na inkább ugy fogalmazok hogy sokára áll vissza olyan 750 800 környékére.Teljesen forro motornál áll vissza erre az értékre. Én 7km re lakom a munkahelyemtöl (tudom ez nagyon rövid táv,de eddig nem csinálta ezt) és mikor beállok a cégbe a parkolóba akkor 1000 1100 körül mozog fűtés nélkül. Az áramtalanítás probáltam kb 2 hétig jobb valamivel,de utána ujra kezdi.
Én arra gyanakszom hogy ahogy melegszik a víz ugy melegíti a fojtószelepházat és abban ezt az alapjárati szelepet,na ebben lehet valamiféle bimetál vagy valami rugó. Az lágyulhatott e ki vagy meg öregedett??? Nem tudom
![kerdojel :?:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/07_kerdojel.gif)
Szia!
Ahogy Kamikaze írta, ez falsra utal, s hogy milyen kevés hézag is elég hozzá, az a múltkori szétszerelés óta kiderült, ugyanis ugyanígy jártam. Hiába néztem utána féktisztítóval, nem derült ki komolyabb illesztési hézag. Nekem is megállt 1000-1100 körül, sőt, a klíma bekapcsolása után sem emelte az alapjáratot, hanem akkor ment le 900-ra. Már arra gondoltam, hogy a szívócső hajszálvékony fémtömítése sérült összeszerelésnél, vagy a fojtószelepháznál lévő tömítést raktam vissza fordítva, eltömítve ezzel a szelepfedélbe menő furatot? de aztán kipróbáltam valamit: összerakásnál ugyanis először a tartókonzolt erősítettem vissza, ami a fojtószelepház és a szívócső közt van, s csak utána erősítettem vissza a házat. Gondoltam, hátha nem fekszik fel rendesen? Újra leszedtem az egészet, megpucoltam a fémtömítéseket (ezt a múltkor kihagytam, és bizony kicsit kormos is volt), s most először a házat rögzítettem - átellenben fokozatosan húzva az anyákat -, s csak ezek után a konzolt tartó csavarokat. Nos, ennyi volt az egész, indítás után megint fixen 800 alatt az alapjárat.
Féktisztítóval nem volt kimutatható, a csavarok rendesen meg voltak húzva, de ennyi is elég volt a falshoz. Miután nálad is szét/összeszerelés után jelentkezett a helyzet, egy újbóli összereakás segíthet.