Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6796514 alkalommal)

0 Felhasználó és 38 vendég van a témában

mesti

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 279
Re:Carina
« Válasz #23370 Dátum: 2013.01.04 19:29:49 »
Megnéztem a2 újságban igen így van nem forgalmaztak 1.8-as motort nálunk. A faceliftel szerintem csak szegénykeverékes motorok jöttek. Azt nem tudom, hogy ráncfelvarrás előtt is voltak e szegénykeverékesek, de szerintem csak akkor lehettek benne, ha angol gyártásúak voltak. Tippem, hogy Japánban gyártott Carina E nincs szegénykeverékes motorral, viszont angol gyártású ráncfelvarrás előttit sem láttam még (pedig elvileg van mert az angol gyár 1992 óta már termelte a Carina E típusokat). ÁÁÁ de jól bekavarták  :wacko:

Érdekes akkor honnan lehet kinézni a szervizintervallumokat az 1.8-ashoz? Hmmm, lehet írni kéne emailt az angol vagy japán gyárnak így 2013-ban :D
Eddig három ráncfelvarrás előtti angol gyártásút láttam, és mindegyik szegénykeverékes volt. Egyébként fityo kolléga autója is facelift előtti.
mesti

mesti

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 279
Re:Carina
« Válasz #23371 Dátum: 2013.01.04 19:34:00 »

Érdekes akkor honnan lehet kinézni a szervizintervallumokat az 1.8-ashoz? Hmmm, lehet írni kéne emailt az angol vagy japán gyárnak így 2013-ban :D
Az 1.6-os alkalmazható, a 4AFE és a 7AFE között alig van eltérés.
mesti

Roadati

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 174
Re:Carina
« Válasz #23372 Dátum: 2013.01.04 20:53:22 »
az én autómat itthon vették.Meg van hozzá minden gíári kis könyvecske,névjegykártyákkal,kereskedőkkel.bőrkötésben...97-es szegénykeverékes.Ez rosszabb mint ha normál lenne?Nem tudom mi a különbség.Szerintetek érdemes a motort átöblíteni,átmosni adalékkal? Sajnos nem tudom a régi tulaj mennyire foglalkozott vele.Félek,kevésbé.Csak a féktárcsából kiindulva...tennék fel róla fotót,de túl nagy a felbontása.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #23373 Dátum: 2013.01.04 22:09:21 »
BUÉK! Kedves Carina tulajdonosok!
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #23374 Dátum: 2013.01.04 22:15:13 »
Dani!
Ez a GPS szerinti sebesség megkavarja rendesen a fogyasztást.
Ez korábban fel sem merült, csak mióta egyre több mindenkinek van ilyen.
Nekem nagyon nehéz megemészteni, nem annyival megyek. Szerintem nálad is lehet 15 km/h eltérés ott 130 körül. Arról nem beszélve, h a fogyasztást telesen megkavarja az a dolog, h lassabban mész ugyanazon a fordulaton, tehát kisebb a légellenálás. De úgy is nézhetjük, h ugyanahhoz a sebességhez nagyobb fordulat tartozik. (figyelembe véve a kisebb kerék méretedet.) A megtett kilométer viszont több mint a tényleges. Ezek az ellentétes befolyásoló tényezők miatt nem igazán lehet viszonyítani a fogyasztási adatot.
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #23375 Dátum: 2013.01.04 22:17:14 »
Korábban írtam, h egy pontosan megváéasztott kerék méret esetén lehetséges, h a megtett kilométer egyezik az óráéval, és ekkor is többet fog mutatni a sebességmérő 8 km/h-val.
Prius 2 - a mosolygós autó.

Roadati

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 174
Re:Carina
« Válasz #23376 Dátum: 2013.01.05 13:01:12 »
Mennyire könnyen kell indulni az autónak? Sokat teker az önindító amíg beindul? a landcruisernél talán még 1 egészet sem fordult.a canina pedig tekeri párszor.Lehet kell a gyertya csere hamarosan,..

