A hétvégén leszedtem a fojtószelepházat. Bevilágítottam lámpával és visszafénylett a belseje. Voltak benne fekete pöttyök, de nem összefüggő dzsuva.
A szelepház az kormos volt, meg a szívótorok bemenője is.
A pillangó szelep házában perem volt a pillangószelep körül. azt kitakarítottam.
Leszedtem az alapjárati motor elektromos részét, és annak a valaminek ami benne volt és forognia kellene, az akadt az elején. jót tett neki a féktisztító spray. Most könnyen forog.
Talán nem is torpan annyira. Még tesztelem.
Viszont érezhetően kevesebbet kell nyomni a pedálon.
Kamikaze! Itt jön be az agyalásom, hogy miként befolyásolhatta a keverékképzést ez az elkoszolódás. Mi szerepet játszik az a kis forgó kütyü az alapjárati motorban, ha úgy hívják azt ami a pillangószelep háza alatt van. Azt láttam, hogy be van kötve a vízkörbe. De van egy harmadik cső is rajta, ami megy a szívósor alatt át a másik oldal felé, de nem tudtam kifigyelni hova. Mi az a cső? Hogy működik ez az egész?
Bár nem nekem címezted, de ugye nem baj, ha hozzá(d)szólok?.
![mosoly :)](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/01_pofa.gif)
Örülök, hogy belevágtál a pucolásba, minden bizonnyal ez megoldja a problémák jórészét, de az, hogy bevilágítva nem láttál lerakódást, nem jelenti azt, hogy a hengerfejbe menő járatok is tiszták!
Az a forgó kütyü az alapjárati "motor", amely a hűtővíz hőmérsékletének emelkedésével (amikor bemelegedett a moci), fokozatosan elzár (indítás után érzékelhetően nem folyamatosan, hanem
fokozatosan szűkíti a fojtószelepet megkerülő szelepen átmenő levegő mennyiségét (ejti az alapjáratot).
A cső a MAP szenzorhoz vezető vákuumcső,
itt olvashatsz bővebbet róla, illetve a motor működéséről.
Ezen a videón egy OFFos Swiften látható, hogy mi történik, ha a MAP (nálunk is a tűzfalon találod), nem megfelelő jelet ad az ECU-nak. De egyáltalán nem biztos, hogy maga a szenzor rossz, lehet, hogy magával a vákuumcső áteresztő képességével van gond?
![hmmmm :hmmmm:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/39_hmmm.gif)