Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6825519 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #23745 Dátum: 2013.02.04 11:14:12 »
Ez mitől különleges?

Hacsak attól nem, hogy nem lehet '96 októberi a facelift előtti autó  :whistling: ... a miénk '96 augusztusi volt, és faceliftes.

Amúgy rettentően el van varázsolva, ha azt hiszi, hogy 750-es irányár akár csak a közelében is van a realitásnak, egy maholnap 17 éves, (ha jól látom) 400 ezer fölött futott Carináért  :nonono: ... Miközben 800-ért korrekt Ave I-esek vannak.

"Alkudni kötelező" - hát ja, úgy kb. 200 ezret biztosan  :yes:
Én ezt sajnos benéztem amikor írtam, mert először csak a szervíz könyvben láttam, hogy 240000 km és pár nappal később mikor megint megnéztem láttam, hogy az óra fényképe mást mutat. 240-el jó lett volna alkudva.
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #23746 Dátum: 2013.02.04 11:18:29 »
Az AVÉ-k ára tényleg megcsappant. Így 14 év távlatában már nem jelent "fejlődést" a Carina-Ave váltás. Marad a szimpla amortizációs különbség, ami nyilván egyre kevesebb a korral. De azért azt tapasztalom, ha jó állapotú autót akar venni az ember, akkor évenként 100000-et hozz kell tenni ebben a korsosztályban.
Prius 2 - a mosolygós autó.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #23747 Dátum: 2013.02.04 11:20:59 »
Csak a felső részre gondolok, tehát ami kivehető, amiben a rásió is van. A piktogramok a fűtés egységen vannak így fejből.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #23748 Dátum: 2013.02.04 11:27:58 »
Sziasztok!

Óriási segítséget szeretnék kérni. Szükségem volna 1 (mindenképp), esetleg több felni kupakra. Csak kupakra. Nagyon bízom benne, hogy valaki tud segíteni, most megy e felni fényezőhöz... Köszönöm!
Tomka, Neked milyen az avatárod?
Fény "gyün" ki a kipufogódból?
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #23749 Dátum: 2013.02.04 11:30:28 »
Csak a felső részre gondolok, tehát ami kivehető, amiben a rásió is van. A piktogramok a fűtés egységen vannak így fejből.
A szellőző két piktogrammja, hogy zárva vagy nyitva. Meg az óra állítógombjai és feliratai.
Prius 2 - a mosolygós autó.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Carina
« Válasz #23750 Dátum: 2013.02.04 11:46:25 »
Az AVÉ-k ára tényleg megcsappant. Így 14 év távlatában már nem jelent "fejlődést" a Carina-Ave váltás. Marad a szimpla amortizációs különbség, ami nyilván egyre kevesebb a korral. De azért azt tapasztalom, ha jó állapotú autót akar venni az ember, akkor évenként 100000-et hozz kell tenni ebben a korsosztályban.
Hát, azért nem mindegy, hogy Carina vagy Ave I... Mindkettőt sokat vezettem (Carinánk volt hat évig, de Ave I-esekkel is mentem jópár ezer km-t), és ott van azért a generációs különbség a két kocsi között. Messze nem akkora az ugrás, mint Ave I-II viszonylatban... de azért van. Csendesebb, stabilabb, masszívabb érzést keltő kocsi az Ave.

De az persze stimmel, hogy ez már nem jelent akkora eltérést, így tizen-x év távlatából, hogy a piac jelentős árkülönbséggel honorálja. Alig van nagyobb eltérés egy '97-es Carina és egy '98-as Ave között, mint egy '96-os és egy '97-es Carina között.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Carina
« Válasz #23751 Dátum: 2013.02.04 11:54:21 »
No, el is felejtettem beszámolni róla, hogy sikerrel jártam a múlt héten  :yes: ... Lebontottam a donor-autóról az ötödik ajtót (ez nulla nehézséget okozott, egy segítőtárssal öt perces művelet volt, mindent egybevéve); és kiszereltem a fűtés-radiátort is. Utóbbival elkínlódtam egy jó órát, mert a rossz irányban fogtam neki, szemből akartam kiszedni, tehát azt hittem, hogy ki kell venni hozzá a középkonzolt meg a műszerfalat... Utóbbi kiszerelésével egy ponton el is akadtam; de aztán Zé Balázs telefonos segítsége alapján, oldalról, a vezető lábteréből "támadva", pár perces akrobatikát követően a kezemben volt a cucc  :D

