Így van. Engem is zavart, de ez van, tán 4 fordulat.
Azt mondod az elektronika? Nekem régóta a fejemben van, hogy a bosch gyújtó trafó nem adja le azt a gyújtásteljesítményt amit a japán. Sőt talán kicsit alul van méretezve.
Ezért kérdeztem annak idején, h van-e különbség a bosch és a denso gyertya között, ami eredményezheti azt, h a bosch trafó igényli a bosch gyertyát, mert azzal jobban tud szikrateljesítményt produkálni. Lehet ez hülyeség, de a gyertyák biztosan nem csak annyiban különböznek, h hézag meg elektróda anyag.
Nekem bosch trafó denso gyertya van. Van valakinek bosch-bosch párosítás?
Nem, nem erre gondoltam ezúttal.
A DENSO és a BOSCH rendszer más érzékelőkkel, más algoritmus alapján dolgozik. Illetve az is számíthat, hogy a DENSO generátor egy bolygóművön keresztül hajtja meg a fogaskoszorút, a BOSCH egyszerűen, közvetlenül. Ergo, magának a villanymotornak nincs akkora terhelése.
Ha csak azt vesszük, hogy a BOSCH a motorfordulatot figyeli a főtengely végén és valami jelet vesz a vezérműtengelyről, de mégsem az lesz az eredmény, mint a DENSO-nál. A hengerazonosítás az egy kihagyott fog elérésekor tudja csak megcsinálni.
Én valószínűsítem, hogy amire nemrég rájöttetek, hogy a DENSO gyújtásnál, be kell állítani az alap előgyújtást, tehát van egy fix alapja az induláshoz. A BOSCH nagyon okos, itt nem lehet ezt sem állítani, viszont idő kell neki, amíg mindent kiszámol, hogy éppen indulás van és akkor mennyivel is kell hamarabb gyújtani? Szerintem erre megy az idő.
A DENSO-ban az elosztóban több paramétert is mérnek, lehet sűrűbb jelet vesz. Fordulatot, vagy szögelfordulást, illetve hengerazonosítást is innen kapja. Ergo itt számítgatás nélkül egyből ki lehet vezérelni a trafó primer kör megszakítást valamelyik jeladó fel vagy lefutó jele alapján. Aztán, ha forgott párat már jöhet a szabályzás a motorvezérlő által. Ergo ez a rendszer a főtengely egy fél fordulata után tudja, hogy merre meddig, mi újság.
Szóval kicsit komolyabb, használhatóbb.
A régi dizel Hilux-ok indítása, viszont valóban zseniális. A cégemnél van 4. Érdekes, hogy az utóbbi időben az egyik indul egy másodperccel hosszabban, nem tudták megállapítani, mi a gondja, minden rendben van amúgy. Én meg nem erőltetem, mert működik, még a végén elrontják nekem.
Ami viszont még ettől is megdöbbentőbb, hogy a 92-es egykori karbis corollánk is 2E motorral is így indult! Fél fordulat és járt. Na az döbbenet! De ezek szerint lehet autót gyártani, csak azt nem érti az ember, hogy a többi gyártó, miért nem teszi ezt.