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Carina
« Válasz #23377 Dátum: 2013.01.05 13:17:46 »
Japán-angol egy null
A japán egyből indul, az angol carina BOSCH elektronikával hosszan....
Ez van.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #23378 Dátum: 2013.01.05 16:09:41 »
Japán-angol egy null
A japán egyből indul, az angol carina BOSCH elektronikával hosszan....
Ez van.
Így van. Engem is zavart, de ez van, tán 4 fordulat.
Azt mondod az elektronika? Nekem régóta a fejemben van, hogy a bosch gyújtó trafó nem adja le azt a gyújtásteljesítményt amit a japán. Sőt talán kicsit alul van méretezve.
Ezért kérdeztem annak idején, h van-e különbség a bosch és a denso gyertya között, ami eredményezheti azt, h a bosch trafó igényli a bosch gyertyát, mert azzal jobban tud szikrateljesítményt produkálni. Lehet ez hülyeség, de a gyertyák biztosan nem csak annyiban különböznek, h hézag meg elektróda anyag.
Nekem bosch trafó denso gyertya van. Van valakinek bosch-bosch párosítás?
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #23379 Dátum: 2013.01.05 16:11:45 »
Fityo kolléga szerencsétlen estének tapasztalata szerint a szegénykeverékes trafó és a nem szegénykeverékes gyertya bírja egymást. Ezt akarom kipróbálni.
Prius 2 - a mosolygós autó.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #23380 Dátum: 2013.01.05 16:17:31 »
Japán-angol egy null
A japán egyből indul, az angol carina BOSCH elektronikával hosszan....
Ez van.

üdv!
Ezen agyaltam én is, melyik jobb?!  :hmmmm:
Vannak pl a dieselek, amik egy felet sem fordulnak már jár is a motor, illetve a benzinesek, amik azért 1-2 másodperc inditózást igényelnek.
Ha például több napig áll egy motor az olaj azért lecsordogál mindenhonnan és ha túl hamar indul be a motor, előfordulhat száraz súrlódás azokon a helyeken, ahol olajfilmnek kellene kialakulni, ez növeli a kopást.
Ha viszont teker párat az inditó, felkapja az olajat, több ideje van kialakulni az olajfilmnek a robbanás /terhelés/ kezdete előtt.

Szóval szerintem nem feltétlen baj, ha egy tipus tovább teker!


Korábban írtam, h egy pontosan megváéasztott kerék méret esetén lehetséges, h a megtett kilométer egyezik az óráéval, és ekkor is többet fog mutatni a sebességmérő 8 km/h-val.

Az a helyzet, hogy a sebességmérő és a km óra (megtett út) ugyanabból a jeladóból táplálkozik!
« Utoljára szerkesztve: 2013.01.05 16:19:36 írta kamikaze »

fityo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 474
  • Ifj
Re:Carina
« Válasz #23381 Dátum: 2013.01.05 18:13:46 »
Fityo kolléga szerencsétlen estének tapasztalata szerint a szegénykeverékes trafó és a nem szegénykeverékes gyertya bírja egymást. Ezt akarom kipróbálni.
Bírja csak nem szereti :D

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Carina
« Válasz #23382 Dátum: 2013.01.05 19:17:46 »
Így van. Engem is zavart, de ez van, tán 4 fordulat.
Azt mondod az elektronika? Nekem régóta a fejemben van, hogy a bosch gyújtó trafó nem adja le azt a gyújtásteljesítményt amit a japán. Sőt talán kicsit alul van méretezve.
Ezért kérdeztem annak idején, h van-e különbség a bosch és a denso gyertya között, ami eredményezheti azt, h a bosch trafó igényli a bosch gyertyát, mert azzal jobban tud szikrateljesítményt produkálni. Lehet ez hülyeség, de a gyertyák biztosan nem csak annyiban különböznek, h hézag meg elektróda anyag.
Nekem bosch trafó denso gyertya van. Van valakinek bosch-bosch párosítás?
Nem, nem erre gondoltam ezúttal.

