Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6791309 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #23310 Dátum: 2012.12.28 21:13:47 »
netferry előgyújtása a beállítás előtt 20 fok felett volt, mégis ment.
Persze, nem is mondtam, hogy nem, hanem csak hogy ez jelentős eltérés. A nagy előgyújtás meg káros a motornak - tudtommal :(
Gondolkodtam rajta, hogy magától el tud mászni ennyire, vagy inkább hozzáturkálnak? Szerintem utóbbi...

Jah igaz csörgött is a motor gazadasra bizonyos esetekben (sokáig azt hittem kipuf miatt van), illetve a kis fordulaton lévő rangatas is megszűnt.
Ez logikusnak tűnik :yes:
Fogyasztásra mekkora kihatása volt?
« Utoljára szerkesztve: 2012.12.28 21:15:48 írta vd1234 »

mesti

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 279
Re:Carina
« Válasz #23311 Dátum: 2012.12.28 21:18:16 »
Gondolkodtam rajta, hogy magától el tud mászni ennyire, vagy inkább hozzáturkálnak? Szerintem utóbbi...
inkább az utóbbi  :banging:
mitől mászna el, nem megszakítós...
mesti

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Carina
« Válasz #23312 Dátum: 2012.12.28 21:25:00 »
A nagy előgyújtás meg káros a motornak - tudtommal :(
Milyen következményei lehetnek vajon? Abban bizom, hogy a 4AFE ezt is kibírta.
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #23313 Dátum: 2012.12.28 21:33:15 »
Milyen következményei lehetnek vajon? Abban bizom, hogy a 4AFE ezt is kibírta.
Szerintem kibírta, mert ha nem, már lenne észrevehető hibája.
Ahogy én tudom,  nagyobb erő és hőterhelés éri a szerkezetet, utóbbitól pl. a gyertya elektróda sokkal jobban "kopik".

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #23314 Dátum: 2012.12.28 21:37:18 »
inkább az utóbbi  :banging:
mitől mászna el, nem megszakítós...
Öcsém Nexiáján valami retesz elnyíródott a jeladón, össze-vissza mászkált neki. Bontottra cserélte, egyből jó lett, fogyasztáson és a teljesítményen is elég jól meglátszott. Arra gondoltam, van-e valami típushiba-féleség ezen a területen? De ezek szerint nincs, hála Istennek  :)
Különben még a Simsonos időkből származik az előgyújtás iránti érdeklődésem, még MTZ-n is kellett állítani, csak ott dízel lévén elő-befecskendezést kell állítani.

Karádi Miklós

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 61
Re:Carina
« Válasz #23315 Dátum: 2012.12.28 21:55:59 »
Sziasztok!
Elvittem egy károsanyag kibocsátás mérésre kíváncsiságból és nem is határértékeken megfeleltet kapott. Elötte én is beállítottam a gyújtást 2fokot kellett korrigálnom, viszont a rövidzár kivétele után kb. 5 fokot szabályoz alapjáraton.Nem tudom ez jó érték-e? Amugy semmi gondom vele , imádom.Mi a véleményetek erröl az 5 fokos dologról?

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #23316 Dátum: 2012.12.28 22:10:16 »
Sziasztok!
Elvittem egy károsanyag kibocsátás mérésre kíváncsiságból és nem is határértékeken megfeleltet kapott. Elötte én is beállítottam a gyújtást 2fokot kellett korrigálnom, viszont a rövidzár kivétele után kb. 5 fokot szabályoz alapjáraton.Nem tudom ez jó érték-e? Amugy semmi gondom vele , imádom.Mi a véleményetek erröl az 5 fokos dologról?
Szuper, ez nagyon jó akkor  :clap:
Haynes szerint sima motornál (gondolom alapjáraton) 5-15 fokig jó, tehát a tiéd benne van  :yes:
Nekem olyan 10-15 között ugrált olyankor, de már régebben néztem. Amikor megvettem, 8 fok volt, akkor már nem is panaszkodok, 16-20 fokhoz képest  :no:
« Utoljára szerkesztve: 2012.12.28 22:13:18 írta vd1234 »

Karádi Miklós

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 61
Re:Carina
« Válasz #23317 Dátum: 2012.12.28 22:34:50 »
Szuper, ez nagyon jó akkor  :clap:
Haynes szerint sima motornál (gondolom alapjáraton) 5-15 fokig jó, tehát a tiéd benne van  :yes:
Nekem olyan 10-15 között ugrált olyankor, de már régebben néztem. Amikor megvettem, 8 fok volt, akkor már nem is panaszkodok, 16-20 fokhoz képest  :no:
Köszönöm akkor megnyugodtam.Nagyon jó autók a Carinák nem is tudom eddig miért nem volt ilyenem.A Tied is bizonyít majd holnap! Az igaz ,hogy ez is gép,de én látva 10 éve nem egy toyota hibáit az a véleményem,hogy egyszer rendbe kell rakni az előző tulajok hanyagságából fakadó dolgokat és utána csak használni.

offday

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 222
Re:Carina
« Válasz #23318 Dátum: 2012.12.29 11:07:32 »
Tegnap kivettem a fényszórókat némi vizsgálat erejéig és döbbenten tapasztaltam, hogy mindkét lámpatestben fel volt szabadulva egy - egy lemez.
Hőterelő? Merevítő? Nem tudom. (Gazdaságos Depo lámpatestek.)  :wacko:
Láttam én már ezeket kívülről is, ott pihentek elöl a "szeme sarkában".
Vajon mióta csörömpölhettek bennük ezek a fémcsipák?  :D



Az állítócsavarokról: ha jól gondolom, akkor a szélső/felső csavarral - aminél van egy kis fogaskerék áttétel is - állítható a fény jobbra/balra.
Lefelé/felfelé mozgatásért pedig a hátul - alul található csavar a felelős. (A képen a helyzetjelző furata mellett.)

Apropó! Tudja valaki, hogy hány %-ra kell állítani a Carina fényszóróit?
Általában fel szokták tünteti a gyári lámpatesteken, de hát ugye ez már nem az.
Sajnos.
üdv, offday

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #23319 Dátum: 2012.12.29 20:12:12 »
Köszönöm akkor megnyugodtam.Nagyon jó autók a Carinák nem is tudom eddig miért nem volt ilyenem.A Tied is bizonyít majd holnap! Az igaz ,hogy ez is gép,de én látva 10 éve nem egy toyota hibáit az a véleményem,hogy egyszer rendbe kell rakni az előző tulajok hanyagságából fakadó dolgokat és utána csak használni.
Üdv!

Megvolt az út, meg a fogyasztás kiszámítása is.
Odafelé 3700-3800 körüli fordulattal mentem 5-ben, visszafelé 4000 körülivel, ez olyan 120-x, illetve 130 km/h-s sebesség. Mármint GPS (Wayteq X820BT), és nem óra szerinti sebesség. A téli gumiméret kisebb a szükségesnél, 175/65 R14 175/70 R14 helyett.
Nagyon megy a gép, semmi gond nem volt, hála Istennek! Egy emelkedőn kellett visszatenni 4-be, mert nagyon jöttek mögöttem, na a kb. 3 eset, hogy kigyulladt a sárga lámpa, ez volt az egyik. Amúgy ugye végig zöldben volt.  Mindenhol kevés gázzal ment le-fel, ha nem figyeltem oda, már 140 körül mentem...Fűtést vissza kellett venni, mert melegük volt többeknek  ;) Mutató szépen középen  :)

4-en voltunk, sok csomaggal, meg tele tankkal, hogy pontosan tudjak mérni. Na így lett 8,2 az átlagfogyasztás, amit kicsit sokallok, de a fentiek mellett még elfogadhatónak tartok. Szerintetek?
Azért rámérek a lambdaszondára majd egyszer.
« Utoljára szerkesztve: 2012.12.29 20:16:40 írta vd1234 »

Karádi Miklós

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 61
Re:Carina
« Válasz #23320 Dátum: 2012.12.29 20:56:54 »
Üdv!

Megvolt az út, meg a fogyasztás kiszámítása is.
Odafelé 3700-3800 körüli fordulattal mentem 5-ben, visszafelé 4000 körülivel, ez olyan 120-x, illetve 130 km/h-s sebesség. Mármint GPS (Wayteq X820BT), és nem óra szerinti sebesség. A téli gumiméret kisebb a szükségesnél, 175/65 R14 175/70 R14 helyett.
Nagyon megy a gép, semmi gond nem volt, hála Istennek! Egy emelkedőn kellett visszatenni 4-be, mert nagyon jöttek mögöttem, na a kb. 3 eset, hogy kigyulladt a sárga lámpa, ez volt az egyik. Amúgy ugye végig zöldben volt.  Mindenhol kevés gázzal ment le-fel, ha nem figyeltem oda, már 140 körül mentem...Fűtést vissza kellett venni, mert melegük volt többeknek  ;) Mutató szépen középen  :)

4-en voltunk, sok csomaggal, meg tele tankkal, hogy pontosan tudjak mérni. Na így lett 8,2 az átlagfogyasztás, amit kicsit sokallok, de a fentiek mellett még elfogadhatónak tartok. Szerintetek?
Azért rámérek a lambdaszondára majd egyszer.
[/quotec9     Carina mi baj lehetett volna!? Ekkora terheléssel szépen ment le-fel,jó kis moci.A fogyi 120 felett ,télen és terhelve mért lenne sok.Az enyém a nagyfaluban egyedül rövid távon kb.10l. Ez se jobb.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Carina
« Válasz #23321 Dátum: 2012.12.29 21:57:32 »
A teletank és teletank közt van különbség a carina esetében is.
Nem mindegy, hogy megpakoltan tankolod tele, vagy csomagok egyéb terhelés nélkül. Azt hiszem, ha a hátulja ül több megy bele. De lehet, hogy rosszul emlékszem és fordítva van, de van ilyen befolyásoló tényező is!

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #23322 Dátum: 2012.12.30 16:26:51 »
A teletank és teletank közt van különbség a carina esetében is.
Nem mindegy, hogy megpakoltan tankolod tele, vagy csomagok egyéb terhelés nélkül. Azt hiszem, ha a hátulja ül több megy bele. De lehet, hogy rosszul emlékszem és fordítva van, de van ilyen befolyásoló tényező is!
Igaz, erre nem gondoltam igazán. De kb. ugyanaz volt a súlyeloszlás. Szerintem a GPS szerinti 130 lehet a magasabb fogyasztás mögött  :hmmmm:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #23323 Dátum: 2012.12.30 16:32:55 »
Ma megnéztem az olajszintet, a tegnapi pályázás után erősen kíváncsi voltam már.
Eredmény:

Ugyanaz a szint, mint előtte, hála Istennek  :clap: Szoknom kell a dolgot... A kipufogó belül simán vizes volt, cseppekben.
Mivel ilyen fordulaton ment 120-130 km-t, nem hiszem, hogy benzin növelt volna a szinten esetleg  ;) Talán még tisztult is ettől a munkaponttól  :yes:

Azért vittem olajat, ki tudja alapon  ::)

radler

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:Carina
« Válasz #23324 Dátum: 2012.12.30 17:07:20 »
Sziasztok!

Kis segítséget illetve információkat szeretnék kérni Tőletek. Szeretnék venni egy Carinát (1.6 benzin, 93'-94'-évjárattól), de olvastam egy-két helyen, hogy a japán verzió jobb mint az angol.Hogy tudom megkülönböztetni?
- meddig gyártották a japán tipust?
- mi a motorkódja a japán verziónak és hány lóerős?
- mire kell figyelni (betegségek,tipushibák) a vételnél,h ne ba...nak át?

Előre is köszönöm az infókat!!!
Üdv:B.Pet.