Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6595118 alkalommal)

0 Felhasználó és 11 vendég van a témában

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:Carina
« Válasz #22860 Dátum: 2012.12.08 13:45:47 »
Igen, megint kiderült, mekkora m*rha vagyok...

Átgondolva rájöttem, hogy a jobb kereket is lelazítottam, hogy azt is csináljuk, de a halasztás után még nem húztam vissza az anyákat  :no:

No de ugye nem veszett el a kerék?  ;)
Xanyi

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #22861 Dátum: 2012.12.08 13:59:46 »
offday!

Elküldtem a címet!!

Karádi Miklós

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 61
Re:Carina
« Válasz #22862 Dátum: 2012.12.08 19:15:19 »
Bocsánat, de pontosan nem tudom, hogyan működik ez a hangszer...csak erre asszociáltam, mikor kinnt volt már és kipróbáltam   :)
Műszakin mondta a srác, hogy hoztak egy bmw-be gyári lengéscsillapítót, beépítették, lemérték, 8%-os volt. Vitték vissza cserébe, a következő már 10 fölött volt, és a harmadik lett  41%-os, és 40 fölött megy át a vizsgán...Tehát igen, leméretném, hogy valóban jó lett-e most a bal oldala?
Köszi, kissé megnyugtattál, hogy talán nem ártok túl sokat, ha így megyek vele valamennyit. Sokat nem megyünk vele, 2 év alatt került bele 8000 km.
December végén mennénk Bp-re, és pályán szeretnék haladni. Csak holnap 10-20 cm havat jelez előre a meteorológia nálunk.

Egyébként a bal stabkar is tropa volt, a lengőkar hátsó szilent sem túl jó, de talán nyárig kibírja. Nyár nálam az autószerelési időszak, akkor van kicsit több időm, nem fagyok oda, de lehet jövőre nem lesz annyi idő, családi okok várhatók  ::)
Az autó szerelés nagy precízitást igényel és ennek alapja a mérés.Én is meg méretném ,de csak ha mindkettő ki van cserélve . Lesz még ennél enyhébb idő is télen.A stabkar meg a szilent szerintem nem sürgős a futómű nagyon sokat kibír.December vége messze van még javulhat  az idő.Most menny hó esett nálatok? Én Pesten vagyok itt még nem volt ma hó.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10248
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #22863 Dátum: 2012.12.08 19:54:13 »
Az autó szerelés nagy precízitást igényel és ennek alapja a mérés.Én is meg méretném ,de csak ha mindkettő ki van cserélve . Lesz még ennél enyhébb idő is télen.A stabkar meg a szilent szerintem nem sürgős a futómű nagyon sokat kibír.December vége messze van még javulhat  az idő.Most menny hó esett nálatok? Én Pesten vagyok itt még nem volt ma hó.
Értem, csak ha már kinnt van a lengéscsillapító, akkor könnyebben hozzáfértem a dolgokhoz. A bal stabkar is elég fáradt volt már, persze nem esett volna szét. Bár a hátsó szilentet a lengőkarban kicsit megfeszegettem, remélem bírja még azért  :hmmmm:
Most annyira nem, de egész nap esett, a minimum a 10 centi. Pécs felé egy szakaszon kötelező a hólánc, szóval nem kevés esett a szerpentinen sem. Nem is fényképeztem le az alkatrészt, pedig ígértem tegnap Xanyinak, de nagyon nem volt kedvem ma mászkálni kinnt, bocsánat, holnap igyekszem feltenni a képet mindenképpen!
Remélem, hogy tényleg lesz barátságosabb idő, bár az előrejelzések szerint nem a jövő héten.
« Utoljára szerkesztve: 2012.12.08 19:56:38 írta vd1234 »

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #22864 Dátum: 2012.12.08 20:49:40 »
Üdv! Ugyanez a jelenség volt nálam is, de sikerült megoldani a következőképp:
A zár ütközőjébe belenézve látható egy gumi pogácsa (kb 12mm átmérő) ezt feszíti a "felpattintó rugó" illetve ennek a konzolja vezérli a csomagtartó világítást is.
A megoldás nálam az volt, hogy levettem a műanyag takarót (két patent jobbra-balra, kézzel lejön) vágtam 4mm vastag gumiból egy, az ütköző gumira passzoló darabot és pillanatragasztóval rányomtam a tetejére.
A vastagság attól függ, hogy mennyire van megkopva/deformálódva a te pogácsád.
Nálam ez a 4mm plusz anyag pont elég volt, azóta elsőre nyílik.
Köszi Offday!
Bennem is ez fogant meg, de addig nem akartam meglépni, amíg a tuti okot ki nem derítem. Nem fér bele a fejembe, hogy az a műanyag így elkophatott, vagy akár az a fém elhajolt volna. 4 mm elég sok, de úgy nézem nálam is befér annyi, mert kb annyit kell emelnem rajta, hogy kiakadjon. Ezek szerint a tiéd is 5 ajtós.
Kívánom neked, hogy krrr is megoldódjon, mert meg tudja enni az ember életét.
Prius 2 - a mosolygós autó.

fityo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 474
  • Ifj
Re:Carina
« Válasz #22865 Dátum: 2012.12.08 20:57:34 »
Üdv Uraim!
Mától boldog tulajdonosa vagyok egy 95-ös Carina-nak!1,8 16v.
Olaj és szűrők cseréjével kezdeném közös életünket!
Milyen típusú olajt tegyek a vasba?Milyet szeret ::)?
Az autó nem tökéletes de korához képest jó állapotban van.Igaz 440 ezer van már benne....
A hibák amiket eddig érzékeltem a következők:
-a fordulatszámmérő és az üzemanyag-visszajelző néha nem működik.Ilyenkor eléggé megtorpan a motor.
-középkonzol izzói elég hiányosan világítanak.(ez a kisebbik baj)
Ötletek szívesen fogadnék a megtorpanásra,az izzót megoldom :)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10248
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #22866 Dátum: 2012.12.08 21:29:15 »
Üdv Uraim!
Mától boldog tulajdonosa vagyok egy 95-ös Carina-nak!1,8 16v.
Olaj és szűrők cseréjével kezdeném közös életünket!
Milyen típusú olajt tegyek a vasba?Milyet szeret ::)?
Az autó nem tökéletes de korához képest jó állapotban van.Igaz 440 ezer van már benne....
A hibák amiket eddig érzékeltem a következők:
-a fordulatszámmérő és az üzemanyag-visszajelző néha nem működik.Ilyenkor eléggé megtorpan a motor.
-középkonzol izzói elég hiányosan világítanak.(ez a kisebbik baj)
Ötletek szívesen fogadnék a megtorpanásra,az izzót megoldom :)

Üdv a fórumon!

Remélem sokáig örömöd lesz a kocsiban!
Ha szerencséd van, és nem a gyűrűhibás szériából van a kocsi (erre kicsi az esély szerintem), akkor nem olajevős fajta. De ha az is lenne, általában 5w40 az, amivel szeret menni. Tehát általában ilyen olajat javaslok, azt, hogy milyet, az gusztus kérdése. Valami normálisabbat, megbízható helyről: többek között  Eneos, Elf, Liqui Moly, Motul, Mobil(1), Xado, Q8, Castrol már szerepel a listáinkon. Castrolnál valószínűbben lehet belefutni hamis olajba, én ezért motorba nem teszem. Lehet kapni neten olcsóbban, de megbízható helyről, autósboltokban lehet kedvezményhez jutni, nem kell olyan drágára gondolni: 4-5 liter ára 7-8000 Ft körül mozog. Neked 7A-FE szerintem a motor, abba nem tudom, mennyi olaj kell, de szerintem 4l alatt.
Érdemes ránézni a váltóolajra (nem cserélik a tulajok általában, elég baj) és a hűtőfolyadékra sem (azt sem cserélik sokan). Váltóolajból a 75w90 max. GL4-et javaslok, hűtőfolyadékból meg alus legyen, és bírja a hideget...

A motortorpanásnál valami kontakthiba lehet szerintem: ha szerencséd van, akkor csatlakozó. Érdemes lehet kontaktspray-vel megfúni a biztosítékokat, relék csatlakozóit. Lehet mindet is, de lehet a Haynes-könyvben célzottan is keresni a kapcsolási rajz alapján, mi látja el árammal pl. a műszercsoportot. De mivel a motor is torpan, közös ágat kellene keresni. Haynes karbantartási jelölt pontjait érdemes először kezelni szvsz.
Ha nincs szerencséd, akkor relénél lehet kontakthiba, de az adok-veszek topicban szerintem találsz.
« Utoljára szerkesztve: 2012.12.08 21:32:01 írta vd1234 »

Karádi Miklós

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 61
Re:Carina
« Válasz #22867 Dátum: 2012.12.08 21:31:55 »
Értem, csak ha már kinnt van a lengéscsillapító, akkor könnyebben hozzáfértem a dolgokhoz. A bal stabkar is elég fáradt volt már, persze nem esett volna szét. Bár a hátsó szilentet a lengőkarban kicsit megfeszegettem, remélem bírja még azért  :hmmmm:
Most annyira nem, de egész nap esett, a minimum a 10 centi. Pécs felé egy szakaszon kötelező a hólánc, szóval nem kevés esett a szerpentinen sem. Nem is fényképeztem le az alkatrészt, pedig ígértem tegnap Xanyinak, de nagyon nem volt kedvem ma mászkálni kinnt, bocsánat, holnap igyekszem feltenni a képet mindenképpen!
Remélem, hogy tényleg lesz barátságosabb idő, bár az előrejelzések szerint nem a jövő héten.
Közös ellenségünk a tél:nem lehet a kocsit csinosítgatni ,szerelni pedig néha muszáj és legnagyobb gond az utak sózása. Az utóbbi két évben sokkal agresszivabb anyagot használnak , csak úgy rágja a kocsikat.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10248
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #22868 Dátum: 2012.12.08 21:33:53 »
Közös ellenségünk a tél:nem lehet a kocsit csinosítgatni ,szerelni pedig néha muszáj és legnagyobb gond az utak sózása. Az utóbbi két évben sokkal agresszivabb anyagot használnak , csak úgy rágja a kocsikat.
Hát ezt nem zárom ki, talán megállapodtak a gyártókkal/karosszériásokkal is, ilyen téren kezdek rosszhiszemű lenni   :hmmmm:

fityo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 474
  • Ifj
Re:Carina
« Válasz #22869 Dátum: 2012.12.08 21:39:59 »
Üdv a fórumon!

Remélem sokáig örömöd lesz a kocsiban!
Ha szerencséd van, és nem a gyűrűhibás szériából van a kocsi (erre kicsi az esély szerintem), akkor nem olajevős fajta. De ha az is lenne, általában 5w40 az, amivel szeret menni. Tehát általában ilyen olajat javaslok, azt, hogy milyet, az gusztus kérdése. Valami normálisabbat, megbízható helyről: többek között  Eneos, Elf, Liqui Moly, Motul, Mobil(1), Xado, Q8, Castrol már szerepel a listáinkon. Castrolnál valószínűbben lehet belefutni hamis olajba, én ezért motorba nem teszem. Lehet kapni neten olcsóbban, de megbízható helyről, autósboltokban lehet kedvezményhez jutni, nem kell olyan drágára gondolni: 4-5 liter ára 7-8000 Ft körül mozog. Neked 7A-FE szerintem a motor, abba nem tudom, mennyi olaj kell, de szerintem 4l alatt.
Érdemes ránézni a váltóolajra (nem cserélik a tulajok általában, elég baj) és a hűtőfolyadékra sem (azt sem cserélik sokan). Váltóolajból a 75w90 max. GL4-et javaslok, hűtőfolyadékból meg alus legyen, és bírja a hideget...

A motortorpanásnál valami kontakthiba lehet szerintem: ha szerencséd van, akkor csatlakozó. Érdemes lehet kontaktspray-vel megfúni a biztosítékokat, relék csatlakozóit. Lehet mindet is, de lehet a Haynes-könyvben célzottan is keresni a kapcsolási rajz alapján, mi látja el árammal pl. a műszercsoportot. De mivel a motor is torpan, közös ágat kellene keresni. Haynes karbantartási jelölt pontjait érdemes először kezelni szvsz.
Ha nincs szerencséd, akkor relénél lehet kontakthiba, de az adok-veszek topicban szerintem találsz.

Még szoknom kell ezt a fórumot remélem jól válaszolok :D
A motorkód:7AU

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10248
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #22870 Dátum: 2012.12.08 21:41:56 »
Még szoknom kell ezt a fórumot remélem jól válaszolok :D
A motorkód:7AU

A forgalmiban az van valószínűleg, de szerintem 7A-FE motor lesz az  :yes:

offday

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 222
Re:Carina
« Válasz #22871 Dátum: 2012.12.08 22:58:36 »
...Elküldtem a címet!!
Köszönöm, kérni fogok egy árajánlatot tőlük!

Köszi Offday!
Bennem is ez fogant meg, de addig nem akartam meglépni, amíg a tuti okot ki nem derítem. Nem fér bele a fejembe, hogy az a műanyag így elkophatott, vagy akár az a fém elhajolt volna. 4 mm elég sok, de úgy nézem nálam is befér annyi, mert kb annyit kell emelnem rajta, hogy kiakadjon. Ezek szerint a tiéd is 5 ajtós.
Kívánom neked, hogy krrr is megoldódjon, mert meg tudja enni az ember életét.
Szívesen!
Tudom milyen kellemetlen mikor nyitnád, aztán hátramész és megakad.
Tiszta burleszk-film: meghúz - kiszáll - hátramegy - megemel - (:censored:) - visszamegy - meghúz - hátramegy - kinyit.  :D

Szerintem nem sok a 4mm, tizen X év alatt simán elfogy az anyag és a rugó is nyúlhat, a csap is kophat.
Összességében végül pont annyi hiányzik.

Kösz a jókívánságot, úgy tűnik a napokban talán ez ügyben is révbe érek.
üdv, offday

offday

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 222
Re:Carina
« Válasz #22872 Dátum: 2012.12.08 23:29:09 »
Közös ellenségünk a tél:nem lehet a kocsit csinosítgatni ,szerelni pedig néha muszáj és legnagyobb gond az utak sózása. Az utóbbi két évben sokkal agresszivabb anyagot használnak , csak úgy rágja a kocsikat.
Egyetértek!
Viszont a harcban barátunk lehet az üregvédelem!
Mindenkinek ajánlom, akár otthon is elvégezhető. Én ugyan literes kiszereléssel dolgozok de kapható spray-ben is csővel, szórófejjel.
Sajnos már nem divat a megelőzés, pedig tanuló koromban egész maszek iparág épült a korrózióvédelemre.
Oké, hogy már nem Zsigákkal járunk, meg aztán fejlődött a lemezkezelés (a fenét, a technika régi, csak már ciki rohadó autókat gyártani).

A Body 900-at bátran ajánlom, kapható színtelen kivitelben is.
3 literrel körbefújható az autó, ajtók, küszöbök, hossztartók, hátsó nyúlványok, és a nagyon érzékeny hátsó sárvédők bőven kaphatnak az anyagból.
A Carinán szerencsére rengeteg gumidugó van, sok tartó meg is van szakaszolva velük.
Mehet mindenhová "ész nélkül" csak egy dologra kell figyelni: dermedés után a gyári vízkifolyókat ki kell tisztítani valamilyen műanyag szerszámmal.



Az alábbi linken az általam elkövetett karosszéria-javítás látható.
Szerencsére nem volt sok meló, bár a jobb hátulján volt meglepetés a sárfogó alatt.  :censored:
Mindent élben raktam össze, foszfátozás, alapozás, majd réstömítés után jöhetett az anyag.
A fényezés tudom elsőre meredeknek tűnik, de ezek még a friss, az összecsiszolás és a polír előtt készült fotók.

http://indafoto.hu/offday/toyota_karosszeria_javitas/slideshow

Hát ezt nem zárom ki, talán megállapodtak a gyártókkal/karosszériásokkal is, ilyen téren kezdek rosszhiszemű lenni   :hmmmm:
A magam és a szakma nevében visszautasítom ezt a galád rágalmat!  :nonono:

 :D  :D
« Utoljára szerkesztve: 2012.12.08 23:54:00 írta offday »
üdv, offday

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10248
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #22873 Dátum: 2012.12.09 08:49:43 »
Egyetértek!
Viszont a harcban barátunk lehet az üregvédelem!
Mindenkinek ajánlom, akár otthon is elvégezhető. Én ugyan literes kiszereléssel dolgozok de kapható spray-ben is csővel, szórófejjel.
Sajnos már nem divat a megelőzés, pedig tanuló koromban egész maszek iparág épült a korrózióvédelemre.
Oké, hogy már nem Zsigákkal járunk, meg aztán fejlődött a lemezkezelés (a fenét, a technika régi, csak már ciki rohadó autókat gyártani).

A Body 900-at bátran ajánlom, kapható színtelen kivitelben is.
3 literrel körbefújható az autó, ajtók, küszöbök, hossztartók, hátsó nyúlványok, és a nagyon érzékeny hátsó sárvédők bőven kaphatnak az anyagból.
A Carinán szerencsére rengeteg gumidugó van, sok tartó meg is van szakaszolva velük.
Mehet mindenhová "ész nélkül" csak egy dologra kell figyelni: dermedés után a gyári vízkifolyókat ki kell tisztítani valamilyen műanyag szerszámmal.
...

Az alábbi linken az általam elkövetett karosszéria-javítás látható.
Szerencsére nem volt sok meló, bár a jobb hátulján volt meglepetés a sárfogó alatt.  :censored:
Mindent élben raktam össze, foszfátozás, alapozás, majd réstömítés után jöhetett az anyag.
A fényezés tudom elsőre meredeknek tűnik, de ezek még a friss, az összecsiszolás és a polír előtt készült fotók.

...
A magam és a szakma nevében visszautasítom ezt a galád rágalmat!  :nonono:

 :D  :D

Üdv!

Bocs, a jelenlévők kivételek  ;)

Nem tudtam, hogy karosszériával foglalkozol  :no: Nagyon tanulságos ez a sorozat!  :clap:
De szakmai kérdésem lenne, ha tudnál segíteni benne, majd később írok róla, mert most megyek havat lapátolni  :otlet:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10248
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #22874 Dátum: 2012.12.09 13:54:18 »
Üdv!

Megvannak a képek. Szerintem csak két lépcsőben lehet felrakni.
Nem a legjobbak, de a lényeg talán kivehető.


[a csatolmányt egy admin törölte]
« Utoljára szerkesztve: 2012.12.09 13:56:12 írta vd1234 »