Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6804855 alkalommal)

0 Felhasználó és 34 vendég van a témában

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #21870 Dátum: 2012.09.26 19:39:45 »
FUBA!
A talákozóval kapcsolatban:
Te vagy jártasabb veersenyzői körökben, nem tudsz utánajárni, pöst környékén hol lehetne helyet találni?
Elvileg akkor illegális versenyt tartanánk, ha nincs boztositva6 bejelentve.  :devil:

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #21871 Dátum: 2012.09.26 19:41:29 »
Nekem ma volt egy kicsit odalépős eseten az M5-ön egy olasz 3-as golfos nagyon szeretett volna játszani de nem voltam hangulatban (voltak mellettem a kocsiban részben ezért). De Mindig beszorított és felment a pumpa :censored: és óra szerint 200-ig felgyorsultam. GPS pont nem volt kézközelben de olyan 190-195 lehetett. Utána már nem akart erőlködni az olasz :) Talán második alkalom volt hogy 200-at elérte a mutató alattam. Hazafele megtankoltam és 6,4 liter jött ki 100km-re :) Szóval ma nagyon is megvoltam elégedve a kocsival!
Az nem olasz volt hanem olaszországban dolgozó román vendégmunkás valószínüleg!
Sok barom van az utakon, kamionosok mókáznak azzal, hogy tötymörög 70-el országúton azt mikor látja, hogy meg akarod előzni, akkor lepadlózza, hogy ne sikerüljön stb.
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #21872 Dátum: 2012.09.26 19:48:03 »
FUBA!
A talákozóval kapcsolatban:
Te vagy jártasabb veersenyzői körökben, nem tudsz utánajárni, pöst környékén hol lehetne helyet találni?
Elvileg akkor illegális versenyt tartanánk, ha nincs boztositva6 bejelentve.  :devil:
12 éve nem mozgok olyan körökben. Gondolkodom rajta, de én is valami hivatalosat ajánlanék. Feleségem rokona szervezett motoros találkozót aztán az egyik résztvevő túlvállalta magát, belehalt, a szervező azóta is bánja pedig nem rajta múlott a dolog...
A Totalcar-os TrackDay is betelt, nincs több hely...
Töröm még a fejem valami jó helyszinen...
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10288
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #21873 Dátum: 2012.09.26 21:47:20 »
Üdv!

Bóklásztam itt-ott olajos topikokban, és íme:
"Az olaj viszkozitast tekintve egyertelmu, hogy 5W-s vagy 0W-s olajat kell hasznalni, mert azok jobb minoseguek es hidegen sem koptatjak a motort. Nem ertek azzal egyet, hogy a 40-es olaj jobb lenne, hiszen a meleget pont, hogy rosszabbul vezeti el, hiszen surubb, lassabban aramlik. Ez fizika, nem vita targya. Azonban a magas homersekletek eseteben nem lesz annyira vekony, hogy a fem-fem erintekezes letre jojjon, a 30-as olaj hamarabb kipreselodik a femfeluletek kozul, ez teny. Viszont nem is melegszik fel a motor annyira, hogy a 30-as olaj elerje a kritikus hatarat, mert gyorsabban aramlik, mint a 40-es, igy hidegebb minden esetben. Szerintem helytelen az az info, hogy a 40-es olaj jobb lenne, maximum extrem nagy terhelesek eseten.
 
Nalam most 0W-20-as olaj van, nincs is semmi panaszom sem az egeszre, nem fogy belole semmi sem. Szerintem folosleges egy uj motorba 30-asnal surubbet tenni, mert csak a kenes rosszabb es a motor melegebb. Mellesleg nekem megvan a gyari javitasi utmutato, hogy mit kell a szervizeseknek tenni, mikor megkapjak az uj fuzott blokkot. Ott azt irja a hivatalos Toyota javitasi kiadvany (TSB), hogy 5W-30-as olajjal kell a motort feltolteni, csak nagyobb mennyisegben.
 
Az olaj a megnovelt mennyiseg miatt is huvosebb es a hirtelen terhelesvaltasokra sem reagal olyan gyorsan, hiszen nagyobb mennyisegnek kell melegednie/hulnie. Emiatt aztan a 30-es olajjal futo regi motor kb olyan homersekletu lesz, mint a 40-es olajjal futo uj motor, mert ugyan a 40-es olaj melegebb (mert lassabban aramlik es adja le a hot), de tobb is van belole (ami meg a holeadast segiti).
 
En mindig mondtam, hogy a korai olajcsere javasolt, pont 8-10e km a kritikus, ekkor kezd el az olaj jobban elfaradni es szennyezodni. Nem veletlen, hogy ekkor kezdik a kocsik enni a 0W-s olajakat, meg ekkor indul meg az 1,4-es D-4D-k olajfogyasztasa is. De erre is le voltam mindig hurrogva, hogy jo az a 15e km-nel is, en vagyok a kornyezetszennyezo paraszt. Szerintem nem jo 10e km utan az olaj, de mindenki akkor cserel olajat, mikor akar."

Az egész itt van.
Érdekes, na  :yes:
« Utoljára szerkesztve: 2012.09.26 21:49:26 írta vd1234 »

oriza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 392
Re:Carina
« Válasz #21874 Dátum: 2012.09.27 01:58:16 »
Sziasztok!
Elnézést, hogy nem jelentkeztem, de most én vagyok nagyjavításon. :(
A találkozóról.  Nekem a 13. nem igazán jó, de ha mégis akkorra jönne össze, valahogy megoldom. Az az egész hetem zavaros lesz. Én is nézelődtem valami kihalt terep után, de sajnos nem találtam.
Közben leszigeteltem a JH ajtót. Végre szinte elkészült az egész. Azért csak szinte, mert megint találtam olyan részt ahova tömhetek textillapot.
A motorháztetőre bontóból szereztem gyári zajszigetelőt ami dízelekben van. 2e -ből megúsztam.  Ragasztottam alá rezgéscsillapítót is .  (kibírta a nyarat!)   Lehet kapni olajálló anyagot amiből ki lehet szabni, ha nem sikerül bontóból szerezni. ITT láttam.
A soudaband szalag egy bitumenes alufólia. Ívekre, kerékdobokra jól rásimítható, viszont nem elég vastag. HiFis fórumokon olvastam, hogy 2-3 rétegben is ragasztják.   (Az lesz az érdekes, ha egyszer le kell szedni.)
A bitumenes-gumis lap viszont kb 2,5 mm vastag és merev. A súlya is nagyobb ezért nem rezonál a lemez, vibráció ellen használják. Ilyenekkel van a padlólemez is megerősítve, de szerintem van a hátsó ülés alatt és a csomagtér alján is.
 Zajszigetelésre a préselt textil is kiváló anyag és ráadásul könnyű is.   Sikerült az ajtókárpitra felragasztanom úgy, hogy éppen megfogja a patent és persze a csavarok. Figyelni kell, hogy a páravédő fólia meg legyen, hogy ne kapjon vizet. Remélem jó lesz, majd időnként nézegetem. 
Amit nem tudok kiszűrni az egy váltóból jövő fütyülő hang. A vicc az, hogy ez a hang annál jobban előjött, minél csendesebb a gép.  A másik vagy kerékcsapágy v. gumizaj, ami szintén fütyül. Kardomba dőlnék, ha mind a 4 csapágy szólna ezért a gumira tippelek.
Egyébként, ha most kezdeném akkor az ajtókba  ragasztanám a bitumenes rezgéscsillapítót és a kárpit mögé valami hatásos szigetelést mert ott kell megfogni a hangot.  Ezen kívül a préselt textilt mindenhova és minél többet. A soudaband szalagot első körben kihagynám. Szerintem ezekkel lehet a legtöbb eredményt elérni a legkisebb költséggel.

