Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6818435 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

FLInt

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 527
  • Carina E 1.6 XLi '95 4A-FE Lean Burn
Re:Carina
« Válasz #20790 Dátum: 2012.06.11 16:45:24 »
Az enyém is kb. így nézett ki tisztítás előtt.  :cry:
Toyotáról csak jót vagy semmit...

Gekko

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 26
Re:Carina
« Válasz #20791 Dátum: 2012.06.11 17:20:38 »
szia! a gli-ben elvileg van a hátsó ajtóban is gyárilag kiépítve hangszóró, nem?

Sajnos nem értek ennyire hozzá, de az enyémben nincs. Ezért akarok valami nem tesco ocsmány kivitelű megoldást.

Tehát a hátsó ajtóban ezek szerint ki van építve a helye. A rács az milyen hozzá gyárilag? Vagy az már az adott hangszóróhoz kapott lenne?

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #20792 Dátum: 2012.06.11 17:29:23 »
Tehát a hátsó ajtóban ezek szerint ki van építve a helye. A rács az milyen hozzá gyárilag? Vagy az már az adott hangszóróhoz kapott lenne?
Gyárilag az ajtókárpit olyan kiképzésű, másik megoldás a hangszóróhoz kapott rács felszerelése.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #20793 Dátum: 2012.06.11 17:31:32 »
Az enyém is kb. így nézett ki tisztítás előtt.  :cry:
De most új korszaka kezdődik... :pai:  :D

bsh

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 254
Re:Carina
« Válasz #20794 Dátum: 2012.06.11 17:41:31 »
Tehát a hátsó ajtóban ezek szerint ki van építve a helye. A rács az milyen hozzá gyárilag? Vagy az már az adott hangszóróhoz kapott lenne?

hát nekem van benne (én is egyébként most akarok hangszórókat cserélni), és így néz ki. sajnos jobb képem most hirtelen nincs.
« Utoljára szerkesztve: 2012.06.11 17:43:35 írta bsh »

Danee90

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 303
  • UrnaDealer
Re:Carina
« Válasz #20795 Dátum: 2012.06.11 18:00:09 »
A GLI-ben gyárilag benne kell lennie a hátsó ajtókban a hangfaltakaró rács. Az XLI-s Carinákban nem jellemző hogy benne voltak. Nekem annó még kábelt is húznom kellett a gépezetben hogy a bal hátsó szóljon mert nem volt rendesen bekábelezve meg a kárpitot kellett szépre kivágni., de az eredmény végül tuti lett :)

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #20796 Dátum: 2012.06.11 18:05:19 »
Nagyon változó volt a felszereltség. Nekem sikerült egy jobb kormányos TD 96-osból átmenteni a beépítő keretet, és az ajtóakárpitot, aminek a szövetmintája is azonos volt (egyen 96-os). Viszont az enyémben minden kábel benne van, a ködlámpáé, az ülésfűtésé (vsz. az elektromos tüköré) is. Valószínű gyártásnál egyszerűbb volt egyféle kábelkorbácsot használniuk Angliában.  :hmmmm:

Danee90

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 303
  • UrnaDealer
Re:Carina
« Válasz #20797 Dátum: 2012.06.11 18:16:14 »
Nekem akkor nagyon "low" volt a kocsi kábelezése mert se az e.tükör, ülésfűtés kapcsoló kábele de még a ködlámpa se volt rendesen bekábelezve. Azóta be lettek pótolva ezek a hiányosságok sőt még dögivel kapott plusz kábeleket! :)

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #20798 Dátum: 2012.06.11 18:28:01 »
És nagyon is kíváncsi vagyok a fejlesztéseidre, mert amióta végigböngésztem a japán/amerikai piacra szánt korabeli toyókat, én is szeretném szintre hozni.  :yes:
Azért a gyári hangszórókábeleket nem biztos, hogy nagyon kell sajnálni...

Danee90

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 303
  • UrnaDealer
Re:Carina
« Válasz #20799 Dátum: 2012.06.11 18:38:21 »
Helyes! Én azon csodálkozom hogy már anno a Carinákban voltak ilyen extrák mint pl a kilépőfény akkor a hátsó utasoknak is kis lámpák. Meg a légtisztító is elég fajin lehet. Szóval mondhatni hogy akkoriban FFExtrások voltak az amerikai Carinák. :)

Danee90

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 303
  • UrnaDealer
Re:Carina
« Válasz #20800 Dátum: 2012.06.11 19:03:08 »
Ebben is utángyártott a nívópálca...

Volt után gyártott nívó pálca? Max arról tudtam, hogy két félét csináltak. Ha mégis u.gyártott a 93-as TopGearben is benne volt :)
3 perc 9-nél
[ Invalid YouTube link ]
« Utoljára szerkesztve: 2012.06.11 19:07:59 írta Danee90 »

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #20801 Dátum: 2012.06.11 19:15:19 »
 :oops: tévedtem. De azt azért magyarázza el valaki, hogy erre miért volt szükség?

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #20802 Dátum: 2012.06.11 19:16:53 »
Más:
Pár éve említette egy fórumozó, hogy az ECU úgy viselkedik nála (asszem faceliftes volt, nem tudom, ez számít-e), hogy indítás után, ha nem pörgeti fel a motort, akkor finoman adagolható a gáz (értsd: lassabban gyorsul), de ha bármikor az út során egyszer jól kihúzatja mondjuk 4000-ig, utána sokkal élénkebb gázreakciója lesz, mintha az ECU alkalmazkodna a sportosabb vezetési stílushoz. Ez azonban minden leállítással törlődik, illetve hosszabb útnál, ha csak egyszeri esetről volt szó (mondjuk előzés), egy idő után visszaáll a "szoftver". Akkor itt lévő fórumozok elhajtották az illetőt ezzel a felvetéssel, én azonban alátámasztom. Ti mit tapasztaltatok/tudtok erről?
És ha már így összejöttünk, erről tapasztalat?

Danee90

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 303
  • UrnaDealer
Re:Carina
« Válasz #20803 Dátum: 2012.06.11 19:42:37 »
Érdekes dolog, kíváncsi lennék ezután hogy a dupla dob befolyásolta-e valamiben az ecu-t. Mert érezhetően más lett az autó gyorsulása a dob feltétele után. Meg ott van a reset is ami törli a memóriáját és akkor újra tanulja. Vagy lenne benne egy ideiglenes memória ami tárolja a különböző vezetési stílusok előjeleit? Pasz amúgy vannak napok mikor dinamikusabb az autó de vannak amikor meg lassabb poroszkálósabb, de sok mindentől függ a menetteljesítmény...

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #20804 Dátum: 2012.06.11 21:24:12 »
És a fogyasztásod hogyan alakult a felszerelés óta? Mindjárt megmagyarázom miért kérdem.
Nem hiszem, hogy a plusz dob feltétele óta tapasztalt erőtöbbletnek az ECU-hoz lenne köze, inkább a jobb levegőáramláshoz, kisebb fojtáshoz. A középdobnak (hossz, átmérő) és a hátsónak van fontos szerepe ebben. Ehhez egy adalék:
Anno a kényszer kipuf cserénél észrevettem, hogy az eredeti Walker rendszeren jóval rövidebb a középdob, megjegyzem, szerettem, nagyon halk volt. Bontott japán Futaba került, majd kétszer hosszabb középdobbal!!! A szerelő viszont azt javasolta (kicsit ütött volt)(a dob  :D), hogy a jobb állapotú Walker közepét tegyük vissza. Hegesztés, cinkspay, ellenőrzés, minden oké. Indítás....Nos, a hatás olyan lett, mintha Koppány került volna rá  :eek: Hetekig behúzott nyakkal közlekedtem, mert mindenki utánafordult. (Előtte azért, mert csörgött, utána azért, mert hörgött.) Biztos vannak, akiknek ez tetszik, én nem tartozom közéjük. Motorhang semmi, de a kipufogó miatt kellett felhangosítanom a zenét. Szörnyű volt, de nem fújt ki sehol, nem ez az oka. A fogyasztásom megnőtt 10 literre (nyáron), ugyanolyan vezetési stílus mellett, a kipufogónak pedig friss benzinszaga volt, alul jóval nyomatékosabb lett, de 4000 fölött inkább a hangja nőtt meg, amikor időnként kihúzattam. ....Magyarán a nagyobb levegőáramlással volt magyarázható, ami áthúzta a friss benzin-levegő keveréket. Kisebb fordulaton áldásos, de nagyobb fordulaton visszaüt, a fogyasztás (az el nem égetett üzemanyag miatt) ugrásszerűen megnőtt. Esetleg kezd szétesni a hátsó dob? Előtte azért még megér egy próbát valami. Mi van, ha nem volt lényegtelen tényező a japán rendszer hosszabb dobja. Vajon a hátsó dobok belső kiképzése azonos? Kicseréltettem a Futabára, és hallj csodát: elcsöndesült a kipuf, a fogyasztás visszaállt, a rövid utak (és a vezetési stílusom  :D ) miatt pedig szépen elkormolódott ez a csővég is.  :lol:
A másik kérdés:
Vagy lenne benne egy ideiglenes memória ami tárolja a különböző vezetési stílusok előjeleit?
Igen, erre gondolok