És annyi már biztos, hogy a Daihatsu Charade-ba probléma nélkül befért az ötödik ajtó. Úgyhogy nagyon bízom benne, hogy a Yarisba is be fog  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #23752 Dátum: 2013.02.04 12:11:46 »


De az persze stimmel, hogy ez már nem jelent akkora eltérést, így tizen-x év távlatából, hogy a piac jelentős árkülönbséggel honorálja.
Igen kimondottan piaci vonatkozásban értettem, a gyakorlati különbséget már kitárgyaltuk.
Szeretem a carinát, végre van egy tartós és (számonra fontos, hogy valamilyen tekintetben különleges is), de 3 év után mindig viszket a tenyerem, hogy más kormányt fogjon.
Golllam beszélget:
- Drágaszágomat nem adjuk el szoszem ugye, nem adjuk el!?
- Na ész milyen lehet az a mászik autó?
 :D
Prius 2 - a mosolygós autó.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #23753 Dátum: 2013.02.04 12:12:37 »
Tomka, Neked milyen az avatárod?
Fény "gyün" ki a kipufogódból?

Fény "gyün" ki a kipufogódból?

 [rohog] :lol: :D [rohog] :D :lol: :D [rohog] :clap:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Carina
« Válasz #23754 Dátum: 2013.02.04 12:22:40 »
Igen kimondottan piaci vonatkozásban értettem, a gyakorlati különbséget már kitárgyaltuk.
Szeretem a carinát, végre van egy tartós és (számonra fontos, hogy valamilyen tekintetben különleges is), de 3 év után mindig viszket a tenyerem, hogy más kormányt fogjon.
Golllam beszélget:
- Drágaszágomat nem adjuk el szoszem ugye, nem adjuk el!?
- Na ész milyen lehet az a mászik autó?
 :D
Ismerős az ábra  :whistling: :yes: ... A Camryt, azalatt a bő 10 év alatt, míg első vonalbeli szolgálatot látott el nálam, jópár autóra el/le akartam cserélni.

A teljesség igénye nélkül (ezek azok, amiket már el is mentem kipróbálni):

- Toyota Camry Mk. II, 2.0 16V automata
- Toyota Crown, átépítve dízelre, régi Merci négyhengeres szívódízel motorral
- Opel Monza 3.0 automata
- Mercedes 230.4 (W115) automata
- Subaru XT 1800 4WD Turbo automata

... aztán végül megvártam, míg már kvázi semmit nem ér  :clown:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Carina
« Válasz #23755 Dátum: 2013.02.04 12:23:28 »
...és kiszereltem a fűtés-radiátort is. Utóbbival elkínlódtam egy jó órát, mert a rossz irányban fogtam neki, szemből akartam kiszedni, tehát azt hittem, hogy ki kell venni hozzá a középkonzolt meg a műszerfalat... Utóbbi kiszerelésével egy ponton el is akadtam; de aztán Zé Balázs telefonos segítsége alapján, oldalról, a vezető lábteréből "támadva", pár perces akrobatikát követően a kezemben volt a cucc  :D

Na ez aztán ismét jó hír! :) Ilyen könnyű kikapni a fűtésradiátort, nem kell hozzá szétbombázni az egész műszerfalat, remek!
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Carina
« Válasz #23756 Dátum: 2013.02.04 12:33:41 »
Na ez aztán ismét jó hír! :) Ilyen könnyű kikapni a fűtésradiátort, nem kell hozzá szétbombázni az egész műszerfalat, remek!
Igen. A "kardán"alagút burkolatát kell hozzá lebontani (összesen 6 csavar tartja), továbbá kicsit megbontani és félrehúzni a padlókárpitot, valamint lepattintani egy műanyag burkolatot, ami már magát a radiátort takarja. Ezt követően kell csavarozni a vízcső-csatlakozások burkolatát (1 csavar), majd kézzel széthúzni a vízcsöveket (ezzel szívtam a legtöbbet, kicsavarodott kígyóember-pózban, a lábtérbe fejjel előre befeküdve kell ott ráncigálni őket) - és utána oldalirányban, a lábtér felé simán kihúzható a radiátor.

Szerelőm is azt hitte, hogy ki kell hozzá venni az egész középkonzolt, meg a műszerfalat  :whistling:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Carina
« Válasz #23757 Dátum: 2013.02.04 12:39:05 »
Hát, azért nem mindegy, hogy Carina vagy Ave I... Mindkettőt sokat vezettem (Carinánk volt hat évig, de Ave I-esekkel is mentem jópár ezer km-t), és ott van azért a generációs különbség a két kocsi között. Messze nem akkora az ugrás, mint Ave I-II viszonylatban... de azért van. Csendesebb, stabilabb, masszívabb érzést keltő kocsi az Ave.

Csendességet lehet pótolni a Carinanál is viszonylag könnyen, Kalapos kollega meg is tette :) Ez a stabilitás dolog érdekes, még nem próbáltam Ave1-et vezetni, de majd pótolom amint lehetőség nyílik rá, mindig is érdekelt a különbség (vezetésügyileg) a két típus között.
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Carina
« Válasz #23758 Dátum: 2013.02.04 12:39:56 »
A következő alkatrészek lennének még eladók. Az autó egy '97-es, 2.0 benzines, kézi váltós Carina kombi.

-oldalsó ajtók
-hátsó oldalablakok
-műszercsoport (a km-számláló nem működik)
-bajuszkapcsolók
-egyéb kisebb-nagyobb utastéri cuccok, kapcsolók, burkolatok (néhány kivétellel... volt, ami áldozatul esett a fűtés-radiátor kiszerelési műveletemnek, ahogy múlt az idő és nőtt az adrenalin-szint)
-hátsó futómű
-jobb első futómű

Hogy a motortérben mi maradt épen, azt passzolom... Az autó eleje elég nagy pofont kapott; a motorblokknál előrébb lévő dolgok kivétel nélkül szétlapultak. De ami nem ott van, az akár épségben is maradhatott. Nem tudom pl., hogy klíma-kompresszor hová van szerelve ennél a típusnál... ha a motor és a tűzfal közé, akkor megúszhatta.

Érdeklődni nálam lehet, priviben.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Carina
« Válasz #23759 Dátum: 2013.02.04 12:41:57 »
Igen. A "kardán"alagút burkolatát kell hozzá lebontani (összesen 6 csavar tartja), továbbá kicsit megbontani és félrehúzni a padlókárpitot, valamint lepattintani egy műanyag burkolatot, ami már magát a radiátort takarja. Ezt követően kell csavarozni a vízcső-csatlakozások burkolatát (1 csavar), majd kézzel széthúzni a vízcsöveket (ezzel szívtam a legtöbbet, kicsavarodott kígyóember-pózban, a lábtérbe fejjel előre befeküdve kell ott ráncigálni őket) - és utána oldalirányban, a lábtér felé simán kihúzható a radiátor.

Szerelőm is azt hitte, hogy ki kell hozzá venni az egész középkonzolt, meg a műszerfalat  :whistling:

Ezek szerint a klíma párologtató radiátor is kiszedhető, ha már a fűtőradiátor kijött?
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -