, az angliai gyártásúak csak nem ugyan olyan megbízhatóak/tartósak, ez az én saját véleményem.
A külső meg elég szubjektív dolog. Nekem tetszik az Avensis is, szó se róla, de pl. szerintem hiba volt a rádióantennát a tetőre kitenni, sokkal praktikusabb az "A" oszlopba bedugható Carináé. A mi Avensisünk SOL felszereltségű és sötétzöld metál és így egész türhető a sárga indexbúra a hátsó lámpáknál, de ha megnézel pl. egy bordó Ave I-et, nekem baromira nem tetszik az elcseszett hátsó (rózsaszín? narancssárga?) lámpabúra szine az index-nél, engem zavar. Az Avensis műszerfalán a fautánzat is bazári nekem, a faceliftes már más, de nekem tökéletesen megfelel a régi Carináé. Az én japán gyártású Carinámban még az elektromos ablakemelő gombjai is meg vannak este világítva, már az angol Carinákból is kihagyták ezt.
Lehetne ezeket elemezni még napokig...
Szerintem ezek apróságok (bár igazak). Attól az Ave komolyabb autó. Én a súlytöbbletének kifejezetten örülök, a Cori nekem túl könnyű volt. A mostani Avém 1310kg. Ezt érzem úgy, hogy van alattam anyag, egy féle biztonságérzetet ad. Mint, ahogy az is, ahogy az ajtók súlyosabban csapódnak be. Ilyen szempontból a Carina sem volt számomra meggyőző.
A menetteljesítmények tekintetében igazad van, de ez engem nem zavar, mert a mostani 1,8-as motorral is szedi a lábát kellemesen és közben 6-6,5-et eszik (most éppen 6,7-en álla a fed. comp.).

Ez olyan dolog, mintha elkezdene valaki győzködni arról, hogy a Golf III jobb volt, mint a Golf IV. Nekem nem. Ennyi.
Én a Carinát elismerem, de nem helyezem az Ave elé.  :flowers:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #23771 Dátum: 2013.02.04 14:11:09 »
Hmmm... még nem láttad az Avémat. Ha lesz rá lehetőség, szívesen odaadom, kipróbálhatod.
Ha valaki nem látja a két típus közötti valóban ároknyi különbséget az Ave javára, az vagy vak, vagy egyszerűen elvakult a Carina felé. Jó és legendásan megbízható autó a Carina, de régi minden tekintetben. Az Ave egy frissebb, modernebb szerkezet. Mondjuk, az enyém már faceliftes is, de az állapota miatt nyugodt szívvel odatenném bármilyen(!) Carina mellé.  ;)
Inkább arra gondoltam, hogy a 2000 előtti modelleknél árban jó összemosódott a két típus. De örülök annak amit írsz, mert ha cserélni fogom valszeg faceliftes ave lesz a carina helyett. Az AVe 2-esek még elég drágák.
És a saját világnázetem szerint nem szabad autóért 1 milliónál többet adni.
Prius 2 - a mosolygós autó.

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #23772 Dátum: 2013.02.04 14:14:46 »
De, amiért ehhez a témához hozzászóltem, csak azért volt, mert az nem járja ám, hogy egy régebbi típusú, tervezésű autót az őt váltó új elé helyezünk akár még tizen év távlatában sem. Egy újabb típus mindig jobb lesz, mint az előző.  :flowers:
Nem. Nekem igenis a gyorsulás, végsebesség, fogyasztás futómű, fék, kormányzás a fontos dolgok egy autónál.
A tied csak a hátsó tárcsafék miatt jobb mint a gyári Carina-E, a fenti szempontokat figyelembe véve.
Tehát ilyen szempontból miért ne helyezném előrébb a régi autót akár tizen áv távlatából mint az újat?
Volt egy érdekes Top Gear rész, amiben a régi sportosabb autókat hasonlították össze az új váltó modellel és bizony a gyorsulása többször jobb volt a réginek mint az újnak, ami nem is csoda, hiszen egyre nehezebbek az új autók és az EU-s normák folyamatos szigorítása is megöli a jó pörgős erős motorokat.
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #23773 Dátum: 2013.02.04 14:20:29 »
Ez olyan dolog, mintha elkezdene valaki győzködni arról, hogy a Golf III jobb volt, mint a Golf IV. Nekem nem. Ennyi.
Ezért kérdeztem, hogy milyen szempontok alapján értékeled.
Akit a gyorsulás érdekel annak meg bizony lehet egy öreg kadett GSI jobb mint egy új opel Astra pl., mert míg a régi 8másodperc alatt volt 100-on állóról indulva addig milyen autót kell ma venned ami tudja ugyan ezt? Gondold meg a Toyota GT86 gyorsul 7,6-ot vagy 7,8-at? Hogy meg fog kínlódni egy Kadett GSI-vel, pedig ez egy új drága sportautó, a Kadett GSI meg lassan 25 éves...
« Utoljára szerkesztve: 2013.02.04 14:22:31 írta FUBA »
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #23774 Dátum: 2013.02.04 14:23:42 »

.. A tied max. a vvti-s motorjával, más nem jut eszembe.
 ...nekem baromira nem tetszik az elcseszett hátsó (rózsaszín? narancssárga?) lámpabúra szine


...Az én japán gyártású Carinámban még az elektromos ablakemelő gombjai is meg vannak este világítva, már az angol Carinákból is kihagyták ezt.

Akkor beszéljünk már a 4AFE és a 1,6 VVTI közötti különbségről, ha van infó.

Tényleg prktikusabb a bedugható antanna, bár nincs olyan trendi. Igaz csak nálunk, mert japánban nagy divat volt. Megjegyzem a kis japó nem ért be az autó közepéig, hogy lecsavarja.

A japó carinának szép a két (fehér-piros) színű lámpája. Később az egyes off gyártók is visszatértek a két színűhőz.

Mint kiderült csak a korai japó carinákban vannak megvilágított gombok. Úgy tudom már a 94-esekben nincs.
Prius 2 - a mosolygós autó.