A DENSO és a BOSCH rendszer más érzékelőkkel, más algoritmus alapján dolgozik. Illetve az is számíthat, hogy a DENSO generátor egy bolygóművön keresztül hajtja meg a fogaskoszorút, a BOSCH egyszerűen, közvetlenül. Ergo, magának a villanymotornak nincs akkora terhelése.

Ha csak azt vesszük, hogy a BOSCH a motorfordulatot figyeli a főtengely végén és valami jelet vesz a vezérműtengelyről, de mégsem az lesz az eredmény, mint a DENSO-nál. A hengerazonosítás az egy kihagyott fog elérésekor tudja csak megcsinálni.
Én valószínűsítem, hogy amire nemrég rájöttetek, hogy a DENSO gyújtásnál, be kell állítani az alap előgyújtást, tehát van egy fix alapja az induláshoz. A BOSCH nagyon okos, itt nem lehet ezt sem állítani, viszont idő kell neki, amíg mindent kiszámol, hogy éppen indulás van és akkor mennyivel is kell hamarabb gyújtani? Szerintem erre megy az idő.
A DENSO-ban az elosztóban több paramétert is mérnek, lehet sűrűbb jelet vesz. Fordulatot, vagy szögelfordulást, illetve hengerazonosítást is innen kapja. Ergo itt számítgatás nélkül egyből ki lehet vezérelni a trafó primer kör megszakítást valamelyik jeladó fel vagy lefutó jele alapján. Aztán, ha forgott párat már jöhet a szabályzás a motorvezérlő által. Ergo ez a rendszer a főtengely egy fél fordulata után tudja, hogy merre meddig, mi újság.
Szóval kicsit komolyabb, használhatóbb.
A régi dizel Hilux-ok indítása, viszont valóban zseniális. A cégemnél van 4. Érdekes, hogy az utóbbi időben az egyik indul egy másodperccel hosszabban, nem tudták megállapítani, mi a gondja, minden rendben van amúgy. Én meg nem erőltetem, mert működik, még a végén elrontják nekem. 
Ami viszont még ettől is megdöbbentőbb, hogy a 92-es egykori karbis corollánk is 2E motorral is így indult! Fél fordulat és járt. Na az döbbenet! De ezek szerint lehet autót gyártani, csak azt nem érti az ember, hogy a többi gyártó, miért nem teszi ezt.

Roadati

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 174
Re:Carina
« Válasz #23383 Dátum: 2013.01.05 19:32:54 »
Nekem nem nagyon volt választásom.Angol és japán között.Mert csak ezt tudtam/angol/ olcsón megvenni.TÉnyleg olcsó volt.Vannak külső hibái,sérülései.De a többi jónak tünik.1 részét már orvosoltam is.De talán attól is indulhat sok tekerésre,hogy az üzemanyag elveszíti a nyomását.Lehet visszaenged a visszacsapó szelep.Ha van benne ilyen...a landcruiser tényleg nem fordult még egészet sem,akár -20 fokban sem.Ja és turbó diesel volt,4 000 cm.De ha ez igy indul,nem érdekel,csak induljon mindig,mindenhol.bal alsó talpast és axiál csuklót kell még cserélnem.Azok lógnak.Mielőtt megvettem,mát tudtam ezekről.szervízben volt letéve a kocsi és műszaki előtt adtak ajánlatot a régi tulajnak.az nem foglalkozott vel.Pár hónapig állt a gép.1 ismerős ott dolgozik és szólt,szerinte érdemes megnézni.Lehet belőle jó autót csinálni még.Le sem merem írni mennyibe került...

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #23384 Dátum: 2013.01.05 19:33:49 »
...A BOSCH nagyon okos, itt nem lehet ezt sem állítani, viszont idő kell neki, amíg mindent kiszámol, hogy éppen indulás van és akkor mennyivel is kell hamarabb gyújtani? Szerintem erre megy az idő. ...
Na én pont az ilyen okos dolgokat nem szoktam annyira szeretni  :nonono:
Amúgy nálam is kell pár fordulat, mire hidegen elindul. Sőt, még melegen is. Pedig Denso.
« Utoljára szerkesztve: 2013.01.05 19:35:30 írta vd1234 »