Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6529823 alkalommal)

0 Felhasználó és 22 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10230
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #22875 Dátum: 2012.12.09 13:55:38 »
Itt a folytatás:

[a csatolmányt egy admin törölte]

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #22876 Dátum: 2012.12.09 14:59:45 »
Egyetértek!
Viszont a harcban barátunk lehet az üregvédelem!
Mindenkinek ajánlom, akár otthon is elvégezhető. Én ugyan literes kiszereléssel dolgozok de kapható spray-ben is csővel, szórófejjel.
Sajnos már nem divat a megelőzés, pedig tanuló koromban egész maszek iparág épült a korrózióvédelemre.
Oké, hogy már nem Zsigákkal járunk, meg aztán fejlődött a lemezkezelés (a fenét, a technika régi, csak már ciki rohadó autókat gyártani).

A Body 900-at bátran ajánlom, kapható színtelen kivitelben is.
3 literrel körbefújható az autó, ajtók, küszöbök, hossztartók, hátsó nyúlványok, és a nagyon érzékeny hátsó sárvédők bőven kaphatnak az anyagból.
A Carinán szerencsére rengeteg gumidugó van, sok tartó meg is van szakaszolva velük.
Mehet mindenhová "ész nélkül" csak egy dologra kell figyelni: dermedés után a gyári vízkifolyókat ki kell tisztítani valamilyen műanyag szerszámmal.



Az alábbi linken az általam elkövetett karosszéria-javítás látható.
Szerencsére nem volt sok meló, bár a jobb hátulján volt meglepetés a sárfogó alatt.  :censored:
Mindent élben raktam össze, foszfátozás, alapozás, majd réstömítés után jöhetett az anyag.
A fényezés tudom elsőre meredeknek tűnik, de ezek még a friss, az összecsiszolás és a polír előtt készült fotók.

http://indafoto.hu/offday/toyota_karosszeria_javitas/slideshow
A magam és a szakma nevében visszautasítom ezt a galád rágalmat!  :nonono:

 :D  :D

Gratulálok, szép munka!!!

Arra mit javasolsz, hogy a hátsó sárvédőnél az ajtó felől az összeillesztésnél, benn a kerékjáratban felületi rozsda jelentkezett, miután már le lett kezelve alvázvédővel?
A 15.ös képeden van amire gondolok, bár nálam csak nagyon kezdeti és szeretném megelőzni a továbbiakat!!
Az egész művelet előtt a rozsdafoltokat, már ahol volr lecsiszoltam, majd ecseteltem RO55-tel, majd miután leszáradt megtöröltem száraz ronggyal.
A hátsó iveken amit mondok elég szar, mert éles a perem, nehéz ott vastag réteget kialakitani.

Visszacsiszoljam a felület körül és újra játszam el az RO55-ös dolgot???

köszi!

Jó a felnid is! Nem eladó? hol lehet ilyet szerválni?  :whistling:

Könnyen vagy, ha valami elhervad egy délután alatt újjávarázsolod..  :clap:
« Utoljára szerkesztve: 2012.12.09 15:01:20 írta kamikaze »

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Carina
« Válasz #22877 Dátum: 2012.12.09 15:52:06 »
Ez mikor hasznos? :)

Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

offday

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 222
Re:Carina
« Válasz #22878 Dátum: 2012.12.09 16:08:09 »
Gratulálok, szép munka!!!

Arra mit javasolsz, hogy a hátsó sárvédőnél az ajtó felől az összeillesztésnél, benn a kerékjáratban felületi rozsda jelentkezett, miután már le lett kezelve alvázvédővel?
A 15.ös képeden van amire gondolok, bár nálam csak nagyon kezdeti és szeretném megelőzni a továbbiakat!!
Az egész művelet előtt a rozsdafoltokat, már ahol volr lecsiszoltam, majd ecseteltem RO55-tel, majd miután leszáradt megtöröltem száraz ronggyal.
A hátsó iveken amit mondok elég szar, mert éles a perem, nehéz ott vastag réteget kialakitani.

Visszacsiszoljam a felület körül és újra játszam el az RO55-ös dolgot???

köszi!

Jó a felnid is! Nem eladó? hol lehet ilyet szerválni?  :whistling:

Könnyen vagy, ha valami elhervad egy délután alatt újjávarázsolod..  :clap:
Köszi!

A rozsdamarózást jól tetted mert az foszfátoz is, ez nagyon fontos.
Lehet, hogy több lépcsőben kellett volna, illetve utána nem egyből az alvázvédővel, hanem valami antikorrozív alapozóval is le kéne kezelni.

Én ezt használom, 1K-s:



(Kavicsfelverődés nyomai nincsenek ott véletlenül? Mert ha igen akkor az alvázvédő és a primer közé nem ártana egy réteg rücsi.)

Persze a legfontosabb a fizikai úton történő minél alaposabb rozsdaeltávolítás.
Rozsdamarózás után száraz ronggyal való letörlés stimmel. Ilyenkor már nem szabad dörzsölni mert oda lesz a foszfátréteg.

Szóval igen, csiszold vissza mihamarabb és aztán a fentiek szerint...
Ha már szemmel látható akkor ott csámcsog a rozsda!

A felni márkája "Enzo", ezzel vettem az autót.
A régi tulaj rendelte valahol (talán Miskolcon) pár éve.
üdv, offday

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10230
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #22879 Dátum: 2012.12.09 17:40:52 »
Üdv!

offday:

Örülök, hogy van itt a Carina részen egy karosszériás, ezen a területen különösen nagy a lemaradásom...szóval nagyon sokat segítenél, mert a környéken nincs egy megbízható szakember (az egyikhez, akit ajánlottak, elvittem a Marutit, egy éven belül csupa rozsda volt minden. 40.000-et kért, az ajtók alját és pár rozsdafoltot csinált lokálisan, de nagyjából lefestette a rozsdát  :censored: )és Pécsre hordani az autókat nem túl egyszerű, inkább tanulnék, ha lehet  :yes:

Amikor a hátsó kerékdobokat csináltam, amennyire tudtam, lecsiszoltam a rozsdát, aztán lekentem Konranttal 2 rétegben. Utána kentem rá a gumirücsit, azt is 2 rétegben, ecsettel, mert nincs pisztolyom hozzá. Ez elmegy szódával? Elvileg a Korant passzivál és alapoz is, ha jól tudom...

Több kérdésem is volna:

1. Ha gumirücsis rész rohadna, azt mivel lehet könnyen és gyorsan leszedni, ha nem mállik? Kromofag, ilyesmi?
2. A küszöböket végig kinyomtam üregelővel. A hátsó sárvédőket honnan kell? Az ajtónyitás-érzékelő kapcsolót kell kivenni és onnan? Nem csináltam semmi más kezelést, csak vastagon kifújtam, ez elmegy?
3. Ha az ajtókat akarom üregelővel kifújni, az egész kárpitot le kell szedni, vagy be lehet vezetni valahogy másképp is?
4. Milyen hegesztőt jó venni, ha magamnak szeretném csinálni a lakatolást? Bevontelektródás ívhegesztővel úgy-ahogy tudok hegeszteni, de itt vékonyabb lemezek vannak, CO-t hallottam, hogy kell. De milyet, ami nem túl drága, mégis jó? Vannak a porbelesek is, de azokhoz drága az elektróda.
Hegesztéskor elég kivenni az akut, illetve milyen dolgokat kell lekötni? ECU, generátor, mire kell vigyázni?
5. Javításhoz tudsz valami lényegretörő könyvet, amit esetleg le is lehet tölteni? Lemezt honnan szerzel be?

Bocs a fárasztásért  ;)
« Utoljára szerkesztve: 2012.12.09 17:52:52 írta vd1234 »

fityo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 474
  • Ifj
Re:Carina
« Válasz #22880 Dátum: 2012.12.09 18:36:12 »
Nos!Ma jutott egy kis idő a gépsárkányra.
A motortérben szinte az összes csatlakozót széthúztam,és befújtam kontakt sprével.
Oxidációnak még csak a nyomára se bukkantam.Minden tök jó.Kivéve a fordulatszámmérőt és még mindig a torpanás.
Kókányolás van bőven!Lambdaszonda szerintem valami utángyártott összeszigetelőszalagozva minden szála.A trafónál se az eredeti kábelek mennek.stb stb.

De legalább rájöttem,hogy nem a motortérben keresendő a fordulatszámmérő hibája.Ruszki módszerrel megjavítottam!
Odacsaptam a műszerfal tetejére és csodák csodájára egyből jó lett:)
Szerelő barátommal jövőhéten ráfekszük a dologra.Ha sikerül megcsinálni mindkét hibát beszámolok róla.

offday

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 222
Re:Carina
« Válasz #22881 Dátum: 2012.12.09 21:19:56 »
Örülök, hogy van itt a Carina részen egy karosszériás, ezen a területen különösen nagy a lemaradásom...szóval nagyon sokat segítenél, mert a környéken nincs egy megbízható szakember (az egyikhez, akit ajánlottak, elvittem a Marutit, egy éven belül csupa rozsda volt minden. 40.000-et kért, az ajtók alját és pár rozsdafoltot csinált lokálisan, de nagyjából lefestette a rozsdát  :censored: )és Pécsre hordani az autókat nem túl egyszerű, inkább tanulnék, ha lehet  :yes:

Amikor a hátsó kerékdobokat csináltam, amennyire tudtam, lecsiszoltam a rozsdát, aztán lekentem Konranttal 2 rétegben. Utána kentem rá a gumirücsit, azt is 2 rétegben, ecsettel, mert nincs pisztolyom hozzá. Ez elmegy szódával? Elvileg a Korant passzivál és alapoz is, ha jól tudom...

Több kérdésem is volna:

1. Ha gumirücsis rész rohadna, azt mivel lehet könnyen és gyorsan leszedni, ha nem mállik? Kromofag, ilyesmi?
2. A küszöböket végig kinyomtam üregelővel. A hátsó sárvédőket honnan kell? Az ajtónyitás-érzékelő kapcsolót kell kivenni és onnan? Nem csináltam semmi más kezelést, csak vastagon kifújtam, ez elmegy?
3. Ha az ajtókat akarom üregelővel kifújni, az egész kárpitot le kell szedni, vagy be lehet vezetni valahogy másképp is?
4. Milyen hegesztőt jó venni, ha magamnak szeretném csinálni a lakatolást? Bevontelektródás ívhegesztővel úgy-ahogy tudok hegeszteni, de itt vékonyabb lemezek vannak, CO-t hallottam, hogy kell. De milyet, ami nem túl drága, mégis jó? Vannak a porbelesek is, de azokhoz drága az elektróda.
Hegesztéskor elég kivenni az akut, illetve milyen dolgokat kell lekötni? ECU, generátor, mire kell vigyázni?
5. Javításhoz tudsz valami lényegretörő könyvet, amit esetleg le is lehet tölteni? Lemezt honnan szerzel be?

Bocs a fárasztásért  ;)
Sajnos tényleg nehéz jó szakembert találni, még mindig divat a "lapolással" történő javítás.

Gyakorlatban úgy néz ki, hogy a korrodált részt nem, vagy csak részben vágják ki és az új lemezt néhány mm átfedéssel ráhegesztik a régire.
Ez azért "jó" mert legfőképp gyors, és ha peremezőfogóval megpréselik a régi anyagot körbe - és a foltot oda illesztik bele - akkor merevedik a lemez, ergo nem fog behullámosodni a hegesztés hatására - nem nagyon kell hűteni/egyengetni = idő = pénz.
A cumi ott van a dologban, hogy a lapolásnál az életben nem fogod megfelelően lekezelni hacsak nincsen speckó hőálló anyagod, tehát csinálsz egy- kívülről szép - rozsdafészket.
Ez a megoldás gyakori pl. sárvédőív cserénél.

A legnagyobb baj, hogy a tulaj is azt akarja, legyen kész pik pakk az autó, aztán meg megy a köpködés, hogy az első tavasszal bimbódzik a rozsda.
Mondjuk azért nagy a gond az ilyen "szakember" hozzáállásával is, hiszen ezt neki kéne tudni elsősorban, de hát új rozsda = új meló.
A csekkek neki is jönnek...

Ezt talán úgy lehetne kivédeni, hogy az ember felkészül legalább alapszinten a javítási technológiából és számon kéri, egyáltalán kommunikál a kasznissal, nem csak annyi hogy, "itt meg itt a baj, mikor lesz kész?! ...és ne legyen drága!" De az lesz, és/mert idő is kell rá. Máshogy csak taknyolás lesz.

A másik dolog pedig a garancia. Mert van ilyen. Az csak duma, hogy ez már nem lesz ilyen - olyan soha.
Ha ezt sikerül kisajtolni belőle akkor talán eleve jól fogja megcsinálni, és nem fogja lespórolni a felületkezelést sem.
Bár itt már felsejlik egy kis szakmák közötti átfedés - gondolok itt a fényezőkre - ahol szintén a kommunikáció hiánya a legnagyobb gond.
Na meg az évszázados ellentét: kinek mi a dolga?  :D

Összegezve: mindig élben hegesztünk (ahol csak lehet, persze vannak azért kivételek) és mindent megteszünk, hogy a rozsda ne tudjon újra életre kelni. Több lépcsős felületkezelés, réstömítés, gyári vízkifolyók megőrzése (nem véletlenül vannak ott), kőfelverődés veszélyes helyek rücsizése (ami nem egyenlő az alvázvédelemmel), ónozott karosszériáknál az ónréteg pótlása, stb., reggelig sorolhatnám.
Sokszor a magától érthető egyszerű dolgokkal is baj van pl. az ajtókárpitok alatti fólia leszaggatása "minek az oda?!", vagy a sárvédő műanyag betéteinek nem visszaszerelése, szétvágása.
Ez utóbbiba pont belefutottam megint a saját autómon; az aranykezű mester (a jelekből ítélve ez pont autószerelő volt, őket sem kell ám félteni!) lusta volt még néhány csavart kivenni és a jobb első dobbetétet egyszerűen kettévágta(!!) középen.
Eredmény: már át is rohadt a kaszni a toronynál, most vettem észre a motor szerelésénél.  :censored:

Na jól elkalandoztam, bocsánat.  ::)

Térjünk rá a kérdésekre!

1. A rücsis részt, és egyéb alvázvédő anyagokat a legegyszerűbben hőlégfúvóval tudod leszedni.
    Ehhez szükséged lesz egy nagy lapos csavarhúzóra (a nagyját lekaparni) és egy drótkefére (fémtisztára sikálni).
    Vigyázz, mert átmelegítheted úgy a kasznit, hogy a túloldalon begyulladhat vmi éghető, vagy minimum megolvad. Erre figyelj!
    Kromofágot ne! Nagyon agresszív és veszélyes. Közömbösíteni kell utána, stb., szóval nem ajánlom.

2. A hátsó sárvédőket a csomagtartó oldalkárpitjainak leszerelése után tudod elérni.
    Ide már valami hosszú csővel kell benyúlni, és a sárvédő ívben előre letolni ameddig tudod.
    Ha lent van akkor rányitod a nyomást és szép lassan elkezded kihúzni a csövet.
    Általában adnak a spray-hez egy csövet, a végén egy kis réz szórófejjel - ez szétköpi 4 irányban a cuccot. Ez a tuti.
    (Csak zárójelben: ha az utcán látsz véletlenül egy lerohadt Carinát, érdemes körbenézni, hogy hol virágzik mert neked is ott fog.)

3. Le kell venni a kárpitot, és a fóliát (remélem megvan még) óvatosan le kell fejteni.
    A Japók nagyon jó kis ragacsot használnak itt, sok sok szerelést kibír, visszaragad gond nélkül.
    Az 58-as képen láthatod a bal első ajtómat belülről, valahogy így kéne befújni.

4. Hú ez egy komplex téma.  :hmmmm:
    Igen, un. CO-hegesztő kell, a hivatalos neve fogyóelektródás védőgázas ívhegesztő, rövidítése MIG/MAG.
    Ha tudsz "trafóval" hegeszteni az már félsiker mert ezzel könnyebb.
    Porbeles játékot nem ajánlom, jobb ha egy hagyományos gépet keresel. 220-as gondolom, nincs 380V otthon.
    120A és afelett már jónak számít hobbiszinten. 0,6-os huzallal ezek a gépek simán alkalmasak karosszériás melóra.
    Persze nem napi szinten, de ez most nem is szempont.
    Nekem ez van: http://gudewebshop.com/co-hegesztk/82-20076-gude-vedgazas-hegeszt-mig-192-6k.html
    Ez egy dual hobby gép, van hozzá egy átalakító így megy 220-ról is.
    Az új árát persze nem éri meg, de használtan jó vétel lehet egy ilyen vagy hasonló. Én 50-ért vettem palackkal, reduktorral.
    A töltet nem árképző, elég olcsó a szénsav (sokan úgy kiemelik, hogy tele van a palack!  :))
    A lényeg, hogy fokozatkapcsolós legyen a gép, tehát legalább 6-8 áramerősségből tudjál választani, így finomabban hangolható.
    Vannak ilyen billenőkapcsolós masinák is 2-4 fokozattal, na az nem funky.
    Erről egyenlőre ennyit; nézz szét a neten, ha van valami konkrét gép ami tetszik/jó áron van, szólj, szívesen segítek!

    Hegesztés előtt csak az akkumulátort kell lekötni, ennyi elég.
    Általában a benzinre és az egyéb éghető anyagokra kell vigyázni. A fényezés és az üvegfelületek is sérülhetnek a szikrától.
    Na meg legfőképp te. :) Kéz, láb, szem, haj, bármi. Még a füledbe is képes beleugrani a "cunder".

5. Lemezt bármelyik vastelepen tudsz venni. 1mm-es kell. Táblában adják, érdemes elsőre valakivel felesben venni. Akár bekopogni a
    legközelebbi lakatoshoz, hátha jó arc és beszáll, vagy van neki pont valamennyi. Azért az árakról először érdeklődj a telepen!

    Könyvet így hirtelen nem tudok ajánlani de majd utánanézek!
    Addig is az alábbi blogot elkezdheted olvasni az elejétől; egy főképp OFF Karmann-okkal foglalkozó kolléga igen szórakoztató és
    tanulságos mindennapjait bemutató írás, ahol az igen profi és lelkiismeretes mester nem rejti véka alá a szakmai fortélyokat sem.
    2012.02.08. az első bejegyzés. http://kaszni.blog.hu/page/8

Hú, most látom csak ez jó hosszú lett.
Ha valami kérdés még felmerül, állok rendelkezésre! Végre már én is segíthetek valamiben.  ;)
üdv, offday

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #22882 Dátum: 2012.12.09 22:01:36 »
Sajnos tényleg nehéz jó szakembert találni, még mindig divat a "lapolással" történő javítás...

...Ha valami kérdés még felmerül, állok rendelkezésre! Végre már én is segíthetek valamiben.  ;)
Szeretném egyszer (tavasszal) a Carinámat teljesen rendbe tetetni és keresek egy jó szakembert aki rendesen megcsinálná, mert még nagyon sokáig szeretném használni, már nagyon a szívemhez nőt! Tetszik a munkád, végignéztem a képeket. Jó lenne egyszer találkozni, megmutatnám az autót, aztán megbeszélhetnénk mennyit kéne összegyűjtenem. Én Pest-megyében mozgok, nem tudom mennyire vagy messze. Mit szólsz hozzá?
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10230
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #22883 Dátum: 2012.12.09 22:02:53 »
offday:

Nagyon köszönöm a részletes választ!  :clap:
Amit leírhatnál a kérdéseimre, hogy amit írtam, hogy hogyan csináltam, az elmegy, vagy nagyon nem jó??

Még emésztem, aztán majd írok!
« Utoljára szerkesztve: 2012.12.09 22:05:40 írta vd1234 »

Karádi Miklós

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 61
Re:Carina
« Válasz #22884 Dátum: 2012.12.09 22:10:43 »
Egyetértek!
Viszont a harcban barátunk lehet az üregvédelem!
Mindenkinek ajánlom, akár otthon is elvégezhető. Én ugyan literes kiszereléssel dolgozok de kapható spray-ben is csővel, szórófejjel.
Sajnos már nem divat a megelőzés, pedig tanuló koromban egész maszek iparág épült a korrózióvédelemre.
Oké, hogy már nem Zsigákkal járunk, meg aztán fejlődött a lemezkezelés (a fenét, a technika régi, csak már ciki rohadó autókat gyártani).

A Body 900-at bátran ajánlom, kapható színtelen kivitelben is.
3 literrel körbefújható az autó, ajtók, küszöbök, hossztartók, hátsó nyúlványok, és a nagyon érzékeny hátsó sárvédők bőven kaphatnak az anyagból.
A Carinán szerencsére rengeteg gumidugó van, sok tartó meg is van szakaszolva velük.
Mehet mindenhová "ész nélkül" csak egy dologra kell figyelni: dermedés után a gyári vízkifolyókat ki kell tisztítani valamilyen műanyag szerszámmal.



Az alábbi linken az általam elkövetett karosszéria-javítás látható.
Szerencsére nem volt sok meló, bár a jobb hátulján volt meglepetés a sárfogó alatt.  :censored:
Mindent élben raktam össze, foszfátozás, alapozás, majd réstömítés után jöhetett az anyag.
A fényezés tudom elsőre meredeknek tűnik, de ezek még a friss, az összecsiszolás és a polír előtt készült fotók.

http://indafoto.hu/offday/toyota_karosszeria_javitas/slideshow
A magam és a szakma nevében visszautasítom ezt a galád rágalmat!  :nonono:

 :D  :D
Most néztem mit alkottál a rozsdás dolgokkal ügyes vagy,bravó! Az enyémen is volt gond a jobb hátsó sárvédő kerékiv mindkét végénél. Kilakatoltattam,kasznin is újrafényeztem az üregekbe ajtókba 7db 6dcl-es viaszos kuszó ürgvédőt fújtam még a meleg időben, az alja telibe lett fújva.Mégis félek,hogy a tél  újabb hibákat generál legalábbis pár éve így van.A kerregést is megfogod szüntetni,mert kitartó és jó szakember vagy.

offday

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 222
Re:Carina
« Válasz #22885 Dátum: 2012.12.09 22:41:28 »
... Jó lenne egyszer találkozni, megmutatnám az autót. ... Mit szólsz hozzá?
Üdv! Persze szívesen ránézek, bár megsaccolni így az összeget elég meredek mert nagyon nagy a szórás.
Minőségben is természetesen, de ezt fent kifejtettem.
Sajnos én nem vállalhatok munkát mert a műhely nem az enyém, így - holott alkalmas lenne rá - nem szerencsés ha egész nap sír a flex.
Egy állapotfelmérés viszont minden további nélkül belefér, + néhány tanács amivel az agyára mehetsz a jövendőbeli lakatosodnak. :D
Viszont mindenképp aknára kell állni, ez nem jön össze egy parkolóban.
Helyileg Gyöngyösön vagyok, Heves megye.

Nagyon köszönöm a részletes választ!
Amit leírhatnál a kérdéseimre, hogy amit írtam, hogy hogyan csináltam, az elmegy, vagy nagyon nem jó??
...
Ja igen, bocs.
A Korant is nagyon jó anyag, még egy fokkal talán jobb is mint a sima rozsdamaró.
De!
A rücsi nagyon jó hangszigetelő és ütésálló felületet képez, azonban önmagában nem alkalmas alvázvédelemre.
Ezt elvileg fel is tüntetik a dobozon az apróbetűs részben, hogy nem vízzáró.
Persze nem rohad le másnapra a lemez, de nem erre való. Pótold az alvázvédő réteget!
Body 930-at ajánlom.
Kilós kiszerelésben is van, érdemes a festés után higítatlanul is használni itt-ott.
Én keskenyebb ecsettel szoktam kihúzni vele az összetételeket, mintha réstömítőznél.

Csikósnak van itt egy remek beszámolója a Korant-os élményeiről, illetve egyéb rozsda elleni harc, műhelydráma  :D
Szintén hasznos, érdekes, és nem mellesleg szórakoztató:
http://belsoseg.blog.hu/2012/02/12/szivasdelelott_szenteste
« Utoljára szerkesztve: 2012.12.09 23:03:00 írta offday »
üdv, offday

offday

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 222
Re:Carina
« Válasz #22886 Dátum: 2012.12.09 22:57:35 »
Most néztem mit alkottál a rozsdás dolgokkal ügyes vagy,bravó! Az enyémen is volt gond a jobb hátsó sárvédő kerékiv mindkét végénél. Kilakatoltattam,kasznin is újrafényeztem az üregekbe ajtókba 7db 6dcl-es viaszos kuszó ürgvédőt fújtam még a meleg időben, az alja telibe lett fújva.Mégis félek,hogy a tél  újabb hibákat generál legalábbis pár éve így van.A kerregést is megfogod szüntetni,mert kitartó és jó szakember vagy.
Húú, az testvérek között is 4,2 liter!
Akkor én kispályás vagyok a 3 literemmel...  :D

Nyugtasson meg az a tény, hogy te mindent megtettél, ennek a korrózióvédelemnek működnie kell.
Az alját telibe fújni több mint jó, a 4 liter feletti üregvédelem pedig messze példamutató!
Ha a lakatosod is szépen dolgozott akkor valószínűleg a te Carinád lesz az egyik OT rendszámos Toyota az országban.  ;)

Köszönöm a bíztatást, bár megmondom őszintén kerregés ügyben már nagyon fogyott a türelmem.
Talán most megoldódni látszik a hiba.
« Utoljára szerkesztve: 2012.12.09 23:07:38 írta offday »
üdv, offday

Karádi Miklós

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 61
Re:Carina
« Válasz #22887 Dátum: 2012.12.09 23:23:34 »
Húú, az testvérek között is 4,2 liter!
Akkor én kispályás vagyok a 3 literemmel...  :D

Nyugtasson meg az a tény, hogy te mindent megtettél, ennek a korrózióvédelemnek működnie kell.
Az alját telibe fújni több mint jó, a 4 liter feletti üregvédelem pedig messze példamutató!
Ha a lakatosod is szépen dolgozott akkor valószínűleg a te Carinád lesz az egyik OT rendszámos Toyota az országban.  ;)

Köszönöm a bíztatást, bár megmondom őszintén kerregés ügyben már nagyon fogyott a türelmem.
Talán most megoldódni látszik a hiba.
Jó lenne ,ha én nyernék a rozsdával szemben.Ez már legalább 30 éves küzdelem ellene alattomos dolog ott is van ahol még nyoma sincs. A só okozza a legtöbb kárt én nem sózhatom  a járdát környezetvédelmi okokból ,de a rengeteg kocsi meg rohad tőle és az úttesten nincs mit védeni a környezeten? Remélem rövidesen halljuk a mocid halk duruzsolását.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10230
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #22888 Dátum: 2012.12.09 23:28:33 »
...
Ja igen, bocs.
A Korant is nagyon jó anyag, még egy fokkal talán jobb is mint a sima rozsdamaró.
De!
A rücsi nagyon jó hangszigetelő és ütésálló felületet képez, azonban önmagában nem alkalmas alvázvédelemre.
Ezt elvileg fel is tüntetik a dobozon az apróbetűs részben, hogy nem vízzáró.
Persze nem rohad le másnapra a lemez, de nem erre való. Pótold az alvázvédő réteget!
Body 930-at ajánlom.
Kilós kiszerelésben is van, érdemes a festés után higítatlanul is használni itt-ott.
Én keskenyebb ecsettel szoktam kihúzni vele az összetételeket, mintha réstömítőznél.

Csikósnak van itt egy remek beszámolója a Korant-os élményeiről, illetve egyéb rozsda elleni harc, műhelydráma  :D
Szintén hasznos, érdekes, és nem mellesleg szórakoztató:
http://belsoseg.blog.hu/2012/02/12/szivasdelelott_szenteste

Köszi, akkor szembesültem vele, hogy hőlégpisztollyal rücsi le, drótkefézés-csiszolás, korant-alvázvédő-rücsi vissza. Nem tudom, mikor, de nyár előtt nem lesz időm erre...pedig abban voltam, hogy jópár évre megoldottam...
És az üregelés csak minden előzetes kezelés nélkül ér valamit? Azt hiszem Motip volt, amit vettem, csővel-rézfejjel használtam.

offday

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 222
Re:Carina
« Válasz #22889 Dátum: 2012.12.09 23:43:23 »
Köszi, akkor szembesültem vele, hogy hőlégpisztollyal rücsi le, drótkefézés-csiszolás, korant-alvázvédő-rücsi vissza. Nem tudom, mikor, de nyár előtt nem lesz időm erre...pedig abban voltam, hogy jópár évre megoldottam...
És az üregelés csak minden előzetes kezelés nélkül ér valamit? Azt hiszem Motip volt, amit vettem, csővel-rézfejjel használtam.
Nem nem!!

Maradhat a rücsi, nincs azzal semmi baj hiszen a Korant alatta van ami nagyon jó, most is az védi az autódat.
Ha nincs nyoma a rozsdának - de miért is lenne, hiszen le van kezelve szépen - akkor por és zsírtalanítás után már mehet is rá az alvázvédő.

Nyugi! Le ne szedd a drága cuccot!  ;)

Az üregelés mindig ér valamit, sőt nagyon is sokat.
Képes akár a már létező rozsda terjedését is lelassítani.
Jó a Motip is, ha csővel használtad akkor biztosan jó helyre is került.
A hátsó íveket viszont tavasszal fújd ki mindenképp, mert az a Carina egyik legérzékenyebb pontja.
üdv, offday