Hamarosan viszem vizsgára a járgányt. A legutóbb piros környezetvédelmi matricát ragasztottak rá. Ugye mostanság volt/van ebből némi bonyodalom és mivel sűrűn megfordulok Bp-en ezért szeretném kék-re cseréltetni. Mi ennek a menete? Csinált már valaki ilyet?
köszi
Nekem is piros, nagyon nem érdekel, (elsősegélydobozom is 19 éves
), de ezt találtam infót:
"Banos Szabolcs, a Toyota műszaki munkatársa szerint a matricás probléma bosszantóbb, mint gondoljuk. Az importőr munkatársai közül ketten piros matricát kaptak 1999-ben, illetve 2000-ben, Japánban gyártott 1, illetve 1,3 literes, benzines Yarisaikra. Ezek az autók a típusbizonyítványuk alapján nem is EURO II, hanem EURO III besorolásúak. Banos szerint tömegével lehetnek olyan Yarisok és Corollák az országban, amelyeket egy hatósági tévedés miatt az EURO I-es autókkal azonos csoportba soroltak.
A Toyota az alvázszám alapján bárkinek ingyenesen segít korrigálni a tévedést. Az importőrhöz több ilyen kérés is érkezett, melyek közül voltak, amelyekre végül nem adtak ki igazolást, hiszen abban az szerepelt volna, hogy az autó tényleg az EURO I normának felel meg.
Banos Szabolcs szerint a rendszer átgondolatlanságára remek példa a kilencvenes évek elejétől az ezredfordulóig több típusban, Corollákban, a Carina II-ben, illetve Carina E-ben, továbbá az első Avensisben is alkalmazott 4A-FE jelű, 1,6-os benzines motor. Ezt a blokkot kevés módosítással emelték át egyik típusból a másikba, és az ezzel gyártott autók sok esetben csupán azért kaptak rosszabb, EURO I besorolást, mert a határévnek számító 1996 előtt készültek. Pedig ha megmérték volna a károsanyag kibocsátásukat, és összehasonlították volna egy két évvel későbbi, tökéletesen ugyanilyen, szabályozott katalizátorral épített példány eredményeivel, közel azonos eredmények születnének, vagyis mindkettő teljesítené az EURO II normát. Sajnos a Toyota ilyen esetekben tehetetlen, hiszen ha eredetileg EURO I minősítéssel homologizálták az adott autót, az most sem kaphat jobb minősítést."
Itt van a teljes cikk:
http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2011/11/28/matricakaosz_on_is_lehet_aldozat/