Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6795177 alkalommal)

0 Felhasználó és 18 vendég van a témában

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Carina
« Válasz #20640 Dátum: 2012.05.22 19:39:47 »
Úgy tűnik megállt az olajfogyasztásom. Mióta benne van a gáz azóta nem fogy  az olaj.
Aztán rájöttem, hogy valószínűleg nem a gázzal függ össze, hanem száraz kívülről a motor.

Mennyi fogyás is volt ez?
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Carina
« Válasz #20641 Dátum: 2012.05.22 20:02:48 »
Én egy 1.3-as 2E motort javítottam pár éve.

Csak gyűrűket cseréltem, illetve szelepszár szimmeringet. A többi minden Ok volt. Az olajat ette, de irgalmatlan mennyiséget, tankolásonként kellett utána tölteni, miközben csont száraz volt a motor kívülről.
A gyűrűket teljesen megfogta a koksz a horonyban.   
Mindent szétkaptam, mindent kitakarítottam, tisztán összeraktam új gyűrűvel, szimmeringekkel. Tökéletes lett.
Természetesen kellett egy év, amíg az új gyűrű bekopott, de utána a gyáritól jobb kompresszió lett, 0 olajfogyasztással.
A mechanizmus úgy működik, hogy a szelepszár szimmeringnél elkezdi bekapni az olajat. Bizonyos mennyiségnél megfogja a gyűrűt, ha meghajtja az ember be is kokszosodhat, onnan pedig már nincs visszaút.
Ha megfogja a gyűrűt onnantól alulról is kapja fel az olajat és káoszba fullad a motor működése. Kompresszió is elmegy, ergo a fogyasztás is. Szóval, aki ügyes, az azzal kezdi, hogy a szelepszár szimmeringet cseréli, amíg be nem áll ez a helyzet.


Na de a lényeg:
az olajteknőben olyan sűrű iszapszerű lerakódás volt, amit spaklival kellett kitolni belőle. Nem is kevés
Na mármost, azt ne mondja nekem senki, hogy azt bármilyen oldószerrel ki lehetett volna szedni onnan. Illetve az a lényeg, hogy az  a kosz, ami a motor egyéb részeit károsítja, eltömíti stb, ne oldjuk már vissza, ha elsőre nem sikerült másodikra csak elzár valamit!

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #20642 Dátum: 2012.05.22 20:47:05 »
b.c.:
Köszi a leírást, reménykeltő  :)
Egy kérdésem van: abban a motorban láttál olyat, hogy bármelyik dugó tetején tócsában áll az olaj?

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #20643 Dátum: 2012.05.22 20:54:44 »
vd1234!
Ez amit mindig irsz, hogy "tócsában áll a dugó tetején az olaj", ennek azért látványosan kék füst formájában kellene megmutatkozni.
Tapasztalsz ilyet?

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #20644 Dátum: 2012.05.22 21:11:01 »
Januárban volt egy főtengely szimering csere. Azóta mást nem csináltattam rajta. Néhány hete láttak a szerelővel a tiszta olajcseppet a váltó alján. Akkor mondta, hogy első főtengely szimering csere, amihez le kell venni a váltót. Meg is vettem az eredeti toyota szimeringet. Aztán vizsgához lemosattam az autót, azóta meg nem jött vissza semmilyen olaj szivárgás. Most száraznak látom mindenhol. Holnap úgy is megyek vele szerelőhöz kicserélni a garis kutyacsontot, és akkor megnézem jobban.
Már be volt tervezve egyszerre az motoröblítés, olajcsere, merevítő le, teknő le kipucol, váltó le, szimering csere, motortartó bak csere.
Az elmúlt 3000 km alatt egy beosztást csökkent talán az olaj szint.
Régen fotóztam az olajpálcát az egyszerűség kedvéért, meg mert úgy jobban lehetett követni. Most ez elmaradt, ezért írtam, hogy úgy tűnik nem fogy. Már most olajcsere után fogom megint fotózgatni.
Gondolkodtam hogy megvárom a 13-14 ezer kilométert, de biztos jótékonyhatással volt z elmúlt kétszeri 1000-es csere finom olajjal. Ezek is tudnak valamilyen szinten takarítani.
Valahol olvastam, talán a mazdás cikkben, hogy leragadt gyűrűt szabadított fel a 0w20-as olaj a többedik csere után.
Prius 2 - a mosolygós autó.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Carina
« Válasz #20645 Dátum: 2012.05.22 21:37:52 »
b.c.:
Köszi a leírást, reménykeltő  :)
Egy kérdésem van: abban a motorban láttál olyat, hogy bármelyik dugó tetején tócsában áll az olaj?
Amit az a motor produkált már az egyszerűen hihetetlen volt.
3 hengerrel indult, majd kb fél percnyi melegedés után bekapcsolódott a 4. is. hozzá kell tenni, hogy az még karbis technika volt.
Egy henger teljesen kuka volt, mármint le voltak ragadva a gyűrűk, kőkemény koksz fogta. Amit láthatsz a dugattyú tetején az az olajkoksz. Az azért sem túl szerencsés, mert a koksz lévén szén, remekül felveszi az olajat, benzint mindent ezzel is szegényíti a keveréket ép indulásnál. Ezt a tulajdonságát használják amikor aktív szénszűrőket alkalmaznak. Hatalmas a fajlagos felülete, nagyon jó adszorbens! Ezt láthatod a benzintől kis olajtól átitatott koksz réteget, ez fénylik. Ezért nem füstöl nagyon, mert nem tisztán olaj, sőt főleg benzin.

Szóval a rövid városi utak még inkább betették neki a kaput. Aztán kitaláltam, hogy megeresztem pestre a pályán. A fent írt brutális olajfogyasztás miatt a kipufogó is tele volt olajjal. Még a felhajtó előtt elkezdett olyan olaj füstöt húzni, hogy nem lehetett hátra látni !
A kocsi kezdett gyengülni, visszadurrogott a karbiba, ami a szegény keverék jele. Padló gázon ment 60-at és füstölt, kihagyott, a vízhőfok elindult felfelé a benzin mutató szinte láthatóan ment lefelé.
Senkinek nem kívánom, brutális volt az érzés, hogy egy toyota ilyet művel az emberek szeme láttára. Próbáltam lassabban, menni, mert akkor kicsit javult a helyzet, de csak ki-ki hagyott, néha rángatott, és füst, füst, füst, sűrű kék füst,  amíg a szem ellát...

Alig tudtam lemenni a pályáról. Ott megálltam, hogy megnézzem, mit lehet tenni. Legnagyobb megdöbbenésemre tökéletes alapjárattal állt meg a kocsi, szépen járt. Kinyitottam a motorháztetőt, minden rendben látszott, füst megszűnt. minden helyre állt.
Aztán országúton gyönyörűen hazajött, mintha semmi sem történt volna.
Akkor döntöttem úgy, hogy itt már nincs mese, meg kell bontani a motort.
Mechanikus gond nem volt, mondom annyi, hogy szemmel látható volt, hogy a szelepszár szimmeringek csak mutatóban voltak a szelepvezetőkön. Be voltak repedezve, tehát azok egy szívó oldalon semmit sem tartottak vissza. Ami még érdekes volt, hogy a karbi tetején lévő légszűrő 2 db 50 ft-os nagyságon el volt égve, egy lyuk volt rajta. Ez nyilván az elszegényedő keverék miatt visszalövő motor miatt volt.   
Innen tért vissza a gép az élők sorába, irtó büszke voltam rá és magamra, persze az egy év utáni kompresszió mérést követően, mert összerakás után természetesen még rosszabb volt a kompresszió, hiszen nem volt összekopva.
Még mielőtt megkérdezitek nem fúrni nem kellett, nemhogy válla nem volt a hengernek, de még a henger oldalán a gyári hónolás látszott mindenhol. Hajtókar csapágyak, főtengely csapágyak is rendben voltak, szigorúan tilos lett volna a gyári cuccot cserélni. Mert új siklócsapágyaknál már köszörülés kell, az meg leveszi a kemény felületi réteget, szóval nem szabad abba az irányba elmenni. Síkoltatni is szigorúan tilos, ha nem hengerfejes volt a gép és nem vetemedett el. Aki mást mond hazudik. Ha csak le kell venni a hengerfejet valami egyéb miatt semmi más dolog nincs, mint tiszta tömítő felületekkel és új, lehetőleg gyári hengerfejtömítéssel összerakni. Ez fontos, itt nem szabad spórolni! Gyűrű minim japán utángyártott, tömítés, szimmeringek csak gyárit. Szelepszárszimmeringnél a szívóoldalra mindenképp a gyárit a kipufogóhoz mindegy.

Ezek a tapasztalatok.
Szóval az egy kicsit más technika ezekből sokat nem csinálhat egy befecskendezős motor, de jelezem, hogy a 2E motor legalább akkora legenda, mint a 4A-FE. Nem kell temetni attól, amit írsz, nagyon nem.

Ja még egy dolog. A motor mint leírtam szörnyű állapotban volt, a kompressziók viszont a gyári alsó határon!!!
Hogyan lehet ez?

Egyszerű a töménytelen olaj, amit a leragad olajáteresztő gyűrű felvisz, és a szintén leragadt többi gyűrű fenn hagy (itt 2 kompresszió gyűrű van) még így is tömített annyit mondom a letapadt gyűrűknél is, hogy az értékek még elmentek.
Itt látható, hogy a kompresszió mérés igen félrevezető dolog, mivel egyszerűen nincs olyan üzemállapot, ami azzal egyezne,amilyen állapotban a kompressziót méred.
A kompresszió méréstől ezért jobb a nyomásveszteség mérés, de ez kifejezetten hibakereséshez kell és kicsit macerásabb is, ezért nem is sokan alkalmazzák. Pedig jóval többet mond, bár tény, hogy nincs minden esetben létjogosultsága.
« Utoljára szerkesztve: 2012.05.22 22:02:56 írta b.c. »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #20646 Dátum: 2012.05.22 21:48:25 »
b.c.:
Köszi, holnap újra átolvasom, kicsit késő van nekem most...
Tömítés Elring. Minden. Remélem ez nem akkora gáz  :?:

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #20647 Dátum: 2012.05.22 22:28:19 »
Régen a trabantokon volt olyan, hogy télen át lehetett váltani a levegőbeáramlást, hogy motortérből kapja , ott melegebb a levegő. Ezt mostanában miért nem alkalmazzák?
Prius 2 - a mosolygós autó.

Adamo_sx

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 148
Re:Carina
« Válasz #20648 Dátum: 2012.05.22 22:46:59 »
Mert a motorvezérlő elektronika le tudja kezelni. A karburátort átfúvókázni meg túlmutatott a felhasználói feladatokon.
Egyébként nem csak a Trabin volt ilyen, hanem például a Skodákban is (lagalábbis a mi 120-asunkban volt, nem tudom a régebbiekben mi volt a helyzet), de ott olyan modern volt, hogy egy bimetall-os mechanikus csapantyú szabályozta, hogy honnan szívja be a levegőt.
Régen a trabantokon volt olyan, hogy télen át lehetett váltani a levegőbeáramlást, hogy motortérből kapja , ott melegebb a levegő. Ezt mostanában miért nem alkalmazzák?

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Carina
« Válasz #20649 Dátum: 2012.05.22 22:52:47 »
2E-n is automata volt. Vákuum kapcsolón keresztül működtettek egy vákuumdobot, ami meg a csappantyút mozgatta. Azzal semmi gond nem volt.
Sajnos más gondja volt a konstrukciónak, ami hosszabb távon megpecsételte a sorsát. Alig volt hozzáértő szerelő, bár alkatrész sem.
Régen tipikusan hozta a japán sztereotípiát, sokáig jó, megbízható, majd az egészet lehetett dobni a kukába.

oriza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 392
Re:Carina
« Válasz #20650 Dátum: 2012.05.22 23:04:51 »
Ma már az elektronikával meg tudják oldani a keverék dúsítását hidegben. A téli átállítás meg igen komplikált feladat volt.  A Ladákon. pl a légszűrőház fedelét kellett 1/3-al odébb forgatni. :)  Ma fő szempont a kényelem, pedig elvileg a fogyasztáson is lehetne spórolni.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Carina
« Válasz #20651 Dátum: 2012.05.23 07:35:38 »
A szívócső befecskendezés sokat javít ezen a helyzeten. Ugyanis azért is kellett hidegen túldúsítani a karbis rendszert, mert a hideg szívócsövön végigment a keverék kicsapódott a hideg csőfalon a benzin.
Ezzel éppen akkor szegényítette a keveréket, amikor nem kellett volna. Közben meg egy benzin film kúszott végig a cső falán, ami idővel, melegedéskor csak, csak visszapárolgott. Ehhez volt szép mechanikus eszközökkel  jó üzemanyag ellátó rendszert, karburátort építeni!
Ez a mai hengerenkénti, szinte a szívószelepre, vagy akár direkt módon a hengerbe történő befecskendező rendszernél eleve nem létező probléma.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #20652 Dátum: 2012.05.23 15:02:44 »
Az OK, hogy az elektronika és a hengerenkénti befecskendezés megoldja, de pont most olvastam, hogy valaki kikísérletezte manuális úton, hogy gázból, (mert azon a topikon olvastam) 1 literrel evett kevesebbet az autó télen.
Prius 2 - a mosolygós autó.

csazsu

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 43
  • Toyota Carina E 1.6xli '92
Re:Carina
« Válasz #20653 Dátum: 2012.05.23 20:54:09 »
Szerintem a Xado még nem ismert/sikeres/drága annyira, hogy hamisítanák. Viszont van még pár cég, amelyik hasonló eljárást ígér.
Nekem a TÜV vizsgálat is elég meggyőző lett volna, ha addig már nem tapasztalom személyesen is a jóságokat  :D Így csak aláírom  :yes:


Ma hozta a futár a 3 tubus Xado Revitalizáló gélt és a Xado váltóolaj adalék sprayt.  :clap: Holnap indulok a PAFE-ra, de előtte belenyomom az első adagot a motorba, visszaúton pedig a másodikat.
A váltóban viszont előbb olajat kellene cserélnem. Találtam Q8 T65; Parnas SX; Eneos Premium váltóolajakat megfizethető áron. Persze mind 75W-90 GL4/5 szintetikus olaj. Szerintetek melyiket tegyem bele?

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #20654 Dátum: 2012.05.23 21:09:31 »
Ma hozta a futár a 3 tubus Xado Revitalizáló gélt és a Xado váltóolaj adalék sprayt.  :clap: Holnap indulok a PAFE-ra, de előtte belenyomom az első adagot a motorba, visszaúton pedig a másodikat.
A váltóban viszont előbb olajat kellene cserélnem. Találtam Q8 T65; Parnas SX; Eneos Premium váltóolajakat megfizethető áron. Persze mind 75W-90 GL4/5 szintetikus olaj. Szerintetek melyiket tegyem bele?
Kíváncsi vagyok, mit produkál a xado nálad  :yes:

Nálam a váltóban Q8 T65 van, semmi gond vele. Adatlap alapján viszont elképzelhető, hogy majd megpróbálom a Castrol Syntrans Transaxle 75w90-et.