Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6721735 alkalommal)

1 tag és 6 vendég van a témában

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #22770 Dátum: 2012.12.03 11:47:52 »
üdv roncsi22!
Ha esetleg a vd1234 által emlitett kavarc van az olajban, még időben visszaviheted az eladónak reklamálni!

Ilyet ne írj, mert kavarc megsértődik.  Bár mostanában nem ír.:D
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #22771 Dátum: 2012.12.03 11:50:53 »
Hát meg mitől is lehetne még  olajos a kipufogó? :hmmmm:
Prius 2 - a mosolygós autó.

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Carina
« Válasz #22772 Dátum: 2012.12.03 13:17:30 »
Ilyet ne írj, mert kavarc megsértődik.  Bár mostanában nem ír.:D

Régi Carinások valamiért nem nagyon írnak, nem tudom belefáradtak volna? :) Pedig engem érdekelne hogy mi újság van az autókkal.
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #22773 Dátum: 2012.12.03 14:10:14 »
Régi Carinások valamiért nem nagyon írnak, nem tudom belefáradtak volna? :) Pedig engem érdekelne hogy mi újság van az autókkal.
Hát meg a találkozó jó, mert egészen más, hogy vannak arcok a nevek mögött.
Prius 2 - a mosolygós autó.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10270
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #22774 Dátum: 2012.12.03 17:45:08 »
Üdv!

Na megvolt a műszaki.
Egyik szemem sír, a másik nevet:

1. A motor, ha kicsit lassan is, de hozta a megfelelő eredményeket. Mondtam a srácnak, hogy még nincs 2000 km a gyűrűkben, és ennyit pucolódott a katalizátor. Kicsit pörgette, így melegítette, aztán megadta magát, és hozott mindent hála Istennek. Csatolom ezt a részt képben. Elvileg jobbnak kell idővel lennie, ahogy egyre jobban tisztul a katalizátor, de már így sem olyan rossz!

2. A bal első lengéscsillapító 2 (két) %-os. A jobb még ötven fölött van. Ugyanaz a márka, SCT. Szerintem ez ebben a műfajban elég gyenge minőség lehet, pedig ugye úgy hirdette az előző tulaj, hogy a legjobb alkatrészeket építették be blabla. Ráadásul semmit nem vettem észre, szerintem most nemrég mehetett tönkre, hetek óta állt a gép, és befelé menet sem tűnt fel semmi szokatlan  :hmmmm: Nem is értem :nonono: Na mindegy, megoldotta, hogy átmenjen.

Szóval ez van. Most nem is megyek vele, ha nem életről van szó. Az első stabilizátor karokat és szilenteket is cserélni kell.
Megnéztem az árakat. Volna pár kérdésem, ha tudtok segíteni:

AA. Gázos, vagy olajos lengéscsillapító a jobb/megbízhatóbb? Monroe-ban volna kétcsöves olajos például.
A. Kayaba gázos lengéscsillapítók jók? Peti nálad nem ilyen van?
B. Mindkét oldalt kell cserélni, vagy most elég a balt?
C. Valaki cserélt már ilyet? Mire kell figyelni? Persze átnézem a doksikat, amik vannak nekem, de érdekelne tapasztalat, pl. vegyek-e rugóösszehúzót, milyet?
D. Porvédőt-ütközőt jó ilyenkor venni, vagy adják a lengéscsillapítóhoz?

A kedvezményes árak egyébként (ha valakit érdekel...):
Stab. rúd szilent (pár) FL 1533Ft
Stab. kar jobb és bal  FL 2681Ft/db
Lengéscsillapító Kayaba 17359Ft/db
Porvédő-ütköző Sachs (pár) 5854Ft/db

Toronycsapágy meg remélem nem kell...egy élmény lesz ebben az időben szerelni :(



[a csatolmányt egy admin törölte]
« Utoljára szerkesztve: 2012.12.03 17:58:02 írta vd1234 »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10270
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #22775 Dátum: 2012.12.03 18:09:24 »
Találtam még listaárakat:

Monroe olajos, kétcsöves gólyaláb 24892Ft/db
Sachs gázos kétcsöves gólyaláb    14990Ft/db

A Sachs is jó lehet?  ::)

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Carina
« Válasz #22776 Dátum: 2012.12.03 18:13:41 »
Na megvolt a műszaki ...
A bal első lengéscsillapító 2 (két) %-os. A jobb még ötven fölött van. Ugyanaz a márka, SCT. ...
egy élmény lesz ebben az időben szerelni :(
Ez elég durván bukó érték és eltérés.-( Még szerencse, hogy nem kell visszamenned, így is kemény lesz.

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:Carina
« Válasz #22777 Dátum: 2012.12.03 18:21:48 »
Lengéscsillapító:
Monroe-t hagyjuk inkább, vegyél Sachsot vagy Kayabát, azokkal jó a tapasztalat. Toronycsapággyal nem szokott gond lenni, a porvédőt meg elöbb ellenőrizd, meglátni kívülről is ha már cserés. Alapból nem jár a lengéscsillapítóhoz, külön kell megvenni!
Természetesen párban kell cserélni.
Rugóösszehúzó kelleni fog.
Xanyi

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10270
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #22778 Dátum: 2012.12.03 18:49:20 »
Ez elég durván bukó érték és eltérés.-( Még szerencse, hogy nem kell visszamenned, így is kemény lesz.
Jaja, rendes emberek dolgoznak ott  :innocent:

Lengéscsillapító:
Monroe-t hagyjuk inkább, vegyél Sachsot vagy Kayabát, azokkal jó a tapasztalat. Toronycsapággyal nem szokott gond lenni, a porvédőt meg elöbb ellenőrizd, meglátni kívülről is ha már cserés. Alapból nem jár a lengéscsillapítóhoz, külön kell megvenni!
Természetesen párban kell cserélni.
Rugóösszehúzó kelleni fog.
Azt nem értem, hogy izom leárazás van a Unixnál, olyan 40.000 körüli árról értékelték le a Sachs-ot 15.000-re őket, nem tudom, mi okból...Azt meg főleg nem tudom, hogy ilyenkor adnak-e még rá rabattot?
Rugóösszehúzó ilyesmi jó?
http://muhelynet.hu/spd/BEK_kft_632580/Rugoosszehuzo_keszlet_kezi_2_dbos_370_mm
Mi az, amire külön kell figyelni? Mondjuk azon gondolkodtam, hogy utána futóművessel megnézetem, jó-e még a beállítás?
A csonkállványt ráfogó csavarokat 300Nm fölött kell meghúzni, nem gyenge  :eek: Nyomatékkulcsom 210Nm körülig jó  :whistling:
« Utoljára szerkesztve: 2012.12.03 19:03:54 írta vd1234 »

Karádi Miklós

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 61
Re:Carina
« Válasz #22779 Dátum: 2012.12.03 19:07:30 »
Találtam még listaárakat:

Monroe olajos, kétcsöves gólyaláb 24892Ft/db
Sachs gázos kétcsöves gólyaláb    14990Ft/db

A Sachs is jó lehet?  ::)
Én most cseréltem a két elsőt.Csak párban érdemes, a szerelők nekem a kayabát javasolták a sachs nagyobb név,de nem biztos,hogy jobb.Csak gázost érdemes és ha most jónak látszik is porvédő nem biztos,hogy kitart az új gátlóval végig, másrészt a rugó belefekszik a gumiba és ott ki szokott kopni , szakadni ez a helyén nem látható. Összehuzó 3 darab kell, mert úgy biztonságos én már láttam rugót szállni.A tonycsapágy ha nem nagyon mozog akkor sokáig fogja még birni. Én kimostam és kapott új zsírt.Szerelés szempontjából gyorsan megy a ki-be szerelés a kocsin , a rugót bent is lehet cserélni.

Karádi Miklós

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 61
Re:Carina
« Válasz #22780 Dátum: 2012.12.03 19:16:05 »
Lengéscsillapító:
Monroe-t hagyjuk inkább, vegyél Sachsot vagy Kayabát, azokkal jó a tapasztalat. Toronycsapággyal nem szokott gond lenni, a porvédőt meg elöbb ellenőrizd, meglátni kívülről is ha már cserés. Alapból nem jár a lengéscsillapítóhoz, külön kell megvenni!
Természetesen párban kell cserélni.
Rugóösszehúzó kelleni fog.
Nem kell futóműves, hacsak egyébként is nem aktuális.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10270
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #22781 Dátum: 2012.12.03 19:22:30 »
Én most cseréltem a két elsőt.Csak párban érdemes, a szerelők nekem a kayabát javasolták a sachs nagyobb név,de nem biztos,hogy jobb.Csak gázost érdemes és ha most jónak látszik is porvédő nem biztos,hogy kitart az új gátlóval végig, másrészt a rugó belefekszik a gumiba és ott ki szokott kopni , szakadni ez a helyén nem látható. Összehuzó 3 darab kell, mert úgy biztonságos én már láttam rugót szállni.A tonycsapágy ha nem nagyon mozog akkor sokáig fogja még birni. Én kimostam és kapott új zsírt.Szerelés szempontjából gyorsan megy a ki-be szerelés a kocsin , a rugót bent is lehet cserélni.
Köszi a leírást!
Duplakörmös összehúzóból sem elég 2 db?
Ha a 15000-es Sachsra nincs további kedvezmény, akkor Kayaba lenne, mert mintha lp azt mondta volna, hogy az a gyári?
Azt hogy érted, hogy a rugót bennt is lehet cserélni?
300 Nm-t hogyan oldottad meg? Méteres csőre 30kg terhelés? Vagy izomból megtépni és kész?

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10270
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #22782 Dátum: 2012.12.03 19:27:49 »
Egy fontosat nem írtam:
Annak örülök, hogy a lambdaszonda megy, és a katalizátor is pucolódik kifele  :yes:

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #22783 Dátum: 2012.12.03 19:30:13 »
Köszi a leírást!
Duplakörmös összehúzóból sem elég 2 db?
Ha a 15000-es Sachsra nincs további kedvezmény, akkor Kayaba lenne, mert mintha lp azt mondta volna, hogy az a gyári?
Azt hogy érted, hogy a rugót bennt is lehet cserélni?
300 Nm-t hogyan oldottad meg? Méteres csőre 30kg terhelés? Vagy izomból megtépni és kész?

Már leírtak szinte mindent, csak annyit tennék hozzá, hogy ha jól tudom a japán Carina-E-kben cserélhető a patron az első gólyalábakban, tehát nem kell a teljes gólyalábat megvenni, csak a patront, az angol verziókban nem szétszedhető, ott kell az egész. Én felújíttattam a gyári lengéscsillapítóimat, azóta is bírják. Kayaba öcsém Corollájába amiket vett új gátlók, nem váltak be, mert nagyon kemény volt, az úthibákat kellemetlenül vette, legtutibb utcára szerintem a sárga sport KONI de az tudom drága. Ha érdekel a felújítás megadom a tuti címet.
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10270
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #22784 Dátum: 2012.12.03 19:34:55 »
Már leírtak szinte mindent, csak annyit tennék hozzá, hogy ha jól tudom a japán Carina-E-kben cserélhető a patron az első gólyalábakban, tehát nem kell a teljes gólyalábat megvenni, csak a patront, az angol verziókban nem szétszedhető, ott kell az egész. Én felújíttattam a gyári lengéscsillapítóimat, azóta is bírják. Kayaba öcsém Corollájába amiket vett új gátlók, nem váltak be, mert nagyon kemény volt, az úthibákat kellemetlenül vette, legtutibb utcára szerintem a sárga sport KONI de az tudom drága. Ha érdekel a felújítás megadom a tuti címet.
Igen, erre emlékszem, hogy írtad már  :yes:
Sajnos nincsenek meg a gyáriak, hanem SCT-k vannak benne...
Minden infó érdekel kb. árakkal persze, meg hol van, hogyan küldöm, stb., mert minél gyorsabban meg akarnám csinálni: december végén kellene menni Bp-re fontos ügyben.