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Carina
« Válasz #21875 Dátum: 2012.09.27 09:43:35 »
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #21876 Dátum: 2012.09.27 11:33:33 »
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #21877 Dátum: 2012.09.27 11:34:31 »
Az a baj, hogy a magas hangokat ezek nem annyira fogják, és relatíve jobban hallod a csökkent mélyebb hangok miatt. Így gondolom.
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #21878 Dátum: 2012.09.27 11:42:51 »
Nekem ma volt egy kicsit odalépős eseten az M5-ön egy olasz 3-as golfos nagyon szeretett volna játszani de nem voltam hangulatban (voltak mellettem a kocsiban részben ezért). De Mindig beszorított és felment a pumpa :censored: és óra szerint 200-ig felgyorsultam. GPS pont nem volt kézközelben de olyan 190-195 lehetett. Utána már nem akart erőlködni az olasz :) Talán második alkalom volt hogy 200-at elérte a mutató alattam. Hazafele megtankoltam és 6,4 liter jött ki 100km-re :) Szóval ma nagyon is megvoltam elégedve a kocsival!
Bakker, nekem 6,4 még nem volt. Pedig +3000 ohne stílus. Lehet az a baj, hogy ellustult?
Prius 2 - a mosolygós autó.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #21879 Dátum: 2012.09.27 17:45:19 »
üdv mindenkinek!

Új fogyasztási adat van.  :)

Ma beültünk a kocsiba és kérdeztem tesóm, miért nulláztad le a napi számlálót? Erre mondja, hogy nem nullázott, átfordult  :D...

55 liter / 1000 km


A többsége 35km-es táv egyhuzamban, ebből volt több, illetve sok város is volt 5-10km-es rövidtávok.
A hosszabb távon az elején ment a klima is, +30°C-ban :wacko: .

A gázpedál alá képzeletbeli himes tojás volt rakva  :lol:, 3000 rpm fölé nem pörgettem ezalatt a táv alatt a motort, amit elég nehéz volt megállni.  :no:
Amúgy jellemzően hipermilerkedve mentem / megyek, ésszerű határokon belül.  ;)



netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Carina
« Válasz #21880 Dátum: 2012.09.27 17:49:43 »
FUBA! Ezt csináld utána!  [rohog]

Én sem vállalkozok rá, nem akarok úgy vezetni :)
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #21881 Dátum: 2012.09.27 18:25:42 »
FUBA! Ezt csináld utána!  [rohog]

Én sem vállalkozok rá, nem akarok úgy vezetni :)
Nem megy ez nekem. Az idei minimumom az 6,54l/100km, a valaha elért legjobb a Carinával az 6,3l/100km, tehát 6 alá még sosem mentem vele.
Holnap ha tankolok szerintem meglesz az idei maximum, 530km után már ég folyamatosan a sárga lámpa, szerintem 10 körül leszek...
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Carina
« Válasz #21882 Dátum: 2012.09.27 18:29:36 »
Nekem a csúcsom a Carinámmal 5,8 volt, négy személlyel, klímával, rekkenő hőségben az egyes főúton Hh-tól Bp-ig.
90-95 km/h volt a Vmax, valamikor 2002. környékén.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #21883 Dátum: 2012.09.27 18:32:41 »
Nekem a csúcsom a Carinámmal 5,8 volt, négy személlyel, klímával, rekkenő hőségben az egyes főúton Hh-tól Bp-ig.
90-95 km/h volt a Vmax, valamikor 2002. környékén.
Na tessék, klímával 5,8...
Az enyémben még klíma sincs!  :D
A 6,3-mas minimum fogyasztást meg 1995-ben sikerült kihoznom...de tényleg! És egyedül voltam a kocsiban nem sok csomaggal! [rohog]
« Utoljára szerkesztve: 2012.09.27 18:35:01 írta FUBA »
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Carina
« Válasz #21884 Dátum: 2012.09.27 19:24:50 »
Na neee :)

3:00 percnél:

Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -